nekem is igy van áthidalva....rossz az olajnyomás szenzor emiatt ki van iktatva a körböl.ez nem túl jó megoldás bár sokaknak igy van.egy kopottabb motornál ahol az olajnyomás már nem a legtutibb és még vtec nyitáskor kell plussz olaj na ebböl lesz csapágyas motor,
ott nincs olajszenzor,mindig nyitni fog a vtec. az előzőt kiegászítve egy adott fordulaton nyit a szelep de csak akkor ha meg van az olajnyomás.az ujjabaknál ha megvan a fordulat nyit a szelep
ecu akkor ad jelet a vtec szelepnek ha a vtec szelepen lévő olajnyomás érzékelő szenzor megfelelő nyomást érzékel ha ez a szenzor rossz (nálam is rossz volt) nincs vtec.
A vtecnél két rendszer volt forgalomban. Az egyik kiadta a jelet és a szelep felé ahol volt egy másik szenzor ami figyelte hogy megjött-e a jel, a másik rendszerben csak annyit csináltak gyárilag hogy megnézték kap-e áramot a szelep. Ez van nálad. Viszont a 21 a vtec szelep hibát jelez, ami inkább magára a szelepre gondol. Köss be egy belülről manuálisan kapcsolt 12V-os szálat oda és menet közben magasabb fordulaton kapcsold be. Ha változik a hangja jó a szelep és az ecu szarakodik, ha nem akkor szar a szelep. Másik megoldás hogy a vezérlő szálra rákötsz egy ledet, és menet közben nézed hogy 4800-nál felkapcsolódik-e a led. Ha igen szar a szelep ha nem az ecu.
Sziasztok!
Hozzáértő segítséget kérnék. Az előző (turbós) autómból megmaradt a képen látható ECU (nem p28,hanem P1H ez gondolom valami angol accorde vagy civice volt gyárilag). A mostani autóm egy gyári esi del sol,amiben ugyanez az ECU van, gyári esi programmal. A bajom már régóta az,hogy nincs vtec-em. Hibakód a 21-es. A motortéri kábelkötegre gyanakodtam, de az is, és a beltéri is hibátlan (kimértem). Amikor viszont kivettem és szétszedtem az ECU-t, láttam (az alján),hogy a vtec kábel lába át van hidalva valahova (a vtec lába a bal oldali csatlakozóban van (balról nézve az alsó sor második lába) és ez van áthidalva a jobb szélső csatlakozóba (balról nézve az alsó sor harmadik lábába). Lehet ez a hiba forrása? Sajnos ehhez a részéhez egyáltalán nem értek, szóval jól jönne egy kis segítség, mert k**varossz vtec nélkül lenni...
enyém is igy nézett ki, kettő is 15ezer után. bár soha nem csúszott egyik se. sajnos ezek nem örök életuek. eleg hamar elkopnak főleg ha ugy használod őket.
Annyira nem rossz az a 16K km, főleg ha rajtolgattál is vele, nekem az ACT heavy duty 4 ágú (120K Ft volt újonnan a komplett) is kb. ennyit bírt ki, igaz nem hiányoztak darabkák meg nem volt megégve, de elkopott rendesen, fel kellett újítani, rábíztam HHC Gyurira, azóta az a pót szettem és most a 6 ágú van bent.
néha csúszótt a kuplungom és úgy döntöttem hogy meg lesz erősitve a kinyomószerkezet ami persze nem gyári de mégis kevésnek bizonyúlt tegnap szétszedtem és ez a látvány fogadott,megégett szarrá repedezett helyenként hiányos szinter felület.
16.000 km-t használtam (új volt amikor belekerült) nem tudom a származását csak gyaníttom hogy sárgák csinálták.
holnap viszem a jármümehanikába a teljes kuplungot csak azt nem tudom hogy kevlár vagy szinter.
az auto 1.5-ös 1.4báron használom és tanácsot kérnék kuplung ügyben.
Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy honnan tudnék 2m 2.5"os (63mm) kb2mm falvastagságú alucsövet venni záros határidőn belül?
Bp és környéke előnyben!
Köszönöm!
FullThrotleShift-et + kell hozzá egy kuplung kapcsoló. Multkor csináltunk FTS-t. Elég gyosan lehet úgy váltani.
Extraként meg be lehet kapcsolni FTS közben az Antilag-ot(mint rajtprogram esetén) és máris nem annyira esik vissza a nyomás/csökken a turbólyuk.
Akkor sztem rossz fórumra tévedtél, ha szívó és nagy ccm a szíved csücske! Vagy akkor miért nem valami épített 3,5-es vagy 3,7-es legend motorral példálózól, az már úgy ahogy nagy ccm, a többi az pöcsköszörű. (NSX motorokat nem veszem számításba az áruk miatt most, pedig biztos azokból is lehetne szépet építeni, a 3-3,2 liter nem olyan rossz már, lásd pl E46 M3, 3,2, 343Le, 365NM és még húzható)
ha valaki 1M+ költ turbóra nehezen tudom elképzelni hogy nem teszi alá a kötelezőt ha meg már alatta van akkor ott az élményfaktor! ...szerintem ez a jellemző!
azért van 1.4 mert spórolok
azért is van 1.4 mert tudom hogy soha nem lesz baja
azért is van 1.4, mert nem veszek B-s motoros Hondát, mert cseppet sem érdekel a 150nm és 160le például, amit egy kerti traktor tud, hanem várok pár évet és veszek valami normálisat, viszont inkább egy saját ingatlan érdekelne első sorban
Ezek annyira vicces kijelentések. Azért pl egy B16-B18 Turbo 300LE-vel jóval kevesebb pénzből kijön mint egy K2X szívó. De, hogy egyből K26 aminél csak a stroker kit 1.3+ misi
egyet értek. utcára eleve nem tennék 300lónál erősebb civicet (régit). 460le-s Civicben ültem, semmi értelme nem volt. Ki is lettem rakva, mert az ember végig szántotta velem a szakaszt, én viszont a kocsi dinamikájára voltam kíváncsi s nem arra, hogy tiltásról slick nyári noname gumival hogyan kell kapartatni.
Meg is mondtam neki, mint ahogy ismertek itt is.
egy K26 "kényelmesen" tudja a 300 pacit, Egy H22 @ 2,49l stroke szerintem szintén és ezeknél kisebb a hibafaktor is.
Viszont azt mondom, hogy
1) "ízlések és pofonok"
2) ez egy turbós topic és tiszteletben kell tartani az 1)-es pontot és segíteni azoknak, akik a turbó mellett döntöttek.
Én személyesen utálom, hogy a D-s motor (is) nyomatéktalan, mindennapi munkába járásra rá tennék szívem szerint egy kis csigát a D14-re, hogy ne fogja meg a légkondi, valamint előbb válthassak 5. fokozatba spórolás szempontból.
Ja csak amikor 1-2-3-at végig forgatod, mert gumira és futóműre már nem futja vagy futja de szart sem ér, akkor baszhatja az ember az élményfaktorát, mert minden lámpánál megverik. Ha meg vkinek az a faktor kell, hogy inkább erős legyen mintsem gyors az elég ravatal.
Nem jól írtam az előbb, kb 1-1,5 másodperc a lag, a fék pedig az általad is írt vákuum szivattyúval lenne megoldva.
(1.5-ös motoron van egy GT2871-es turbó)
3sec lag az nagyon sok
mekkora motoron van ez, 1.2?
meg mekkora A/R a haz hozza?
