HONDA fórum
2024. május 15. szerda, 09:42,  Zsófia, Szonja Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#33433 integra_type_r 0  2021. október 30. 18:13:00 re: #33432 (Kard 0 )  ←  ‹›  0 | rejt


#33432 Kard 0  2021. október 29. 23:51:05 re: #33427 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mi lesz ha nem jön? Mert ezt a szilárd test akkumulátort várják már évek óta. Közben azért már a Toyota is kidobta a saját villany SUV-ját.
Mellesleg biztos vagyok benne, hogy egy ideig a kettő együtt fog menni ha lesz is szilárdtest akkumulátor, mert az elején drága lesz a technológia. De lehet ez a szilárd test akkumulátor is úgy jár mint a 70-es években a Wankel motor. Mindenki várta, és azóta is jön a hosszú élettartamú, alacsony fogyasztású változat :)
2021. október 30. 18:13:00: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #33433 

#33430 Tonx +  2021. október 28. 19:12:47 re: #33429 (sh adam 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
A fiaté kicsit más de amúgy hasonló az elv.


#33429 sh adam 0  2021. október 28. 18:14:17 re: #33425 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nem ismerem a multiairt, de nem hiszem ugyan olyan mint a Koenigsegg cucca.
2021. október 28. 19:12:47: megválaszolva Tonx +  által, → #33430 

#33428 grego +  2021. október 27. 22:47:33 re: #33427 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Eztet mondom én is konyhanyelven :D

#33427 integra_type_r 0  2021. október 27. 22:42:54 re: #33426 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
a japánok a sziládtest akksit várják...
addig kihúzzák a hybridizációval...
az ő fontosabb piacaikon (us, jp, stb) addig ellesznek ezzel is...
ha bejön, akkor a régi li-ion technológia megy a kukába...
az összes jelenlegi invesztícióval...
2021. október 29. 23:51:05: megválaszolva Kard 0  által, → #33432 
2021. október 27. 22:47:33: megválaszolva grego +  által, → #33428 

#33426 grego +  2021. október 27. 19:01:34 re: #33424 (sh adam 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Ja, de a lényeg az, hogy ebben is "kivárt" a Honda és bejött neki. Most mért ne jöhetne megint be?
Ha képes volt pár évtized alatt a világ legnagyobb belsőégésű motor gyártóvá válnia úgy hogy előtte már sok sok évtizede amerikai és európai gyártók már gyártották a motorokat akkor itt ez miért nem lehet?

Nokia is milyen sokáig vezette a piacot most meg sehol sincs...bezzeg a Samsung...
2021. október 27. 22:42:54: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #33427 

#33425 Tonx +  2021. október 27. 18:47:46 re: #33424 (sh adam 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Fiat csinálta multiair-nek hívják és már jó 10 éve használják.
2021. október 28. 18:14:17: megválaszolva sh adam 0  által, → #33429 

#33424 sh adam 0  2021. október 27. 18:07:25 re: #33423 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ja, de a Honda merőben eltérőt alkotott a VTEC-el (szerintem jobbat is).
Ha jól tudom az Alfa az "elfokolós" VVT verziót találta fel ami csak a nyitás idővel játszik és a mélységgel nem. Ezt több gyártó is alkalmazta a későbbieken. Ezzel egészítette ki a Honda a sima vtec-et és így lett az i-Vtec amivel a lehető legjobb vezérlést alkotta meg. Talán a Koenigsegg próbálkozott még a pneumatikus szelepvezérléssel, nem tudom abból mi lett. Tény, hogy az lenne a csúcs, csak hát ki tudja mennyire tartós ill. megbízható. [SMIL:/ketelkedik/dunno.gif]
2021. október 27. 19:01:34: megválaszolva grego +  által, → #33426 
2021. október 27. 18:47:46: megválaszolva Tonx +  által, → #33425 

