Igen, ezt gondoltam. Az Integráról nekem is a Type-R jut eszembe, pedig tényleg nem csak az volt, azon kívül elég sok fajtája volt még régebben is.
Állítólag lesz majd Type-S, az se lesz egy ITR persze, (ahogy kb. semmi se már) de azért abba több kakaót pakolnak, gondolom, meg külsőre is más lesz kicsit.
Ez a maga idejében a 80-as évek második felében igen csak sportos autó volt mind külsőre, mind belsőre, mind technikailag. Nem az ajtók száma amivel gondom van az újnál, hanem a hozzátartozó formával. A Toyotának volt erre egy altipus megnevezése: Liftback, ha jól rémlik ezt 3 generáción át használta, az első hátulja igen pocsék volt, mélyre helyezett hátső lámpákkal, ellenben hatalmas csomagtérrel (volt is ilyenem egy 83-as évjáratú és amúgy igen csak jó autó, de nem szép) A 2. liftback az a 80-as évek végén volt, viszont az már sokkal szebb formában és arányosan, az egy gyönyörű autó volt. Aztán a 3. generáció hátulja az megint csak nem lett túl szép,az is félkupé forma lett. Nos ezt is inkább nevezném Civic Liftback-nek.
Ezt azért inkább nevezhetjük sedannak mintsem félkupénak. Nem mellékesen az előző 2 szériából is vilt 5 ajtós, viszont mégis kellően sportosak voltak és arányosak, az arányokkal nincs baj az általad linkelttel sem, viszont ez az új valami borzalmas.
Nem nagyon komálom én sem ezeket a nagy 4-5 ajtós autókat, amiket megpróbálnak kupésítani. De itt a nagyobb bajom azzal van, h mindezt a síma civic 1,5 -ös motorjával akarják......
Nem tudom azt mondani, hogy ronda lenne, de azt sem, hogy konkrétan tetszene, pláne Integrának nem.
De ma ez van, erre megy a világ. Nekem sem tetszik, de attól még ez van és ez is lesz.
Részemről az lett volna a tökéletes, ha kijön ez (mert a piacnak kell és kész, ezt kár tagadni) meg kihozzák mellette azt a 3 ajtós tanulmányt vagy rendert, mert az tényleg jó lett szerintem.
De ugye minek pocsékolni annyi energiát és pénzt egy olyan vonalra, ami csak egy bizonyos rétegnek szól.
Egyszerűen nem éri meg sajnos, mert nem az kell a piacnak. Ezt jóval többen fogják megvenni, ha Integra, ha nem. Evvan.
Mi lesz ha nem jön? Mert ezt a szilárd test akkumulátort várják már évek óta. Közben azért már a Toyota is kidobta a saját villany SUV-ját.
Mellesleg biztos vagyok benne, hogy egy ideig a kettő együtt fog menni ha lesz is szilárdtest akkumulátor, mert az elején drága lesz a technológia. De lehet ez a szilárd test akkumulátor is úgy jár mint a 70-es években a Wankel motor. Mindenki várta, és azóta is jön a hosszú élettartamú, alacsony fogyasztású változat
a japánok a sziládtest akksit várják...
addig kihúzzák a hybridizációval...
az ő fontosabb piacaikon (us, jp, stb) addig ellesznek ezzel is...
ha bejön, akkor a régi li-ion technológia megy a kukába...
az összes jelenlegi invesztícióval...
Ja, de a lényeg az, hogy ebben is "kivárt" a Honda és bejött neki. Most mért ne jöhetne megint be?
Ha képes volt pár évtized alatt a világ legnagyobb belsőégésű motor gyártóvá válnia úgy hogy előtte már sok sok évtizede amerikai és európai gyártók már gyártották a motorokat akkor itt ez miért nem lehet?
Nokia is milyen sokáig vezette a piacot most meg sehol sincs...bezzeg a Samsung...
Ja, de a Honda merőben eltérőt alkotott a VTEC-el (szerintem jobbat is).
Ha jól tudom az Alfa az "elfokolós" VVT verziót találta fel ami csak a nyitás idővel játszik és a mélységgel nem. Ezt több gyártó is alkalmazta a későbbieken. Ezzel egészítette ki a Honda a sima vtec-et és így lett az i-Vtec amivel a lehető legjobb vezérlést alkotta meg. Talán a Koenigsegg próbálkozott még a pneumatikus szelepvezérléssel, nem tudom abból mi lett. Tény, hogy az lenne a csúcs, csak hát ki tudja mennyire tartós ill. megbízható.
A Honda annyira nem adta el a VTEC-et hogy magának fejlesztette ki, de nem a Honda találta ki a változó szelepvezérlést, hanem az Alfa Romeo 1980-ban. Innen nézve pontosan azt csinálta amit írtam. Várt 8-10 évet és megcsinálta magának a VTEC-et ami mindent is vitt.