ALS az, amikor ECU tartja nyitva a pillangót egy relevel pl idozitve egy beallitott t msec-g
abba az a szopofaktor ha kozben fekezni kell vmiert, akkor nincs felszervo addig, amig a rele kitartja pillangót nyitva, mert toltes alatt van a szivosor is, nincs vakuumhatas
csak onnantól lesz rendes fek, amikor bezar a pillango ujra, meg jo faszan durrog kozben, ami raj lehet, csak lassulni nem akar a bode
addig jo esetben el lehet veretni egy 50-60m-t es kozben tiporva is alig akar lassulni a jargany, pont idealis egy TK-hoz
Flatshift-nel ha elengeded a gazt jobb labbal egybol bezar a pillangoszelep is es azonnal van szervofekhatas is, sokkal biztonsagosabb
kuplungolni meg mindkettonel kell igyis-ugyis
OFF-s auton Flatshift-l valtva 0.3bar volt a nyomaseses a valtas kozben
ennek mondjuk ott van egy szenzora is a kuplungnal
vagy kene ra egy dizel vakuumszivattyu es arrol menne a fekszervo kulon
Azt azért tegyük hozzá nem mindegy milyen szívó egy 300+ pacis K-s moci nem mehet szarul (persze itthon ki építi meg) még a 7th gen CTR is 1200 kiló körül mozog, a régebbiek kasznik meg még könnyebbek, így nem kell sok lóerő, hogy egy ütős súly/lóerő arányú autója legyen az embernek. Turbóval természetesen egyszerűbb a dolog
Eredeti Garrett GT2871 van fent, Ferre Com Plus szelepekkel. Minden teljesen új.
Igazából nagyon ritkán lenne csak használva (amikor szükség van rá).
Pár alkalom egy 1-2 percre. Ennyi.
Első körben megpróbálok mindent kihozni a Hondata-ból amit lehet hogy ne legyen lag, ha nem sikerül akkor lesz csak vezérlő csere.
Ezért gondoltam én is LinkECU-ra mert az elvileg teljesen Plug and Play és az ALS-t is tudja.
250 körül már simán meg lehet venni.
VEMS-be egyáltalán nem gondolkoztam csak egy opcióként kaptam az ötletet, meg persze annyit nem is fizetnek egy motorvezérlőért aminek a 80% nem használom ki
azért a VEMS-től nem kell seggre esni, túl van hype-lva (itthon)
meg szeret jó vastagon fogni a ceruza is 1-2 mukinál
MegaSqiurt semmivel sem rosszabb, és max a MS1-s aminél többet tud a VEMS, az meg kb 15 éves
MS2 szerintem már több dologban tud többet a VEMS-nél,mint fordítva, és 7-8éve van már MS3 is
de ahol van (szinte) "gyári" megoldás is, ott ezekben nem kell gondolkodni az áruk miatt
D16a9 et szeretnék turbósítani. A turbót megvettem GT2871.
Tapasztalatok alapján mekkora Intercoolert vegyek hozzá?
Azt sem akarom hogy sok legyen illetve azt sem hogy kevés.
Esetleg ha valaki tud nekem hajtókarokat, dugót gyűrűt vagy bármi mást ami kell turbósításhoz akkor szóljon. Csak a turbó van még meg uh minden érdekel. Csak új minőségi motyó legyen.
Köszönöm szépen.
Szép estét mindenkinek!
Az nem gond, nekem inkabb csak az a lenyeg hogy kabelkoteg gyartas es csere nelkul meg lehessen oldani.
LinkECU meg ugy tudom hogy csak radugos, programozas es mukodik.
Van a LinkECU-ban egy Flat shift. Az ugyan az lenne ugye mint FTS? (De ezt asszem a Hondata is tudja)
Ha a LinkECU-ban van normalis ALS az nekem tokeletes lenne.
Azt tudom hogy a VEMS tudja de az mire a kocsiban bent van az 500k. Komplett uj kabelkoteg, stb... Azzal nem igazan bajlodnek, arrol nem beszelve hogy a VEMS tudasa teljesen felesleges utcara.
Ajanlottak nekem a LinkECU-t hogy allitolag az tudja.