Ez pont egy olyan bringa, amilyet szeretnél, csak bőven nem a teszkós kategória.
Agyváltós, szíjhajtásos, merevvillás, tehát nagyjából nulla a karbantartási igénye, mégis van 8 sebességed. Nem recseg-ropog a lánc, nem kopik a sor meg az első tányér, nem fog lógni a váltó. Továbbá masszív, haladós, igazi városi bringa kényelmes geometriával, a puffancs kerekeknek köszönhetően komfortos szarabb úton is. Bár ezek a gumik nem éppen a legkönnyebbek.
Van rajta csomagtartó meg sárvédő szem is, ha igény van ilyesmikre.
Szerintetek 195cm 100 kilómhoz milyen bicajt érdemes venni, városi, és azon kívül is max közúti felhasználásra? Semmi terepezés, meg ugrabugrálás nem érdekel, de kéne valami masszív cucc, amire azért nem akarok felesleges pénzeket sem költeni. Pár éve volt egy 28-as új kellysem, nagy vázzal, de valahogy nem nőtt a szívemhez, szerintem gyenge konstrukció volt. Ami előtte volt 26-os merdia mountainbike azt sokkal jobban szerettem, csak az meg rövid vázas volt, néha fura.
Az összeset kipróbáltam,mindenféle bike computer appot,és a sports tracker ami pontosabb,mint a többi.(GPS-t mellé tettem és volt eltérés app és app között,nem tudom az okát,nem vagyok infós,nem is érdekel).Illetve kezelhetőségben egyszerűbb,nem kell beregisztrálni hozzá sehova,hogy használni lehessen.Csak akkor "fagyott le" mikor frissítettem és nem tudtam a jelszavam,így nem tudtam ismét belépni,de ez nem a program hibája,hogy én f@sz voltam.
A kijelzőn megjelenik a kis térkép is,alatta a számomra érdekes információk beállíthatóak,sebesség,idő,ilyenek,szokásos cuccok.
De,mindenki másra esküszik,van akinek a nike app a jobb,runtastic,stb... Nekem ez vált be!Az viszont nem tetszik,hogy frissülve pár dolog nem ott van ahol eddig volt,meg a fehér háttér sem.
Elkészült a gép !
Béres Zoo -Sziszi teker
A lánc picit hosszú,de nincs rendes szerszámom,hogy megkurtítsam,így egyenlőre marad úgy.A vázban lévő kormány csapágy persely és a váz nyöszörög.Új korában is csinálta,úgy látszik ezzel nem tudok mit kezdeni.Szorosabbra nem húzhatom,mert akkor meg a kormány szorul.De úgy is nyöszörög picit.Ez ilyen .
Verejmbeleaf@szomatafirssüllő sporttrackerbe!
Rengetegen csinálják!Otthon van mágneshorgász webshop is.Lényegében az aliexpresses szetteket amik olyan 20-30$ között vannak adják tovább 15-30 000-ért
Bánkon tiltott tevékenység!Engedélyt kell kérni a polgármestertől!Lényegében a mágnesezős gyerekek kiszedik a tóból a vas szemetet,ami a horgászoknak is jó,mert nem kell levágni a szereléket ha beakad és nem tudják kihúzni.De hát magyarország ilyen...
Mindenki a csúszós kötéllel küzd,már pár helyre beírtam,hogy vagy kérjenek egy alpinistától kiszuperált mászógépet,vagy aliról vegyenek egyet.Arra jó.
Láttam videót ahol egy srác golyószórót szedett ki a vízből,meglepően jó állapotban!Kicsit kipucolja,beolajozza és rá is ránthat!Annyira jó állapotban maradt meg az iszapban.Motorbiciklit,bicikliket találnak,széfeket,gránátot,lőszereket.
Továbbítom!De szerintem nem fog beruházni ilyenre!Én se tenném!Főleg,hogy megemlítettem neki,hogy a mélyebb víz nyáron is hideg,kell ruha hozzá,az meg nem olcsó!
A mágneshorgászatról is tőle hallottam,fingom nem volt,hogy ilyen létezik,ráadásul világszerte!
Viszont kíváncsiságból megnéztem mik a tanfolyam árak és nem drágák!Persze mindegyik suli,magát a legjobbnak hirdeti.
Lehet később felkeresek egyet,bár nekem a megjelenésekkel van a gond.Azért innen haza mászkálni,szabadságban is gond.
Idén szerintem a tóra strandolni se fogok eljutni,bár ha ilyen lesz a nyár,mint amilyen az idő mostanság,más se nagyon!
Igen, alkalmas lehet sok mindenre, akár egy gyors 4-5 perces 30-40 m mély merülésre is, de nem ajánlom senkinek, hogy előképzettség nélkül 1-2 m-nél mélyebbre merüljön vele. (Fontos, hogy az 1-2 m nem 3-4 m!!!!)
