Ahh nem akarok en eredetit! Az kokain arban van! Csodalatos copyk vannak 80-100e kozott! Csak a mostanitol halkabbat szeretnek, mert kriminalis. Ezen a spoon n1-en kattogtam, vagy egy vibrant stilusu/meretu (5x9x15") "nagyobb" hatso dobon. Tipikus skunk es tarsai kalyha nem jon be, max 76-os veggel szeretnem, nem kell a pava, meg rontja a hatso osszkepet!
Itthon nemhiszem, hogy lesz eladó eredeti, elég ritka rendszerek ezek főleg Magyarországon, itt inkább a Skunk2 név dominál jobban szerintem
De szerintem az egyik legszebben szóló rendszer, a Spoon-t ismerve nem a leghangosabb rendszerre mentek rá, hanem a teljesítményre is.
A honlapjukon meg lehet amúgy rendelni, egy leömlő 365 ezer ft (4-2-1 stílusú) a komplett rendszer pedig ugyanennyi, 350 ezer ft.
Szerintem az egyik legjobb mínőségű termékek Hondákhoz, csak nagyon nagyon drágák, ezért is nem váltak annyira ismertté itthon szerintem.. Spoonsports oldal
Én végig olvastam az egész topikot, de ilyenről itt a fórumon még nem hallottam.
Sem arról, hogy kifeküdt volna motor a gyári leszabályzás metódusa miatt...
Kétlem,hogy 100%-ban egyeznek de még szerintem 80% sem,persze nem az utolsó 297. lóerő kihozásáról beszélek,amit már imádkozva hozol ki a motorodból,de ha már csak egy mm-el is kisebb az átmérője a hengerfejnek,mint a szívósornak,már annyival kisebb keresztmetszeten áramlik be levegő ami amúgy nagy veszteség is lehet... kipufogó oldalon meg 1000%,hogy nem egyezik. Szerintem is nagyon jó setup és kíváncsi vagyok az eredményre
2018. április 4. 00:21:56: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #50453
Katalizátor nélkül nem fogod szeretni, büdös is lesz,meg hangos is. Gyári 1,5 motorhoz Esi 4-2-1 leömlő kell(felesleges a kínai "tuning" 4-2-1) és akkor mehet tovább a gyári esi rendszer katalizátorral, ami 48 mm tán, bőven elég.
Figyelemmel követem a beszélgetést. Ami megfogott, gyárira hagyott motor mellett, az a 4-2-1 leömlő, az 50-es kipufogó, és az S20-ra váltó csere.
Ha leömlőt cserélek, és kiesik a katalizátor, akkor a műszaki vizsgával mi lesz, hogy megy át? Deákkal?
A D15Z6 szívósora jobb mint az esi-é, ha jól tudom ugyan olyan, mint az Y8-asé. Ami még dobhat rajta egy P29 dugó, de akkor már szinte biztos, hogy kell arp hf csavarok is, mert a többi el fog nyúlni. De én nem nyúlnék hozzá, a D15Z6-hoz az úgy jó ahogy van, keveset eszik, ha kell megy is.
1. nos az esi tengely más egy picit mint a d15z6 tengely. erősebb lesz vele az autó nagy fordulaton is, de főleg 5000rpm alatt lesz jobb, autózhatóbb sokkal. a d15z5 gyárilag 5000rpm alatt nem nagyon megy, 5000felett nem rossz. dinamikusabb lesz az autó.
2. a két tengely nem csereszabatos teljesen, az esi hengerfejból a tengelyt a himbasorral együtt kell áttenni.
3. 50es rendszer minimum kellene neki, a katalizátoros leömlő helyére ha teszel egy 4-2-1 leömlőt akkor a katalizátor kiiktatódik. a lambda meg mehet az új leömlőbe.
4. econo lámpa nem fog többet működni, hiszen teljesen más ecu kell a csippeléshez.
5. gyári szívósor maradhat kompletten, de most hirtelen nem emlékszem, hogy a d16z6 szivósor járatai nem nagyobbak-e picit, mert akkor mehetne rá az.
6. p28 ecu(obd1 vtec) kell hozzá +obd2->obd1 átalakító korbács
7. érzésre teljesen más lesz, hogy mennyit hoz pontosan nem tudom megmondani. motor állapot függő is. ~10-15le körül +nyomatékosabb lesz alul.
8. d16z6 komplett hengerfejet ha ráteszel csökken a kompresszió viszony, ezért érdemesebb csak a tengelyt áttenni. meg igy a motort se kell szétszedni.
