HONDA fórum
2024. május 20. hétfő, 04:31,  Bernát, Felicia Legújabb regisztráltunk: vin1900 0 



Téma neve:

Nyitotta: Barnus 2.2i 0 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 443 | 442 | 441 | 440 | 439 | 438 | 437 | 436 | 435 | 434 | 433 | 432 | 431 | 430 | 429 | 428 | 427 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek:



A turbósítás


G2IC Turbo Guide v2.0 (EN) - Ha érdekelnek a turbók, itt kezdd!

TurboFast.com TurboCalc (EN) - Ingyenesen letölthető turbóválasztási segédlet sok hasznos funkcióval.

Not2Fast T.E.F. (EN) - Turbó Hatékonysági Térképek

HT Turbo Kit Install (EN) - Általános Turbó kit beszerelési útmutató.

Homemade Turbo (EN) - Olcsó(bb) turbósítás, technikai cikkek.

HT Crankcase Evacuation Topik (EN) - A megnövekedett forgattyúház nyomás problémájának kezelése.


Átépített turbós Hondák behangolása mérőpadon Pécsen, tschokker fórumtársnál
#22438 -Törölt felhasználó- 2016. augusztus 26. 15:52:41    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

Gyors kérdés, próbálkozott már valaki d15z3 blokk megfújásával? (0.4 bar körül, viszonylag kis turbóval) mik a tapasztalatok? Mennyire bírják a gyári hajtókarok?

Szép napot!
Dani
2016. szeptember 2. 03:51:14: megválaszolva kibiri 0  által, → #22439 

#22437 adinippon +  2016. augusztus 22. 11:32:53 re: #22431 (Elmör + )  ←  ‹›  +2 | rejt
A veztengely öllégé befolyásolja a moci üzemanyag-levegő keverékének a hasznosítását.

#22436 adinippon +  2016. augusztus 22. 11:29:19 re: #22428 (juhilaci + )  ←  ‹›  0 | rejt
ennyi ;)

#22435 Gladiator +  2016. augusztus 8. 01:45:55 re: #22433 (Gladiator + )  ←  ‹›  0 | rejt
persze nem 31cfm hanem az lb/min...
lb/min osztva 0,074= cfm
de csak a számok változnak az elmélet marad.

#22434 Sprint-R +  2016. augusztus 6. 23:47:03 re: #22433 (Gladiator + )  ←  ‹›  +1 | rejt
De pont ezaz, hogy ez a keplet ugy szamol CFM-t, hogy nem veszi figyelembe, hogy milyen a turbo (csak motor meret, hatekonysag, nyomas, fordulatszam). Igy ugyanazon a motor, ugyanazzal a nyomassal szamolva mindig ugyanaz a szam fog kijonni. Ami persze csak egy ta'mpont mivel, ahogy te is irtad, egy nagyobb turbonak tobb levegot kellene szallitania ugyanazon a nyomason.

#22433 Gladiator +  2016. augusztus 6. 22:20:03 re: #22428 (juhilaci + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nem úgy van hogy a szállított légmennyiség (CFM)számít, (akkor is ha azonos a nyomást veszünk)?

Mondjuk 2.0-ás PR esetén, egy nagyobb csiga több levegőt szállít (azonos nyomáson)

T04E 50trim és T04E 60trim összehasonlitva, az alábbiak szerint egyik 31CFM a másik meg 34CFM
(mindkettő 78% hatásfoknál, legyen az rpm is 6000)






2016. augusztus 8. 01:45:55: megválaszolva Gladiator +  által, → #22435 
2016. augusztus 6. 23:47:03: megválaszolva Sprint-R +  által, → #22434 

#22432 simplex +  2016. augusztus 6. 00:23:14 re: #22431 (Elmör + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Szerintem egy turbós veztengely a gyárihoz képest eléggé sokat jelent...

#22431 Elmör +  2016. augusztus 5. 23:14:50 re: #22428 (juhilaci + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
GT2860RS 8400rpm 0.9bar 287 ló
GT3076R 8400rpm 0.7bar 284 ló

Ugyanazon padon, ugyanazon B16 motor, ugyanazon üzemanyag, de a GT30-nál már Blox turbo vez.tg és Edelbrock VictorX szívósor volt fent 70-es pillangóval (ami állítólag ehhez még sok is), míg GT28-nál gyári minden. Ennyit adna rá a blox meg a szívósor, hogy 2 tizeddel kisebb töltéssel is meg van ugyanaz kb.?
2016. augusztus 22. 11:32:53: megválaszolva adinippon +  által, → #22437 
2016. augusztus 6. 00:23:14: megválaszolva simplex +  által, → #22432 

