Ő írta hogy +5-10LE-t szeretne...és ezért kell versenycsapágy. De közben látom, hogy az ár a fontos. Én a műszaki okára voltam kiváncsi, ha már ki lett domboritva hogy versenycsapágy kell, mert a gyári "gyenge".
Mindenki azt vesz amit jónak lát vagy annak hiszi hogy jó, de én komolyan kérdeztem amit, de nem kaptam kielégítő választ arra, hogy egy 200LE-ig tökéletesen működő gyári csapágy miért nem jó egy 170 LE -re felhúzott motorba.
Bocsi,a 84"es dolgot félrenéztem,84-es CRX-re gondoltam. A leírtak alapján tehát azt sugallod ,hogy fölösleges ez az alkatrész. Semmi baj,te lehte megvennéd a gyárit 50E-ért én meg leszek a filléres jános és megveszem a "szarabbat".
Ez egy jó "extra maradhat" a kocsiban,ha a későbbiekben megválnék tőle,ki tudja a következő tulaj mit akar,de számomra ez egy megnyugvást fog jelenteni ,ha elmegyek egy pályanapra és szétnyűstölöm az autó motorját,akkor az következő nap is ugyan úgy fog működni.
2017. szeptember 29. 15:08:46: megválaszolva grego + által,
→ #50093
Értem, de ha tudjuk azt, hogy a csapágy üzem közben hozzá se ér a főtengely csapokhoz, mert az olaj ott van közte ergo az olaj veszi fel a terhelést, akkor miért kell spci anyaghasználat? Máshogy tereli az olajat? Jobban megtapad a felületén?
Mondjuk versenykörülmények között elképzelhető, hogy kimarad az olajzás, vagy leromlik a kenés egy pillanatra és akkor jó ha a csapágy nem gyurmából van, és akkor a motor kibirja a verseny végéig, de ez utcára miért is kell ahol azért ez elég ritkán fordul elő?
Más anyagokat,rétegeket használnak a gyárihoz képest,persze ezzel nem állítom azt,hgoy a honda gyári B16-os főtengely csapágyai gyengébbek ennél. A verseny caspágyak pedig verseny körülményekhez vannak készítve ,hogy elbírják azt a terhelést. Remélem nem oltogatásból indult ez a kérdés,egy olyan embertől akinek az adatlapja szerint már '84 óta hondázik.
2017. szeptember 29. 14:49:17: megválaszolva grego + által,
→ #50090
Elsősorban plusz lóerőket elérni,blokkba nem nagyon nyúlnék bele,csak egy gyűrűzés + versenycsapágyak. Túl magas kompressziót nem szeretnék ,ezért is krédeztem emnnyit érdemes síkolni,portolásról pedig külföldi fórumokon olvastam ,hogy +5-10 LE nyerhető (portolás és polírozás) persze emellé még én 1.8vti tengelyt akarnék és 55-ös kipufogórendszert inti leöömlővel. Ennél többet egyelőre nem akarok csinálni a kocsival.
2017. szeptember 29. 14:20:19: megválaszolva grego + által,
→ #50087
Sziasztok, B16 hengerfejből mennyit érdemes/szabad levetetni?
Hengerfej felújítás saccperkb mennyibe fájhat, tudom,hgoy ez állapottól is függ,de akinek már volt az érdekelne
B16 hengerfej portolás mennyibe kerül ? Különböző hazai cégeknek a honlapjn azt láttam,hgoy 80-250E HUF ...
Jelenleg itt áll a hengerenkénti gyújtás projectem, (dualcarb vtec).
működés közben
Azt kell megoldanom, hogy a karbikhoz egy konzolt csináljak egy TPS sensornak, mert MAP sensorhoz az elektronikát át kellene alakítani és másik firmware-t kellene feltenni, számomra a konzol tűnik járhatóbb útnak Illetve egy másik project élvez most nagyobb prioritást, de remélhetőleg 1-2héten belül az kész is lesz.
Skunk2 st1-es tengelyt nem igen láttam még ebay-on sem, igen ritka.
Én beértem egy itr tengellyel és itr dupla rugóval és egy itr copy szívósorral. Utóbbi azért kell hogy kijöjjön a nagyobb tengely lényege, hogy fent jobban tudjon forogni.
Itr tengelyek 100-120k
Itr dupla rugók 25-30k
Használt skunk2 st1 tengelyet láttam pár hónapja ebay-en, 135k volt szállítás nélkül.
Ek9 tengely (itr szívó tengelyénél egy nagyon kicsit nagyobb 240 -> 243) 130k körül, fehér holló kategória.