Azért tegyük hozzá, hogy az összes nagy gyártónak már van saját akku kémia fejlesztő részlege. Tehát valahogy úgy néz ki, hogy a Tesla, BMW, Merci, VW megmondja milyen kémia legyen, milyen méretben (hengeres, tasakos) és jön az aksi gyártó mint pl. a Panasonic, LgChem, CATL és legyártja nekik. Nyilván ezek a cégek is fejlesztenek de úgy érzem ami régen a motorfejlesztés volt a tradicionális autógyártásban az most az akkukémia lesz. Főleg azért mert az autó gyártóknak van meg a rengeteg infó, hogy egy-egy technológia hogy bírja. Gondolok itt arra, hogy hány %-ról indult a töltés, meddig tartott, időtartam, töltési teljesítmény görbe, akkumulátor hőmérséklet, kinti hőmérséklet stb. Ezeket az autók logolják a központba a 4G kapcsolatokon keresztül ami már minden autóban van.
Innen meg várhatnak a technológiára a Hondánál mert a másik autógyár tuti nem adja el nekik, ahogy a Honda se adta volna el a VTEC-et 92-ben mondjuk a Skodának
"aksit meg olyan formájúra csinálják " - e szerintem nem így van. Mivel az akkumulátoroknak kell hűtés, a celláknak fix méretük van, ezért ez nem egy gyurma ami benyomsz bárhová...a gyártási nehézségekről nem is beszélve. Nem véletlen, hogy mindenki egyben egy nagy modulban gyártja és jellemzően az autó aljában helyezi el. Pluginok esetén meg jellemzően a hátsó ülés alatt.
Hát én is arra várok, hátha lesz valami új technológia ami gyorsan tölthető és többet bír. Mert jelenleg ugyanaz az aksi van mint 15 évvel ezelőtt. Annyi történt hogy most már hűtik fűtik is az aksikat és felmentek 700V-ig.
A 9gen civic alapja jó lett volna, ott a tank az első ülések alatt volt, vagy a jazz ahol szintén, és abból lehetett volna a hrv is villany. Az aksit meg olyan formájúra csinálják amilyen kell. Aztán ennyi hirtelen.
2021. október 27. 15:05:19: megválaszolva Kard 0 által,
→ #33421
Vagy csak kivárnak hogy mi is a valóban jó akku technológia és akkor dobbantanak egy nagyot.
Szerintem a mostani villany autók szart se fognak érni ha bejön egy újabb/jobb akku technológia a sorozatgyártásba.
Aztán persze ki tudja.
2021. október 27. 15:13:50: megválaszolva Kard 0 által,
→ #33422 2021. október 25. 15:57:16: megválaszolva Tonx + által,
→ #33420
Nem tudom, de 2022-ben feltámasztani bármilyen márkanevet belsőégésű alapokon gáz.
" egy meglévő karosszériába és kész. " - ezt nem tudja megtenni, ahhoz úgy kell tervezni az egész platformot, hogy beférjen alulra az akkumulátor (10-15 cm), meg kell hozzá megfelelő aksi is.
A baj az, hogy most már lassan mindenkinek, még a lemaradó németeknek is, több elektromos modelljük van a portfóliójukban. A japánok egyértelműen legutolsók ebben a témában, még a kínaiak is megelőzik őket.
De adott az E, tudják hogyan kell csinálni, akkor miért nem basznak bele egy nagyobb aksit aztán a hajtást átrakják egy meglévő karosszériába és kész. Más gyártók simán megcsinálják csak ezek balfaszkodnak a hibrid rendszerükkel. Ezzel nem fognak sehova sem jutni. Vagy azt hitték van idejük?
2021. október 25. 14:52:08: megválaszolva Kard 0 által,
→ #33417
Ez sajnos nem így van, nem megy a kettő együtt olyan könnyen. De a Hondának mindegy is, menni fog a lecsóba. Európában biztos, külföldön még kérdéses. Nagyon lemaradtak a villanyosításban. Csak példaként 2021-ben a Németeknél eddig 30% a tölthető autók aránya (fele full villany fele plugin hibrid).
2021. október 23. 22:40:24: megválaszolva Tonx + által,
→ #33416
Ha kicsit is maradt volna a klasszikus tökösségből a Hondánál akkor az Integra név alatt csináltak volna egy villanyautót ebből a négyajtós coupe kasztniból, kb. hasonlót mint a BMW i4, jó feszes futóművel, tökéletes 50-50-es súlyelosztással, kb. 70-80 kWh körüli akkumulátorral. Lehetne vele villogni is, hogy mennyire jövőbe mutató, igazi flagship modell lehetne, mint amilyen a DC2 kettő volt 98-ban. Egy vevő biztos lenne már rá Magyarországon, a személyemben
De tényleg. Életemben nem nyúltam így a váltógombért. Mintha...... na de inkább nem mondok hasonlatot, mert szép nem jut eszembe.
De amúgy lehet dramaturgiailag azt akarták, hogy mindig látszódjanak a sebességek a váltón és ezért van ez a béna fogás, de szerintem nem érte meg, mert tényleg olyan mintha b*zik f*szát rángatnák.
(oké, csak leírtam végül, de nem tehetek róla, rögtön ez ugrott be, mert nagyon gáz, na )