Ha valakinek nincs a kisujjában kellően a fizika(gázelmélet) és az anatómia(tüdő, fül, stb.) ide vonatkozó része, ne próbálkozzon egyedül. Könnyen életveszélybe sodorhatja magát. A palackos merülés tudatlanul sokkal kockázatosabb, mint a szabad tüdős.
- pl. képzeld el, hogy egy focilabda méretű lufit leviszünk 10 m mélyre, ahol kb. akkora lesz, mint egy kézilabda, majd visszahozzuk a felszínre és újra foci méretű. Nem lesz semmi baja.
- majd vigyük le újra a lufit és fújjuk fel ott foci méretűre (nem nehéz megoldani), majd hozzuk fel a felszínre. Ott akkora lesz - ha ki nem durran - mint egy megtermett strandlabda. HÁT... NEM SZERETNÉM, HA EZ AZ ÉN TÜDŐMMEL FORDULNA ELŐ.
Még sok apróság van, ami "kellemetlen" probléma lehet, de túlélhető.
Nem ördöngősség, de nem szabad könnyelműsködni!
Célszerű elvégezni egy tanfolyamot! (...de minimum rászánni egy-két órát és egy megfelelő búvár tankönyvből megtanulni az alapvető dolgokat, majd nagyon óvatosan, apránként begyakorolni. INKÁBB A TANFOLYAM ÉS A GYAKORLATI OKTATÁS!)
Kösz az infót!
Akkor ez egy használható cucc.
Most már csak az a kérdés,hogy aki mondjuk a stég környékén akar vízbe esett nyakláncokat keresgélni,vagy az asszonyt megviccelni,hogy lemegy ,elúszik és a nádas túlvégén jön fel,arra is jó?Most hirtelen nem jutott semmi értelmesebb ötlet,hogy mire lehet ezt használni.Én a tóban egy levegővel szoktam operálni,a pipát a búvár-szemüveggel se tudom használni,bele megy egy kis víz és máris blugy blugy van!
Ha jól látom, ez egy "pony palack" amit - a készülékes merüléseknél - vészhelyzet esetére szolgáló tartalék levegő tárolására használnak.
Csak néhány percre elegendő és azért van, hogy probléma esetén ne kelljen "vészhelyzeti felúszást" csinálni, mert akkor túl nagy a vérben a nitrogén buborékok kialakulásának a kockázata, ami életveszélyes lehet.
Van közöttünk búvár?
Egy ismerősöm átküldte ezt:
,hogy tudok e róla valamit,mert "én szörfözök a neten és minden kütyüről olvasok,vagy ki is próbálok dolgokat!"
Annyira vagyok búvár,mint egy balta nyél nélkül.
Havernak csak annyi volt a kérdése,hogy valósan használható e?
Nekem meg van pár egyéb kérdésem!mint pl.,hogy azzal a bicikli pumpával kell felpumpálni bele a levegőt?Nem tudom milyen a pumpa belseje,mivel van kenve,de ha sima olajos,szilikonos,akkor nem biztos,hogy olyan levegővel úsznék le a víz alá!
Sűrített levegős palackról oké,hogy megtöltöm,mert ipari gázpalackosnál lehet kapni steril levegőt is akár.
Feltételezem a maximális mélység ezzel nem lehet több 5-8m,Titanicot biztos nem nézi meg ezzel senki!
Hányszor lehet ezzel merülni egyáltalán?Gondolok itt arra,hogy lemegy a polgár,kifogy,feljön,pumpál -már ha pumpál- vissza megy.Ezt a kört egészség károsodás nélkül hányszor lehet megcsinálni?Feltéve,hogy alapból nincs káros hatása!
Ja és a nagy kérdés,hogy ez mire jó,a gyakorlatban?
Vannak elég durva arcok akik poroltóból csinálnak ilyet...az mekkora suttyóság.
Hétvégén részt vettem először az ultrabalatonon, egy 10 fős csapattal. Rohadt jó buli volt, nem kellett szarráfutnunk magunkat, volt idő fürödni a Balcsiban, napozni, piknikezni... aki szeret futni, tökre ajánlom, nekem bejött. És az eredményünk se lett túl rossz, kategória 23. 688 csapatból, abszolút 63/1500.
A videóban pont az van, h nem veszik el, tévhit. Csak az érzés más. Fura.
Ez olyan, mint hogy a nagyobb gumi gyorsabb (egy szintig gondolom), amit megint nem gondolna az ember, a tesztek mégis ezt igazolják. De akkor se rakok 25nél nagyobb gumit fel, mert nem tetszik a ballonos gumi országútin.