Plusz ahogy írták már P28 és programozás ami még a költség.
Mert a nagyobb tengely miatt magas fordulatszámon kell használni a kocsit.(tágabb tartományon adja le a teljesítményt) A gyári vti meg kipu oldalon szimpla rugós ezért kb. 8300-400 felett belebeg majd.Igazából elég lenne csak a kipu sort dupla rugóaítani.
Köszi! Nem akarnék túlzásokba esni,mivel sokat használom a kocsimat!
akkor egy Blox duplaszeleprugó+gyári szeleptányér és szelep egy Skunk2 tuner stage 1-es tengelyhez már megfelelő lesz? Mennyibe kerül most egy ilyesmi tengely itthon,valakinek tapasztalat?
Tudja valaki 6g VTI gyuruzes eseten milyen gyuruket szabad megvenni ami tenyleg tatos(?) , kicsit erosebb a motor jelenleg mint a gyari, oke gondolom annak nincsen jelentosege
Sajna nekem a link nem működik, de import oldalán csak 1 fajta H profilos hajtórudat találtam d15-höz, szerintem jó, de valószínű, h ez is úszócsapszeges, én a Race csapággyal úgy vagyok, h ha nincs olaj és kenés akkor az is csak a másodperc tört részével marad tovább életben mint esetleg a gyári , ettől eltekintve persze jó az acl race, de ha ki lesz mérve és gyári lesz illesztve szerintem az sem baj, igaz a kettő közül lehet az utóbbi a drágább verzió
Nemtom mennyire látható jól, de ez d15b2 blokk p29 dugóval. Blokkból emlékeim szerint 0.5 mm körül szedettem le és így majdnem síkig járt a dugó! Ennyit az 1.7mm-es különbségről! Gyári dugónál lehet úgy van, utángyártottnál oda kell figyelni, könnyen megugrik a CR!
Ezek a hajtókarok jók is lennének elméletileg? Na és ha már hajtókar, csapággyal is hasonló a problémám, ACL racer csapágyat nem találtam D15-höz, úgyhogy most sima van benne.
A blokkom D14 ebbe került d15b2 főtengely gyári hajtókarokkal p29 dugóval. A gyári dugó pm2-es volt benne, az is hasonlóan púpos mint a p29, de nem annyira. Van egy elme roggyant ötletem, amit ide nem merek beírni Z7 hengerfej van rajta, fém hengerfej tömítéssel, cr nem tudom mennyi, de a végnyomás 16 bár. 8500-nél nem forog többet, hiába szeretném
H profilos hajtórudak álltalában úszó csapszegesek (a gyári nem) és a P29 is, egy valamire való gépműhelynek oda adod összehozza.
+ Saját vélemény (pont raktam össze egy ilyet) ha nem 9000-ren akarod forgatni, szerintem nyugodtan használhatsz oem rudat, P29-el nem lesz olyan egetrengető a Cr ha nincs a blok meg a hf szétsíkolva, tekintve, h a D15 pm3-as dugattyújának 30,7 mm a kompresszió magasága (azért ezt írtam példának, mert ez esetén van egy síkban a dugattyú tető a blok síkjával felső holtpont esetén) míg a P29-nek csak 29,00 mm, csak ezen van egy kis pup
Nem pont úgy igaz. Csak a lefogatókat nem igazán illik csereberélni. Magát a himbasort, himbatengelyt, veztengelyt azt nyugodtan lehet pakolgatni ide-oda.
Ez így igaz ahogy leírtad, de nekem is lett már cserélve, himbasor vezérműtengellyel együtt és panaszmentesen működik inkább azt kellene megnézni, hogy passzol e hozzá egyáltalán a himbasor?
Passz én csak EP3-nál használtam, meg kell nézni, hogy egyébként kompatibilis-e. Azt neked kell eldönteni, hogy neked megéri-e vagy sem
Ez ugyan K24 meg KTuner de valamennyit biztos ki lehet hozni.
Tehát az ecuba rakja bele mint régen a P28nál a csippet. És akkor ugyanúgy módosítható meg minden, persze saját felelősségre És van valami értelme hogy a K20 gyenge kiadásnál ezt kipróbáljam? Vagy igazából nem sok, mert inkább a váltót kellene lecserélni és a közép és hátsó dobot kezdésnek.
És akkor ez kb azt tudja mint a K-pro? Mert tőlem 20km-re lakik, és ennyiért ha tényleg tudja akkor szerintem megéri, kérdés hogy a K20a3-nál a 160Le Civicnél mennyit tud segíteni.