HONDA fórum
2024. május 3. péntek, 01:25,  Irma, Timea Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve:

Nyitotta: Barnus 2.2i 0 


Hozzászólás/oldal:
 

| 444 | 443 | 442 | 441 | 440 | 439 | 438 | 437 | 436 | 435 | 434 | 433 | 432 | 431 | 430 | 429 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek:



A turbósítás


G2IC Turbo Guide v2.0 (EN) - Ha érdekelnek a turbók, itt kezdd!

TurboFast.com TurboCalc (EN) - Ingyenesen letölthető turbóválasztási segédlet sok hasznos funkcióval.

Not2Fast T.E.F. (EN) - Turbó Hatékonysági Térképek

HT Turbo Kit Install (EN) - Általános Turbó kit beszerelési útmutató.

Homemade Turbo (EN) - Olcsó(bb) turbósítás, technikai cikkek.

HT Crankcase Evacuation Topik (EN) - A megnövekedett forgattyúház nyomás problémájának kezelése.


Átépített turbós Hondák behangolása mérőpadon Pécsen, tschokker fórumtársnál
#22882 Newdesign +  2022. augusztus 31. 10:34:05 re: #22881 (vtechonda + )  ←  ‹›  0 | rejt
Hmm, volt már 1-2 színe :D

#22881 vtechonda +  2022. augusztus 30. 17:18:21    ‹›   →  ↑  +7 | rejt
Ez a gyermek meg kijjjééééé? :D



2022. augusztus 31. 10:34:05: megválaszolva Newdesign +  által, → #22882 

#22880 degumentes 0  2022. február 18. 18:13:44 re: #22879 (Honda imádó + )  ←  ‹›  0 | rejt
Most műszakizott a 4gen, meg a 6gen is. De d14 van d15-re átfűzve. A d13-at, d14-et tudod d15-re átfűzni, a d16 az már más.

#22879 Honda imádó +  2022. február 18. 15:14:53 re: #22876 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
nem mai a bejegyzés, lehet már a kocsi sincs meg, de neked van/volt egy d16-od ami d15-re volt átfűzve? [SMIL:/ketelkedik/nagyotnez.gif] why?
2022. február 18. 18:13:44: megválaszolva degumentes 0  által, → #22880 

#51132 LINSZTER +  2021. július 25. 12:16:20 re: #51131 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt


#51131 grego +  2021. július 25. 11:55:27 re: #51130 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt

2021. július 25. 12:16:20: megválaszolva LINSZTER +  által, → #51132 

#51130 LINSZTER +  2021. július 25. 10:28:47 re: #51129 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nyílván befolyásolja de nem annyira mint a hőmérséklet szerintem.
2021. július 25. 11:55:27: megválaszolva grego +  által, → #51131 

#51129 integra_type_r 0  2021. július 25. 10:25:09 re: #51128 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ja, kösz...
tényleg jóval kevésbé befolyásolja a teljesítményt...
elméletileg ez talán 2000m magasságban lehet érezhető...


2021. július 25. 10:28:47: megválaszolva LINSZTER +  által, → #51130 

#51128 LINSZTER +  2021. július 25. 10:04:15 re: #51127 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az ECU változtat a turbonyomáson ha nagyban változik a külső nyomás. De ahhoz elég nagy változásnak kell lennie szerintem, hogy igazán észrevedd.
Pl van "Turbo Ratio Limit" tábla ami rpm vs PA alapján változtat. Ez az egyik alap a kb 20ezer paraméter közül :D



Ha megnézed ugyanezt a "Turbo Ratio Limitet" csak ami IAT alapján változtatja akkor láthatod , hogy nagyobb a különbség.

2021. július 25. 10:25:09: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #51129 


2021. július 25. 10:06: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés
2021. július 25. 10:05: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés
2021. július 25. 10:04: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés

#51127 integra_type_r 0  2021. július 25. 09:56:04 re: #51126 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
a barometrikus nyomás változásától mennyire függ a leadott teljesítmény, az fk8-nál...
mert folyamatosan látom a LogR-ben az adatot, de érezhető konkrét összefüggést nem "éreztem" a teljesítménnynel...(nem úgy mint a külső hőmérsékletnél, ott 10-15 foknál érezhető különbségek lehetnek...)
pedig nyilván van...
2021. július 25. 10:04:15: megválaszolva LINSZTER +  által, → #51128 

