Feldobtam az állítható stucnit, így emeltem az ülésen is, s mindjárt tuti lett a canga. :-) Tegnap körbetekertem a Velencei tavat, nekem teljesen kényelmes így. Azt még bírom benne, h tök hangtalan, nem kattog a hátsó agy, ha szabadon fut. Itt egy Miska huszár fotó..
Hasonló utat jártam be én is csak nálam egy RockMachine MTB volt a kezdő gép még magasan lévő kormánnyal. Aztán jött a Focus Culebro outi majd a Canyon Ultimate CF SL.
Bár a kettő közül meglepő módon talán a Focus geója volt még egy picit hasalósabbra hangolva.
Tudod mi az öreg? Az országút... Amúgy semmi közöm a korodhoz, a súlyodhoz, meg általában ezekhez a dolgokhoz, de én úgy veszem észre, hogy ez az "öreg vagyok már" duma leginkább a magyarokra jellemző. Ráadásul már 40 évesek is kezdik ezt mondogatni a "fiataloknak": "ilyen koromban még én is így meg úgy". Miközben 80 évesek még maratont futnak.
Vagy mondjuk a Kehlsteinhaushoz egy ránézésre 150 éves mammer tekert felfele, és akkor még nem volt ebike... Ezt éppen a saját szememmel láttam.
A nyereg érthető, az állítható stucnit nem támogatom . Majd meg fogod szokni, csak használni kell a bringát.
Az egyik haverom pont nem régen váltott: előzőleg egy elég "papás" trekkinggel járt. Égbe emelt kormány, szarvak, széles nyereg, stb.
Aztán elkezdte kicsit "sportosítani" (levette róla a lomokat, elkezdte a kormányt fokozatosan egyre lentebb rakni), aminek a vége az lett, hogy most egy ilyennel nyomja:
Mentem egy hosszabbat a géppel, komfortosítani fogom (állítható stucni, más nyereg), viszont az áttétellel egyelőre nem tudom mit kezdjek. A láncváltót elöl a középső, hátul a 6-os fokozatban használtam, ezt szoktam meg. No most reménykedtem, h itt a hátsó 8 sebesség ugyanaz a kiosztás, mint a láncváltón, s akkor nem kell más áttételt megszoknom. Sajna nem így lett, az 5 rövidebb, a 6 hosszabb.. Aztán rájöttem, hogy valszeg az áttétel ugyanaz, viszont a ballonos, 29"-es gumi miatt hosszabb lett a végáttátel. Azt viszont nem akarnám lecserélni, túl új, meg tetszik is, vhogy stabilabb, meg ezt a Marathont nagyon dicsérik defektállóság ügyileg, nekem meg az fontos. Sz'al tán combosodnom kéne, s akkor tán a jelen kiosztás is megfelelő.. :-)
Én rázós ember vagyok, de sose veszek egy könnyű széldzsekinél többet futáshoz. Hozzá egy vékony futópulcsi, meg egy aláöltözet. -20-ig ez elég.
Aki fázik az nem fut elég gyorsan.
Az még csak... de mikor télen amerikai ninja-ként futkározok a házak között többen beszartak már
Volt aki éppen állt ki a kocsijával és hagyta nyitott ajtóval járni a mocit én meg a semmiből feltűntem ebben a jelmezben hát rohant majd vetődött a kocsiba mert azt hitte viszem
Jól látom hogy ezen Shimano BR-MT200 fékek vannak? Vagy a tieden még más típus (ezt a 2019-es Cube Travelnél láttam).
Ahogy nézem egy egy 40 eurós fékszett szóval nagyon belépő hidraulikus, túl sokat nem szabad várni tőle, megállít de ennyi.
Jah, a gumi nem terepgumi, viszont ahogy néztem, a drágább utcaiak közé tartozik (Schwalbe Marathon Almotion 55-622), úgyhogy biztos yo lesz.. Azt mondták, h komfortosabb a ballonos kerék, kevésbé sérülékeny a felni, a nagyobb légellenállás meg sztem f.szság. Csak furcsa elől a nagy bumszli, nem volt még ilyen vastag gumis gépem. :-)
Tekeregtem már vele rövideket, jó lesz ez, a geometria is jó, de azt továbbra sem érzem, h a fék akár csak jobban fogna, mint a V, vagy bármi így érzetre..
