HONDA fórum
2024. május 7. kedd, 01:15,  Gizella, Napóleon Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve
SPORT (kivéve foci) és egyéb szabadidős tevékenységek

#1839 KawaBazsy 0  2023. május 30. 20:59:08 re: #1820 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Naggyon fasza ez az új pedál, jóval szélesebb, mint a régi, jobban felfekszik a csukára, jobb vele tekerni. Ajánlom. :-)

#1834 KawaBazsy 0  2023. május 26. 13:32:36 re: #1833 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Le akartam tölteni megint a Gates Carbon Drive appot, erre közli, h nem fut a telefonomon..

#1833 bejemves 0  2023. május 26. 13:19:27 re: #1832 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Két imbusz van a váz alján, az szorítja ezt az excenteres betétet. Azt fellazítod, utána tudod minden speckó szerszám nélkül feszíteni vagy lazítani. Van rajta talán egy furat, abba lehet, hogy szintén imbusz kell, már nem emlékszem pontosan.
2023. május 26. 13:32:36: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1834 

#1832 KawaBazsy 0  2023. május 26. 10:29:50 re: #1831 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az enyém is hasonlóan néz ki.. akkor van egy olyan szerszám, amivel ezt tudom feszítgetni? Mer akkor kéne egy olyan..


2023. május 26. 13:19:27: megválaszolva bejemves 0  által, → #1833 

#1831 bejemves 0  2023. május 26. 10:16:25 re: #1830 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A vázban ezzel állítod be a szíjfeszességet. A képen az ezüst színű betét, amit forgatva az egész hajtókar mozog előre-hátra.


2023. május 26. 10:29:50: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1832 

#1830 KawaBazsy 0  2023. május 25. 21:10:58 re: #1829 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az excenter az vmi feszítő? Mer olyanom nix.. A szíjjal nem foglalkozom, próbálgattam már az appot, de mindig más eredményt adott.. Ha majd elszakad, cserélem. :-)
Amikor kicseréltem a hátsó fogaskereket, akkor kiakasztottam a váltó bowdenjét, majd utána vissza, s ugyanúgy működik.
2023. május 26. 10:16:25: megválaszolva bejemves 0  által, → #1831 

#1829 bejemves 0  2023. május 25. 21:03:21 re: #1823 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Négyszögtengelyes monoblokk, magával a csapággyal nem kell foglalkozni. Ahogy Yaroslav is írta, ahol fém a fémmel érintkezik, onnan kattogás jöhet. Ez a te bringádnál lehet a váz és az excenter között, vagy lehet az excenter és a monblokk között. Mindkettő szereléséhez kell hajtókar lehúzó szerszám, a középcsapágyhoz egy másik is. A szíjfeszességet a gates telefonos applikációjának segítségével tudod beállítani.

Az agyváltóhoz ne nyúlj, ha nincsen rá panasz. Ha pedig van, vagy csak szeretnéd megnézetni, akkor Choma Dávidot ajánlom. Én mondjuk szétszedtem a sajátomat, de az én vagyok ????.
2023. május 25. 21:10:58: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1830 

#1828 KawaBazsy 0  2023. május 25. 20:54:10 re: #1827 (Yaroslav + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ok, nem recseg, nem piszkálom. :-)

#1827 Yaroslav +  2023. május 25. 20:42:53 re: #1823 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem tudok mémet linkelni de szerintem mindenki ismeri vmilyen formában a "Nem romlott el, ne akard megjavítani" örök igazságot! :)
Jó eséllyel vmi monoblokk rendszerű középcsapágy van benne. Ez egy komplett, zárt egység, érdemben egyben cserélendő.
Viszont előfordulhat, hogy recsegős-ropogós hangok jönnek onnana lentről, de ilyenkor érdemes először, egy kiszedés->menetek tisztítása/zsírozása->visszarakással kezdeni. Viszont ehhez már célszerszámok kellenek a kialakítás függvényében.
2023. május 25. 20:54:10: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1828 


2023. május 25. 20:44: Szerkesztve Yaroslav +  által, megtekintés

#1826 KawaBazsy 0  2023. május 25. 19:55:49 re: #1825 (Tomi77 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Ennyit írnak csak: "Hajtómű Gates S150 CDN 170 mm, 46 fog "

#1825 Tomi77 0  2023. május 25. 17:53:16 re: #1823 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jó lenne tudni,h. milyen hajtókar pontosan.
Monoblokkos négyszögtengelyes esetleg?