A hajtás körül job ha merevebb, kevesebb watt veszik el. Viszont ez inkább a profikat érinti, egy amator lehet nem venne észre különbséget.
Ellenben a nyereg felé ha kevésbé merev egy váz (nyeregvázcső, nyeregcső) az hosszú távon pihentebb bringázást fog jelenteni ami akár gyorsíthat is rajta. Persze itt nem ilyen 20-30 km-re kell gondolni hanem 100+-ra.
Nekem most olyan gépem van ami hajtásnál merevebb, viszont komfortban is job tehát papíron hatékonyabb gép mint az előző. Mégse vagyok vele érezhetően gyorsabb, sőt kb ugyanúgy megyek mint a régin. Mondjuk nálam ebben szerepe lehet hogy tavaly nem volt 4 hónapig bringám plusz most a gyerek mellett nem tudtam annyit edzeni így valamivel gyengébb is vagyok mint 1 éve. Szóval így nem is tudok releváns következtetést levonni.
Egy profi a mostani Canyonommal azonos körülmények között valamivel biztos gyorsabb lenne mint a Focussal.
Ja és ha egy kerékpár nagyon merev (váz+kerék) akkor az rosszabb úton inkább hátránnyá válik mert pattogni fog. Egy nagyon jó minőségű sima úton viszont pont előnyt jelent.
Nem próbáltam még nagyon sokféle országútit, így azt se tudom, h mit éreznék, ha egy merevebb bringát tekernék, de ez alapján gyorsabbnak nem gyorsabb a merevebb:
Hát ezt az O gyűrűs dolgot olyannak érzem , mintha olyan óvszert használnék ami a f..kam utolsó 3 centijére húznék.
Magyarán ettől még a váz és a középrész közé simán bemegy a retek, mivel 2-3 mm totál szabadon hagy.
Plusz mivel forognia kell a csapágy illesztett felületben, mikor össze rakja az ember. Az illesztésnek is lazábbnak kell lennie .
Plusz ha már merevség, miért nem 2 darabból áll csak?
Másik.
BB30 és PF 30 ugyan úgy szoros illesztésű.
Az amire Te gondolhatsz az olyan adapterek , amik angol menetes vázba rakva tudsz 30 mm hajtást rakni.
A merevséget Én a 30 mm tengelyre értettem, nem arra h milyen a középrész rögzítési módja.
Bár mivel a sokkal nagyobb a külső kerülete a a csapágyaknak, szerintem az is plusz lehetőséged ad.
Nekem van, és villog nappal is. Semmi gond nincs azzal, ha egy kicsit növelem az esélyét, hogy fura szituációkban időben meglásson a paraszt. Egy piros villogó fényt csak hamarabb észrevesz a szeme sarkából telefonnyomkodás közben. Főleg akkor para ez közúton, amikor kocsisor megy el a bringás mellett, és azt egymástól takarják ki.
Ennek a középrésznek nem az a lényege, hogy nem kell hozzá benyomató szerszám (cserébe úgyis kell másik), hanem elsősorban az, hogy a menet miatt bele lehet feszíteni a vázba, sokkal kevésbé hajlamos mozogni abban. Ez az egyik oka, amiért recsegnek, kattognak a pressfites középrészek.
Másodsorban pedig az O-gyűrű, ami - valamennyire - megakadályozza, hogy bemenjen a dzsuva a váz (vagy az abban lévő persely) és a csapágy háza közé, ami a recsegés másik oka.
A merevségről meg annyit, hogy ha te vakteszten megmondod, hogy éppen pressfites vagy nem pressfites középcsapággyal szerelt bringát tekersz, akkor emelem kalapom.
Legyen nagyobb az átmérő, oké, de tökéletesen megoldható lenne menetes középrésszel ugyan úgy, mint eddig. Lásd BB30 vs. PF30.
Az meg, hogy drágább a pressfit... nonszensz. Azaz drágább, a usernek fenntartani, mert egy illesztett furat sokkal könnyebben tönkremegy, mint egy menetes, nehezebb szerelni is. Gyártani meg olcsóbb, affelől ne aggódjál.
A gyártónak tipikus win-win helyzet.
Most már nekem is van hátsó lámpám, jó erős, így villog úgy villog... és lehet egy évben 1x vagy 2x felteszem majd, ha nagyon országúton (7es út meg ilyenek) megyek majd. De én is kizárólag nappal tekerek.
Ez a Cannondale Ahead kupak pusztán dizájn.
Létezik belőle olyan is ami "sima".
Én megítélésem szerint egy menetet egyszerűbb elő állítani mint egy csapágy illesztett felületet.