#51126 LINSZTER +  2021. július 25. 09:45:21 re: #51125 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Totál természetes dolog. A héten is volt FK8, 30+ fokban teszteltük, majd másnap rám írt a srác, hogy este kiment egy körre és jóval erősebbnek érződik.
2021. július 25. 09:56:04: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #51127 

#51125 integra_type_r 0  2021. július 25. 09:35:48 re: #51120 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
én azt vettem észre, hogy kb. 5 fok külső hőmérsékletnél "érződik" a legerősebbnek...(fk8)
persze ez totál szubjektív...nincs mérésem, stb. hozzá...
2021. július 25. 09:45:21: megválaszolva LINSZTER +  által, → #51126 

#51124 JohnyFirpo +  2021. július 24. 23:00:04 re: #51123 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Büdös huligánok, azok vagytok! Szègyelljètek magatokat!
( [SMIL:/egyeb/highfive.gif] )

#51123 grego +  2021. július 24. 22:04:42 re: #51122 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Jó de hidegben is van ez a jelenség. Nem full padlón jobban megy mint padlón.
Amúgy ma eltoltuk neki pár Lexus-al egyetemben :D
30 km 10 liter benzin :D Lexus kollága meg 23 liter :D
2021. július 24. 23:00:04: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #51124 

#51122 LINSZTER +  2021. július 24. 21:56:07 re: #51121 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az kicsit más dolog, a tied Torque Request alapján működik és télen kisebb nyomás kell ugyanakkora nyomaték eléréséhez mint nyáron. Amit te mondasz ott egy halom factor és limit pofázik bele pl Turbo Overspeed limitek IAT alapján …stb. De ismerős 5G D16 turboját is mertük pár napja. Novemberben 290LE volt, most ebben a melegben már 270 se.
2021. július 24. 22:04:42: megválaszolva grego +  által, → #51123 

#51121 grego +  2021. július 24. 21:28:40 re: #51120 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Bizony! Ma is a nagy melegben nagyon érződött, hogy a kocsi jobban ment 0.8-1.2 bár töltéssel mint 1.6-al. Tudod beszéltük, hogy miért van az, hogy padlógázon nem megy olyan jól a kocsi mint akkor amikor kicsit visszaveszed a gázt. És ezt ugye sok FK2, FK8 tulaj érzi és tapasztalja.
2021. július 24. 21:56:07: megválaszolva LINSZTER +  által, → #51122 

#22878 sh adam 0  2020. szeptember 15. 17:52:03 re: #22877 (KresEJ6 + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Program biztos jó? [SMIL:/smile3.gif]
Az a 3-4deci víz merre tűnt el? Kifelé vagy befelé? [SMIL:/szetvert.gif]
Ha a jó a programod és még csak nem is hengerfejes akkor nem lenne szabad neki ennyitől melegedni. Nyílván a cooler kitakarja a hűtőt, de azért folyamatos menetszél mellett nem kellene melegedni.
Vastag alu hűtő félmegoldás. Nem a legjobb a hatásfoka. Legjobb egy integra vagy CRV hűtő lenne ami lámpától lámpáig ér, de gondolom a turbo nem engedi.
Kitámaszthatod a mocitetőt, vagy vághatsz plusz lyukakat a lökösre...esetleg bandázs de nem tartom valószínűnek, hogy esetedben javulást hoz.


#22877 KresEJ6 +  2020. szeptember 15. 14:16:38    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

Tanácsot kérnék.
Vettem egy B18 T Coupet, 0.5bar, gyári belső.
Autópályán 120 km/h-nál megindult felfelé a vízhőfok, majd el is tűnt úgy 3-4 deci hűtővíz. Onnantól félreállást követően 110 km/h-al folytattam utam.
Nem tervezek hasonló nagy utazásokat az autóval, de ez megijesztett, M0-on néha közlekedem azért.
Aluhűtőt tervezek venni, mivel lehetne még javítani a hűtés hatásfokon? Turbó kabát, bandázs esetleg?
Köszi! ;)
2020. szeptember 15. 17:52:03: megválaszolva sh adam 0  által, → #22878 

#22876 degumentes 0  2020. július 19. 10:57:25 re: #22875 (sh adam 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gyári légszűrő és légszűrő ház, nem nagyon akarok feltűnést a motortérbe. Kipufogó 50-es átmenő 4-2-1 leömlő paragi hátsódob, ami nem teljes átmenő. Szerlepeket, meghagynám a gyáriakat. Esetleg a mostani d16y8 folytószelep helyére, valami nagyobbat tenni. Egy nagyon minimálisan érezni a vtec váltást, de csak ha nagyon figyelem a fordulatot. Aztán már a konfortzónám részévé vált a mostani teljesítmény [SMIL:/szetvert.gif] a töltőnyomáson tudnék még változtatni a jelenlegi 0,4bar helyett szíjtárcsa cserével, de akkor szinte biztos kelle dugattyút csere, (p29). A jrsc is max az a 0,7bar, ami még egészséges lehet. Egyébként d15-re van átfűzve.
2022. február 18. 15:14:53: megválaszolva Honda imádó +  által, → #22879 

