30 évesen kezdtem el koskormányozni ami 4 éve volt. Amikor egyenes kormányt kell fognom az már rendesen fáj.
Ja és baromi kötöttek az izmaim.
Egyszerű a képlet: megfelelő méretű koskormányos gépet kell venni és jól beállítani. Ez a kulcsa az egésznek. Csak sajnos a hozzá nem értőkre sokszor rábeszélnek tök szar vázméretű bringákat.
Az mondjuk igaz hogy szokni kell majd a testtartást meg picit hozzáerősődni.
Ránézve a koskormányra azt olvastam, hogy nem ajánlják késői (30-as, 40-es) újrakezdőknek, ill. kevésbé hajlékony embereknek (mindkettő jellemző rám). Monnyuk a puding próbája az evés lenne..
Ilyen gondom szerencsére nem lesz, ha rosszalkodna a kerékcsapágy (vagy majd a bb30), akkor "szaréhugyé" veszek bele új golyóscsapágyakat. bb30 tarcsi szett már van is itthon, mert olvastam, h az szeret behalogatni.
A te gondod olyan szinten minősíti a márkát, h miért használ ilyet a bringájához, de ha igazán csalódni akarsz, akkor nézd meg ezt! És ezt nem lehet az alkatrészgyártó márkára kenni, ez 100%-ban a cannondale sara, és ez sem egy olcsó bicaj.
Ja, és videókon néztem, h a bb30 pressfit csapágyakkal is gyakran az a gond a hajtásnál, azért zajos, mert magában a házban mocorog a csapágy, ezt úgy szokták orvosolni, h amikor berakják a csapágyat, enyhén bemenetrögzítőzik vagy csapágyrögzítőzik.
Egy picit csalódtam most a Cannondale-ben.Formula agyak vannak a kerekekben,amivel nem is lenne baj,ha lehetne hozzá kapni kónuszokat!De itt a bringás boltokban nincs,hasonló van,de nem tudják,hogy az jó e bele!
Vegyek új kerekeket! Ezt mondták!Miért nem egyből egy komplett bringát?!
Az a bosszantó,hogy a tescos bicikliknél még megérti az ember,hogy olyan cuccokból rakták össze amit épp valahol találtak,mindegy csak guruljon.Na de egy márkás biciklitől ezt nem vártam volna!Főleg,hogy az ára sem volt auchanos kategória!
Írtam a gyártónak aki nem válaszol.
Egy Cube Hyde-ot meg lehet próbálni koskormánnyal, nem tudom a geometria mennyire adja ki. Raksz rá valami keskenyebb gravel gumit (pl. Conti Speedride, Schwalbe G-one), és akkor lesz egy láncmentes, agyváltós graveled, ami jó aszfalton is, meg offroad is.
Amikor pár éve újrakezdtem a cangázást, azért vettem cross trekkinget, mert még nem tudtam, hogy terepen, vagy országúton akarok inkább tekerni. Végül az utóbbi győzött, ennek megfelelően fel is szereltem a cangát túrázásra. Outit nem vennék, mert azok túlzottan célszerszámok számomra, s az utak is szarok ahhoz a futóműhöz.. viszont ez a Gravel egyre jobban tetszik, mer kb azt tudja, amire nekem kell (főleg országút, de nem gond, ha kicsit szar úton, füvön is kell menni).
A láncot viszont továbbra sem szeretem (koszolódik, állítgatni kell, tököm), úgyhogy majd akkor veszek cangát megint, ha elterjed a kardánhajtás, s az agyváltó. :-)
Az észrevétel jogos. ...de ha az árat nem számítjuk . Na meg Niner, ismerve a márka árazását ez a bringa lesz vagy 3 millió forint, ha nem több.
Egyébként igazad van, nem oútiról jöttem. Volt már ezer féle bringám, jelenleg ez a gravel van meg egy Giant Reign, és a Reign volt előbb . Valószínűleg ezért van más elvárásom akkor, amikor a "komfort", mint fogalom, szóba kerül.
Srácok! Ha már így a bringások összejöttek kérnék egy kis segítséget. A helyzet az hogy kerékpárszállítót kellene vennem hogy vihessem magammal a család mellett a kétkerekű párom.
