Tudom hogy nem lehet gyárira megcsinálni de még csak az első hozzányúlás volt tehát elvileg lehetett volna jobbra megcsinálni. Viszont ugye nem tudjuk hogy mikor történt és utána hogy használták. Szóval ha nem régi a felújítás akkor szarul csinálták meg, vagy csak részben újították fel, ha meg már jó pár évvel és 50-100e km-rel ezelőtt történt, és azóta csak hajtották sűrűn nyélen akkor itt az ideje újra. Nem szólom le hogy egy kupac szar autó, mert jó autó és elfogadnám így ahogy van (mondjuk a gyári felni jobban tetszik) de valószínű hogy számolnék egy motorfelújítással.
Sosem fogod tudni olyanra megcsinálni mint a gyári. Eleve a dugó nem kör alakra koptatja a henger falát, tehát "hátrányból" indulsz. Egy idő után pedig nincs hely hova fúrni, meg mint tudjuk a sem lesz olyan mint a gyári, mert a gyári hónolást nem tudod visszarakni. 2x éves autókról beszélünk és hogy a béjemvés is megnyugodjon sok 100e kilométerről. Ennyi. Csodák nincsenek, ezek elhasznált öreg autók. Örüljünk, hogy így megy ahelyett, hogy szarozzuk őket.
Talán mennyivel szebb lett volna azt mondani, hogy bazdki 23 éves autó, 2xxe kilométerrel és mégis így megy, meg így néz ki.
A K20-ad más motor, honnan tudod, hogy ez is így működik? Nekem 90e kilométerrel is ette a olajat, sőt ha a vége felé járt a periódusnak akkor simán sok decilitert betolt per ezer km. Ezek ilyen motorok, nincs rajta mit csodálkozni, de ha előveszed a gépkönyvet ott is benne van, hogy bizony fogy az olaj. Emlékszem az első szervizem alkalmával kb. 3x mondta el a szerelő, hogy vigyázzak rá, mert az ITR szereti enni az olajat és nehogy elfogyjon belőle.
Én is le lettem hurrogva amikor tavaly be lett linkelve a Göbölyös Doki-féle Speedzone-os Integrás videó, aminek kapcsán megjegyeztem hogy egy ilyen autó több törődést érdemelne. A fossá rozsdásodott bilincsek és csavarok, az agyonra eloxidálódott alumínium alkatrészek, az elfeketedett fék- és kuplungfolyadék, a szabadon lógó lambdaszonda meg úgy az egész gépház látványa nem a precíz kezelésről és karbantartásról tanúskodik. De sportleömlő, az van. Az kell. Hogy lehessen verettetni neki a vasbolt előtt kéccázzal. Lehet itt sztárolni a szart, de a vak is látja 200 méterről hogy nem gondos kezek alatt volt ez az autó. Attól hogy huszonéves a kocsi, nem törvényszerűen kell lefingott állapotban lennie. Egy csapatós autót is meg lehet őrizni jó állapotban, még akkor is ha folyamatosan üveghangon használják, ez csupán hozzáállás kérdése.
Most nem akarom védeni, de egy nagyobb kompressziós dugattyú került bele, tehát kaphatott új gyűrűket is. Bár nem tudom hogy mikor történt de már volt bontva a motor. Akkor meg ha átépítem nem hagyom félbe hanem vagy teljesen felújítom vagy sehogy. Ez olyan csöves megoldásnak tűnik. És ezért jogos valahol amit ír hogy márpedig ez nem normális az a kék füst hátul. Az én K20-am is eszi normál használat mellett 5-7e alatt 1 max-min távolság eltűnik. De ennyire nem pamacsol. A régi D16-om az rendesen füstölt állandóan sokkal durvábban mint ez, de ott 400km alatt fél liter belement. Majd felújítás után megszűnt. A D17 FRV-ben dettó 3-4e alatt 1 liter de nem füstölt, felújítás után jó lett.
