HONDA fórum
2024. május 19. vasárnap, 05:14,  Ivó, Milán Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve:

Nyitotta: nbinszky + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 971 | 970 | 969 | 968 | 967 | 966 | 965 | 964 | 963 | 962 | 961 | 960 | 959 | 958 | 957 | 956 | 955 | vége >> 

Téma információk
Hasznos link:

Skunk2 cuccok Magyarországon


Motorswap, kompresszió számítás és egyéb okosságok angolul



Civic mini me swap



Skunk2 cuccok hamisítása
#50099 grego +  2017. szeptember 29. 15:36:34 re: #50098 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
OK.

#50098 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 15:28:12 re: #50096 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt nem mondtam,hogy nem lesz a jövőben 200LE fölötti turbós :) így meg ha már ez meglesz ,turbósításkor nem kell a blokkot megbontani ;)
2017. szeptember 29. 19:22:45: megválaszolva bütyök +  által, → #50100 
2017. szeptember 29. 15:36:34: megválaszolva grego +  által, → #50099 

#50097 Márton87 +  2017. szeptember 29. 15:25:39 re: #50096 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
ja baromság az egész. Sokat azt hiszik hogy eget rengető 10-20le +


Röviden magyarul: Kurvára nem kell verseny csapágy


Ennyi

#50096 grego +  2017. szeptember 29. 15:18:19 re: #50095 (Márton87 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ő írta hogy +5-10LE-t szeretne...és ezért kell versenycsapágy. De közben látom, hogy az ár a fontos. Én a műszaki okára voltam kiváncsi, ha már ki lett domboritva hogy versenycsapágy kell, mert a gyári "gyenge".
2017. szeptember 29. 15:28:12: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50098 
2017. szeptember 29. 15:25:39: megválaszolva Márton87 +  által, → #50097 

#50095 Márton87 +  2017. szeptember 29. 15:15:13 re: #50094 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem tudom miért következtetsz erre.


Jó a gyári csapágy is, semmi baj vele. Szerintem ha nem minden nap pályázol a Ringen, akkor holt felesleges cserélni


Szerintem az olaj és az elegendő olajnyomás a lényeg
2017. szeptember 29. 15:18:19: megválaszolva grego +  által, → #50096 

#50094 grego +  2017. szeptember 29. 15:11:05 re: #50092 (Márton87 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Értem, tehát 160LE-t még elbír de 170LE-t meg már nem....
2017. szeptember 29. 15:15:13: megválaszolva Márton87 +  által, → #50095 

#50093 grego +  2017. szeptember 29. 15:08:46 re: #50091 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Mindenki azt vesz amit jónak lát vagy annak hiszi hogy jó, de én komolyan kérdeztem amit, de nem kaptam kielégítő választ arra, hogy egy 200LE-ig tökéletesen működő gyári csapágy miért nem jó egy 170 LE -re felhúzott motorba.

#50092 Márton87 +  2017. szeptember 29. 15:02:04 re: #50087 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mikor a kompresszió "megüti" a dugattyút, átkerül az energia az összes többi alkatrészre, így a csapágyra is.

Versenycsapágyak keményebbek, jobban bírják a terhelést.


2017. szeptember 29. 15:11:05: megválaszolva grego +  által, → #50094 

#50091 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 15:00:45 re: #50090 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Bocsi,a 84"es dolgot félrenéztem,84-es CRX-re gondoltam. A leírtak alapján tehát azt sugallod ,hogy fölösleges ez az alkatrész. Semmi baj,te lehte megvennéd a gyárit 50E-ért én meg leszek a filléres jános és megveszem a "szarabbat".
Ez egy jó "extra maradhat" a kocsiban,ha a későbbiekben megválnék tőle,ki tudja a következő tulaj mit akar,de számomra ez egy megnyugvást fog jelenteni ,ha elmegyek egy pályanapra és szétnyűstölöm az autó motorját,akkor az következő nap is ugyan úgy fog működni. ;)
2017. szeptember 29. 15:08:46: megválaszolva grego +  által, → #50093 

#50090 grego +  2017. szeptember 29. 14:49:17 re: #50089 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Értem, de ha tudjuk azt, hogy a csapágy üzem közben hozzá se ér a főtengely csapokhoz, mert az olaj ott van közte ergo az olaj veszi fel a terhelést, akkor miért kell spci anyaghasználat? Máshogy tereli az olajat? Jobban megtapad a felületén?