Csak tetőre szerelhető jöhet szóba és olyan lenne a legjobb aminél az első villát tudom befogatni (kerék nélkül persze). Na most ezekből van választék csak egy a bökkenő: 12 mm-es átütőtengely van az első kerekemnél és szinte az összes tartó 15-20 mm-esekkel kompatibilis. Eddig egyedül a Thule ThruRide 565 amit találtam és jó is lenne bár kissé borsos ára van. Esetleg tud valaki tippet adni ilyen kritériumokkal kerékpárszállítóra?
Köszi, az télleg jó dolog, ha tud az ember fogást váltani a kormányon. Monnyuk nekem az egyenes is túl lent van, vettem állítható stucnit, de legmagasabbra állítva is megfájdul a hátam 50 km után.
Amit lentebb linkeltél azt a bringát úgy kell elképzelni mint egy Bugatti Veyron-t: Jó hogy van, tök nagy élmény menni egy ilyennel, de soha nem lesz se neked, se nekem és az országban sem lesz kapható egyik boltban sem, mert az ára miatt soha nem lesz rá kereslet!
Csak az első teleszkópja drágább mint Te vagy az én komplett bringánk.
Teleszkóp, rugóstag, fully váz mindenféle csuklópontokkal és miegyébbel. Ez mind-mind büntetősúly!
Ezt úgy gazdálkodják ki, hogy minden ilyen kütyüből csúcskategória és pillekönnyű kivitelt építenek be.
De még ez sem elég, ezért a váz is a legdrágább karbonszövetből kell készüljön.
Mindezekhez pedig már járulékos a Dura Ace szett és a méregdrága karbon kerék (az hogy aero akkor is fszaság)
Ez a koncepció megfizethető alkatrészekkel értelmét veszti, mert kapsz egy 14kg-os bringát!
Igazából ez egy tanulmány, nem egy termék!
De különben is, hiába van teleszkópja meg rugós tagja, meg 50-es gumija, ha a kormány ,mindössze 42cm széles. Mtb kormányok 72-80cm szélesek.
Nekem 33mm széles cx terepgumim van és járok vele köves sziklás terepen, sokszor keveredem traktornyomos földutakra, szinte állandóan szembejön a futóhomok, avaros/apró gallyas erdei ösvény meg alap. Tudom ezek már túl vannak a gravel felhasználási körén és nem is mondom hogy nem nagy kihívás
Ezért vettem montit
Nézőpont kérdése, hogy mi a mindenes bringa, sztem Te nem országúti vonalról érkeztél gravelre
Szerintem van értelme. A gumi benne 700×50c, ami elvileg már komfortosabb, gyakorilatilag meg elmondom, hogy én mit tapasztalok: van egy alu vázas, karbon villás gravelem nekem is, jelenleg 700×42c (valóságban inkább 40), ami szintén már-már pufinak minősülhet.
DE: ezekkel a kerekkel, valamint az én 85 kilómmal tényleg maximum simára döngölt földútig lehet gondolkodni, ami ettől rosszabb minőség (nagyobb kavicsok, traktornyomos földút, esetleg apróbb sziklák), ott ez a virsli méret kínszevedés, sokszor inkább leszállok. Ha nagy a nyomás, akkor kis sebességnél is kirázza belőlem a vesekövet. Ha kicsi, akkor meg azért kell a tempót visszavenni, mert félő, hogy felütöm, pedig tudok biciklizni.
Én egy ilyen kis rugóutas, össztelós vázat közepesen puffancs gumikkal nagyon el tudok képzelni, mint valódi mindenes bringa. A gravelre szokták ezt mondani, de szerintem ez hazugság. Nyilván használhatóbb terepen, mint egy országúti, de nem sokkal jobb.
Emiatt én szeretnék 650b kerekeket a sajátomba, WTB byway gumikkal, ha belefér a vázba és a villába. Elvileg aszfalton nem igazán lasúbb, cserébe rosszabb úton már tényleg sokat jelent komfortban, de azért egy elöl-hátul telós vázat így sem tud pótolni.
Ja látom a havas képet, összeraktam hogy neked is trekkinged van. Bocsesz
Én is pont olyan bringával kezdtem tekerni mint ami neked van.
De aztán vettem egy országútit. Nem volt könnyű hozzászokni (nem is vettem túl jót, de nagyobb baj hogy segítségem sem volt a beállításában), de soha többet flatbar, nekem a fejfám is koskormány legyen! Monti az kivétel, de az egy traktor!