Többféle méretezés keveredik... van az ISO, a francia, a coll, meg a f*sz tudja még hány.
A lényeg, hogy ha arról beszélünk, hogy 29"/622/28"/700c, ott a felni külső átmérője mindegyiknél ugyan annyi.
29" akkor jön ki, ha erre a felnire nagyobb gumit raksz, tehát gumival együtt már 29" lesz a teljes átmérő. Azért írtam montit, mert általában azokra raknak ekkora a gumikat.
A tied azért különlegesebb, mert puffancs a gumi, ezért mondhatni 29"-nek, de attól még nem monti.
Ha raksz rá valami virsli gumit, az alacsonyabb is lesz (tekintsünk el attól, hogy a bringával kompatibilis-e vagy sem), így már inkább 28"-nak lehetne hívni.
Ez vicces.. Úgy tudom, h a trekking canga az egy monti vázba tett utcai kerekes cucc. No most az enyémen nagy, széles gumik vannak, úgyhogy akkor ez egy csomagtartós monti? :-)
Ugyan miért tűnne el?
A dopper meg, amit mondasz. Arra jó, hogy a nyereg csak akkor nincs útban, ha éppen rajta ülsz. Montikon szerintem must have.
A 29", 28", 700c ugyan azt jelenti tulajdonképpen. A felni átmerő egyforma, külső átmérője más attól függően, hogy egy 28"-as felnire monti gumit húzol (így lesz 29", vagy akár kicsit több), vagy pedig keskeny utcai gumit (így lesz 28" környéke).
Igen egy nagyon szimpatikus, szerény ember. Elképesztő az a teljesítmény amit produkál. Ennek örömére ma reggel feltüzeltem magam és personal record-ot futottam 1 km-en Mondjuk utána a napi penzumon szó szerint végighúztam a belemet de javítottam
Max a hidraulika csőből tűnik el az olaj.. de majd kiderül használat alatt. Az előnyök közül, amit írtál, a 8-as állóság érdekes csak nekem, de remélem az 55mm széles gumik jobban felveszik az úthibákat.
Az a dropper izé a kormányról állítható nyeregcső? Mire yo az?
Ill. még azt nem értem, h ez a canga 29"-osként van reklámozva, de a kerék mégis 28"-as.
Na, látod, pl. pont a bovdennel kevesebb, ami nem fog elszakadni.
A hidrós tárcsa gyakorlatilag soha nem megy úgy tönkre, hogy egyszer csak elfossa magát. Még konstrukciós hibásak sem. Vagy elkezd szorulni, vagy elkezd szivárogni. Pont, mint az autóknál.
Ezen kívül nem kell szarakodni a fékbetétek beállításával, nem baj, ha nyolcas lesz a felniben, nem hatja meg az eső/sár, valamit az átlagos v-fékhez képest sokkal kényelmesebb is használni.
A hidraulikus tárcsafék a bringás ipar elmúlt ~15 évének egyik legjobb találmánya. A másik a dropper post .
Jó ideje figyelem a munkásságát. Brutális edzésmunkát végez, és nagyon profi csapattal dolgozik.
Mindezek ellenére végtelen szerény ember. Európai szemmel nagyon egyszerű körülmények között él, hazájából nem költözött el, a megkeresett pénzének nagyrészét a szegényekre költi.
Az én legjobb félmaratoni időm frissítésekkel együtt 1óra 48 perc. Ha ezt tudom produkálni még egyszer ekkora távon, még akkor is nevetséges ehhez az emberhez képest. Egy főhajtást mindenképp megérdemel az úriember!
Én is számolgattam meg a futós időmhöz méregettem ami vicces ehhez képest de ne felejtsük el , hogy ez a pali 167 cm magas és 57 kg én meg gyakorlatilag kétszer ekkora vagyok
2019. október 12. 20:51:59: megválaszolva OMMANI + által,
→ #1550 2019. október 12. 19:22:21: megválaszolva Tonx + által,
→ #1548
Elhoztam a cangát, majd próbálgatom, oszt kiderül.. A kerék tök széles, mint egy montié (55mm), de azt mondták, h így komfortosabb.. Majd keményre fújom.
Igen a keréknél nagyon is érezhető, vázon jóval kevésbé számít. Nem véletlen mondják hogy a kerékszett az egyik legfontosabb alkatrész egy bringán.