Mondjuk versenykörülmények között elképzelhető, hogy kimarad az olajzás, vagy leromlik a kenés egy pillanatra és akkor jó ha a csapágy nem gyurmából van, és akkor a motor kibirja a verseny végéig, de ez utcára miért is kell ahol azért ez elég ritkán fordul elő?

Ki az aki 84-óta Hondázik?
2017. szeptember 29. 15:00:45: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50091 

#50089 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 14:43:54 re: #50087 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
http://www.aclperformance.com.au/prod_e_bearings.htm

Más anyagokat,rétegeket használnak a gyárihoz képest,persze ezzel nem állítom azt,hgoy a honda gyári B16-os főtengely csapágyai gyengébbek ennél. A verseny caspágyak pedig verseny körülményekhez vannak készítve ,hogy elbírják azt a terhelést. Remélem nem oltogatásból indult ez a kérdés,egy olyan embertől akinek az adatlapja szerint már '84 óta hondázik.
2017. szeptember 29. 14:49:17: megválaszolva grego +  által, → #50090 

#50088 White +  2017. szeptember 29. 14:43:51 re: #50087 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Biztos olyan, mint a "JDM piros" jel. Tegnap láttam facen.... :D :D :D
Sírok... :D :D :D :D

#50087 grego +  2017. szeptember 29. 14:20:19 re: #50086 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Mitől verseny egy csapágy? Komolyan érdekel.
2017. szeptember 29. 15:02:04: megválaszolva Márton87 +  által, → #50092 
2017. szeptember 29. 14:43:55: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50089 
2017. szeptember 29. 14:43:51: megválaszolva White +  által, → #50088 

#50086 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 14:15:48 re: #50085 (hondalsi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Elsősorban plusz lóerőket elérni,blokkba nem nagyon nyúlnék bele,csak egy gyűrűzés + versenycsapágyak. Túl magas kompressziót nem szeretnék ,ezért is krédeztem emnnyit érdemes síkolni,portolásról pedig külföldi fórumokon olvastam ,hogy +5-10 LE nyerhető (portolás és polírozás) persze emellé még én 1.8vti tengelyt akarnék és 55-ös kipufogórendszert inti leöömlővel. Ennél többet egyelőre nem akarok csinálni a kocsival.
2017. szeptember 29. 14:20:19: megválaszolva grego +  által, → #50087 

#50085 hondalsi +  2017. szeptember 29. 12:03:38 re: #50084 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hali,

Ebben az esetben inkább az lenne a kérdés..., hogy te mit is szeretnél elérni, csinálni.., csináltatni?? [SMIL:/ketelkedik/Hein36.gif]
2017. szeptember 29. 14:15:48: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50086 

#50084 sacaekvti 0  2017. szeptember 29. 12:00:58    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok, B16 hengerfejből mennyit érdemes/szabad levetetni?
Hengerfej felújítás saccperkb mennyibe fájhat, tudom,hgoy ez állapottól is függ,de akinek már volt az érdekelne :)
B16 hengerfej portolás mennyibe kerül ? Különböző hazai cégeknek a honlapjn azt láttam,hgoy 80-250E HUF ...

Nagyon köszönöm a válaszokat előre is :)
2017. szeptember 29. 12:03:38: megválaszolva hondalsi +  által, → #50085 

#50083 sacaekvti 0  2017. szeptember 28. 13:09:54 re: #50082 (zolynet + )  ←  ‹›  0 | rejt
köszi!

#50082 zolynet +  2017. szeptember 28. 12:08:42 re: #50081 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
killer bee , alias VogelsinegSanyi ... ha nincs a polcán 5-6 akkor egy sem
2017. szeptember 28. 13:09:54: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50083 

#50081 sacaekvti 0  2017. szeptember 27. 15:27:12    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Üdv,
Valaki tud eladó JÓ állapotú 1.8 vti vezérműtengelyeket? :)
2017. szeptember 28. 12:08:42: megválaszolva zolynet +  által, → #50082 

#50080 PelyV(T)i +  2017. szeptember 25. 08:12:37 re: #50075 (hondalsi + )  ←  ‹›  0 | rejt
Újat? Tőlem. Keress meg.

