Zárt, mélyhornyú golyóscsapágyas (gúnynéven ipari csapágyas) legyen, vagy shimano. A shimanok kónuszosak, de sokezer km-t elmennek különösebb gond nélkül.
Igus perselyes meg egyéb csoda megoldásokat én kerülném (illetve kerülöm).
Bár nagyban függ az elvárásoktól és a kerettől. Lehet az a legjobb út, ha megveszed a legolcsóbb szutykot mindig, aztán használod, amíg le nem térdel megint (mert mondjuk ez években mérhető).
nem o.k., igy kiverödhet es akkor csere kell (ha eddig nem verödött ki)
tedd az ujjaidat a csapagycseszekhez, huzd be az elsö feket es probald meg mozgatni a biciklit, ha elmozdulast erzel, nem jo, be kell allitani; inkabb kicsit szoros legyen, mint laza
Ohh pedálos téma, akkor On leszek.. Már a kerákpárom megvan vagy 8 éve, de 2 éve mentel vele először évi 3-3 km-t
Idén mivel fiam (6 éves) is megtanult cangázni sikerült rávennem hogy kisebb (30 km körüli) túrákat tegyünk, de észrevettem hogy olyan mintha a kormánynál a tenger lötyögne.. Nem tudom máshogy megnevezni, rohadtul nem értek a kerékpárokhoz, De amikor gyorsabban megállok mintha kottyanás lenne elől. Ezt a csapágyat ami a kormánynál van hogyan kell meghúzni ??
Próbáltam meglazítani, akkor határozottan lögyögött ha meghúztam akkor néha érzem a koppanást. van trükkje, vagy ez normális hogy kopog ? (utoljára 35 éve csepel kerékpárom volt, meg valami genesis amit nyertem a porsche-től, de azoknál nem rémlett a kotyogás)
Túrabringa alatt értem: több napos, csomagos . Ha egy gyári állapotú szíjjas bicajt durrantasz meg 20-30 kiló cuccal, akkor pl. az alpesi hágókat biztosan nem tudod megmászni vele, egy igazi kínszenvedés lesz. Leáttételezni meg nem tudod a végtelenségig, mert az agyváltókra adható nyomatéknak van egy nem túl magas maximális értéke. Tehát marad a Pinion.
A másik hátránya nem a szíjból fakad, hanem szintén az agyváltóból, ez pedig a belső hajtási vesztesége. Ez egy láncos bicajhoz hasonlítva nagyon drasztikus, legalábbis számomra az.
Én is túrázni, meg napira használom, s nem látom semmi hátrányát a szíjnak. Az agyváltó viszont kva jó, nem tudnék visszaszokni a láncosra. Azt számoltam, h 5ezret biztos tekerek egy évben, nemtom akkor jó e ez a km a hátsó szíjkeréknek. A szíj lesz a követező gondolom, erre a CDN-re 18-20E km-t írnak.
Őszintén szólva átlagos felhasználóknak a láncot meg a lánckereket egy az egybe el kellene felejteni. Szíjhajtás, agyváltó. Nem értem, hogy miért nem terjed jobban. Mondjuk nem régen a kollégám vett magának egy láncos commutert kicsit drágábban, mint amennyiért én vettem a szíjas cube-ot.
Beszélgettünk, az igényeiről, a felhasználás módjáról, aztán kérdeztem, hogy miért nem szíjast vett. Válasz: hát igazából ezek után már én sem tudom. Igazából azt sem tudta, hogy létezik, valószínűleg ez lehetett a fő ok. A másik, hogy ha tudta is, nem mesélte el neki senki az előnyeit a lánchajtással szemben. A hátrányai meg általános felhasználás mellett irrelevánsak.
Amire még simán használnám, az a túrabringázás, de ahhoz meg Pinion váltással az igazi, ami kokain ár és nagyon ritka.
