Sziasztok D14 turbósítás megoldható szerintetek?
tudom nem egy vadállat blokk de nem is versenyre szánom csupán utcai felhasználásra
minimális nyomással
nem igazán akarok motorteret cserélni. cél az, hogy a motort ne kelljen szétbombázni
jelenleg van rajta egy d16z6 szívósor
Ha nagy a cooler, annak szerintem annyi a hozadéka, hogy nagyobb felületen érintkezik a menetszéllel, azaz nagyobb a hőátadó felület, hatékonyabban hűt, ámde viszont a kiürült rendszerbe valamivel több idő nyomást felállítania a turbónak egy valamivel kisebb hűtőhöz képest. Max akkor lehetne ilyesfajta probléma, ha túl kicsi/szűk lenne. Hűtőn nincs semmi külsérelmi nyom? Hogy esetleg a belső szerkezet megsérült volna, és amiatt csökkent az átersztőképessége.
lementem megmértem az enyémet 700x200x48 2700-nál 1 bár betöltve 1.5-ös td04
térfogatra az enyém nagyobb modjuk ez csak sacc mivel a csatornaméreteket nem tudjuk egy biztos hogy számottevő különbség nincs.
ha már a rongynál tartunk (én is hallottam olyat hogy bontóból vett coolert bedugóztak rongyal és úgy is maratt aztán volt szopóka) de a tied ÚJ!......én egyszerűbbet kérdezek :az autót hogy próbálgatod? üresben lépsz oda neki vagy mész vele vagyis terheled?
Azt mivel tudnad megmagyarazni , hogy ha a wg nek vezerlest a szivosorbol adok akkor van nyomasom , ha a turbo szajatol akkor meg kinyit a wg szelep meg azelott hogy fent nyomas lenne
Magyarul akkor ha a turbo szajahoz van bekotve ott is megvan ezekszerint a nyomas de fent meg 0
Ha most fent van akkor a szajanal gondolom joval tobb lehet a nyomas
benne van és a turbo szája meg a wg közé raktam egy órát próbára rámérni és ott 0,3-0,4 bart mértem , de holnap kipróbálom azt hogy a wg a szívósorból kapja meg a nyomást , a turbo szájánál a pipát meg lezárom
de az auto nem dadog le még 6 ezres fordulatnál sem , a turbo szájánál még megvan a nyomás de a szívósorba már nem lehet mérni csak 0át , progi nélkül is kellene lennie tudtommal , ha be is dadogna már legalább az mutatná hogy tölt rendesen , de lehet az lesz amit előtted írtak hogy a wg nem a turbo szájától lesz vezérelve hanem a szívósortól és ha úgyse akkor nemtudom .... ahol összelett rakva ott csak a csövezés volt a lényeg , de vakarták a fejüket amikor nem jött a nyomás
Értem, de ha nincs progizva hogy akarsz nyomást előállítani ha a legkisebb nyomásemelkedésre a gyári progi hibát dob és vészmódba kapcsol? Ettől függetlenül ahol csinálták ott megnézhetnék hogy mi a baj, mert ha valami nyomás lesz akkor hibakód jön és dadogás. Szóval vigyétek padra rakjatok rá valami progit ami turbós üzemmódban biztosan eldúsítja a keveréket és utána padlózzátok le, aztán ha nincs akkor sem nyomás akkor el tudjátok kezdeni keresni hogy mi a gond, mert már van valami progi az ecu-ban. Ha meg meglesz a hiba akkor már loggolással vissza tudjátok venni a benzin mennyiségét hogy ne legyen túlságosan eldúsitva a keverék.
De progizás nélkül miért akarod meghajtani? Ha nincs progizva és esetleg megjön a nyomás a motor elkezd dadogni rángatni és nem fog 3500 fölé forogni. Ha meg mégis tudna mit kezdeni a gyári progi a megnőtt map szenzor értékkel akkor mi lesz a benzin hiánnyal? Szóval irány progizni.
Ha a turbónál megvan a nyomás, akkor annak elkell mennie a szívósorig. Azért egy viszonylag zárt rendszer ez, ha egyik felén van fél bar od, az nem tűnik csak el a semmibe a másik végén. Próbáltad már lehúzni a wg csövét? Vagy esetleg rádugni a szívósori kiállásra, hogy onnan kapjon nyomásértéket.
nincs semmi progizva , tokozva van a p28 , csak fura volt hogy menet közbe amikor már hallani hogy nyit a wg 0tól fentebb nem megy sőt wg nyitás után még lentebb is megy -1 re óra szerint.
Nincs semmi letekerve , külső wg van 0,4 baros rugoval.
Progizás előtt akartam tesztelni hogy minden működik e faszán de nemtudom hogy ez normális dolog e progi előtt hogy nem ír nyomást, a igen akkor nem aggódok és nem keresem a hibákat.
2016. november 12. 18:31:15: megválaszolva Tonx + által,
→ #22519 2016. november 12. 18:15:21: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #22518
Nem lehet hogy le van tekerve 0-ra hogy ne menjem progi nélkül a kocsi? Ha nincs progi akkor elvileg úgysem tudod kipróbálni mert légköri nyomás felett a map szenzor hibát fog dobni és vészprogiba fog átmenni. Meg ugye gondolom az injektorok sincsenek hozzáprogizva tehát ha még meg is jön a nyomás a keverék szépen elszegényedik ami még rövid távon is gond lehet a motornak.
Sziasztok !
Elkeszult a vasam , progi meg nincs rajta , de mielott viszem mondom kiprobalom es olyan jelenseg fogadott hogy a turbonyomasmerom max 0 ig megy fel, wg dolgozik mert hallani , 0,5 tol kellene nyitnia, es a turbonal ez meg is van a wg szerint viszont a szivosorba mar nincs ekkora nyomas, valaki tudna segiteni hogy mi lehet a gond?