#50079 degumentes 0  2017. szeptember 23. 14:03:45 re: #50078 (degumentes 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Működés közben.
https://www.youtube.com/watch?v=FiY_62sp3ZM
https://www.youtube.com/watch?v=Nv3vAz5-KOc

2017. szeptember 23. 14:05: Szerkesztve degumentes 0  által, megtekintés
2017. szeptember 23. 14:04: Szerkesztve degumentes 0  által, megtekintés

#50078 degumentes 0  2017. szeptember 22. 20:10:27    ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Jelenleg itt áll a hengerenkénti gyújtás projectem, (dualcarb vtec).







működés közben





Azt kell megoldanom, hogy a karbikhoz egy konzolt csináljak egy TPS sensornak, mert MAP sensorhoz az elektronikát át kellene alakítani és másik firmware-t kellene feltenni, számomra a konzol tűnik járhatóbb útnak [SMIL:/smile2.gif] Illetve egy másik project élvez most nagyobb prioritást, de remélhetőleg 1-2héten belül az kész is lesz.



2017. szeptember 23. 14:03:45: megválaszolva degumentes 0  által, → #50079 


2017. szeptember 22. 20:14: Szerkesztve degumentes 0  által, megtekintés
2017. szeptember 22. 20:12: Szerkesztve degumentes 0  által, megtekintés

#50077 sacaekvti 0  2017. szeptember 20. 21:14:49 re: #50076 (zolynet + )  ←  ‹›  0 | rejt
Köszi szépen az infót ,így már világosabb minden :)

#50076 zolynet +  2017. szeptember 20. 10:56:56 re: #50073 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Skunk2 st1-es tengelyt nem igen láttam még ebay-on sem, igen ritka.
Én beértem egy itr tengellyel és itr dupla rugóval és egy itr copy szívósorral. Utóbbi azért kell hogy kijöjjön a nagyobb tengely lényege, hogy fent jobban tudjon forogni.
Itr tengelyek 100-120k
Itr dupla rugók 25-30k
Használt skunk2 st1 tengelyet láttam pár hónapja ebay-en, 135k volt szállítás nélkül.
Ek9 tengely (itr szívó tengelyénél egy nagyon kicsit nagyobb 240 -> 243) 130k körül, fehér holló kategória.

Plusz ahogy írták már P28 és programozás ami még a költség.
2017. szeptember 20. 21:14:49: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50077 


2017. szeptember 20. 10:57: Szerkesztve zolynet +  által, megtekintés

#50075 hondalsi +  2017. szeptember 20. 10:43:04    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok,

Keresek!!!

Skunk2 tuner stage 2-es tengelyt, d16z6-os mocihoz..
Ha valaki tud esetleg segíteni abban hogy honnan lehetne beszerezni, azt nagyon megköszönöm!!

Üdv. [SMIL:/meghajol/bowdown.gif]
2017. szeptember 25. 08:12:37: megválaszolva PelyV(T)i +  által, → #50080 

#50074 Chris0604 +  2017. szeptember 19. 06:20:53 re: #50069 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Mert a nagyobb tengely miatt magas fordulatszámon kell használni a kocsit.(tágabb tartományon adja le a teljesítményt) A gyári vti meg kipu oldalon szimpla rugós ezért kb. 8300-400 felett belebeg majd.Igazából elég lenne csak a kipu sort dupla rugóaítani.

#50073 sacaekvti 0  2017. szeptember 18. 23:16:01 re: #50071 (zolynet + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszi! Nem akarnék túlzásokba esni,mivel sokat használom a kocsimat!
akkor egy Blox duplaszeleprugó+gyári szeleptányér és szelep egy Skunk2 tuner stage 1-es tengelyhez már megfelelő lesz? :) Mennyibe kerül most egy ilyesmi tengely itthon,valakinek tapasztalat?
2017. szeptember 20. 10:56:56: megválaszolva zolynet +  által, → #50076 

#50072 delmarco 0  2017. szeptember 18. 16:02:50    ‹›  0 | rejt
Tudja valaki 6g VTI gyuruzes eseten milyen gyuruket szabad megvenni ami tenyleg tatos(?) , kicsit erosebb a motor jelenleg mint a gyari, oke gondolom annak nincsen jelentosege ;)

#50071 zolynet +  2017. szeptember 18. 11:32:44 re: #50069 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Gyári vti szelepek nagyon jók, jól bírják. ;)
2017. szeptember 18. 23:16:01: megválaszolva sacaekvti 0  által, → #50073 

#50070 grego +  2017. szeptember 18. 11:26:29 re: #50069 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Mert ahhoz a tengelyhez már a rugó a szűk keresztmetszet. A szelepet nem kell cserélni.