#22430 grego +  2016. július 27. 17:17:38    ‹›  0 | rejt


#22429 Sprint-R +  2016. július 27. 10:46:55 re: #22428 (juhilaci + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nah, megegyszer elolvasva, amit en irtam, meg amit te irtal vegulis oke.
Ha mas tenyezoket nem veszunk figyelembe - marpedig nem - , akkor 0.6 bar az valoban 0.6 bar "mindegy", hogy mivel :)

#22428 juhilaci +  2016. július 27. 01:03:00 re: #22426 (Sprint-R + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
erről már volt vita régebben

adott nyomáson, tegyük fel 0.6 bar, 6000rpm.

hőtől és minden mástól eltekintve elvileg ugyanakkora hp-nek kellene lenni egy gt25-nek és gt30nak is.

Persze van aki nem így gondolja, de szerintem így van :D
2016. szeptember 9. 21:15:30: megválaszolva PelyV(T)i +  által, → #22440 
2016. augusztus 22. 11:29:19: megválaszolva adinippon +  által, → #22436 
2016. augusztus 6. 22:20:03: megválaszolva Gladiator +  által, → #22433 
2016. augusztus 5. 23:14:50: megválaszolva Elmör +  által, → #22431 
2016. július 27. 10:46:55: megválaszolva Sprint-R +  által, → #22429 

#22427 Honda imádó +  2016. július 25. 12:16:17 re: #22426 (Sprint-R + )  ←  ‹›  0 | rejt
Én találtam egy magyar honlapot ahol leírnak egy számítási sorozatot turbó kalkulálásra a kívánt teljesítmányből és a motor adottságaiból kiindulva, de sajna karbantartás miatt 1 hét múlva lesz elérhatő [SMIL:/szomoru/ashamed.gif]

#22426 Sprint-R +  2016. július 22. 14:48:32    ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Compressor map olvasasaban ki jartas, aki ki tud segiteni engem? :D
Olvastam ezt a "thread"-t (meg meg sok masikat is ezutan), ami eleg jol elmagyarazza az alapokat.

Lesson 1 - eleg egyertelmu, tehat egy adott turbo max potencialja kiolvasasaval nincs gondom.

Lesson 2 - ez is oke, pressure ratio meg CFM kalkulalasahoz valo keplet is megvan, hogy mit, hogy kell

Lesson 3 - Amit nem ertek...kiszamolja a CFM-et, amihez a keplet a kovetkezo : liter x max ford. x VE (fingom nincs ez mi akar lenni magyarul, konstans @ 90%) x pressure ratio es ez az egesz elosztva 5660-nal. Majd a kapott szamot elosztja 1.427 (igazabol oszt 14.27-tel majd szoroz 10-zel, nem tudom miert bonyolitja tul :D ), hogy megkapja, mennyi HP-ja lehet. DE, ha valaki egy adott motorhoz, egy adott nyomason nez kulonbozo turbokat, akkor ezzel a keplettel ugyanaz a potencialis HP fog kijonni, ami hulyeseg, mert ugye egy kis turbo egy adott nyomason kevesebb teljesitmenyt fog leadni, mint egy nagyobb turbo, ugyanazon a nyomason...vagy csak hulye vagyok es kihagytam valamit. :D help pliz.
2016. július 27. 01:03:00: megválaszolva juhilaci +  által, → #22428 
2016. július 25. 12:16:17: megválaszolva Honda imádó +  által, → #22427 

#22425 Márton87 +  2016. július 20. 15:03:58 re: #22424 (wolfka + )  ←  ‹›  0 | rejt
a jobb elsőt

#22424 wolfka +  2016. július 19. 19:55:59    ‹›   →  ↑  0 | rejt
D-s motoron az első motortaró bakom megadta magát, a gép még nem turbós de később elképzelhető... [SMIL:/smile10.gif]
Ki mit használ vagy mire cserélte ami megfelelő minőségű?
A bal első gyári 150e-ig bírta,nem tudom hogy ez jó e vagy rossz, vezérléscserénél vettük észre.
Melyik bakot érdemes még leellenőrizni? A hátsó még teljesen rendben volt.