Öö hát én arra emlékszem, h a Shimano Acera hátsó fogaskerék sor (8 fogaskerék), olyan 10E körül volt anno. Amúgy érdemes lenne kipróbálni, h téllegesen mennyit bír, de sztem már kevés van benne, szinte minden nap felfedeztem egy új fog kopást. :-) Érdekes, h az első is műanyag, de azon semmi elhasználódási jel nix.
Ne már, ez nem rossz pont, hanem jó. Azon szerencsések közé tartozol, akinek a cdn szíjkerék elment négy évet.
A cdx (fém) örök élet lesz, ahhoz képest 30 ezer forint nem is olyan vészes.
Mit szólnál mondjuk ehhez?
Vagy a másik: most vettem egy pár gumit száz euroért... és ez még közel sem a csúcs, illetve nem fogok vele több tízezer km-t menni.
Ne már, ez nem rossz pont, hanem jó. Azon szerencsések közé tartozol, akinek a cdn szíjkerék elment négy évet.
A cdx (fém) örök élet lesz, ahhoz képest 30 ezer forint nem is olyan vészes.
Mit szólnál mondjuk ehhez?
Vennék én, de ennyit nem szánok rá, pedig nagyon tecc. Anno kipróbáltam még az áremelkedés előtt egy láncos speed pedelecet 1.1M értékűt, azt kellett volna akkor megvenni. Csak már be volt akadva a szíjhajtás..
Rohadtul szeretem a szíjhajtást az agyváltóval, de most begyűjtötte a Gates n cég a rossz pontot nálam. Negyedik éve hajtom a cangát probléma nélkül, defektem is csak egy volt, fasza a gumi is. No, véletlen ránéztem a hátsó szíjkerékre, s láttam, h itt-ott ki vannak töredezve a fogak, néhol 3 is egymás mellett. Utána néztem, kiderült, h ez az olcsóbb rendszer, s a műanyag kiskerék nem bírja, ki is vezették. Megvettem a fémet, s 30E Ft volt!! Vazz a Bravohoz ennyi volt a gyári vezérlés szett, vízpumpával, feszítővel, szíjjal.. Rohadjanak meg, h szart gyártanak, s utána meg heroin árban adják a jó alkatrészt!
Végülis... nem egy rossz bringa kezdésnek azoknak, akik komolyan gondolják.
Viszont ezekből a bringákból két okból szerintem viszonylag gyorsan ki(le) szoktak szállni:
1. komolyan gondolta, de nem sikerült, ezért luxus a kamrában tárolni ennyi pénzt => eladó.
2. Komolyan gondolta, sikerült is, beszippantja a sport => eladó, mert kell a karbon váz, a 11 (12-es) rendszer, az elektromos váltás, a karbon kerék, stb.
A másodikkal már elég sokszor találkoztam első kézből.
Komoly célokra nálam már kizárólag karbon váz jöhet szóba. Volt alu gravelem: nagyon könnyű volt, nagyon gyors volt, de a belem kirázta bármilyen gumin.
Egyébként meg minden másban teljesen egyetértek veled.
Aki nem hobbiszerű sportolásra használja a kerékpárt, hanem csak elugrani a boltba vagy pár km-rel odébb elmenni fagyizni, az úgysem fogja megérteni miért nem alkalmas egy 70 ezer Ft-os kerékpár (jelenleg kb ennyibe kerül legolcsóbban egy ÚJ, felnőtt méretű bringa) hetente 3-4 alkalommal napi 120 km-es távok leküzdéséhez, megmászni Dobogókőt vagy Kékest 50-60 km távolságból (és persze haza is tekerni), esetleg fél nap alatt körbetekerni a Balcsit.
Az is szép teljesítmény, a Kékesre felfutni!
Az árakról csak annyit hogy egy agyrém valóban az egész, minden terméknek olyan ára van hogy a már nem tudom megállapítani néha hogy most akkor ez komoly vagy sem. 650 ezer Ft nagyjából 1.5-2 havi fizu, kb mindig is ennyi volt egy jó canga ára, amivel már nem csak a szomszéd faluig lehet eltekerni hanem komolyabb célokat lehet kitűzni. Persze a határ a csillagos ég, de az már a profi sportolók és nagyon lelkes amatőrök dimenziója.