#50069 sacaekvti 0  2017. szeptember 18. 10:43:43    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszi,de miért pont rugó,miért nem inkább szelepeket? :)
2017. szeptember 19. 06:20:53: megválaszolva Chris0604 +  által, → #50074 
2017. szeptember 18. 11:32:44: megválaszolva zolynet +  által, → #50071 
2017. szeptember 18. 11:26:29: megválaszolva grego +  által, → #50070 

#50068 Higany +  2017. szeptember 18. 07:26:44 re: #50067 (sacaekvti 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Rugó+ecu+program

#50067 sacaekvti 0  2017. szeptember 17. 20:47:03    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

EK4 B16-ba ha veszek egy stage1-es tengelyeket,akkor kellene cserélnem szelepeket,szeleprugókat vagy bármit?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv,
S.
2017. szeptember 18. 07:26:44: megválaszolva Higany +  által, → #50068 

#50066 Honda imádó +  2017. szeptember 7. 21:51:05 re: #50063 (Higany + )  ←  ‹›  0 | rejt
ebben teljes mértékben egyet értek veled és igazad van oda kell figyelni [SMIL:/smile5.gif]

#50065 Honda imádó +  2017. szeptember 7. 21:49:20 re: #50062 (degumentes 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Sajna nekem a link nem működik, de import oldalán csak 1 fajta H profilos hajtórudat találtam d15-höz, szerintem jó, de valószínű, h ez is úszócsapszeges, én a Race csapággyal úgy vagyok, h ha nincs olaj és kenés akkor az is csak a másodperc tört részével marad tovább életben mint esetleg a gyári [SMIL:/szetvert.gif] , ettől eltekintve persze jó az acl race, de ha ki lesz mérve és gyári lesz illesztve szerintem az sem baj, igaz a kettő közül lehet az utóbbi a drágább verzió [SMIL:/smile2.gif]

#50064 Honda imádó +  2017. szeptember 7. 21:41:17 re: #50061 (degumentes 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
D14 blokk magassága is ugyan akkora mint a D15-é, jelen esetben így nem lényeges [SMIL:/smile1.gif]

#50063 Higany +  2017. szeptember 7. 07:15:22 re: #50060 (Honda imádó + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Nemtom mennyire látható jól, de ez d15b2 blokk p29 dugóval. Blokkból emlékeim szerint 0.5 mm körül szedettem le és így majdnem síkig járt a dugó! Ennyit az 1.7mm-es különbségről! Gyári dugónál lehet úgy van, utángyártottnál oda kell figyelni, könnyen megugrik a CR!

2017. szeptember 7. 21:51:05: megválaszolva Honda imádó +  által, → #50066 

#50062 degumentes 0  2017. szeptember 7. 00:17:55 re: #50060 (Honda imádó + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
http://importtuning.hu/turbos-hajtokar-d15b2-turbo-rod-v20-p-
1396.html


Ezek a hajtókarok jók is lennének elméletileg? Na és ha már hajtókar, csapággyal is hasonló a problémám, ACL racer csapágyat nem találtam D15-höz, úgyhogy most sima van benne.
2017. szeptember 7. 21:49:20: megválaszolva Honda imádó +  által, → #50065 

#50061 degumentes 0  2017. szeptember 6. 23:22:54 re: #50060 (Honda imádó + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A blokkom D14 ebbe került d15b2 főtengely gyári hajtókarokkal p29 dugóval. A gyári dugó pm2-es volt benne, az is hasonlóan púpos mint a p29, de nem annyira. Van egy elme roggyant ötletem, amit ide nem merek beírni [SMIL:/szetvert.gif] Z7 hengerfej van rajta, fém hengerfej tömítéssel, cr nem tudom mennyi, de a végnyomás 16 bár. 8500-nél nem forog többet, hiába szeretném:D
2017. szeptember 7. 21:41:17: megválaszolva Honda imádó +  által, → #50064 