2016. július 20. 15:03:58: megválaszolva Márton87 +  által, → #22425 

#22423 sliteyed +  2016. július 17. 22:22:21 re: #22422 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
na ez mondjuk nem hangzik rosszul :D

#22422 Tonx +  2016. július 17. 21:31:00 re: #22421 (sliteyed + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én 2,5 évig használtam, és utána még 2 évig a következő tulajok. Szóval ja, és gyári volt a blokk és naponta jártam vele, és nem mindig kíméltem:)
2016. július 17. 22:22:21: megválaszolva sliteyed +  által, → #22423 

#22421 sliteyed +  2016. július 17. 21:09:45 re: #22420 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
köszi,valószinű hagyom a sohc turbot.. fosok a d16 tól kicsit. inkább megy bele egy gyári b16a2. azzal elketyegek,mert mindennapi használatra kéne.
ja amúgy nonvtec lett volna :)
2016. július 17. 21:31:00: megválaszolva Tonx +  által, → #22422 


2016. július 17. 21:10: Szerkesztve sliteyed +  által, megtekintés

#22420 Tonx +  2016. július 17. 20:53:20 re: #22417 (sliteyed + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
IHI RHB5, nekem annó 2800nál kezdett el tölteni 3600nál volt a max nyomaték 193Nm, és úgy 6000-ig kitartott a nyomaték mindez 0,4bar-on. Vtec meg 4500-ra volt téve. És a jó az volt hogy 5-ben 130nál 3600-at forgott:)
2016. július 17. 21:09:45: megválaszolva sliteyed +  által, → #22421 

#22419 JDM EK4 +  2016. július 17. 17:46:55 re: #22418 (lmisi88 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
B20B ből vagy B18C strokerből ??

#22418 lmisi88 0  2016. július 16. 19:18:36    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!Van valakinek 6 gen hecsiben b20 turbo?
Érdekelne pár dolog!
Köszi elöre is! [SMIL:/smile5.gif]
2016. július 17. 17:46:55: megválaszolva JDM EK4 +  által, → #22419 


2016. július 16. 19:19: Szerkesztve lmisi88 0  által, megtekintés

#22417 sliteyed +  2016. július 15. 09:12:36    ‹›   →  ↑  0 | rejt
sziasztok.

D16 ra szeretnék valami csigát,ami 3000-3500 körül kezd el tölteni.
B16 on volt nekem gt30 kinai,4 től töltött,nem szeretnék annyit várni,meg a D-set nem is akarom addig forgatni.

kinek mi van fent? újat szeretnék venni,sima ebayes kinait..
ilyesmiben gondolkodom
2016. július 17. 20:53:20: megválaszolva Tonx +  által, → #22420 


2016. július 15. 09:14: Szerkesztve sliteyed +  által, megtekintés

#22416 Gladiator +  2016. július 15. 02:00:29    ‹›  0 | rejt
ekkora böszmenagy ventit ráb@szni, lehet csak 1000 rpm-en keresztül van nyomás de azé tuti bejönne a buli [SMIL:/pattog/bouncyhead.gif]
10psi



#22415 PelyV(T)i +  2016. július 13. 22:19:07 re: #22413 (Csabber + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nem gond, segítek ha tudok ;)

#22414 -Törölt felhasználó- 2016. július 13. 21:51:34    ‹›  0 | rejt
Na akkor gyakrabban elnézek a spar hoz. Amikor ott voltam sose volt ott senki csak pár wv-s...

#22413 Csabber +  2016. július 11. 23:26:50 re: #22411 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A távolság kivételével szívesen segítenék mindenben, de sajnos igen, egy személyes beszélgetés lenne a legeredményesebb. Elég messze lakom Tőled, ha a profilod nem hazudik, azonban pár hozzászólással lejjebb PelyV(T)i talán még személyesen is tud segíteni, mivel úgy tudom debreceni. Az se a szomszédban van, de mégsem 350km. :D
Nekem is sokat segített már.

Ui: Dani, remélem nem gond az ajánlás. :)
2016. július 13. 22:19:07: megválaszolva PelyV(T)i +  által, → #22415 

#22412 admin +  2016. július 11. 23:25:45 re: #22411 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Ki kell menni péntek esténként a Spar -hoz, aztán lehet hosszasan beszélgetni . Pl. Vincent-nek van turbós VTI, biztos megosztja a tapasztalatait ;)

#22411 -Törölt felhasználó- 2016. július 11. 22:42:03    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát igen van egy kicsi zavar:) ezért jò lenne valaki olyannal beszélgetni személyesen is akár aki csinált már sasonlòt. Ha valakinek volna kedve meg idelye na meg nyíregyházi, attol is szivesen elfogadnék tanácsokat.
2016. július 11. 23:26:50: megválaszolva Csabber +  által, → #22413 
2016. július 11. 23:25:45: megválaszolva admin +  által, → #22412 