De lehet hogy csak már csak ebben a nagy jólétben lettünk ilyen nagyravágyók, suhanckoromban nagyapám vázas Csepel biciklijével tekertem át Aggtelekről Jósvafőre a hegyek között, meg ki az erdőre földutakon, egy szaros kontrafék volt rajta hátul, elől a semmit nem érő dörzsfék, a hajtókarjai biliacélból készült ékekkel volt rögzítve, emelkedőn tekerve nyikorgott-recsegett az egész. Nagyapám is ilyen biciklivel járta a hegyeket amikor telefonszerelő volt, nem volt váltó meg ilyen úri huncutságok, szóval keménynek kellett lenni és kész.
Ugyanígy vagyok én is. Nem tudom hány éve, de nagyon régen vettünk a Hervisben akciósan saját márkás (X-Fact) bringákat: egyet nekem, egyet a páromnak. Azóta sem kellett hozzájuk nyúlni, tökéletesen teszik a dolgukat. Mondjuk nincsenek agyon nyüstölve, eléggé ellustultam sajnos, de régen viszonylag sokat használtam. Azért mai napig néha előkapom, ha helyben kell menni valahova, páromét meg a nagyobbik lányom használja már inkább. Mindig jót mosolygok ezen a 100e alatt csak hulladék kapható szövegen... Nekem tökéletesen megfelel, mások az igények.Ki nem adnék 5-600e Ft-t egy bicikliért...
Értelek, persze, de embertelen dolog ennyi pénzt kiadni bringára.
Nana! Kikérem magamnak a hulladék jelzőt a bicajra. Azóta is azt nyüstölöm és még gyári rajta minden.
A Kékest futva hódítottam meg. Na jó, onnan ezért nem futottam haza!
Arrébgurulni meg boltba járni talán még jó lehet egy 48 ezres canga (nyilván használtan, egy új 48 ezres canga 12 évvel ezelőtt is selejt kategória volt ), de mondjuk a Balcsit körbetekerni vagy a Kékestetőt meghódítani 60 km távolságból (meg természetesen haza is tekerni onnan ), nos arra egy teszkós bicikli már nagyon kevés.
11 éve 100 ezerért vettem egy alap cangát, akkor az volt a minimum, amennyiért már olyat kapsz, ami vmennyire bírja a strapát. Persze ha nem használod, akkor ez nem annyira fontos szempont.. :-)
Idehaza egy Giant Revolt 1 - ami ugyan nem hi-tec cucc, de már egy egész elfogadható bringa - 650-ért kapható. Egy ilyen gép bőven elegendő átlagos felhasználásra, nyilván aki komolyabban űzi a cangázást annak ez kevés lehet.
Hát, jó kis technika van akkor alattad, az én cangám sokkal egyszerűbb szerkezet. 99.9%-ban aszfalton tekerek, előzőleg egy belépő szintű Kellys trekking cangám , 4-5 ezer km-t lenyomtam vele, de valami masszívabbra vágytam mert a 90++ kilóm alatt kicsit nyeklett-nyaklott amikor bele kellett kapaszkodni egy jobbféle emelkedőn felfele. A legszívesebben valami outi cangát vettem volna, de az vékony gumi nem ezekre a fosch utakra való, majd ha az Alpokban fogok lakni, veszek egyet. Akkoriban a gravel cangák még nagyon kezdeti fázisban voltak, így a legjobb választás egy 29er merev vázas canga lett, jó ballonos gumikkal, ezek adják a rugózást lényegi részét. A hidrós tárcsafék már alapkövetelmény volt, az előző gépen nagyon bejött. Alapvetően hosszú távokat megyek -minimum 80 km- illetve régebben melózni jártam 20 km távolságra, így mindenféle kiegészítővel felszereltem a gépet hogy magammal tudjam vinni a holmimat, meg a szükséges szerszámokat, tartalék belsőt, stb.
Hát sajna pár éve nem olcsók a bringák..... Főlegm ikor divatba jött már szerintem a covid előtt is....