Egy autó-, illetve annak motorjának élettartamáról években beszélni aztán hatalmas szakmai alapokra utal . A futásteljesítmény vagy az üzemóra közelebb állna a valósághoz. Ha már dilettanizmus.
Azért vagyok ezen a fórumon, mert jónak tartom, sok az értelmes ember, de mint mindenhol már a világban, az objektív alapokon történő értelmes eszmecserék, viták már itt is egyre ritkábbak, és egyre gyakrabbak a te hozzászólásodhoz hasonló bunkó, szakmaiságot teljesen mellőző, személyeskedő megnyilvánulások. Az alábbi pár hozzászólás jó példa, nézd csak meg: annyit mertem írni, hogy kéket füstöl, ez azért nem túl jó. Aztán jött rögtön pár magyarázat, hogy az úgy jó, meg azért van, mert... Ja, és amúgy sem értek hozzá. Ennyire ne legyek már elvakultak.
Ami tény, hogy a B/K sorozatú motorok az egekig vannak állandóan magasztalva mindenhol, mert ez felpörög a menyországig, és ennek ellenére bírják, nem esnek szét, fél millió kilométerenként csak izzócsere, stb. Aztán meg láthatóan de. Semmivel sem jobbak, mint mondjuk a azonos korú BMW M50/M52-k. Előbbinek valami őshondás is hangot adott már itt, meg is voltam lepődve, hogy a rózsaszín ködből valaki ilyet mer mondani.
Egyébként a Ferrarit a saját ligájában tényleg nem tartom a legjobb autónak.
Lehet bennem van a hiba, de nem èrtem, hogy 2x èves autóktól mikènt lehet elvárni szalon állapotot, mert szinte mindenki azt keresi. Ezeket az autókat hajtották rendesen, hisz arra találták ki. Ha jelesül ennek a pèldánynak annyi a "baja", hogy csipegeti az olajat, hát Uram bocsáss, nem ugranèk el előle ha utánam hajítanák!
Alapvetően butaságokat beszélsz és láthatóan fogalmad sincs sem az Integráról meg úgy általában a kihegyezett (szívó)motorokról.
Annak a felhánytorgatása, hogy eszik olajat egy ilyen csúcsra járatott motor (főleg 23 évesen) kb. hasonló dillettantantizmusra utal mintha azt mondanád, hogy milyen szar a Ferrari vagy bármelyik super sport autó motorja mert 5e kilométerenként kell benne olajat cserélni bezzeg a Skoda Fabiában elég 30e-ként is.
Kicsit nagyobb kompressziós dugó lett belerakva. Úgy volt, hogy elindul egy tuning folyamat de végül, nem léptem meg, szerettem volna ha mindig beindul mikor menni szeretnék vele. Így maradt gyári az ECU is.
Nincs ültetve full gyári a futómű, oly annyira, hogy kerékcsapágy cserén kívül hozzá se lett nyúlva még egyáltalán 250e km alatt.
Toyo R888 és Buddyclub 17" nagyon könnyű felni került rá, sokan mondták, hogy hülyeség mert erre az autóra a gyárinál nincs jobb és lassabb is lesz vele az autó. Szerintem pedig stabilabb lett vele és lassulást sem sikerült mérni. Nem mellesleg szerintem jobban is néz ki vele...
Attól, h egy huszonéves sportkupé nyom kis kék füstöt, még nem feltétlenül szar a motorja (úgy kompletten), lehet sokminden apróság is. Csak példának, amikor a 635 CSi-t anno megvettem, az is füstölt rendesen. Vettem is hozzá egy bontott hengerfejet biztos, ami biztos, s kiderült, h csak az olaj volt szar benne, olajcsere után megszűnt a füstölgés.
Én nem azt mondom , hogy nem szar. Amit én mondani akartam, hogy mi ezen a meglepő, hogy nincs kicsattanó egészségben?