#22410 -Törölt felhasználó- 2016. július 11. 15:32:19    ‹›  +1 | rejt
Érdemes elolvasni az elejétől sokat lehet tanulni belőle! [SMIL:/smile1.gif]

#22409 Csabber +  2016. július 11. 13:25:26 re: #22407 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Egy picit tényleg visszaolvashatnál, és ezt nem rosszból írom. Többen bontogatták már a témát köztük én is, és válaszolgattam is párat kb egy oldallal visszább. Látom komoly fogalmi zavar is van még, a lefújó egy alap kellék, azzal nem szabályzol semmit. Az a wastegate, ha külső ha belső, az abban lévő rugó erőssége szabályozza meg milyen nyomás lesz. Egyébként 0.5-el nyugodtan megfújathatod. Ha szar akkor 0.4-nél is kijön, ha patika 0.6-nál sincs semmi baj.

#22408 Gladiator +  2016. július 11. 13:05:05 re: #22407 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  +1 | rejt
az elsőre jólehet (nyomásszabályozóval, nekem van is 1 ilyen valahol elfekvőben vagy waste gate-el, nem lefúlyószeleppel) de hamar kevésnek fogod találni.
én tuti feljebb raknám ha enyém lenne, persze kibicnek semmi se drága :D
külföldi oldalakon van egy rakat cikk erről, meg gondolom itt visszaolvasva is..

csak el ne felejtsétek a programozós részt mer különben hamar megrohadhat

turbósitás első fejezet kezdőknek: "Végy egy nagy halom pénzt, vagy bele se kezdj " ;)

#22407 -Törölt felhasználó- 2016. július 11. 12:18:25    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jònak mondhatò a motor. De ha beszabályzom egy lefujòszeleppel mondjuk vagy 0.3 bar on?
2016. július 11. 13:25:26: megválaszolva Csabber +  által, → #22409 
2016. július 11. 13:05:06: megválaszolva Gladiator +  által, → #22408 

#22406 Gladiator +  2016. július 11. 01:29:51 re: #22404 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  +1 | rejt
A motor állapotának függvényében a 0,4-0,5-öt el szokta bírni belepiszka nélkül, bár ugye nem a turbónyomás nyírja ki a motort, hanem az erő... meg a rossz program. :)
Lelked rajta :D

#22405 Sprint-R +  2016. július 11. 00:27:48 re: #22404 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
ilyet soha senki nem csinalt meg itt a forumon szoval nem tudjuk :/

#22404 -Törölt felhasználó- 2016. július 10. 22:50:35    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hali. B16a2 motortszeretnék turbósitani. Komolyabb hozzányúlás nélkül mennyi nyomástlehet rátenni? Van egy turbom ami elvileg 0.7 bart tud 2.1 es autòrol van. Ezt még elbirja a gyári motor?
2016. július 11. 01:29:51: megválaszolva Gladiator +  által, → #22406 
2016. július 11. 00:27:48: megválaszolva Sprint-R +  által, → #22405 

#22403 PelyV(T)i +  2016. július 9. 19:36:48 re: #22399 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  +1 | rejt
1.8 vti, 1.1-1.2 baron megy.
Gépműhely megoldja

#22402 RobiEsi +  2016. július 9. 15:26:06 re: #22401 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Nincs még fújva. Azóta változott a helyzet,lehet nem is lesz. De már 30 ezer km benne van,és működik,szóval összerakható.

#22401 -Törölt felhasználó- 2016. július 9. 12:20:59 re: #22400 (RobiEsi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És mekkora nyomással jársz?
2016. július 9. 15:26:06: megválaszolva RobiEsi +  által, → #22402 

#22400 RobiEsi +  2016. július 9. 09:06:27 re: #22399 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Működhet,nekem is úgy van. Gépműhely megoldotta.
2016. július 9. 12:20:59: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #22401 

#22399 -Törölt felhasználó- 2016. július 8. 14:35:51    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