Bár ettől függetlenül jó eséllyel zárt/por/nedvesség védett ipari csapágy van benne. Karbantartást nem igényel.
Elbaszódik, cserélteted a csapágyakat.

Nekem Deore XT (Hollo II) van, kurva jó. Könnyű merev. Csak kár,h. a vázam press-fit rendszerű. Az nem tetszik annyira.
2023. május 25. 19:55:49: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1826 


2023. május 25. 17:54: Szerkesztve Tomi77 0  által, megtekintés

#1824 Tomi77 0  2023. május 25. 17:43:05 re: #1816 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Én nem azt mondtam,h. ez soha nem mehet tönkre, csak azt,h. kurva sokat kibírnak. Főleg amelyik jó minőségű.
És a kopásból adódó problémák is kiküszöbölhetőek. Ipari csapágynál nem.
Volt "gyagyi" bringám, abban pl. konkrétan eltört 1-2 golyó. Szó szerint.

Aztán volt Scwinn, Merida, meg most TREK bringám. Mindben shimi kónuszos csapágy volt. Soha egyikkel sem volt semmi gond, pedig a Schwinn-ben és a Meridában sem volt soha szétszedve az agy :)

De végül is tök mindegy, kinek mi jön be.
AZ viszont tény,h. az ipari csapágyat könnyebb cserélni, mint a kónuszost beállítani :D Arra rá kell érezni :)


#1823 KawaBazsy 0  2023. május 25. 16:43:07 re: #1821 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jut eszembe, a bringa specje az első, s hátsó kerékagyra írja, h Shimano, a közepére nem írja, csak hogy Gates a hajtókar.. Itt kellene akkor vmit karbantartanom? Mer én még nem szedtem szét semmit zsírozni, vagy bármi mást, a kezelési sem írja..
2023. május 25. 21:03:21: megválaszolva bejemves 0  által, → #1829 
2023. május 25. 20:42:53: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1827 
2023. május 25. 17:53:16: megválaszolva Tomi77 0  által, → #1825 

#1822 KawaBazsy 0  2023. május 25. 16:20:48 re: #1821 (bejemves 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Jah, rájöttem lazításkor, h a baloldalit ellentétesen kell.. :-)

#1821 bejemves 0  2023. május 25. 15:19:42 re: #1820 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Kónuszkulcs a Shimano agyak szereléséhez célszerű. Ezt betekered a hajtókarba és kész (előtte zsír a menetre).
Arra kell figyelni, hogy az egyik oldal balmenetes, így nem mindegy, hogy melyiket melyik oldalra rakod. Lazításánál is illik figyelembe venni :) . Szemből nézve óramutató járásval megyező irányba lazul mindkét oldal.
2023. május 25. 16:43:07: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1823 
2023. május 25. 16:20:48: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1822 

#1820 KawaBazsy 0  2023. május 25. 13:12:07 re: #1819 (Yaroslav + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Köszi! 28 Nm-ről indul a nyomatékkulcsom, úgyhogy ezt nem tudom b.ogatni. :-) Az a kónuszkulcs mihez kell, itt úgy látom elfér a 15-ös villás..?
Megjött amúgy a cucc pikkpakkra, a kiírt jó áron, úgyhogy lehet nyugodtan rendelni attól a cégtől. Egyet nem értek, bár nem fontos, h miért nem volt prizma a dobozban? Azért külön kell fizetni Shimanoéknál??


2023. május 30. 20:59:08: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1839 
2023. május 25. 15:19:42: megválaszolva bejemves 0  által, → #1821 

#1819 Yaroslav +  2023. május 25. 10:48:45 re: #1817 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szerintem a pedálra gondolsz itt, amire a válasz szintén igen.
Exploded view - 8. oldal
De ne tarts tőle ha már megrendelted!
Karbantartás:
Kormány- és középcsapágyakra nézz rá néha, hogy nem lógnak-e. Kölkök hajlamosak nem szólni elég durva kotyogásokról sem, és sosem értem miért!
2023. május 25. 13:12:07: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1820 

#1818 bejemves 0  2023. május 25. 09:07:21 re: #1817 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Igen, az összes shimano kerék kónuszos. A szervizeléséhez érdemes venni a dekában kónuszkulcsot, vagy elköszörülsz egy villásat.
A hauser bringákon szerintem pont elég az, amit jelenleg is csinálsz. Hamarabb fogják kinőni, minthogy valami a sok használat miatt letérdeljen rajta.