Szar az összes szinte! Ezek általában nem a vak orvos házaspárok garázsban tartott 3. autója volt! Esetek nagy többségében "hülyegyerek" autó volt és haszmálták is. X-edik gazdája után meg a fene tudja mit kapott mit nem. Hozzáteszem én alapbol szétbontanám az Itr és a Vti motorját is 150-200e között. Vannak szép és jó állapotúak magasabb futással is, de az valószínűleg nem itthon. Néha bele pillantok a Spoon / Type-one blogjába itt akadnak sokat futottak de azért is vannak olyan állapotban mert itt és azt a szervízt kapták egész életükben az autók.
Jajj, jajj. Nem írtam én semmit a mai autókról, sem a BMW-ről meg másról.
Annyit írtam, hogy ennek is szar a motorja. Ami ilyen szinten fossa magából a kék füstöt, az nem tízezrenként kér egy liter olajat, hanem kétezrenként inkább. Kár magyarázni a bizonyítványt. Minek? Ez a példány szar, és kész. A korábbi fekete meg még szarabb volt. Ami bent áll a nappaliban húsz éve, meg van benne tizenkétezer km, az biztosan nem esett még szét, de nagyon úgy néz ki, hogy a többi igen.
Azt lehet tudni, hogy mit jelent a motorfelújítás?
Gyári cuccok maradtak benne, vagy az is változott?
Milyen gumi volt rajta a laptimingban?
Meg nekem mintha picit alacsonyabbnak tűnne, mint a gyári magasság, vagy a gyári futómű van alatta?
15-ös gyári kerekek helyett, amint látom, ez 17-es, nem?
Miben tér el még a gyáritól?
170e-nél (az én hibámból) volt motorfelújítás, ezt el is mondtam az új tulajnak. Kicsit lazább illesztésű, már a felújítás után is evett minimális olajat.
De a teljesítményén mit sem befolyásol, mint látszik az időn is.
Viszont ha már említetted a BMW-t, egy E92 M3on 250e km alatt 3x kell motort csapágyazni mert széthullik a 8e fordulattól.
A váltó szinkron hibáról viszont nem tudtam, igaz nem sokat használtam, de nekem jó volt...
Ezt többen észrevették a video alatt / közben. Nem ismerem a kocsi állpotát de talán a jelenlegi tulaj 200e km feletti futást írt. Na ha ez még egy bontatlan motor akkor már az se lenne durva ha ettől jobban füstölne. Majd LZITR megírja mi volt vagy éppen mi nem volt cserélve, de simán lehet egy szelepszár szimering is ez. Ha gyűrű is mit várunk egy ilyen magas fordulaton üzemelő motortól? Csoda nincs! Ne egy w210 200d-vel legyenek már ezek egy napon említve! Mai autók annyira jók? Mikor egy F80/82 M3/M4-ben ilyenkor már 2 turbó csere vagy éppen a E46 és E9X verziók sem arról voltak híresek, hogy örök élet +6nap hála a gyári frankó olajnak és az olajcsere periódusnak.
Teszem azt megeszik 1L olajat 10e km alatt. Az annyira nagy teher vagy olyan nagy költség?
Ez a mai autóknál már kb evidens.
HK a világ élvonalában van. Csak 2.65x nagyobb az egy főre jutó GDP ott mint itthon
Szóval nyugdtan osszuk el ezt a 31 millát 2.65-el játszásiból, szóval ez olyan 11 milla itthon. Azért már egy lerúgott, 5x tetőn volt FK8-at adnak
"ugyanis bár az elektromos autók nagyon komoly menetteljesítményeket tudnak ma is és a jövőben még inkább, de klasszikus v "igazi" vezetési élményt nem fognak tudni adni...mert az nem a nettó teljesítményről szól..." - miről szól a vezetési élmény? Egy jól gyorsuló, jól forduló, jó futóművű, jól kiegyensúlyozott és kitűnően kormányozható autóról.
Ezeket egy villany minden tekintetben bármikor hozza. Sőt sokkal de sokkal jobban mint bármilyen benzines autó. Egyedül a hang nincs meg meg a súly a másik.