#22875 sh adam 0  2020. július 19. 10:07:37 re: #22874 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Én azt gondolnám, hogy inkább szivó tengelyt a karakterisztikából adódóan plusz a magasabb fordulat miatt is.
Vtec nyitás szerintem meg pont akkor van ideális helyen ha nem érzed.
Milyen szűrőd és kipuffod van?
2020. július 19. 10:57:25: megválaszolva degumentes 0  által, → #22876 

#22874 degumentes 0  2020. július 18. 20:15:35    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nyár végefelé terveznék egy a gyáritól nagyobb tengelyt betenni a d16z7 henerfejbe rugókkal együtt. A kérdés az lenne, hogy mvel nekem jrsc van, turbós tengely, vagy a karakterisztika miatt, inkább szívót kellene nézni? Amit szeretnék, hogy a d-s motor kényelmesen forogjon bele a 8000-be és a vtec nyitás érezhetőbb legyen. Milyen gyártók tengelyét érdemes és utcai használatban melyik az a tengely, amit még érdemes megvenni.
2020. július 19. 10:07:37: megválaszolva sh adam 0  által, → #22875 

#22873 degumentes 0  2020. június 11. 18:57:34    ‹›  0 | rejt
D15-be milyen gyertyákat érdemes használni, pici töltőnyomás mellet?

#22872 JDM EK4 +  2020. június 10. 08:33:08 re: #22871 (Gladiator + )  ←  ‹›  +4 | rejt
Miért nem vesztek kapásból rendes kuplungot amivel nem kell matekolni, hogy milyen minőség meg hogy jó lesz-e

#22871 Gladiator +  2020. június 9. 21:23:46 re: #22861 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akko talán a stage 4?
380NM max, a 300-at csak elbírja akkor..

Vagy akár a stage 5
2020. június 10. 08:33:08: megválaszolva JDM EK4 +  által, → #22872 


2020. június 9. 21:28: Szerkesztve Gladiator +  által, megtekintés
2020. június 9. 21:26: Szerkesztve Gladiator +  által, megtekintés

#22869 civic4d 0  2020. június 8. 07:56:20 re: #22868 (sliteyed + )  ←  ‹›  0 | rejt
Juhász Attila itt a fórumon nem tudom a nevét.jármümechanika csinálta

#22868 sliteyed +  2020. június 8. 07:45:59 re: #22867 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
kinek nyírta ki? egy példát mondj itthonról légyszíves.
2020. június 8. 07:56:20: megválaszolva civic4d 0  által, → #22869 

#22867 civic4d 0  2020. június 8. 06:51:05 re: #22866 (sliteyed + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt az irányt nem szeretném követni kinyírja a támcsapágyakat gyorsan volt példa rá.ha már barkácsolás akkor inkább egy vti szerkezetet probálnék ráilleszteni.de a tuti egy minőségi rávaló lenne...ezt szeretném
2020. június 8. 07:45:59: megválaszolva sliteyed +  által, → #22868 

#22866 sliteyed +  2020. június 7. 21:55:48 re: #22865 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én csináltattam vele dupla tányérrugós szerkezetet. kell hozzá 2 olyan szerkezet amire szegecselve van a tányérrugó, és kettőből csinál egyet. bőven dupla annyit fog bírni ;)
2020. június 8. 06:51:05: megválaszolva civic4d 0  által, → #22867 

#22865 civic4d 0  2020. június 7. 21:46:06 re: #22864 (sliteyed + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen sajnos nagyon kevés ezért szeretnék jobbat a konfigom 300 Newton.
2020. június 7. 21:55:48: megválaszolva sliteyed +  által, → #22866 

#22864 sliteyed +  2020. június 7. 21:29:24 re: #22860 (Gladiator + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Stefan zorsthoz vittem xtd szerkezetet, lemértük kiváncsiságból. ugyan annyit nyomott a szerekezet mint a huszonéves gyári amit vittem.. 220nm ig elég,ki lett számolva. (D-s motorhoz)
2020. június 7. 21:46:06: megválaszolva civic4d 0  által, → #22865 


2020. június 7. 21:30: Szerkesztve sliteyed +  által, megtekintés

#22863 civic4d 0  2020. június 7. 18:03:27 re: #22862 (Gladiator + )  ←  ‹›  0 | rejt
lóerő,nyomaték?