#1817 KawaBazsy 0  2023. május 25. 08:12:52 re: #1816 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor az én Shimanom is ilyen kónuszos lesz?
Ill. ha már karbantartás.. a kölkönek ilyen egyszerű, Hauser Puma cangáik vannak. Ok, h láncot kell olajozni, de mit csináljak még karbantartás gyanánt, mit szedjek szét, s zsírozzak meg?
2023. május 25. 10:48:45: megválaszolva Yaroslav +  által, → #1819 
2023. május 25. 09:07:21: megválaszolva bejemves 0  által, → #1818 

#1816 bejemves 0  2023. május 25. 07:55:59 re: #1814 (Tomi77 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez nem igaz, a golyók is el tudnak kopni/törni, és a csésze is gyakran berágódik. Két gyártót ismerek, aki még baszakodik ezzel a kónuszos témával kerekeknél: a Shimano és a Campagnolo. A campi egy sokkal jobb konstrukció, az egy minimális odafigyeléssel nagyobb eséllyel örök élet, Shimano kónuszt és golyót én már cseréltem jópárat, pedig csak vagyok és magamnak meg az ismerőseimnek szerelek.
...és nem, nem kell hozzá túlhúzni.

A gördülési ellenásban a differencia meg pont annyi, ami a legérzékenyebb, legpontosabb műszer hibahatárát sem éri el, tehát placebó hatás esetleg van, a valós előny ebből a szempontból pedig nulla. Ez egyébként a kerékpáriparra nagyon jellemező az utóbbi néhány évben, gyakran igyekeznek is a gyártók (brandek) elhallgattatni vagy tartalmat letiltatni azoktól a hobbista mérnököktől, akik erre néha rámutatnak.




2023. május 25. 17:43:05: megválaszolva Tomi77 0  által, → #1824 
2023. május 25. 08:12:52: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1817 


2023. május 25. 07:58: Szerkesztve bejemves 0  által, megtekintés

#1815 KawaBazsy 0  2023. május 25. 06:43:41 re: #1814 (Tomi77 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Pont azért vettem szíjas, agyváltós cangát, h ne kelljen kenegetni, meg állítgatni a váltót állandóan. Sz'al nekem ok, ha kva sok tekerés után szétmegy, majd csere. :-) Nem tom mennyit kell bírni a pedálnak, de az előző cangámat 7 év után a gyárival adtam el, pedig az egy alap, akkor 100 rugós canga volt..

#1814 Tomi77 0  2023. május 25. 00:44:06 re: #1812 (Yaroslav + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ráadásul a kónuszos hiába kopik kicsit, ha rendszeresen szétszedi szervizeli az ember a beállításnál kiküszöbölöd a kopást és szinte a végtelenségig használható.

Az ipari csapágyas ha kicsit megkopik akkor kuka és csere.
2023. május 25. 07:55:59: megválaszolva bejemves 0  által, → #1816 
2023. május 25. 06:43:41: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #1815 


Az eredeti hozzászólás
#1812 Yaroslav +  2023. május 24. 10:01:08 re: #1811 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én kifejezetten szeretem a kónuszos megoldást. Szopás csak a gagyikkal tud lenni szerintem. Shimanok tökéletesen beállíthatók. Van egy 1992-es DX agypárrral szerelt kerekem, amiben benne van kb. a Föld kerülete. Talán háromszor szedtem szét ez idő alatt és mindig "feleslegesen".
Illetve vannak mechanikai előnyei, mint a nagyobb golyók, kisebb gördülési ellenállás és kialakításából adódódóan az oldalerőket is jobban viseli, mint a sima mélyhornyú golyós.
Egyébként az új generásciós Shimanok is jó hangosak lettek sajnos. :( Viszont asszem SLX-től felfelé van benne "szabadonfutó", vagyis bizonyos üzemállapotoknál "leold" a kilincsmű és teljesen szabadon forog a kerék, ezzel is csökkentve az ellenállást. Illetve már két, egymáshoz képest egy fél osztással eltolt kilincsmű van benne ezért a holtjáték minimális.
2023. május 25. 00:44:06: megválaszolva Tomi77 0  által, → #1814 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.38, 0.35, 0.33
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.085 mp, 29 query