Sziasztok. Egy 6.gen Accordot vettem egy hete. Sportlégszűrő van rajta amit gyárira cserélnék. Szegeden, bontóban nem találtam még házat hozzá meg nyakat sem. Keresgéljek még bontókban vagy utángyártottat? Vagy maradjon a sportszűrő? Megéri takarítgatini? 1-2 ezer km-enként elég? Kicsit aggódok miatta, mert baromi koszos. Remélem még nem lett a motornak baja tőle.
Nem tudom milyen állapotba van a motor, de ha kap egy felújított hengerfejet szinte biztos, hogy füstölni fog és jöhet a motorgenerál is, ezzel számolj ha belevágsz. Amire biztos szükséged lesz a vtec hf és szívósor+ECU-n kívül, az autóhoz megfelelő kábelkötegre, Concerto esetében nem tudom, de Civic-nél úgy néz ki ha nfl, akkor az nfl-es injektoros kábelkötegre lesz szükség, értelemszerűen, ha fl, akkor az fl-é kell. Akkor az ac pumpa helyett fog kelleni egy elektromos benzinpumpa, jobb esetben tankkal együtt, vagy egy külső. A benzincső méreteit nem tudom, hogy ugyanaz e a karbis és az injektoros. Összegezve nem lesz olcsó, mérlegelni kell, hogy neked megéri e! Egyébként karosszéria, futómű patika? A swap-ot szokták adni 80e körül+ a kábelköteg is 10-20e tömítések, vezérlés csere az is min 40e, ha gépműhely kell hf 40-60e felújítás, ha furni is kell 20-40e plusz dugó, gyűrű 35e, csapágyak is 20e, nem a racer és felmerülhet még egyéb apró költség a munkadíj felett, ha nem magadnak csinálod. A kábelköteg cserét meg nem szívesen csinálja meg senki szerintem, mert ahhoz szanaszét kell bontani az autót és összerakni. Ha valami hülyeséget írtam akkor kijavítanak a többiek. Ha marad karbis, az egy picit olcsóbb, és kevésbé macerás, de ott meg az lesz a probléma mint nálam is, hogy vtec alatt szegényedik a keverék, melegszik a motor és teljesítményben sincs ott mint egy injektor, de nem rossz, csak ésszel kéne vezetni, ami nekem nincs.
Helló!
A kérdésem az lenne hogy gsr szivo oldali tengely b16a2 kipufogo oldali tengely helyére betehető-e? Gobdolom rl kell valamennyit fokolni ,ha igen . Jól gondolom,hogy ez így hozhat is valamennyit teljesítményben is?
Adatok:
Integra GS-R
Int-230 dur. / 10.6mm lift
Exh-227 dur. / 9.4mm lift
Civic Si '99 Spec
Int-240 dur. / 10.7mm lift
Exh-227 dur. / 9.4mm lift
Köszi az értelmes válaszokat!
Nekem gyari blokkos EK4 van 1.8VTI leomlo van gyari kat. (nem szennyezzuk a kornyezetet) meg S2 cat back, ITR szivosor es P28 azt mar lehet erezni, teljesen mas lesz tole az auto kb. ilyennek kellett volna lennie gyarilag az autonak, amikor probara visszaraktam a gyari ECU-t elmosolyogtam magam.
Azert tenyleg egy tengellyel lenne nekem is az igazi.
Úgy hogy eleve fingja nincs, azért kérdezett rá mindenre és lehet hogy alapvetően sincs annak tudatában, hogy a gyárilag megadott teljesítmény a főtengelyre vonatkozik és nem a kerék által leadott........
Ne reménykedj hogy 180-190paci lesz, dehogy lesz, vagyis lehet csak akkor nem a dyno-n kell lemérni.
Itt az enyém, a honda mérések, nyomatékgörbék, egyebek topikban az előzménye.
Majd bescennelem már ezt a lapot és felrakom oda is,most látom h az még hiányzik, jól ráfelejtkeztem.
Már elnézést, de ha nincs pénzed akkor hogy lesz itt 190-200le?
