Én inkább úgy mondom,h. csak a felkapott sportoknál van inkább elismerés. A kevésbé felkapott sportoknál nem nagyon foglalkoznak az elért eredményekkel. Legalább is MO-on...
Elég ez, ne felejtsd el, h kiőrültködtem magam mindenféle 12-13 ezerig forgó motorral. Anno, 25 éve a Honda CBR1000F, második motornak elég nagy ugrás volt a 135 lóerejével (az első egy 125-ös Aprilia volt). S akkor még alig-alig láttál az utcán ilyen "nyugati" motort.. Meg kellett szokni, h húzol 2 kövér gázt, váltasz 2-t, s 200-on rezeg a km óra. :-)
Nekem a bringa max. szabadidős elfoglaltság lehet és mivel nyár van, pont az nincsen egyáltalán. De ősszel majd talán lenyugszik a biznisz és akkor gurulok néhányat vele.
Persze a próba megvolt, működik rendesen, jó vele tekerni, bár nekem már igencsak szokatlan ez a közeg. (furcsa, hogy ami alattam van, amit "vezetek", az jóval könnyebb nálam. Tudom f*szság, de amikor tekertem, ezt éreztem folyamatosan. )
Amúgy a hármas szorzó nem megy, hiába kattintok oda, (hiába figyelek, hogy ne legyen keresztbe a lánc, úgy sem) nem teszi át a láncot. De ez nem nagy ügy, majd be lesz állítva. Amúgy pöpi. Kényelmes is, stb.
Megtartom.
Na, azóta nagy cangázás van? Én holnap tekerek egy Szlovákiát is érintő kört. :-)
A gyereknek vettünk végre egy komoly, 24"-es cangát, ugyanolyan márkájú, mint az enyém. Aki ért hozzá, attól kérdezem, h ugye ennél az A head-es kormánynál kell spacer, ha emelni akarja az ember a kormány magasságot a későbbiekben?
Hát gratulálok, és irigykedek is. Gyorsan utánanéztem és egy komoly limitált szériás bicikli állítólag 750db-ot csináltak belőle és bőven 1000 euró felett volt akkoriban. Sajnos nem sok eladót találtam belőle
Szerencsére nem sikerült elszólnom, összejött ma a biznisz.
Story-ja van az egésznek, konkrétan nem akartam és nem kerestem én bringát, de munka közben egyik nap egyszer csak mit látok kint az egyik ltp. folyosón? Ezt a bringát.
Na, addig nem is láttam ilyet, sőt be kell valljam, nem is tudtam róla. Pedig én az ilyenekről azért tudni szoktam, szóval szégyen rajtam.
Na persze, hogy kint volt a folyosón, az még lószar, de gondoltam egyet és hagytam rajta egy üzenetet, hogy ha esetleg valamikor eladó lenne a bringa, akkor értesítsenek. Utólag elmondható, hogy mákom volt, mivel kiderült, majdnem 2 éve nem nagyon volt használva, szóval célba ért az érdeklődésem, emailt kaptam pár nap múlva és onnan már megtárgyaltunk mindent a tulajjal. Ami mostanra már én lettem.
Tisztában vagyok vele, hogy ez nem egy csúcstechnikás darab, de én nem is vágyok olyanra, ez amikor megjelent (2010) akkor is egy középkategóriának számított maximum, de nekem tökéletes lesz ma is. Emberünk 2015-ben vette/rendelte Honda márkakereskedésben, a hivatalos ára 200.000 volt. (ez így van, utánanéztem én is)
Szerencsére pont be tudtam pakolni fektetve a 6gen-be (Civic), persze az első kereket le kellett vennem hozzá, (könnyen kézzel oldható) de úgy sima volt, még a munkafelszerelésem is elfért az autóban.
Saját képet még nem csináltam, a kerék is még lapos, holnap intézem, egyelőre csak leporoltam szegényt. Szép állapotú, elmondás, de kinézetre is nem sokat volt használva.
Két módosítás történt a piros szarvak a kormányon és a gyári ülés kicsit kemény volt állítólag, így egy géles-tökömtudjamilyenkényelmes másik ülés került rá. Minden más gyári, még a csomagtartó gumi szorítója is.
Nice.
Arról viszont igen kevesen tudnak, hogy pl. a kiskunhalasi Felhő Viktória 4. helyen zárta a strandbirkózó világbajnokság Buenos Aires állomását, ezzel kvalifikálta magát a következő állomásra, ami Balin lesz.
Annak is kimondottan örülök, hogy ha a magyar fociválogatott győzni tud egy "kecskepasztorokból" összerakott csapat ellen, azonnal ódákat zengenek róluk...
Két imbusz van a váz alján, az szorítja ezt az excenteres betétet. Azt fellazítod, utána tudod minden speckó szerszám nélkül feszíteni vagy lazítani. Van rajta talán egy furat, abba lehet, hogy szintén imbusz kell, már nem emlékszem pontosan.