De a villanynál bármikor tudsz hátsó vagy épp összkerékhajtást csinálni, nem kell a prémium gap se, hogy 50-50-es autód legyen. Végtelen nyomaték van azonnal, bármikor keresztbe vághatod rákészülés nélkül stb.
Gyakorlatilag az összes olcsó sportautó, az Integra is, arra épül, hogy veszünk valami tömegterméket és kicsit megbolondítjuk, hangolunk a futóművön stb. Viszont a villanyosnál ez az alap már magában annyira brutál jó lesz, hogy lényegesen jobb játszós autókat fognak tudni csinálni mint amiket manapság vagy épp 23 éve csináltak az Integrával.
Csak még nem jutott el oda a piac, hogy elkezdjenek élményautókat faragni de 8-10 év és az a korszak is eljön.
azt gondolom, hogy a mi mintáink nem feltétlenül relevánsak...
mi az autós társadalom nagyon-nagyon szűk szegmensét képviseljük, akiket ilyen szinten érdekel az autó és az autózás maga...
az emberek 99,9%-a számára ez csak egy közlekedési eszköz nem más...
de ebben nincs semmilyen újdonság, mert ez korábban sem volt nagyobb nagyságrend...(emlékszem amikor én vettem az integrát 2005-ben akkor se nagyon ismerte senki...csak a hondás nerd-ök...mert akkor sem volt tucat autó...)
elsőre talán egy ellentmondásnak tűnik de -ahogy korábban írtam- az internet ezeket a folyamatokat inkább katalizálta és elmélyítette...azzal, hogy rengeteg információ érhető el a neten, youtube-on, stb...
hogy ez ugyanolyan érdeklődés e mint ami a mienk volt 10-15 évvel ezelőtt...nyilván nem vagy nem feltétlenül...(ha belegondolunk még youtube sem volt akkor...) hanem más...de attól még sztem nem tűnt el...inkább átalakult...organikusan változik ez is a korunkkal...
erre a carthrottle-nak volt egy jó osztályozása, hogy mennyire polarizált ez is mint a világunk egyébként...
8 Types Of Car Enthusiasts
------------------------------
One: Appearance Car Guy
Two: Mechanic/Tuner Car Guy
Three: Thrill Seeker Car Guy
Four: Competition Car Guy
Five: Experience Car Guy
Six: Brand Snob Car Guy
Seven: Fanboy Car Guy
Eight: Driver Skill Car Guy
egyébként ami miatt talán másként érezhetjük az az, hogy a korábban a sokkal szűkebb pólusú média platformok (index fórum, crx forum, stb) összegyűjtötték az ilyen érdeklődésű embereket, de ma, amikor mindenre van egy facebook csoport vagy platform (insta, messenger, whatsup, stb), fragmentálták célcsoportokra ezeket az embereket és kevésbé alkotnak már egy látható tömeget...
de ha megnézzük a youtube-on is az autós tartalmak száma folyamatosan nő és egy nagyon komoly tartalmi kategóriát képvisel, persze van egy erős entertaining része is, de van mellette sok más niche szegmens is amely folyamatosan életben tartja és hoz be új tartalmat és minőséget az autós kultúrába, szemléletet ad és edukál...kiemelten a fiatalabb generációt is...
én azt látom, hogy a fiatalok között sem veszett el ez a típusú érdeklődés és értékrend, és a fiatal youtuberek is szivesen nyúlnak autós témákhoz...akár itthon is...tehát az autó érdeklődés általában nem tűnt el...
persze nem elvárható, hogy egy 50-60 éves ember szofisztikált értékrendjével tegyék mind ezt...de ha vissza emlékszünk, mi is sokat fejlődtünk ebben, mert akár egy FF szinttől mondjuk eljutni egy singer porsche-ig az nem egy kis út...de ha még mindig ott tartanánk, akkor elpazaroltunk volna 20 évet az életünkből...