Az meg h merevebb nem csak marketing, mivel lényegesen vastagabb a tengely. Nagyobb az a felület is ahol a hajtókar kapcsolódik a tengelyekhez.
Amit meg linkeltél Enduro középcsapágy, nem megoldás.
Hanem egy olyan középrész amihez nem kell behúzó. Cserébe egy illesztett felültben forgatnod kell az egyik csapágy házat, h össze tud szerelni.
Ajj. Ezt írtad: "Nagyon egyszerűen. Mivel Cannondale, 1,5-ös a villanyak, Így bőven van hely a villanyak belsejében."
Én csak erre kérdeztem rá, mert nem értem, hogy miért nem mindegy a "kupak" alakjának szempontjából, hogy 1,5" a villanyak vagy sem. Ugyan ilyen kialakítás (ha indokolt lenne) az 1 1/8-nál nem férne el? Vagy a 1,5-os átmérő indokolja ezt a kialakítást?
A pressfitről meg annyit, hogy gyárilag összerakott bringákon is nagyon sokan szívnak vele. Kitalálták, mert sokkal olcsóbb egy illesztett furatot elkészíteni, mint a menetet belemunkálni a vázba. Aztán meg próbálják erőltetve magyarázni, hogy mennyivel merevebb, meg ilyen ökörségek.
Nem véletlenül születnek az ehhez hasonló próbálkozások a gyógyításra:
Ki követi? Ki nyer?
Idén jó kis párharcok alakultak ki a második körben OKC-POR is jó volt az elsőben, a többi felejtős.
Akár a POR, akár a DEN jut tovább, neki fogok drukkolni a HOU/GSW ellen. Bár bírom a GSW-t is, de jót tenne az NBA-nek, ha már nem ők dominálnának. Keletről nem hiszem, hogy bárkinek reális esélye lenne a nyugati győztessel.
Én azt nem értem,hogy sokan megvesznek mindenféle több száz ezer vagy millió feletti bringát.Beöltöznek,mintha a tour de franc-ra készülnének,de egy kibaszott macska szemet,hátsó lámpát,első lámpát már nem tesznek fel!Meséljétek már el nekem,hogy ez miért van?Az a kb 2 szelet párizsi tömegű lámpa az olyan sokat számít?
Ezt a régi módi dolgot nem értem.
Nem Ahead megoldásra gondolsz?
1,5 méret, pedig legfőképpen Lefty és Fatty miatt lett kitalálva. H a tűgörgős mechanika elférjen, illetve a lefty esetén a terhelés felvétel miatt.
Pár cég meg gyártott régen végig 1,5 villákat, mint a képen szereplő Rockshox is.
Ma már a legelterjedtebb a tappered. 1 1/8 felül alul meg 1,5.
Az összes olyan középrész rögzítési megoldás, ami szoros illesztésen alapszik szakértelmet, és szerszámozotságot igényel.
Ha ezek hiányoznak mindig is egy könnyen elbaszható rész lesz a kerékpáron.
Nem az enyém ez a bringa. Se pressfites vázam, se cannondale-em nem volt és nem is lesz.
Tudom hogy néz ki a kupak alatt a történet, de továbbra sem értem, hogy mi a köze ennek ahhoz, hogy a villanyak felső része 1,5". Mi az akadálya, hogy egy klasszikus 1,1/8 ilyen kialakítású legyen? Vagy mi az akadálya, hogy az 1,5"-os villanyakra a stucni "régimódi" kupakkal legyen rögzítve?
Ha nem a Cannondale volt, akkor rehabilitálom a márkát, ettől független ritka egy elbaltázott konstrukció.
Próbálom a képet értelmezni. Akkor itt a kupak egy ilyen homorú, tölcsérszerű cucc, és ezért a csavar ill a kupak közepe igazából lejjebb van a stucni pereménél, de valójában ugyanúgy a stucni felső peremére fekszik fel és meghúzás közben így húzza össze a villát a vázzal és stucnival. Csak fura a kialakítása.
Mi köze ennek a villanyak átmérőjéhez? Gyanítom, ez megint valami idióta Cannondale találmány, aminek értelme nincs. De legalább nem olyan szopás, mint pl. a pressfit középcsapágy, ami tudtommal megintcsak ettől a gyártótól származik (hogy b*szódnának meg).
Nagyon egyszerűen.
Mivel Cannondale, 1,5-ös a villanyak, Így bőven van hely a villanyak belsejében. A kupak pereme meg a villany felett van, mivel a kormányszárra fekszik fel.
Így van, erre gondoltam. A működési elvét ismerem de nekem úgy rémlik mintha nem szabadna a kupaknak alacsonyabban lennie a kormányszár tetejénél. Sőt talán karbon nyaknál még mintha egy hézagolót ajánlanának is fölé.