Én jó pár éve vettem egy 2011-es kiadású TREK 8500 bringát, nem gyári felszereltséggel. Kéz alól.
Pár dolog butított rajta, felnik, ülés, nyeregcső stb. Szóval nem a gyári Bontrager cuccok vannak rajta.
A teló is egy butább Manitou rugós. Épített bringa volt.
De nem bántam meg, mert eleve a vázba beleszerettem és a hajtás is Deore XT Hollo II (FC-M771 asszem)
Egyedül az a kurva press fit középcsapágy megoldás ami sosem hagyott nyugodni. De remélem sosem lesz baj vele
Persze azóta kicseréltem rajta jó pár dolgot, RS Reba SL dupla kamrás légrugós teló ment bele többek között (egy évig vadásztam rá) meg másik pedál, stb.
De kurva jó váz. Szerintem az egyik legjobb Alu váz ami elérhető volt talán árban is. Bírja a terepezést, egy kis CC, túrázásra is jó, nagyon jó a geója kapaszkodáshoz is. Állat, imádom
Méghogy leestek a bicikli árak? 6 évvel ezelőtt vettem egy Giant bringát 300 ezerért, ugyanez a modell 500 ezerbe kerül jelenleg, úgy hogy koppra ugyanaz a technika, nem fejlesztettek rajta semmit. Már egy ideje gondolkodom hogy benevezek egy gravel cangára, de egy normális, hidraulikus tárcsafékes gravel 600-650 ezertől indul.
Tegnap jöttünk haza az utánpótlás országos bajnokságról. Igen vegyes érzelmekkel...
Junior 75 kg-ban indult (volna) egy versenyzőm, de a sorsolásnál azonnal kifogtuk Nileborg Krisztiánt, aki nem egész egy hónapja lett Európa Bajnok, 70 kg-ban. Szerencsétlenségünkre nem maradt a súlycsoportban, ezért ő is 75-ben indult, azonnal vissza is kellett léptetnem srácomat, alig több mint egy éve boxol, esélye sem lett volna, nagyon más polcon van Krisztián.
Másik srác, serdülő 54 kg-ban indult. Remek sorsolással. Két menetben teljesen egál volt a mérkőzés, a harmadikban meg egyértelmű dominancia volt a mi javunkra. Eredmény: egyhangú pontozással győzött az ellenfél....
Vagy én néztem teljesen más mérkőzést vagy a bírók...
Szomorú, hogy már ide is beeszi magát az "urambátyám" felfogás és már most nincs jelentősége a teljesítménynek...
Tanulság is megvan. Csak a KO, akkor mindegy, hogy az ellenfél kinek a kije...
Ritkán ülök le meccseket nézni, de most beleszaladtam egy NBA meccsbe, és a TV előtt ragadtam:
Orlando Magic - Sacramento Kings: 123 - 126
Hatalmas meccs volt. Az eleje egyoldalú, már-már azt is lehetett hinni, hogy eldőlt a meccs, de a 2. félidőtől eszméletlen izgalmas volt. És a befejezés! Az utolsó 30 másodperc valami hihetetlen!
Aki szereti a kosárlabdát és nem látta, érdemes visszanézni!
Ahhoz képest, hogy a "pedelec népsűrűság" volt a fő téma, jól elterelődött az öregségre! De köszi mindenkinek a bíztatást! Amíg van legalább egy lábam és karom, addig biztosan tekerni fogok, ez nem kérdés!
Ne légy már kishitű... Lásd a lenti képeimet . Nyilván nem fog úgy menni hetven évesen, mint negyven évvel előtte, de gondolom negyven évesen is érzed már ugyan ezt, mégis boldogan tekersz.