ettől függetlenül sztem a belső égésű motoros autós kultúra és az ehhez kapcsolódó élményfaktorú autós érdeklődés még sokáig velünk lesz, mert bár egyre kevesebb ilyen autót gyártanak, de a kultúránk része lesz még a következő 15-20 évben mert a méretei miatt megkerülhetetlen lesz...és ennek a változása inkább egy nagyon hosszú folyamat lesz mint egy varázsütésszerű változás egyik napról a másikra...még akkor is, ha az elektromos autók térhódítása nagyságrendekkel gyorsabb lesz mint korábban bármi...
ráadásul ahogy értékelődnek fel annál erősebb lesz a kultusz körülöttük és ahogy egyre kevesebben engedhetik meg magunknak ezeket a különleges autókat emiatt lesz ennek egy még erősebb cool-ság faktora...
Anno még vezethettem is a Velencei körül egy körre, fantasztikus autó volt. Pedig "csak" sima Acura GSR volt. A srác innen eltűnt, a kocsiról azóta se hallottam.
Sokáig Újpesten állt a Megyeri és a Baross u között egy utcában letakarva, de már nem láttam mostanában asszem.
Annak az alja nagyon elment ha jól emlékszem. De volt valahol egy másik 4 ajtós - talán - metál barna, aminek az eleje sérült volt egy kertban állt. Amúgy vannak fura Integrák erre-arra angol rendszámmal "elhagyottan" parkolókban stb.
Kaptam már pár fotót...
Olvasva a kommenteket lehet, hogy érdekelne titeket egy "mai" gyerek véleménye is az egészről.
22 vagyok, jelenleg kereskedelem marketing hallgató Pesten.
Igyekszem nem túlfosni a szót, 17 éves koromban kaptam meg szüleimtől első 6gen civicemet, de a 17-20-ig tartó korszakomra nem teljesen vagyok büszke, mert akkor az autózást a halálos iramból tanultam.
Az első civicet le tudtam cserélni később egy vti-re, amit akkor azt hiszem 950-ért vettem, csak rozsdás volt a 2 ív, de egyébként végig vezetett sz. könyves 175 ezer km.-es volt azt hiszem.
Utána a legnagyobb váltás (ez is szülői támogatottsággal, ezt van aki elítéli van aki nem, én inkább őszintén leírom) az egy Integra volt. Ezt 2018-ban vettük, akkor volt 2.95M ft. azt hiszem 155 ezer km-el.
Ez a vásárlás, illetve a talán leghíresebb japán manga sorozat megtekintése után alakultam át szerintem egy normálisabb felhasználóva, már nem az egyenesek és a lőerők érdekeltek, hanem maga a gép, a karbantartása illetve amit korábban írtatok a sok különböző külső hatás amikkel szembesültem az integra vezetése alatt. Hálás vagyok mindennek, hogy megtapasztalhattam azt.
2 év után eladtam, mert suliba járni nem volt szívem vele, esőben sem vittem ki, télen evidens, hogy garázsban állt, illetve a másik ok, az az volt, hogy nem voltak igazán jó utak itthon (közút) ahol egy jobbat lehetett volna vele autózni. Voltam vele pályanapon, hatalmas élmény volt, de az egy költségesebb dolog és (kövezzetek meg) nekem a hegyi szerpentines utak adta élmény semmihez nem hasonlítható. De az a 2 út amit ismerek a közelben (Dobogókő, Lepence) hát nem éppen japán útminőségűek.
Ezért eladtam és lecseréltem egy kényelmesebb utazóautóra.
Már 2018-ban sem ismerte csak 10-ből 1 barátom a Honda Integrát, de azt még ő sem tudta, hogy miért ekkora szám ez az autó.
