Gyors kérdés, próbálkozott már valaki d15z3 blokk megfújásával? (0.4 bar körül, viszonylag kis turbóval) mik a tapasztalatok? Mennyire bírják a gyári hajtókarok?
De pont ezaz, hogy ez a keplet ugy szamol CFM-t, hogy nem veszi figyelembe, hogy milyen a turbo (csak motor meret, hatekonysag, nyomas, fordulatszam). Igy ugyanazon a motor, ugyanazzal a nyomassal szamolva mindig ugyanaz a szam fog kijonni. Ami persze csak egy ta'mpont mivel, ahogy te is irtad, egy nagyobb turbonak tobb levegot kellene szallitania ugyanazon a nyomason.
GT2860RS 8400rpm 0.9bar 287 ló
GT3076R 8400rpm 0.7bar 284 ló
Ugyanazon padon, ugyanazon B16 motor, ugyanazon üzemanyag, de a GT30-nál már Blox turbo vez.tg és Edelbrock VictorX szívósor volt fent 70-es pillangóval (ami állítólag ehhez még sok is), míg GT28-nál gyári minden. Ennyit adna rá a blox meg a szívósor, hogy 2 tizeddel kisebb töltéssel is meg van ugyanaz kb.?
Nah, megegyszer elolvasva, amit en irtam, meg amit te irtal vegulis oke.
Ha mas tenyezoket nem veszunk figyelembe - marpedig nem - , akkor 0.6 bar az valoban 0.6 bar "mindegy", hogy mivel
Én találtam egy magyar honlapot ahol leírnak egy számítási sorozatot turbó kalkulálásra a kívánt teljesítmányből és a motor adottságaiból kiindulva, de sajna karbantartás miatt 1 hét múlva lesz elérhatő
Compressor map olvasasaban ki jartas, aki ki tud segiteni engem?
Olvastam ezt a "thread"-t (meg meg sok masikat is ezutan), ami eleg jol elmagyarazza az alapokat.
Lesson 1 - eleg egyertelmu, tehat egy adott turbo max potencialja kiolvasasaval nincs gondom.
Lesson 2 - ez is oke, pressure ratio meg CFM kalkulalasahoz valo keplet is megvan, hogy mit, hogy kell
Lesson 3 - Amit nem ertek...kiszamolja a CFM-et, amihez a keplet a kovetkezo : liter x max ford. x VE (fingom nincs ez mi akar lenni magyarul, konstans @ 90%) x pressure ratio es ez az egesz elosztva 5660-nal. Majd a kapott szamot elosztja 1.427 (igazabol oszt 14.27-tel majd szoroz 10-zel, nem tudom miert bonyolitja tul ), hogy megkapja, mennyi HP-ja lehet. DE, ha valaki egy adott motorhoz, egy adott nyomason nez kulonbozo turbokat, akkor ezzel a keplettel ugyanaz a potencialis HP fog kijonni, ami hulyeseg, mert ugye egy kis turbo egy adott nyomason kevesebb teljesitmenyt fog leadni, mint egy nagyobb turbo, ugyanazon a nyomason...vagy csak hulye vagyok es kihagytam valamit. help pliz.
D-s motoron az első motortaró bakom megadta magát, a gép még nem turbós de később elképzelhető...
Ki mit használ vagy mire cserélte ami megfelelő minőségű?
A bal első gyári 150e-ig bírta,nem tudom hogy ez jó e vagy rossz, vezérléscserénél vettük észre.
Melyik bakot érdemes még leellenőrizni? A hátsó még teljesen rendben volt.
köszi,valószinű hagyom a sohc turbot.. fosok a d16 tól kicsit. inkább megy bele egy gyári b16a2. azzal elketyegek,mert mindennapi használatra kéne.
ja amúgy nonvtec lett volna
IHI RHB5, nekem annó 2800nál kezdett el tölteni 3600nál volt a max nyomaték 193Nm, és úgy 6000-ig kitartott a nyomaték mindez 0,4bar-on. Vtec meg 4500-ra volt téve. És a jó az volt hogy 5-ben 130nál 3600-at forgott
D16 ra szeretnék valami csigát,ami 3000-3500 körül kezd el tölteni.