Trekkingről országútira váltani egy komoly szintlépés. Nem könnyű lépés (van akinek az, én kva sokat szptam vele)
Az országúti haladásra, sebességre van kitalálva! Ezt szolgálja minden rajta, a testhelyzet, a kormányzás, a kerekek, a gumik.
Először egy országútit méretre kell szabni mint egy öltönyt! Ha nincs rád szabva akkor utálni fogod mint egy rossz öltönyt! Ha rád van szabva, akkor jól fogod érezni magad rajta/benne és magabiztos leszel. Imádom a testhelyzetet rajta, a sebességet, a slick gumik hangját az aszfalton. A koskormány egy szenzációs találmány, 3-4 fogást tudsz használni rajta, ami nem csak fogás variációt jelent, hanem annyi testhelyzetet is. Ezért sokkal jobb 3 órát eltölteni egy országútin, mint ugyanennyit egy trekkingen. Aztán ha országútin is szintet akarsz lépni akkor csapatban kell tekerni, mert hogy az országúti kerékpározás egy csapatsport igazából. Ráérezni a szélárnyék nyújtotta jelentős előnyre! Megtanulni és használni a kézjeleket bolyban. Váltott vezetéssel olyan sebességeket érni el amiről korábban egyedül csak álmodtál. Lánctalpazás és egyéb formációk. Oldalszére ráállni, stb
Na most a gravel az egy kényelmesebb országúti bringa, annyival megfejelve, hogy szinte bármilyen útburkolaton menni tudsz vele, a legsokoldalúbb bringa amit ismerek. Legjobb rögtön két kerékszettel venni, egyiken kicsit aszfaltosabb, másikon kicsit terepesebb gumival. Túrázni, bikepackingelni, dolgozni járni, edzeni, téli edzőbringának, cyclocross versenybe belekóstolni... szinte bármire jó! És gyors!
Dehogy lesz idén pelso, nekem idén még egy gyerekem lesz! (konkrétan még a héten )
Az off szezonban gravel bringával terepezgettem, lett jó montis társaság, nekem nagyon jól esett tekerni télen is, mégha csak heti 1-2x is. A terem az nekem halál, mindegy mit kell csinálni ott.
Aztán ez oda vezetett, hogy beújítottam egy montit (múlt héten). Volt már montim pár éve, de akkor eladtam, mert ahol akkor laktunk a környéken nem volt hol menni vele, meg egy kalap szar volt a geometriája és csak két dolgot utáltam vele: felfelé menni meg lefelé menni. Ezzel a mostanival nagyon jók az első tapasztalataim, na meg azért a gravellel sokat fejlődtem bringakezelést illetően.
A gravel most hátrébb fog szorulni, próbálom az országútizást és a montit párhuzamosan csinálni. Család mellett kihívás.
Inkább örömbringázok, próbálok saját magamhoz képest erősödni, fejlődni. Versenyzésben nem annyira gondolkodom. Ez némileg ellentmond annak, hogy épp ma neveztem egy balatoni mtb maraton rövid távjára
Persze h kínai, nem veszek hamisítványt!
Én nem vagyok ilyen elvetemült, nekem 20 fok alatt nem annyira esik jól a bringázás.
A stucni meg ugye így van pont vízszintbe. Nekem amikor vettem, fura volt h olyan magas a kormány a régi cangáméhoz képest, ezért vettem ezt is, meg a gyári csapágyfedél (25mm) helyett is 8mm-est, most már nem olyan nyugger.
Mesélj te, lesz idén pelso?
Igen nagyon állat gép, nem bántam meg hogy megvettem. Még a stucnit kell majd 120 mm-esre cserélni meg kap egy fekete bandázst (már megvan) aztán kész is.
Nem válaszoltam, ultegra 2x10es, fsa sl-k light kompakt hajtás.
Ma 1,5ó alatt nem fájt jobban a seggem, mint a selle royal üléstől.
Komfortban nekem majd az hoz változást, h ha gumit kell vennem (vagy hablesz új lerék akkor arra), akkor 25öset fogok venni 23as mostani helyett. Az gyorsabb is meg kényelmesebb is. 28ast nem akarok, sztem az elég hülyén néz már ki egy outin, no meg némely 25ös inkább 26 vagy akár 27 is.
Te is tavaly vetted a canyon cangát asszem, bevált, szereted? Azt látom, h száguldasz vele.