Illetve egy gyors sztori, egyszer egy autós találkozón odajött 3-4 fura figura, akik csak nézték. a motorteret. Kérdezték, hogy mi ez? Mondtam, hogy egy Honda Integra. Kérdezték, hogy mekkora motor van benne? Na én nem bírtam ki és mondtam, hogy egy 1.8, de jövőre tervezem felfuratni 1.9 pd-re. Néztek nagy elismerően, bólogattak, hogy az biztos nagyon baszó lesz, Mondtam, hogy igen, az az lesz
Hogy rövidre fogjam, szerintem a mai fiatalok sosem fognak az ilyen autók után érdeklődni már. Volt, hogy vittem 1-2 barátomat vele, akik nagy Bmw-sek meg Audisok, ment a szar Hondázás, de 6000 felett meg csak pislogtak, hogy hu b+ mi ez. De ezzel nem győztem meg őket, mert oké k jó feeling, meg nagyon durva nyers stb. de nincs benne nagyzene, nem lehet vele nőzni stb stb.
Véleményem szerint, a Mazda MX-5 lesz az egyetlen olyan autó, amit venni fognak még a fiatalok és talán benne van a "bugi". De azt is csak azért, mert szarrá van promozva (TC, Speedzone, egyéb ismert nagy autós arcok stb)
Ami kell ahhoz, hogy ennek a hobbynak élhess és ami nincs meg szerintem a fiatalok nagyrészében az az alázat, a régi japán autók iránt. Nincs meg a türelmük kitanulni egy elektronika nélküli autót. Mindenki csak be akar ülni, egyből 200-al menni, kanyarban is nagyot menni, csak győzze megfogni az elektronika.
Számomra sokszor nem is az volt az élmény, amikor mentem az Integrával, hanem amikor olajat cserélhettem benne (mániákusan 3-4 ezrenként), lemoshattam, kitakaríthattam, karbantarthattam, ahogy ezt egy ilyen autó megérdemli. Nem is volt "jobb" érzés elrakni a garázsba tisztán lemosva, kitakarítva, teletankolva.
Ez egy nagyon nagyon szűk réteg, ha egyáltalán van még ilyen a fiatalok körében.
Van még a lakókörnyezetemben egy két srác, akiknek szintén volt rá pénzük és vettek régebbi JDM autókat, 240 sx-et, r33 gts-t, de ők sem igazán azért vették, mert hegyi kanyarokat akarnak befűzni vele, csak a hatos úton tudják elrúgni neki.. számomra ők sem az az igazi réteg.
Én most dolgozom suli mellett, bejárok az off autóval munkába, iskolába, mindenhova. A célom, hogy össze tudjak rakni immáron saját keresetből egy saját hobbyautót, ami nem egy integra lesz, hanem talán egy 1.4 4g civic, egy swift és társai.
Szerintem az alattam lévő generációt meg lehetne egyébként fogni, ha nem a mai médián nőnek fel és nem olyan szülők nevelik, akiknek szintén csak státuszszimbólum egy autó és csak az M7-en Balatonra akarnak villogva 200-al lemenni a családdal.
Viszont mire a mai 10-12 évesek eljutnak oda, hogy vennének ilyen autókat, teljesen elfogynak illetve ami lesz, az 2x annyi lesz mint ma, és azok már nem azok lesznek, amiket jó szívvel kimész és meghajtasz.
Mint mondtam, az MX-5-ben látom a jövőt, esetleg még GT86, sport swift, amik megfizethető árúak lesznek nagyjából.
Örülök, hogy még találkozhattam és ráadásul még vezethettem is ilyen legendákat, mint egy Honda Integra, sajnálom, hogy nem voltam olyan anyagi helyzetben, hogy egyszerre fent tudjak tartani 2 autót, mert akkor biztos nem adtam volna el.