B16 on volt nekem gt30 kinai,4 től töltött,nem szeretnék annyit várni,meg a D-set nem is akarom addig forgatni.
kinek mi van fent? újat szeretnék venni,sima ebayes kinait.. ilyesmiben gondolkodom
A távolság kivételével szívesen segítenék mindenben, de sajnos igen, egy személyes beszélgetés lenne a legeredményesebb. Elég messze lakom Tőled, ha a profilod nem hazudik, azonban pár hozzászólással lejjebb PelyV(T)i talán még személyesen is tud segíteni, mivel úgy tudom debreceni. Az se a szomszédban van, de mégsem 350km.
Nekem is sokat segített már.
Hát igen van egy kicsi zavar ezért jò lenne valaki olyannal beszélgetni személyesen is akár aki csinált már sasonlòt. Ha valakinek volna kedve meg idelye na meg nyíregyházi, attol is szivesen elfogadnék tanácsokat.
Egy picit tényleg visszaolvashatnál, és ezt nem rosszból írom. Többen bontogatták már a témát köztük én is, és válaszolgattam is párat kb egy oldallal visszább. Látom komoly fogalmi zavar is van még, a lefújó egy alap kellék, azzal nem szabályzol semmit. Az a wastegate, ha külső ha belső, az abban lévő rugó erőssége szabályozza meg milyen nyomás lesz. Egyébként 0.5-el nyugodtan megfújathatod. Ha szar akkor 0.4-nél is kijön, ha patika 0.6-nál sincs semmi baj.
az elsőre jólehet (nyomásszabályozóval, nekem van is 1 ilyen valahol elfekvőben vagy waste gate-el, nem lefúlyószeleppel) de hamar kevésnek fogod találni.
én tuti feljebb raknám ha enyém lenne, persze kibicnek semmi se drága
külföldi oldalakon van egy rakat cikk erről, meg gondolom itt visszaolvasva is..
csak el ne felejtsétek a programozós részt mer különben hamar megrohadhat
turbósitás első fejezet kezdőknek: "Végy egy nagy halom pénzt, vagy bele se kezdj "
A motor állapotának függvényében a 0,4-0,5-öt el szokta bírni belepiszka nélkül, bár ugye nem a turbónyomás nyírja ki a motort, hanem az erő... meg a rossz program.
Lelked rajta
Hali. B16a2 motortszeretnék turbósitani. Komolyabb hozzányúlás nélkül mennyi nyomástlehet rátenni? Van egy turbom ami elvileg 0.7 bart tud 2.1 es autòrol van. Ezt még elbirja a gyári motor?
Segítség kellene tapasztaltabbaktól. Egyéb okok miatt, a H profilos hajtókaromat a gyári dugattyúval akarom összerakni. Azt néztem,hogy a csapszeg méret megegyezik, viszont a kérdés,hogy működő megoldás is lehet ez? Mintha láttam volna, hogy a múltkor pont téma volt, hogy valaki vagy valakik már raktak így össze blokkot,és jó is lett. 0,5 baros nyomás lesz csak rajta,de nem szeretném azt a gyári hajtókarral. Szóval az igazi kérésem, hogy ha szétszedetem a gyári hatókart-dugót, akkor össze tudom-e rakni majd a gyári dugót a H-s hajtókarral? Előre is köszi
találtam infót tőbb helyen ,több nyelven a vitara dugó illesztéséről mindenhol ezt javasolják 100 lóerőként 0.025 mm átmérő különbséget, szétszedtem a motort tegnap és megmértem 0.06-0.065 között van az érték.
Arra jutottam hogy a hengerfúró részéről ez nem túl fasza munka olyan kuncsaftnak aki egyszerüen fel szeretné újítani a motort.
DE. mivel nekem turbos lesz (ők nem tudtak róla) nagyon "profi" munkát végeztek. örülök ennek a szar munkának és nagyjából 240-250 le-t célzok meg.
A dugó magassága is számít. Ha kicsit magasabb vagy púposabb akkor a kompresszió térfogat egy részét lefedi és mivel a löket valóban nem változott így nagyobb lesz az arányszám.
Ha alacsony dugót teszel bele akkor meg lerontod a kompressziót.
Izé... lehet láma a kérdés, nem igazán értek ehhez a részhez, de... a kompresszióviszony miért változik akkor, ha dugattyút cserélünk? Tudtommal az egy arányszám, mégpedig az alsó holtpontnál és a felső holtpontnál mérhető térfogat aránya. Na most ha dugattyút cserélünk, akkor ugyan annyi térfogatot veszünk el (vagy adunk hozzá) mindkét esetben (alsó hp, felső hp), tehát a viszonyszám nem fog változni, viszont a sűrítési végnyomás igen. Vagy rosszul gondolom?