2019. március 25. 14:33:34: megválaszolva Sermi 0 által,
→ #1347
Hát 200km-nek nem inulnék neki ilyen üléssel az biztos. Majd kitapasztalom, h meddig bírható, fél óra, 1 óra, 2 óra... dizájnosnak dizájnos, de nyilván ha nyomja az embert az nem jó.
Kormányon annyira nem érzek különbséget. Talán ha közvetlen csere után hasonlítaná össze az ember.
Én is mennék ilyesmi tekeresre, de ami a környékemen van az beteg, szerdánként 6kor indulnak. Nem kelek fel meg dolgozok is, másikról meg nem tudok.
2019. március 22. 12:33:25: megválaszolva Sermi 0 által,
→ #1344
Szép bringa. Az a nyereg mondjuk brutál, nem tudom hogy bírnám rajta mondjuk egy 200 km-es körön.
Milyen szettel van szerelve a gép?
Majd a karbon kormányról írhatnál hogy komfortban hoz-e pluszt. Én is gondolkodom hogy arra váltsak csak a gyári egybe kormány/stucni kombó heroináron van.
Tegnap megejtettem az idei első szabadtéri gurulást. Jó volt végre a szabadban tekerni a görgő helyett, bár bazi hideg volt. A bringára is felkerült minden ősszel/télen vásárolt kiegészítő, karbon kormány, könnyű 17 fokos stucni, kormány ültetés, extra könnyű nyeregcső, karbon nyereg (rövidtávon eddig elviselhető), karbon kulacstartó, titán gyorszárak, meg egy pár apróság. A bringa is fogyott 700 grammot ezektől, relatív olcsón. Idén még lehet kap karbon aero kerekeket, azzal lehet befér majd 7 kiló alá. Nem rossz egy 58as aluvázas bringától, és még könnyedén tovább lehetne könnyíteni több mint 1 kilóval, bár az már ésszerűtlen összegbe lenne, de jól hangozna, h 5,8kg pl . Tudom nem ettől leszek gyors, ez csak egy dili.
Vki használ ilyen Schwalbe Marathon Plus túragumit? Egy cangás videoban említették, s a leírása jól hangzik. Schwalbe Landcruiser van a cangámon, de minden évben van több defektem.. Monnyuk az ára sem alacsony, már olcsóbb autó gumi ár.
Ma voltam Szekszárdon Bartina túrán. Maratoni távnak indult, de eléggé meglevesesedett az orrom, így csak 30 km-es táv lett belőle. Nem véletlenül csúfolják Sártinának... Azt a temérdek agyagos-löszös sarat... Futni terveztem, de nem igazán kellett. Összehozott az élet egy háromszoros év túrázója címmel büszkélkedő emberrel, így volt húzóerő. Átlagban 5.5 km/h felfelé, 6-6.5 km/h lefelé. Jutott idő forralt borozni, kilátókba felmenni, szétnézni, beülni Kakasdon egy sörre, stb... Tényleg kellemes, de fárasztó túra volt. Ajánlom mindenkinek, aki ilyesmiben gondolkodik, csak bátran!
Ilyen szép, nyugis menet mellett az időnk: 6 óra 7 perc.
a lila also az Arena versenydressz, igy lehet kapni a boltba. Az ugy magaban nem nez ki rosszul. Mondjuk nekem nincs, mert az a model fos szerintem. a rozsaszin felsorol fogalmam sincs. konnyu eszrevenni
Iden szeptembertol annyira nem edzettem sokat/meg jol, de amugy csinalom rendesen igen. Jovore kene valamit apritani
Hát lehet ha Matyikát mutatják abban a szép rózsaszín felsőben, mindenki gyorsan tovább görgetett volna, így azért ha kicsit félve is, de beleolvasnak......
Gratula, nagyon szép eredmény ilyen ultra veteranissimus kategóriában!!!
Nem ez a legjobb medium, mindenesetre voltam egy ilyenen. az orszag elso vilagbajnoki erme lett a mienk, nem is tudom miert ez a cim, David meg Zsu pont nem nyertek ermet de persze igy lehet, hogy tobben rakattintanak, mintha az en nevem lett volna ott.
Holnap csinálok róla képet!Folyik belőle az olaj és ezért akarom felújítani.A felújító készlettel nincs is baj,a probléma,hogy azonos típushoz gyártási év szerint is változik a készlet.