Nekem a 30 körül voltak sportban az első jelek, amikor észrevettem, hogy nem vagyok már tinédzser. Ez mondjuk nem a teljesítményben jelentkezett, hanem inkább abban, hogy kicsit nehezebben regenerálódtam. Ezen viszont sokat lehet segíteni megfelelő tápkiegekkel.
mivel iden itt volt Giro (es igy a visegradi varig az egyik oldalrol [Mogyorohegy felöl nem :-( ] !! megcsinaltak jobbra a burkolatot), kedvenc köröm lett a Szentendre - Piliszszentlaszlo - Lepence - visegradi var ill. Giro 1st stage befuto, es ugyanigy vissza; ez nekem 52km es kb. 1000 szintmeter ...pedelec nélkül )))
Megosztanám egy mai meglepő bicajos élményem a válságról!?
Mint talán az korábban már kiderült elég sokat montizom, de jellemzően a Börzsöny, Cerhát, Balaton-felvidék, Bakony térségben. Szeretem a nyugit és ezért szívesen megyek messzebbre. Ma viszont egy cimbimmel toltunk egy klasszikus Pilis és Visegrádi-hegység kört Szentendréről Prédikálószék és Dobogókő érintésével. Kb. 35km/800-900 szint, nincs meg pontosan, de nem is ez a lényeg. Egyrészt már értem miért kerülöm ezt a régiót, hiszen végtelen embertömegek mindenhol, de legalább mindenki közreműködő volt. Bár nem is a "pálya-pálya" ordítással közeleldtünk. Viszont ami sokkolt, hogy a kb 20 bringás arcból akivel találkoztunk mindösszesen 1 nyomta analóg géppel rajtunk kívül, egyébként mindenki pedelecen lovagolt. Volt olyan 4-es gruppettó, ahol a gépek árából sztem ma is lehet még közepes helyen is egy kisebb lakást venni! Nem sajnálom senkitől, csak meglepett, mert a fent említett helyeken ezzel még nem találkoztam. Másnak van tapasztalata erről?
Viszont ami vicces/kínos volt, az egy szerencsétlen nő, aki elhitte, hogy minden is lehetséges ha van power. A hölgy Lepence felől közelítette a prédikálószéket az aszfaltos, sotteres úton, majd - aki járt már arra az tudja - szembesült a csúcs előtt kb 500 méterrel korábban található rövid, de rendkívül technikás és meredek mászással. (Kövek, gyökerek mindenhol, egy kb 15-18 százalékos poros lejtőn, ahol a legfontosabb a súlypont el- és folyamatos áthelyezése és a hajtás szabályzása a kipörgés megakadályozására.) Szerencsétlen félúton ült egy kövön, bicaj félig ráborulva. Elfogyott az ereje a tolásra is. Megálltunk és kiderült, hogy azon a Cubon, nincs olyan mód, hogy sétatempóban tudja magát hajtani tekerés nélkül, cserébe olyan 20kg. Haverom leemelte róla a cangát és felvitte a maradék kb 100 métert, én meg utánuk a mi kettőnket. A kettő nem sokkal volt nehezebb, mint a pedelec. A maradék pár száz méter ezután a csúcsig már megint egy lankás kis döngölt út, ott úgy otthagyot mint a huzat!
Egyébként kemény, hogy vki, hölgy létére, belevág egy ilyen kalandba kb nulla bicajos múlttal, de azért kíváncsi vagyok meddig ült volna még a domboldalon, ha nem jövünk!
Biztos eljön majd az a kor nálam is (kb 10év) amikor elkerülhetetlen lesz, ha érdemben akarok bringázni, de addig remélem könnyebbek lesznek már elérhető árban is!
Illetve ami még pozitív, hogy a tubeless rendszer megint jól vizsgázott! Viszonlyag a túra elején sikerült egy kígyóharapást összehoznom az 1,7 bar nyomású hátsón, de a tej megfogta! Kellett kis "tánci-tánci" hogy a kivett kereket rázogatva sikerüljön oda varázsolnom a lötyit, de megoldotta! Természetesen nem volt széjjelszakadva a külső, csak kicsit megrojtosodott és egy apró vágáson nyomta ki a levegőt amíg a trutyi engedte. Ezutnán még egyszer pumpáltam rá és azóta tökéletes!
Bringázzatok sokat! Bringázni jó!