Mindenki azt mondja, hogy a 60as rendszer túl nagy. Nekem nem ilyen volt a tapasztalatom.
A másik autómon (d15b2+mpfi swap) 60as rendszerrel volt az igazi, csak hangos volt.
Utána tettem rá VTI rendszert és 6000-es fordulat felett gyengébb lett érezhetően, mert amikor le lett mérve a mérés is azt mutatta. Hiába tettem a vti rendszerre átmenő sportdobot, nem jött meg az erő felül. Szóval kellett neki a nagy rendszer.
Légszűrőre valami nagyobb felületű szűrőt ajánlanék, mint ami a gyári.
Sok kicsi sokat számít, magában nem biztos hogy sokat hoz.
a 190LE-höz viszont már nem lesz elég kipufogó+légszűrő tuning, ahhoz veztengely+programozás is kell alsó hangon. De még lehet egy HF portolás is kell hozzá.
Köszönöm a választ!
6gen vti-m van, egy hideglevegős rendszerre gondoltam, valami jobb márkából (injen) vagy simota bár az előbbi jobban tetszik, és egy 55ös rendszerre egy középdobbal és skunk végdobbal, szerintem gyári vti alá nagy lenne a 60as rendszer, szerinted?
Szívem szerint komolyabb cuccokat is vennék a motorba, de egyrészt nincs rá pénzem (szart meg nem akarok venni) másrészt nem nagyon tudom pontosan, hogy milyeneket érdemes venni.
Láttam vti-t amit biztonságosan felhúztak 190-200 lóra, azt szívesen elérném én is, de ahogy írtam, sajnos nincs rá elég pénzem
ja meg milyen gumik, milyen kuplung, mekkora kerekek(nagyobb kerék sokat visszafog!) stb...
amugy sztem én voltam az aki rossz időt ment 17-es időnél nem bitram jobbat menni a 16-os felnikkel, szar gumikkal. Előtte szívóban is ugyanezt az időt tudta....
sehogy se tapadt a gumi, 2-ben is csak félgázt nyomtam mert egyből leforgott tiltásra.
Olyan volt mintha jégről indultam volna.
Aztán előre kaptam kölcsön slick-et és nem gyilkolva szépen elindulva, szépen váltva, 5000-5500 között elváltva 15,7-es időm lett. Sokat számít a gumi gyorsulásnál...
Aztán döntőben meg jobban nyomtam neki, hogy megnézzem mit tudna. De nem lett jobb az időm, mert csúszott úgy a kuplung.
d15b7, 40es belső átmérőjű gyári kipuff, 0,4bar. Igazából utcára készült kicsi turbó, nyomatékos mint az állat.
Ugyanez a szett volt az emelt kompressziós d15b2+mpfi swapposomon is, ott 0,36-bar-al nagyobb teljesítmény volt mint ezen a gyári motoron 0,5barral....
én se csökkentenék kompressziót, bár kérdés hogy mi a cél.
Ha OBD1-es ecud (5gen Civic) van akkor azt meglehet csinálni programozhatóra.
Ha 6gen-ed van gyári ecuval akkor az nem programozható. Úgy lehet programozni, hogy
veszel egy OBD2->OBD1 átalakító kábelt +OBD1 ECU-t (P28,P30, vagy P06 de ezt vtec-esíteni kell).
Utána programozható.
Fel lehet programozni 100-as benzinre, de utána attól rosszabbal nem fog menni mert becsörög a gyujtás.
Gyári állapotot is lehet programozni, ott is lehet hogy lehet előhozni valami + teljesítményt.
nekem pl a gyári kipufogós, gyári légszűrős d15b7-emen ennyit jelentett a programozás: link
(a kék görbe a nyomaték, a piros a le. Kisseb fordulaton jóval erősebb lett, de nagyon nem változott hangolás után).
Itt van mégegy görbe: link
Ezen meg egy sportlégszűrős+sport hátsódobos d15b7 motor csipp előtt-után. Itt teljes sávban erősebb lett.