#22862 Gladiator +  2020. június 7. 17:23:03 re: #22861 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És nem vált be?
Nekem stage 2 van, turbós jah..
2020. június 7. 18:03:27: megválaszolva civic4d 0  által, → #22863 

#22861 civic4d 0  2020. június 7. 16:28:21 re: #22860 (Gladiator + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
stage 3 van nekem az autóba (kerámia)...xtd. tied turbós?
2020. június 9. 21:23:46: megválaszolva Gladiator +  által, → #22871 
2020. június 7. 17:23:03: megválaszolva Gladiator +  által, → #22862 

#22860 Gladiator +  2020. június 7. 15:03:32 re: #22859 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha nem túl sürgős, nekem bevált az XTD Ebay-ről..(csapágyat azért OEM-et tettem be..)
Még postával is jó ára vót a szettnek
Van többféle Stage is
2020. június 7. 21:29:24: megválaszolva sliteyed +  által, → #22864 
2020. június 7. 16:28:21: megválaszolva civic4d 0  által, → #22861 


2020. június 7. 15:07: Szerkesztve Gladiator +  által, megtekintés

#22859 civic4d 0  2020. június 7. 11:18:44    ‹›   →  ↑  0 | rejt
d15 turbohoz minőségi kuplungszerkezetet hol/kinél lehet beszerezni ? act,competition clutch,
2020. június 7. 15:03:32: megválaszolva Gladiator +  által, → #22860 

#22858 Yakumo +  2020. június 5. 16:20:34 re: #22857 (Sprint-R + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ha én egyszer hozzányúlnék egy EP3-hoz, akkor maximum a kompresszor (aka supercharger) jönne szóba nálam.
Az is rohadt drága, de legalább konkrétan K20A2-höz gyártottat is lehet kapni és azzal jobban megőrizné a szívó mivoltát.

De leginkább nem nyúlnék hozzá, mert kb. majdnem minden szerintem csak "elrontaná". Ha turbós kell, akkor tényleg inkább vennék egyet.

#22857 Sprint-R +  2020. június 5. 15:54:38 re: #22856 (DeathAdder + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
csinalj vele valamit, hogy legyen indokod hozzanyulni es voa'la' :D

K20at mondjuk en sem turboznek, 2x annyiba kerul hozza minden, mint a Bhez nah meg kevesebb tapasztalat is van vele, itthon szerintem legalabbis. D/B turboba mar mindenhol belebotlik az ember es alkatreszeket is viszonylag konnyen szerez hozza, K turbot (K20C nem szamit :D ) szerintem egy kezemen meg tudom szamolni mennyit lattam.
2020. június 5. 16:20:34: megválaszolva Yakumo +  által, → #22858 

#22856 DeathAdder +  2020. június 4. 10:57:22 re: #22854 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Köszi :)

Nekem is ez az averzióm, ha valami kotvány lenne megfújatnám, így meg sajnálom.

Meg ennyi lóvéból simán megfújunk egy kotvány e30at, lehet az is lesz, mert régóta vágyom egy hagyományos nagy turbólyukas tüsszögősre :D
2020. június 5. 15:54:38: megválaszolva Sprint-R +  által, → #22857 

#22855 Yakumo +  2020. június 4. 08:41:13 re: #22853 (DeathAdder + )  ←  ‹›  0 | rejt
Érted te ezt. [SMIL:/smile7.gif] [SMIL:/nevet/thumbsup.gif]
( [SMIL:/smile2.gif] )

#22854 Yakumo +  2020. június 4. 08:40:03 re: #22845 (DeathAdder + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Hívtál, jövök. [SMIL:/smile2.gif]

Igen, 0.4 bar, az amivel ha még megfújod, akkor sok bajod nem lehet. (pontosabban az autónak nem, az általános szopások így is rád várnak majd szeretettel)

De, és most figyelj jól: NE legyél hülye! Ne rontsd el azt a jó autót.
2020. június 4. 10:57:22: megválaszolva DeathAdder +  által, → #22856 

#22853 DeathAdder +  2020. június 3. 19:08:03 re: #22850 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nekem a vizsga a kati miatt így is szopó, de nem is ettől tartok, hanem hogy:

