Én nem azt mondtam,h. ez soha nem mehet tönkre, csak azt,h. kurva sokat kibírnak. Főleg amelyik jó minőségű.
És a kopásból adódó problémák is kiküszöbölhetőek. Ipari csapágynál nem.
Volt "gyagyi" bringám, abban pl. konkrétan eltört 1-2 golyó. Szó szerint.
Aztán volt Scwinn, Merida, meg most TREK bringám. Mindben shimi kónuszos csapágy volt. Soha egyikkel sem volt semmi gond, pedig a Schwinn-ben és a Meridában sem volt soha szétszedve az agy
De végül is tök mindegy, kinek mi jön be.
AZ viszont tény,h. az ipari csapágyat könnyebb cserélni, mint a kónuszost beállítani Arra rá kell érezni
Akkor az én Shimanom is ilyen kónuszos lesz?
Ill. ha már karbantartás.. a kölkönek ilyen egyszerű, Hauser Puma cangáik vannak. Ok, h láncot kell olajozni, de mit csináljak még karbantartás gyanánt, mit szedjek szét, s zsírozzak meg?
Ez nem igaz, a golyók is el tudnak kopni/törni, és a csésze is gyakran berágódik. Két gyártót ismerek, aki még baszakodik ezzel a kónuszos témával kerekeknél: a Shimano és a Campagnolo. A campi egy sokkal jobb konstrukció, az egy minimális odafigyeléssel nagyobb eséllyel örök élet, Shimano kónuszt és golyót én már cseréltem jópárat, pedig csak vagyok és magamnak meg az ismerőseimnek szerelek.
...és nem, nem kell hozzá túlhúzni.
A gördülési ellenásban a differencia meg pont annyi, ami a legérzékenyebb, legpontosabb műszer hibahatárát sem éri el, tehát placebó hatás esetleg van, a valós előny ebből a szempontból pedig nulla. Ez egyébként a kerékpáriparra nagyon jellemező az utóbbi néhány évben, gyakran igyekeznek is a gyártók (brandek) elhallgattatni vagy tartalmat letiltatni azoktól a hobbista mérnököktől, akik erre néha rámutatnak.