#50060 Honda imádó +  2017. szeptember 6. 18:48:16 re: #50059 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
H profilos hajtórudak álltalában úszó csapszegesek (a gyári nem) és a P29 is, egy valamire való gépműhelynek oda adod összehozza.
+ Saját vélemény (pont raktam össze egy ilyet) ha nem 9000-ren akarod forgatni, szerintem nyugodtan használhatsz oem rudat, P29-el nem lesz olyan egetrengető a Cr ha nincs a blok meg a hf szétsíkolva, tekintve, h a D15 pm3-as dugattyújának 30,7 mm a kompresszió magasága (azért ezt írtam példának, mert ez esetén van egy síkban a dugattyú tető a blok síkjával felső holtpont esetén) míg a P29-nek csak 29,00 mm, csak ezen van egy kis pup [SMIL:/szetvert.gif]
2017. szeptember 7. 07:15:22: megválaszolva Higany +  által, → #50063 
2017. szeptember 7. 00:17:55: megválaszolva degumentes 0  által, → #50062 
2017. szeptember 6. 23:22:55: megválaszolva degumentes 0  által, → #50061 

#50059 degumentes 0  2017. szeptember 6. 00:01:41    ‹›   →  ↑  0 | rejt
D15 főtengelyhez létezik H hajtókar, olyan ami P29 dugóhoz jó?
2017. szeptember 6. 18:48:16: megválaszolva Honda imádó +  által, → #50060 

#50058 Higany +  2017. szeptember 5. 11:10:49 re: #50057 (degumentes 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nem pont úgy igaz. Csak a lefogatókat nem igazán illik csereberélni. Magát a himbasort, himbatengelyt, veztengelyt azt nyugodtan lehet pakolgatni ide-oda.

#50057 degumentes 0  2017. szeptember 5. 10:57:46 re: #50049 (Honda imádó + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez így igaz ahogy leírtad, de nekem is lett már cserélve, himbasor vezérműtengellyel együtt és panaszmentesen működik:) inkább azt kellene megnézni, hogy passzol e hozzá egyáltalán a himbasor?
2017. szeptember 5. 11:10:49: megválaszolva Higany +  által, → #50058 

#50056 LINSZTER +  2017. szeptember 4. 19:27:11 re: #50055 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Passz én csak EP3-nál használtam, meg kell nézni, hogy egyébként kompatibilis-e. Azt neked kell eldönteni, hogy neked megéri-e vagy sem :D
Ez ugyan K24 meg KTuner de valamennyit biztos ki lehet hozni.



#50055 Tonx +  2017. szeptember 4. 18:49:04 re: #50054 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Tehát az ecuba rakja bele mint régen a P28nál a csippet. És akkor ugyanúgy módosítható meg minden, persze saját felelősségre:) És van valami értelme hogy a K20 gyenge kiadásnál ezt kipróbáljam? Vagy igazából nem sok, mert inkább a váltót kellene lecserélni és a közép és hátsó dobot kezdésnek.
2017. szeptember 4. 19:27:11: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50056 

#50054 LINSZTER +  2017. szeptember 4. 18:43:17 re: #50053 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kicsit más mint a KPro ... itt közvetlen az ECU van módosítva és nincs egy külön panel beépítve. De teljesen használható cucc.
2017. szeptember 4. 18:49:04: megválaszolva Tonx +  által, → #50055 

#50053 Tonx +  2017. szeptember 4. 18:39:01 re: #50052 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És akkor ez kb azt tudja mint a K-pro? Mert tőlem 20km-re lakik, és ennyiért ha tényleg tudja akkor szerintem megéri, kérdés hogy a K20a3-nál a 160Le Civicnél mennyit tud segíteni.
2017. szeptember 4. 18:43:17: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50054 

#50052 LINSZTER +  2017. szeptember 4. 16:44:00 re: #50051 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Már hogy érted, hogy saját? Doctronic ProEcu-K a termék neve. 375EUR ha elküldöd az ECU-d, 500EUR ha nem.
2017. szeptember 4. 18:39:01: megválaszolva Tonx +  által, → #50053 

#50051 Tonx +  2017. szeptember 4. 16:38:26 re: #50047 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A doctronic-os ProEcu-K az a saját gyártmánya vagy valaki más terméke? Tudom ott a gugli is. Esetleg tudsz te valami árat erről?
2017. szeptember 4. 16:44:01: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50052 

#50050 Mcgrady +  2017. szeptember 3. 22:59:25 re: #50049 (Honda imádó + )  ←  ‹›  0 | rejt
Köszönöm a válaszokat mindenkinek. Időközben változott a helyzet és váltottam VTi-re :)

 << eleje | 971 | 970 | 969 | 968 | 967 | 966 | 965 | 964 | 963 | 962 | 961 | 960 | 959 | 958 | 957 | 956 | 955 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.13, 0.29, 0.31
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.03 mp, 9 query