#33423 grego +  2021. október 27. 15:17:53 re: #33422 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
A Honda annyira nem adta el a VTEC-et hogy magának fejlesztette ki, de nem a Honda találta ki a változó szelepvezérlést, hanem az Alfa Romeo 1980-ban. Innen nézve pontosan azt csinálta amit írtam. Várt 8-10 évet és megcsinálta magának a VTEC-et ami mindent is vitt.
2021. október 27. 18:07:25: megválaszolva sh adam 0  által, → #33424 

#33422 Kard 0  2021. október 27. 15:13:50 re: #33418 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azért tegyük hozzá, hogy az összes nagy gyártónak már van saját akku kémia fejlesztő részlege. Tehát valahogy úgy néz ki, hogy a Tesla, BMW, Merci, VW megmondja milyen kémia legyen, milyen méretben (hengeres, tasakos) és jön az aksi gyártó mint pl. a Panasonic, LgChem, CATL és legyártja nekik. Nyilván ezek a cégek is fejlesztenek de úgy érzem ami régen a motorfejlesztés volt a tradicionális autógyártásban az most az akkukémia lesz. Főleg azért mert az autó gyártóknak van meg a rengeteg infó, hogy egy-egy technológia hogy bírja. Gondolok itt arra, hogy hány %-ról indult a töltés, meddig tartott, időtartam, töltési teljesítmény görbe, akkumulátor hőmérséklet, kinti hőmérséklet stb. Ezeket az autók logolják a központba a 4G kapcsolatokon keresztül ami már minden autóban van.
Innen meg várhatnak a technológiára a Hondánál mert a másik autógyár tuti nem adja el nekik, ahogy a Honda se adta volna el a VTEC-et 92-ben mondjuk a Skodának :)
2021. október 27. 15:17:53: megválaszolva grego +  által, → #33423 

#33421 Kard 0  2021. október 27. 15:05:19 re: #33419 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
"aksit meg olyan formájúra csinálják " - e szerintem nem így van. Mivel az akkumulátoroknak kell hűtés, a celláknak fix méretük van, ezért ez nem egy gyurma ami benyomsz bárhová...a gyártási nehézségekről nem is beszélve. Nem véletlen, hogy mindenki egyben egy nagy modulban gyártja és jellemzően az autó aljában helyezi el. Pluginok esetén meg jellemzően a hátsó ülés alatt.

#33420 Tonx +  2021. október 25. 15:57:16 re: #33418 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Hát én is arra várok, hátha lesz valami új technológia ami gyorsan tölthető és többet bír. Mert jelenleg ugyanaz az aksi van mint 15 évvel ezelőtt. Annyi történt hogy most már hűtik fűtik is az aksikat és felmentek 700V-ig.

#33419 Tonx +  2021. október 25. 15:56:09 re: #33417 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 9gen civic alapja jó lett volna, ott a tank az első ülések alatt volt, vagy a jazz ahol szintén, és abból lehetett volna a hrv is villany. Az aksit meg olyan formájúra csinálják amilyen kell. Aztán ennyi hirtelen.
2021. október 27. 15:05:19: megválaszolva Kard 0  által, → #33421 

#33418 grego +  2021. október 25. 15:54:04 re: #33417 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Vagy csak kivárnak hogy mi is a valóban jó akku technológia és akkor dobbantanak egy nagyot.
Szerintem a mostani villany autók szart se fognak érni ha bejön egy újabb/jobb akku technológia a sorozatgyártásba.
Aztán persze ki tudja.
2021. október 27. 15:13:50: megválaszolva Kard 0  által, → #33422 
2021. október 25. 15:57:16: megválaszolva Tonx +  által, → #33420 

#33417 Kard 0  2021. október 25. 14:52:08 re: #33416 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem tudom, de 2022-ben feltámasztani bármilyen márkanevet belsőégésű alapokon gáz.
" egy meglévő karosszériába és kész. " - ezt nem tudja megtenni, ahhoz úgy kell tervezni az egész platformot, hogy beférjen alulra az akkumulátor (10-15 cm), meg kell hozzá megfelelő aksi is.
A baj az, hogy most már lassan mindenkinek, még a lemaradó németeknek is, több elektromos modelljük van a portfóliójukban. A japánok egyértelműen legutolsók ebben a témában, még a kínaiak is megelőzik őket.
2021. október 25. 15:56:09: megválaszolva Tonx +  által, → #33419 
2021. október 25. 15:54:04: megválaszolva grego +  által, → #33418 