Az előző bringámról írt cikkemnél is kitértem rá mennyivel jobb lett egy komolyabbal (Mach1 -> Campagnolo Zonda).
A keréken, tehát a forgó tömegen értem, csak a többin nem.. A láncot meg egyrészt azért utálom, mert mindent összeken, ha berakom a kocsiba, másrészt meg a láncváltó sem a szívem csücske.
Ha egyszer egy adott bringába beteszel egy 300g-val könyebb kereket egyből megérted a súlymizériát. Persze ha nem versenyezni, igazán hosszúakat, nagy hegyeket akarsz menni, akkor egy bizonyos minőségi szint felett bármi jó lesz, de hanem, akkor van értelme a súlyon is gondolkodni. A lánc takarítás szerintem nem vészes dolog, és nem 50 km után kell azért.
Nem is gondolnád, adott esetben mennyit tud számítani a bringán a súly. Fél kilót is nagyon megérezni, 2-3 kiló az baromi sok tud lenni bicajnál. A Te esetedben, viszont nem hiszem, hogy annyira számítana.
Köszi, bömbisnek is. 193 cm vagyok, s gebe, hetvenpár kg. A súly mizériát sosem értettem, ha számítana az a 2-3 kg mínusz a cangán, akkor egyszerűbb fogyni egy kicsit.. De cangástul még így is jó vagyok. :-)
Nekem tetszik. Ára sem vészes. A súlya tényleg nem kevés, de egyrészt nem versenyzésre kell, másrészt nemtom termetre mekkora vagy, van amikor pont jó, ha van benne anyag. Pláne, hogy látszólag tényleg utazós, tekergésre tervezték, csomagtartóval. A márkától ne félj, a Cube teljesen jó.
Szerintem jó, de majd jönni fognak az oútis inkvizítorok és jól megmondják, hogy nehéz, oszt akkó' szar. Ami igaz, csak ez nem mindenkit érdekel.
Legalábbis múltkor valami ilyesmi volt, mikor kvázi ugyan ilyen bringát (Cube Hyde) ajánlottam másnak hasonló peremfeltételekhez.
Ha az ember csak bringázni akar és nem szerelni, meg retkes láncot takarítani/kenni felváltva, akkor az agyvátó/szíjhajtás párostól nincs jobb választás.
Hat van 2en vagyunk 90'esek, es csak 1 fiatalbb van nalunk, aki 93'as
Amiben nyertunk ott 4x50et kell uszni, mindket faltol 12,5 meterre van egy azt hiszem 60 cm "mely" fal, az alatt kell atuszni.
Amiben 3.ak lettunk ott az elso ember uszik egy sima 50m gyorsot, masodik ember 50 meter viz alatt delfin, 3. ember hevederrel uszik 50m gyorsot, ot a 4. ember a vizben varja uszonnyal, leveszi a 3.rol a hevedert, atrakja magara es visszauszik ugy, hogy a 4.nek el kell kapni a hevedert 5 meteren belul es "behuzatni" magat, mikozben labazik. Lenyegeben a 3. ember 100 metert uszik - termeszetesen ez voltam en
Ahol 8.ak lettunk ott 4x25 babahuzas van, 25 kilos manikin-t kell huzni egy kezzel...nehez fogni, azert sem lettunk sokkal elorebb, mert a 3. embernek (ez most nem en voltam ) kicsuszott a kezebol a baba vagy 3x. Amugy is most csinaltuk ezt eletunkben eloszor.
Az egyeni szamokban van egy ket durva, amit nagyon sok penzert csinalnek meg. Pl. 100m elso 50 gyors majd falnal fordulo es 20 metert viz alatt vissza kell uszni, majd a medence aljan levo babat behuzni egy kezzel...Szerintem mindegyikonk megfulladna ebbe. Van olyan, ahol uszonnyal kell 50 metert viz alatt uszni es a falnal levo babat kell visszacipelni. stb.
A jovo evi vilagbajnoksagig meg lesz mit gyakorolni
A magyarok a görög spartatlon futóversenyen kioktatták a világot, hogy kell ultratávon futni. A 246km-es távon a férfiaknál az 1. 2. és 5. helyet hozták el. A nőknél kb még fél óra a célig és a magyar lány nagyon sokkal áll az élen.