Az excenter az vmi feszítő? Mer olyanom nix.. A szíjjal nem foglalkozom, próbálgattam már az appot, de mindig más eredményt adott.. Ha majd elszakad, cserélem. :-)
Amikor kicseréltem a hátsó fogaskereket, akkor kiakasztottam a váltó bowdenjét, majd utána vissza, s ugyanúgy működik.
Négyszögtengelyes monoblokk, magával a csapággyal nem kell foglalkozni. Ahogy Yaroslav is írta, ahol fém a fémmel érintkezik, onnan kattogás jöhet. Ez a te bringádnál lehet a váz és az excenter között, vagy lehet az excenter és a monblokk között. Mindkettő szereléséhez kell hajtókar lehúzó szerszám, a középcsapágyhoz egy másik is. A szíjfeszességet a gates telefonos applikációjának segítségével tudod beállítani.
Az agyváltóhoz ne nyúlj, ha nincsen rá panasz. Ha pedig van, vagy csak szeretnéd megnézetni, akkor Choma Dávidot ajánlom. Én mondjuk szétszedtem a sajátomat, de az én vagyok ????.
Nem tudok mémet linkelni de szerintem mindenki ismeri vmilyen formában a "Nem romlott el, ne akard megjavítani" örök igazságot!
Jó eséllyel vmi monoblokk rendszerű középcsapágy van benne. Ez egy komplett, zárt egység, érdemben egyben cserélendő.
Viszont előfordulhat, hogy recsegős-ropogós hangok jönnek onnana lentről, de ilyenkor érdemes először, egy kiszedés->menetek tisztítása/zsírozása->visszarakással kezdeni. Viszont ehhez már célszerszámok kellenek a kialakítás függvényében.
Én nem azt mondtam,h. ez soha nem mehet tönkre, csak azt,h. kurva sokat kibírnak. Főleg amelyik jó minőségű.
És a kopásból adódó problémák is kiküszöbölhetőek. Ipari csapágynál nem.
Volt "gyagyi" bringám, abban pl. konkrétan eltört 1-2 golyó. Szó szerint.
Aztán volt Scwinn, Merida, meg most TREK bringám. Mindben shimi kónuszos csapágy volt. Soha egyikkel sem volt semmi gond, pedig a Schwinn-ben és a Meridában sem volt soha szétszedve az agy
De végül is tök mindegy, kinek mi jön be.
AZ viszont tény,h. az ipari csapágyat könnyebb cserélni, mint a kónuszost beállítani Arra rá kell érezni
Jut eszembe, a bringa specje az első, s hátsó kerékagyra írja, h Shimano, a közepére nem írja, csak hogy Gates a hajtókar.. Itt kellene akkor vmit karbantartanom? Mer én még nem szedtem szét semmit zsírozni, vagy bármi mást, a kezelési sem írja..
Kónuszkulcs a Shimano agyak szereléséhez célszerű. Ezt betekered a hajtókarba és kész (előtte zsír a menetre).
Arra kell figyelni, hogy az egyik oldal balmenetes, így nem mindegy, hogy melyiket melyik oldalra rakod. Lazításánál is illik figyelembe venni . Szemből nézve óramutató járásval megyező irányba lazul mindkét oldal.
Köszi! 28 Nm-ről indul a nyomatékkulcsom, úgyhogy ezt nem tudom b.ogatni. :-) Az a kónuszkulcs mihez kell, itt úgy látom elfér a 15-ös villás..?
Megjött amúgy a cucc pikkpakkra, a kiírt jó áron, úgyhogy lehet nyugodtan rendelni attól a cégtől. Egyet nem értek, bár nem fontos, h miért nem volt prizma a dobozban? Azért külön kell fizetni Shimanoéknál??
Szerintem a pedálra gondolsz itt, amire a válasz szintén igen. Exploded view - 8. oldal
De ne tarts tőle ha már megrendelted!
Karbantartás:
Kormány- és középcsapágyakra nézz rá néha, hogy nem lógnak-e. Kölkök hajlamosak nem szólni elég durva kotyogásokról sem, és sosem értem miért!
Igen, az összes shimano kerék kónuszos. A szervizeléséhez érdemes venni a dekában kónuszkulcsot, vagy elköszörülsz egy villásat.
A hauser bringákon szerintem pont elég az, amit jelenleg is csinálsz. Hamarabb fogják kinőni, minthogy valami a sok használat miatt letérdeljen rajta.
Akkor az én Shimanom is ilyen kónuszos lesz?
Ill. ha már karbantartás.. a kölkönek ilyen egyszerű, Hauser Puma cangáik vannak. Ok, h láncot kell olajozni, de mit csináljak még karbantartás gyanánt, mit szedjek szét, s zsírozzak meg?