1, tönkreteszem a bontatlan, porszáraz, füstmentes motort
2, látva hogy az összes ismerősöm egytől egyig szív vele, állandóan szereli, állandóan folyik belőle valami, nem túl bizalomgerjesztő

Félek, hogy azután már csak egy megbízhatatlan autóm lenne, az 5-7 ezer fontos kitet meg nem is fizetném ki ilyen + 40-60 lóért, amivel ez többet hozna a mostani szívó felállástól.
2020. június 4. 08:41:13: megválaszolva Yakumo +  által, → #22855 

#22852 grego +  2020. június 3. 18:04:52 re: #22851 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Valahol az is volt bennem, hogy ráköltök 4-5 millát, mert szart én bele nem tettem volna, meg fék is kell meg futómű is akkor már. Aztán van egy autóm ami ma 15 éves lenne, már jönne rajta a rozsda, és semmivel nem érne többet mint egy másik, ami nem turbós. Vagy kevsebbet. Visszalakítani meg aztán végképp semmi kedvem nem lett volna.

#22851 integra_type_r 0  2020. június 3. 17:40:45 re: #22850 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ez az utólagos turbósítás dupla lábon lövés...
egyrészt az autód értékcsökkenését is exponenciális pályára teszed...
másrészt sokba kerül és garantált a szopás vele...
2020. június 3. 18:04:52: megválaszolva grego +  által, → #22852 

#22850 grego +  2020. június 3. 15:53:48 re: #22849 (DeathAdder + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Nem volt kedvem szopni vele, rákölteni egy halom pénzt majd 2 évente vizsgán meg rettegni hogy hogyan tolom át. Csak nyűg nekem ez a csigásítás, lett belőle gyári csigás.
2020. június 3. 19:08:03: megválaszolva DeathAdder +  által, → #22853 
2020. június 3. 17:40:45: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #22851 

#22849 DeathAdder +  2020. június 3. 15:48:07 re: #22848 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Te annó régebben miért nem vágtál bele?

Visszaolvasva látom vacilláltál rajta :)
2020. június 3. 15:53:48: megválaszolva grego +  által, → #22850 

#22848 grego +  2020. június 3. 13:01:26 re: #22847 (DeathAdder + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Aztat nem tudom.
2020. június 3. 15:48:07: megválaszolva DeathAdder +  által, → #22849 

#22847 DeathAdder +  2020. június 3. 12:56:50 re: #22846 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az 0,4 bar környéke?

Ha jól tévedek azt még a gyári kuplung is elbírja.
2020. június 3. 13:01:26: megválaszolva grego +  által, → #22848 

#22846 grego +  2020. június 3. 12:54:59 re: #22845 (DeathAdder + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
270-300-ig szvsz nem gond.
2020. június 3. 12:56:50: megválaszolva DeathAdder +  által, → #22847 

#22845 DeathAdder +  2020. június 3. 12:22:02    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Üdv.

Gyári blokkos és fejes k20a2-őt meg lehet úgy fújni biztonsággal, hogy ne érjünk a motorhoz, vagy felejtős?
Mindenhol a komoly 5-7 ezer fontos kitet látom, de nem jó egy random kínai csiga leömlővel? kprom van és szívó, kipu oldali tuningom.

Nem kellenek ilyen 400 lovak FWD-re még véletlenül sem. Vagy ilyen 200ló végével alacsony nyomáson is könnyen tönkrebaszhatom ezt a motort, és inkább hagyjam a francba? :D

Egy lightosabb turboval is erősen fennállna, hogy ugyanúgy szívnék vele mint a legtöbb ember, és soha nem lenne már rendes autóm?

Légyi beszéljetek le róla :D

Igazából nagyon élvezem, hogy szívóban meg van piszkálva, de fordulat nélkül elég ingerszegény :) meg nem bánnám ha nem lenne ennyire hangos :D
2020. június 4. 08:40:03: megválaszolva Yakumo +  által, → #22854 
2020. június 3. 12:54:59: megválaszolva grego +  által, → #22846 

#22844 degumentes 0  2020. április 23. 17:33:22 re: #22843 (sh adam 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Egy 4-2-1 50-es átmenő rendszer van alatta, esetleg 60-asra tudnám csinálni, de már ezt is tulzásnak érzem egy picit és csendesíteni akarom.

| 444 | 443 | 442 | 441 | 440 | 439 | 438 | 437 | 436 | 435 | 434 | 433 | 432 | 431 | 430 | 429 | vége >> 

 




Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.22, 0.28, 0.3
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.27 mp, 10 query