#33416 Tonx +  2021. október 23. 22:40:24 re: #33415 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
De adott az E, tudják hogyan kell csinálni, akkor miért nem basznak bele egy nagyobb aksit aztán a hajtást átrakják egy meglévő karosszériába és kész. Más gyártók simán megcsinálják csak ezek balfaszkodnak a hibrid rendszerükkel. Ezzel nem fognak sehova sem jutni. Vagy azt hitték van idejük?
2021. október 25. 14:52:08: megválaszolva Kard 0  által, → #33417 

#33415 Kard 0  2021. október 23. 15:15:39 re: #33414 (MarciCB3F20A5 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez sajnos nem így van, nem megy a kettő együtt olyan könnyen. De a Hondának mindegy is, menni fog a lecsóba. Európában biztos, külföldön még kérdéses. Nagyon lemaradtak a villanyosításban. Csak példaként 2021-ben a Németeknél eddig 30% a tölthető autók aránya (fele full villany fele plugin hibrid).
2021. október 23. 22:40:24: megválaszolva Tonx +  által, → #33416 

#33414 MarciCB3F20A5 +  2021. október 22. 20:22:48 re: #33413 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha kicsit is maradt volna a klasszikus tökösségből a Hondánál akkor az Integra név alatt csináltak volna egy villanyautót
IS! [SMIL:/smile1.gif] Opcionálisan...
2021. október 23. 15:15:39: megválaszolva Kard 0  által, → #33415 

#33413 Kard 0  2021. október 20. 16:42:52 re: #33409 (SlaveDealer + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha kicsit is maradt volna a klasszikus tökösségből a Hondánál akkor az Integra név alatt csináltak volna egy villanyautót ebből a négyajtós coupe kasztniból, kb. hasonlót mint a BMW i4, jó feszes futóművel, tökéletes 50-50-es súlyelosztással, kb. 70-80 kWh körüli akkumulátorral. Lehetne vele villogni is, hogy mennyire jövőbe mutató, igazi flagship modell lehetne, mint amilyen a DC2 kettő volt 98-ban. Egy vevő biztos lenne már rá Magyarországon, a személyemben :)
2021. október 22. 20:22:48: megválaszolva MarciCB3F20A5 +  által, → #33414 


2021. október 20. 16:43: Szerkesztve Kard 0  által, megtekintés

#33412 integra_type_r 0  2021. október 14. 21:28:30 re: #33410 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
na pont nekik nem érdemes manuált csinálni... [SMIL:/nevet/smoker.gif]

#33411 Yakumo +  2021. október 14. 20:11:32 re: #33410 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
De tényleg. Életemben nem nyúltam így a váltógombért. Mintha...... na de inkább nem mondok hasonlatot, mert szép nem jut eszembe. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif]

De amúgy lehet dramaturgiailag azt akarták, hogy mindig látszódjanak a sebességek a váltón és ezért van ez a béna fogás, de szerintem nem érte meg, mert tényleg olyan mintha b*zik f*szát rángatnák. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]

(oké, csak leírtam végül, de nem tehetek róla, rögtön ez ugrott be, mert nagyon gáz, na [SMIL:/mosoly.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] )

#33410 grego +  2021. október 14. 19:57:12 re: #33409 (SlaveDealer + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Ezek hogyan fogják a váltót?
2021. október 14. 21:28:30: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #33412 
2021. október 14. 20:11:32: megválaszolva Yakumo +  által, → #33411 


Az eredeti hozzászólás
#33409 SlaveDealer +  2021. október 14. 19:37:51    ‹›   →  ↑  +1 | rejt

2021. október 20. 16:42:52: megválaszolva Kard 0  által, → #33413 
2021. október 14. 19:57:12: megválaszolva grego +  által, → #33410 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.47, 0.35, 0.31
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.087 mp, 30 query