Ez nem igaz, a golyók is el tudnak kopni/törni, és a csésze is gyakran berágódik. Két gyártót ismerek, aki még baszakodik ezzel a kónuszos témával kerekeknél: a Shimano és a Campagnolo. A campi egy sokkal jobb konstrukció, az egy minimális odafigyeléssel nagyobb eséllyel örök élet, Shimano kónuszt és golyót én már cseréltem jópárat, pedig csak vagyok és magamnak meg az ismerőseimnek szerelek.
...és nem, nem kell hozzá túlhúzni.
A gördülési ellenásban a differencia meg pont annyi, ami a legérzékenyebb, legpontosabb műszer hibahatárát sem éri el, tehát placebó hatás esetleg van, a valós előny ebből a szempontból pedig nulla. Ez egyébként a kerékpáriparra nagyon jellemező az utóbbi néhány évben, gyakran igyekeznek is a gyártók (brandek) elhallgattatni vagy tartalmat letiltatni azoktól a hobbista mérnököktől, akik erre néha rámutatnak.
Pont azért vettem szíjas, agyváltós cangát, h ne kelljen kenegetni, meg állítgatni a váltót állandóan. Sz'al nekem ok, ha kva sok tekerés után szétmegy, majd csere. :-) Nem tom mennyit kell bírni a pedálnak, de az előző cangámat 7 év után a gyárival adtam el, pedig az egy alap, akkor 100 rugós canga volt..
Ráadásul a kónuszos hiába kopik kicsit, ha rendszeresen szétszedi szervizeli az ember a beállításnál kiküszöbölöd a kopást és szinte a végtelenségig használható.
Az ipari csapágyas ha kicsit megkopik akkor kuka és csere.
Először én is szkeptikus voltam, de kurvára bírja és szervizelhető.
Úgy értem bontható, takarítható zsírozható. Kónuszos csapágy mint a kerékagyaknál.
Az azért is jó mert utána lehet állítani, kurva sokat kibírnak.
Nem bántam meg.
Én kifejezetten szeretem a kónuszos megoldást. Szopás csak a gagyikkal tud lenni szerintem. Shimanok tökéletesen beállíthatók. Van egy 1992-es DX agypárrral szerelt kerekem, amiben benne van kb. a Föld kerülete. Talán háromszor szedtem szét ez idő alatt és mindig "feleslegesen".
Illetve vannak mechanikai előnyei, mint a nagyobb golyók, kisebb gördülési ellenállás és kialakításából adódódóan az oldalerőket is jobban viseli, mint a sima mélyhornyú golyós.
Egyébként az új generásciós Shimanok is jó hangosak lettek sajnos. Viszont asszem SLX-től felfelé van benne "szabadonfutó", vagyis bizonyos üzemállapotoknál "leold" a kilincsmű és teljesen szabadon forog a kerék, ezzel is csökkentve az ellenállást. Illetve már két, egymáshoz képest egy fél osztással eltolt kilincsmű van benne ezért a holtjáték minimális.
Kivéve a kerékagy. Kónuszokkal szopni én legalábbis nem szeretek. A kínai kerékszettem által tartalmazott összesen hat darab kínai csapágyból a legszarabbak is elmentek bő 7000 km-t, a többi még mindig megy (tízezer plusznál jár jócskán). A driverben mentek tönkre először, Nachi-ra lettek cserélve, ahogy a többi is előbb-utóbb arra lesz, szerintem én az életbe többet nem fogok már hozzányúlni.
Ja, meg a Shimano racsnik halkak, én pedig szeretem, ha jó hangosan kerepel .
Nekem szimpi, bár azért nettóban is elég húzós! (Bár ma mi nem - offtopic) Ha belefér, akkor szerintem ezzel nem nagyon tudsz mellélőni. Ha van kedved hozzá, akkor pár évente átzsírozod és kb ennyi.
Saját tapasztalat ezzel nincs, de én én úgy vagyok vele, hogy egy bicajon ami forog az ha lehet/belefér legyen Shimano, abból baj nem lehet! De épp csak rákerestem a kérdésed alapján. Vannak egyébként "smirglis" megoldások is, ha igazán cipőkímélés a cél, de azok azért nyilván kevésbé tapadnak. Nézz esetleg rá azokra is.
BTW: Életemben nem találkoztam még ezzel a webshoppal. Az ára jó, de azért kicsit ránéznék rendelés előtt!
Pont azt akartam írni, hogy kell venni egy Shimano XT flat pedált és kb egy életre letudta a gondot!
De most nézve műanyag is van belőlük, bár majdnem XT áron. Shimano plastic flat
Gondolom nem tartom rosszul a lábam, vagy vmi.. 2019 októberében vettem a cangát, s napi rendszerességgel használom. Ha alu pedál lenne, nem lenne ilyen gond sztem..
Hát ez nagyon szar volt, amit adtak hozzá.. Vmi olyasmit szeretnék, ami sportcipőhöz (Nike Air) is jó, tehát nincsenek nagy szegek, meg éles perem. Ez a Decathlonos forma jó lenne pl, de nix nekik áruházban. Amúgy adsz linket, melyik a yo? :-)