A konfig: d16z6 felujitott , acl csapagyazott , t3/t4 turbo , turboworks kos leomlo cooler es wg. Ja es mar a turbonyomasmerot is csereltem nem e az a rossz de nem :/
Na és szerintem el is érkeztünk a megfejtéshez: most ugye egyből az a helyzet, hogy de hát ez se olyan meg az se olyan... Miért is kellene olyannak lennie? Minden turbónak az optimális csövezést, coolert, szívó oldalt stb... Miért is kellenbe a GT40-es turbót arra kényszeríteni hogy egy GT25 nek kitalált 30-as csövezéssel dolgozzon??? De fordítsuk meg ezt a dolgot: Tegyél fel egy GT25-öt egy a GT40-nek kitalált rendszerre.... Ugyanakkora teljesítmény lesz 0,6-on? Nem.
Tök egyszerű az elméletnek a bizonyítása: Ha valami igaz, akkor az igaz visszafelé is. Márpedig ez a feltevés nem lesz igaz a fordított helyzetben.
csak pár mellékes infót hasonlítsunk össze, ami szerintem a legfontosabbak között van:
CR, IAT, tengely.
mivel ebben a három paraméterben is szerintem fényévre van egymástól a két motor, a többi már kb. nem is számít (leömlő és szívóoldali méretek, injektorok, stb. stb.)
Ha lehetséges akkor olyan progi érdekelne ami állítható, pl az egyik durrogós , a másik meg egy egyszerű turbos progi, emellett a rajtprogram is állítható legyen!
Ha esetleg valaki tud ilyen embert , vagy ő maga programoz írjon rám legyen oly szíves !
Milyen a leömlőd? Nálam akkor volt ez, amikor az a fajta leömlőm volt, amelyiken csak úgymond az egyik hengertől jött le a wastegate és nem tudta egyszerűen elvezetni azt a rengeteg kipuff gázt ami felvágta a nyomást. Leömlő csere megoldotta. Ez volt
és ilyesmi lett
Nem változott semmi, mármint a konfigomon, de ez megoldotta a dolgot.
2016. október 8. 20:17:31: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #22502
Hali Mesterek!!! Egy kis segítséget szeretnék kérni: Adott B16, t3/t4, 38mm wastegate(új),65mm full nyitott kidörrentő rendszer. Probléma a következő: Létezik e az a felállás, hogy a 38mm wastegatenek kicsi az átmérője, mert a 0,5 rugóval is úgy felvágja 2bar-ra a nyomást, hogy még a gázról se tudom visszavenni a lábam olyan gyorsan kivágja???? Jártatok e már így? Mik a tapasztalatok? Válaszokat köszi előre is!!!!!
Az miért van, hogy egy picit megpöckölt, de gyárilag turbos "G"-s Astránál ha üresben nyomkodom a gázt akkor szépen prüszköl, töltöget, míg nálam ez nincs meg ha 6000-ig rugdosom se? Másabb a 2 autó feltöltésében a rendszer vajon? Rajtprogramnál elkezd tölteni, de ha gurulok, kiteszem üresbe akkor semmi.
2016. szeptember 28. 07:25:08: megválaszolva Jugo + által,
→ #22496
Így tényleg gáz.
Én azt hittem , hogy van a motorháztetőn szellőző.
Nem tudom ezeknél meg lehet e oldani de motorházetőt szálvédőnél megemelni , és ha van benne zaj csökkentő motorháztetőn belül azt is kivenni.
Hát szerintem ennyi pénzből lehetett volna jobbat csinálni.
A motortetőn meg semmi szellőzés nincs. Konkrétan az egész motortér teljesen be van burkolva és szigetelve oldalt, alul, felül. A kitámasztó pálcát nem lehet megfogni mikor fel akarom nyitni. Igaz tettek rá egy kis gumi csövet ahol meg lehet fogni.
Én nem tudom mit csináltak hondáék, számolgattak méregettek, de FK2 fórumokon és facebook csoportokban szinte minden tulaj erről panaszkodik, hogy elmelegszik a kocsi, a motortérben meg 20-25 fokkal melegebb van mint kéne, és keresik a megoldást. Tegiwa kijött egy carbon motortetővel szép nagy rácsokkal rajta, ami érdekes módon pont úgy néz ki mint a concept kocsin volt. Mert hogy azon még volt szellőzés, amit a szalonban veszel azon nincs. Valamint vagdossák ki a belső oldalsó borítást, illetve dobálják ki a sárvédő kopoltyú betéteket mert azon gyárilag kb. 5 darab 2 mm-es luk volt.
Nagyon sokan meg dobálják le a gyári IC-t mert kevés, Wagner Tuning, Forge és egyéb cuccokat pakolgatnak fel mert tényleg kevés. Én is kicseréltem már.
Az ECU meg ráadásul úgy van programozva, hogy 25 fok felett engine cut van. Jó ha van 270-280LE a kocsi.
Szóval Honda még nem nagyon tud turbós kocsit jól összerakni.
2016. szeptember 23. 07:12:12: megválaszolva ozoli + által,
→ #22494
Értem mit mondasz de gondolom ők sem hülyék és tudják mi hány fokra melegszik üzem alatt.
Itt a motortér nagyon behatárolja a lehetőségeket.
A motorháztetőn itt azért van nyílás ami segíti a hűtést.
A cooler nem hiszem , hogy alul lenne méretezve főleg ha a lehűti a levegőt , gondolom ezt kiszámolták/mérték.
Enyém sem volt sokkal nagyobb.
2016. szeptember 22. 10:48:31: megválaszolva grego + által,
→ #22490