Szóval lehet programozni akár gyárit, akár picit módosítottat(kipuff, légszűrő). Minél több (jó) változtatás van rajta, annál jobb lehet a végeredmény.. természetesen a gyári ecu-d valamennyire hozzátanulja a benzin-levegő keveréket a lambda alapján, de sosem lesz olyan tökéletes mintha programozva lenne. Főleg ha komolyabb átalakítás is van az autón, na azt már nem tanulja eléggé utána...
A programozás mit takar pontosan egy autónál?
Gyári vti ecut is lehet programozni?
Egy gyári motoron ha mondjuk több levegőt kap, és nyitottabb a kipuffrendszere lehet vagy kell programoztatni valamit?
És még egy utolsó kérdés, mikor kell felprogramoztatni 100as benzinre? Egy gyárit is fel lehet, lesz tőle valami változás?
Még nagyon új vagyok a témában, remélem nem probléma, hogy ilyen kérdéseket tettem fel, de valahol el kell kezdeni a tanulást
Erre van egy nagyon egyszerű és hihetetlen megoldás. Ha valamiért 95-öst tankolsz bele, akkor nem kell eszetlenül padlózni és nem lesz semmi gond. De van pl oktánszámnővelő meg mindenféle csodaszer is. Amúgy meg 95-össel is fel lehet programozni egy bizonyos szintig olyan motort ami nem alacsony kompressziós (itt gyári ESi. VTI értékre gondolok pl).
Horvátba nem tudom mi a helyzet mostanában de osztrák, német, olasz, szlovén, autópályák melletti kutakon, mindegyiknél tudtam 100-as benyát tankolni, de minimum 98-asat, sőtt osztrákoknál még volt 91-es is
Ha mondjuk nem versenyre építem hanem hétköznapi használatra és esetleg nyáron le akarok vele ruccanni a horvát tengerhez,ne kelljen már aszerint terveznem hogy hol tudod 100ast tankolni. Mert nincs minden kúton és szerintem egyre kevesebb is van belőlük. Pl.
Jaja, egy tele tanknál 95 és 100 között, van talán még 1000Ft különbség is
Egyébként nekem is szimpatikus ez a gondolat, hogy emelt kompresszió és valamivel megfújni, nem nagyon csak egy picit pl. egy JRSC-vel
Jah ezt mindig elfelejtem, hogy itt mindenki pont azon spórol amin nem kellene. Egyébként akkor az autógyártók is mind hülyék, hogy magas kompressziósak a turbós motorok. Az 1.5T Civic-nél is 10.3:1 a kompresszió viszony és jól megvan nyomással. Igaz az direkt befecsis és 1.6bar-on már illik 100-ast tankolni. Vagy a K20C1 ami 9.8:1.
Aha. És a kis nyomásúban milyen kompresszió volt? Mekkora nyomás? Milyen program? És még kb ezer kérdés lehetne. Magasabb kompresszióval ezerszer jobb a hatásfok. Én akkor se csökkentenék ha nem gyári lenne a belső.
Ez is igaz..., lacházán volt is rá példa: kis nyomású turbóval, rosszabb időt ment mint én a sima szívóval!
De azt gondolom, mindenki azt csinál, amit akar csak nem biztos hogy van értelme!
A helyedben megnézném hogy milyen vastag a hf.tömítés, ha jól tudom több vastagságban lehet kapni, és raknék bele egy vékonyabbat..., így gyakorlatilag mint ha síkolnál.., és mégsem
Egy szónak is száz a vége..., " bütyök"-nek teljesen igaza van, felesleges síkólni, mert ha turbózol akkor csökkentened kell e kompressziót.
Ha meg jók a gyári csapágyak, egy őrületes butaság azokat cserélni.
Sok +++ Le elbírnak
Én nem akarok kompressziót növelni (túlzottan) csak azt kérdeztem mennyit érdemes síkolni nem akarok púpos dugót sem,higy a blokkom felrobbanjon ,ha tubósítoj vélwtlenül
Hát a turbósításhoz épp hogy meg kell bontanod a blokkot,ha nem akarsz reszkírozni. Most emelni akarod a kompressziót,de ha megfújod akkor viszont csökkenteni kell. A terveid ütik egymást. Ezt még át kéne gondolnod