Az én korszakalkotó ötletem , hogy ezt meg kellene fűszerezni még azzal, hogy a hanghatás mellé motorkarakterisztika módokat is ki lehetne választani, és az integra hanghoz szimulálja le egy integra erejét, karakterét, vtecváltást, a felül húzó motort, kéziváltó váltásait stb, és ez mind csak szoftver, hogy az elektromotor hogyan adja le a powert, simán kivitelezhető lenne. Ugyanígy bármilyen autó karakterét meg lehetne, szívó, turbó, kompresszor, benzin, dízel... fel lehetne dobni ezzel a fostaliga elektromos szarokat. Ülésbe szerelnék rezgő egységeket is, szimuláljon valami sport/versenyautó feelinget is, ne csak hangot és gyorsulást. Egyszer valaki ebből jól meggazdagszik majd.
Ugy legyen. Làttam most a fejemben egy szenàriot.
2039:
- figyelj szereztem hang fàjlt Honda Integra nyitott szürövel és JDM leömlövel.
-Uhh az szuper hadd töltsem màr fel én is ,igy a benzingöz illatu wunderbaummal màr nagyon ütös lesz
Az új (mai) generációt én is kizárnám, a "régi" autók inkább a mi generációnk körében lesz maradandó, a friss kb. le fogja xarni.
DE persze ott is lesz kivétel, de ahhoz már kell majd a szülők esetleges affinitása, amit esetleg tovább örökíthetnek majd. Amolyan a "retro mindig is divat lesz, mint a farmer" alapon.
Kicsi lesz a réteg, de talán olyan lesz mint amúgy sok minden, ami ritka vagy alig fordul már elő, de mégis mindig jelen lesz és van, maradandó.
De jó is lesz így, mert csak-csak csökken majd így a környezetszennyezés, mert ugyan a villanyos is szennyez, de lehet rá mondani bármit, (akksi, erőmű, stb.) akkor is jóval kevesebbet mint a legtöbb belsőégésű. Ha tehetném, nekem is lenne valamilyen elektromos autóm, (talááááán majd egyszer későőőőbbb....... ) de én már úgy halok meg, hogy mellette mindig kellene egy "rendes" autó is, amivel kigurulok legalább 1-2 hetente hétvégén, hogy meglegyen a számomra igazi érzés.
A legideálisabb számomra egy 9-10gen CTR és egy Honda-E lenne, azokkal temethetnének, az biztos.
De mivel a realitások terén élek inkább, így talán egyszer tudok majd venni egy 1.5 H-RV-t mondjuk (az kb. nekem megfelelne mindenre) és mellette lesz egy munkába járós talicska. És emellett kb. tudnék is élni, mert ha vennék egy elektromost, akkor meg csak az lenne, élet nem sok.
szerk: Mi a f'szér beszélgetünk erről az Integra topicban?
Hát nem tudom. Azok a generációk akik majd a villanyautzókón nőnek fel nem biztos hogy értékelni fogják a benzingőzt. Persze kivételek lesznek.
Ez inkább azokra lesz igaz akik IC motorokon szocializálódtak és ezt az élményt keresik.
Mert hát valljuk be, nem sok mai huszonévesnek van kazettás magnója, vagy bakelit lemezjátszója otthon, hogy zenét hallgasson. Azt se tudja mi az, és ha megmutatják neki csak röhög rajta egyet.
húúú ez mehetne bármelyik portálra / újságba is!
kiválóan megfogalmaztad, 100% igazad van.
saját magamon is érzem: megvan az új e-autóm amit imádok a nyers hétköznapi használati tulajdonsági miatt, de biztos hogy kell majd mellé valami "bolond-értelmetlen" autó hobbinak...
általánosságban szerintem ez a fajta régi technika a jövőben még jobban fel fog értékelődni...
jelenleg egy nagy technológiai váltás küszöbén állunk és a jövőben az autós kultúra még jobban polarizálódni fog...(mondjuk 10 éves spektrumban...)
-akinek lesz pénze full elektromossal fog járni...
-akinek annyi nem lesz, használt elektromossal v új hybridel...
-akinek annyi sem lesz valamilyen használt hybriddel esetleg koros belsőégésűvel ...