Én csak azt nem értem igazán, hogy egy d15z6 motoron miért áll neki az ember ilyenfajta átalakítasnak. Ez a motor gyárilag 115Le. Csoki anno letesztelte, ha jól emlekszem a gyári fos katalizátoros leömlőt lecserélte, a gyári ecu korrigált annyit h 120Le felett lett a motor minden mas belenyúlás nélkül. Egy esi swapos 1.5ös motor is többnyire ilyen 120-130Le között van, tehát nagyságrendileg ugyanazt tudja, mint a d15z6 egy picike kis kipufftuninggal. Akkor mi a francnak csesződni veztengely cserével, himbasor cserével, ecu, progizás..... full értelmetlen pénzkidobás. De csináljátok és hozzátok progizni!
Én komplett esi swapot ajánlok,tehát hengerfej,leömlő,no kat,gy.elosztó,P28. A szívósor maradhat,mert az szerimtem jobb mint az esi. Az econo lámpát felejtsd el,de ha sajnálod a plusz benzint akkor ne is nyúlj inkább a motorhoz.
Nem csak a tengely más a himba sor is. A D15Z6 nem nyit nagyobbat, csak amikor kialszik a zöld lámpa, akkor nyit rendesen mind a 16 szelep, alatta csak 12 szelep van teljes nyitásba. A D16Z6 5200-nál ad egy nagyobb nyitást a szívó oldali szelepeknek. Komplett D16Z6 hf csere nem jobb, mert a D15Z6 hf magasabb kompressziót tud. Kipufogó egyébként szerintem az 50-es rendszer elegendő. meg p28-hoz biztosan kell obd1-obd2 átalakító.
Jókat hallottam erről a módosításról (alacsony fordulaton kevesebbet fogyaszt, 3000-től szedi a lábát).Szeretném beleásni magam a témába, úgyhogy ....
1; mi a különbség az 1.5, 1.6 tengely között (pl.:nagyobbat nyit?, más a bütyökprofil?)
2; simán csereszabatos fizikailag a két tengely?
3; milyen kipufogó illene hozzá 50,60,mi lesz a katival, meg a lambdával?
4; econo lámpa megmarad?
5; szívó oldalt kell mostanian, a kívánt hatás elérésére (gondolom kell, de mire, van olyan légszűrő, ami gyárihoz hasonló mikront enged át?)
6;ecm P28? kell hozzá kábelköteg?
7;mennyi LE-t hozz kb, vagy csak érzésre lesz más?
8;hogyha ha az egész hengerfej csere d16z6-ra, az mennyivel dobna többet?
9; kihagytam valamit?
válaszokat előre is köszönöm,
üdv. zs.
Ne agyald túl. Sehogy! 100%, 102%, 120%.... tökmindegy, folyamatosan nyitva van az injektor. 100%=2 motorfordulat ideje.
Ki mit mond... én úgy "tudom" (hallottam, olvastam), hogy ha 80% felett jár, akkor érdemes már nagyobbra cserélni.
Kitöltési tényező k = t_on / (t_on + t_off) , ennek a maximuma t_off = 0 -nál van, ekkor k = t_on / t_on = 1 = 100%
(Attól tekintsük el, hogy az Injektorra testet kapcsol az ECU, nem tápot, tehát negáltan kellene nézni az ábrát)
Vagy ez a javasolt maximális kitöltési tényezőhöz képesti % érték?
Mondjuk a javasolt maximum az az abszolút 80% akkor a "mondott" 104% valójában 80*1,02 = 83,2% (abszolút)?
Nekem 102-104%-on mentek 8600rpm-től, azaz csak a végén.
Úgy voltam vele hogy egy 18éves injetcort lecserélek egy olyanra ami jobban porlaszt, rosszabb nem lesz talán.
Ez (is) kb. örök vita téma, hogy hány %-nál kell nagyobbra cserélni az injektort.
Nálam 90% alatt működnek, sőt pontosabban ilyen 84-86%.
Van aki szerint ez még jó, de van aki azt mondja, hogy már határon megy... érdemes lenne nagyobbra cserélni.
410-esekre.
Jól átszurkálták, vagy 12 pötty van rajta ... csak jó lesz.
Nekem azért kell nagyobb, mert a jelenlegi már maxon megy a felső tartományban.
Azért reménykedek pár huncut lovacskában is. ( le lesz mérve a dyno padon újra)
Ne nézzetek hülyének ,én nem feltétlen tuningra gobdolok ,csak arra ,hogy van-e olyan injektor amibe tökéletesebb lenne a befecskendezés ,esetleg nagyobb nyomáson,illetve hogy minél apróbb szemcséjű legyen az üzemanyag ,ilyesmire.
De aztán lehet csak egy injektor tisztítás lesz a motorfelújításkor...
Szia
Tudok adni 550cc-is EV14-es injektorokat, normális árban. Az EV14 talán az egyik legjobb típus, van itt a fórumon aki meg is esküszik, hoyg csak ettől erősebb lett a kocsi.