Segítség kellene tapasztaltabbaktól. Egyéb okok miatt, a H profilos hajtókaromat a gyári dugattyúval akarom összerakni. Azt néztem,hogy a csapszeg méret megegyezik, viszont a kérdés,hogy működő megoldás is lehet ez? Mintha láttam volna, hogy a múltkor pont téma volt, hogy valaki vagy valakik már raktak így össze blokkot,és jó is lett. 0,5 baros nyomás lesz csak rajta,de nem szeretném azt a gyári hajtókarral. Szóval az igazi kérésem, hogy ha szétszedetem a gyári hatókart-dugót, akkor össze tudom-e rakni majd a gyári dugót a H-s hajtókarral? Előre is köszi :)
2016. július 9. 19:36:48: megválaszolva PelyV(T)i +  által, → #22403 
2016. július 9. 09:06:27: megválaszolva RobiEsi +  által, → #22400 

#22398 civic4d 0  2016. július 3. 20:47:02 re: #22397 (Jugo + )  ←  ‹›  0 | rejt
hát nem colostokkal.......a dugattyút mikoval,a hengert furat mikroval és még intóval is amit mikroval kalibráltam

#22397 Jugo +  2016. július 3. 19:43:09 re: #22396 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mivel mérted?
2016. július 3. 20:47:02: megválaszolva civic4d 0  által, → #22398 

#22396 civic4d 0  2016. július 2. 17:02:32    ‹›   →  ↑  0 | rejt
találtam infót tőbb helyen ,több nyelven a vitara dugó illesztéséről mindenhol ezt javasolják 100 lóerőként 0.025 mm átmérő különbséget, szétszedtem a motort tegnap és megmértem 0.06-0.065 között van az érték.
Arra jutottam hogy a hengerfúró részéről ez nem túl fasza munka olyan kuncsaftnak aki egyszerüen fel szeretné újítani a motort.
DE. mivel nekem turbos lesz (ők nem tudtak róla) nagyon "profi" munkát végeztek. örülök ennek a szar munkának és nagyjából 240-250 le-t célzok meg.




2016. július 3. 19:43:09: megválaszolva Jugo +  által, → #22397 

#22395 bejemves 0  2016. június 29. 14:34:03 re: #22393 (simplex + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Mondjuk a kérdés előtt ezt végiggondolhattam volna...

#22394 grego +  2016. június 29. 13:58:11 re: #22393 (simplex + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Jaja, ez ilyen simplex:D

#22393 simplex +  2016. június 29. 13:51:27 re: #22391 (bejemves 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Igen, rosszul :)

x/y nem egyenlő (x - a) / (y - a) -val.
2016. június 29. 14:34:03: megválaszolva bejemves 0  által, → #22395 
2016. június 29. 13:58:11: megválaszolva grego +  által, → #22394 

#22392 grego +  2016. június 29. 13:48:59 re: #22391 (bejemves 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
A dugó magassága is számít. Ha kicsit magasabb vagy púposabb akkor a kompresszió térfogat egy részét lefedi és mivel a löket valóban nem változott így nagyobb lesz az arányszám.
Ha alacsony dugót teszel bele akkor meg lerontod a kompressziót.

#22391 bejemves 0  2016. június 29. 13:06:03 re: #22388 (fonta + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Izé... lehet láma a kérdés, nem igazán értek ehhez a részhez, de... a kompresszióviszony miért változik akkor, ha dugattyút cserélünk? Tudtommal az egy arányszám, mégpedig az alsó holtpontnál és a felső holtpontnál mérhető térfogat aránya. Na most ha dugattyút cserélünk, akkor ugyan annyi térfogatot veszünk el (vagy adunk hozzá) mindkét esetben (alsó hp, felső hp), tehát a viszonyszám nem fog változni, viszont a sűrítési végnyomás igen. Vagy rosszul gondolom?
2016. június 29. 13:51:27: megválaszolva simplex +  által, → #22393 
2016. június 29. 13:48:59: megválaszolva grego +  által, → #22392 

#22390 Honda imádó +  2016. június 29. 12:11:47 re: #22389 (grego + )  ←  ‹›  +1 | rejt
oké jogos rosszul fogalmaztam, én úgy értettem, h a gyárihoz képest míg nem lesz bóóóószt [SMIL:/smile1.gif]

#22389 grego +  2016. június 29. 11:35:30 re: #22387 (Honda imádó + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez így rendben van csak nem ezt írtad:D

"mert alap helyzetben amíg nem lesz turbó nyomásod nagyon alacsony lesz a kompresszió viszonyod"

menet közben nem cserélsz dugót :)
2016. június 29. 12:11:47: megválaszolva Honda imádó +  által, → #22390 

 << eleje | 443 | 442 | 441 | 440 | 439 | 438 | 437 | 436 | 435 | 434 | 433 | 432 | 431 | 430 | 429 | 428 | 427 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.24, 0.3, 0.31
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.126 mp, 9 query