-akinek még annyi sem lesz valamilyen tömegközlekedéssel v carsharinggel...
ahogy fokozaton cserélődik az autópark a belsőégésűek fokozatosan ki fognak kopni az autóállományból...de azt gondolom, hogy az emberek mobilitási igénye nem lesz kevesebb és lesz egy olyan réteg (még a fiatalok között is) aki nem engedheti meg magának az első kettő verziót, hanem csak a harmadikat, így egy fokokozatosan szűkülő kínálat fog találkozni egy enyhén növekvő kereslettel...(azért növekvő mert aki még pár éve megengedhetett magának egy új autót mondjuk 6-8 millióért az a jövőben nem fogja tudni ezt meglépni, mert ennyiért nem lesz, így használtat fog vélhetően venni v megtartja a jelenlegit és az nem fog megjelenni a piacon...ez pedig árfelhajtó hatást fog eredményezni...)
a rétegautókkal is ez lesz a helyzet, egyre kevesebb lesz majd a piacon, és ezen modellek utódai sem lesznek majd, mert nem lehetnek, amelyek részben megosztanák a keresletet ezekre...
továbbá lesz majd egy faktor ami befolyásolja majd ezt a rétegautó piacot, ami korábban is mindig erős hatással volt az autó kultúrára...
az pedig az internet...
ez így elsőre meglepő lehet, de azt gondolom, hogy elmúlt 8-10 évben is óriási hatással volt a globális autós kultúrára...piacokra és általában az árakra...
az elérhető autós élmények és információk demokralizálódása nagymértékben szélesítette és egyben felerősítette az emberek érdeklődését és vágyát a különlegesre az érdekesre és ez a jövőben még inkább így lesz...
szerintem az elmúlt évtized árfelhajtó hatását is zömében ez okozta...hiszen összekapcsolt autós élményeket és embereket (kvázi piacokat) és ezzel a kereslet/kínálati viszonyokat újraírta...
illetve van egy dolog ami még befolyásolja majd mindezt...
nyilván az elektromos hajtásnak nagyon sok előnye van és térhódítása elkerülhetetlen nem csak a politikai és törvényi szabályzók miatt hanem általában a jövőnk miatt is...
de azt gondolom, hogy a nagy elektromos autós releváció után jönni fog egyfajta újraértékelődés élményautós szempontból...(ami részben már most is megvan, azonban az elektromos autók primér előnyei elmaszkolják még ezeket...)
ugyanis bár az elektromos autók nagyon komoly menetteljesítményeket tudnak ma is és a jövőben még inkább, de klasszikus v "igazi" vezetési élményt nem fognak tudni adni...mert az nem a nettó teljesítményről szól...
ha letisztítjuk az érzelmi sallangoktól, az ember nem más mint egy szenzorokkal teli érzékelő halmaz...és a vezetési élmény pedig arról szól, hogy az autó vagy a vezetés egy időben minél több ilyen szenzorra hasson...és minél több szenzorra hat annál nagyobb az élmény...mert ezeknek a szenzoroknak "megmozgatása" és érzékelési kombinációja adja azt az élményt...amit igazi vezetési élménynek hívunk...
és igen, ehhez fog kelleni a béna belső égésű motor karakterisztika, a hangos motor, a kuplung és a kéziváltó nyűgössége, az égett olaj, kicsi benzinszag és az égett gumi illata...mert az autózásnak ez a fűszere...
és pont ezek fognak hiányozni az elektromosaknál...
és itt jön képbe az internet újra, amely önkéntelenül is erősíteni fogja ezt a klasszikus élmény autó narratívát...
mert bármennyire is jól megy egy elektromos, lehet x ezer lóerős, 1mp-es gyorsulással, ez a kis fűszer mindig hiányozni fog belőle, mert a tökéletessége miatt mindig kevesebb érzékre hat majd mint a régi belsőégésűek...
és ennek az élménynek az illúziója szépen szisztematikusan hajtani fogja fel a klasszikus élményautók árait...