HONDA fórum
2024. május 17. péntek, 13:28,  Paszkál Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#50448 RobiEsi +  2018. április 3. 17:41:28 re: #50446 (Latza + )  ←  ‹›  +1 | rejt
A gyári d15 nagyon vékonyka, 40 körüli. Inkább itt a fórumon keresnék Esi rendszert, mint bontóban.

#50447 KamikaZeFan +  2018. április 3. 15:27:40 re: #50446 (Latza + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Találsz itt fórumon is bőven, és olcsóbban mint a bontóba

#50446 Latza +  2018. április 3. 15:00:19 re: #50445 (RobiEsi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszi a tanácsot! A gyári D15z6 kipuf rendszer milyen tág? Komplett ESI rendszer, tehát...bontóból pl?
2018. április 3. 17:41:28: megválaszolva RobiEsi +  által, → #50448 
2018. április 3. 15:27:40: megválaszolva KamikaZeFan +  által, → #50447 

#50445 RobiEsi +  2018. április 3. 13:13:28 re: #50443 (Latza + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Katalizátor nélkül nem fogod szeretni, büdös is lesz,meg hangos is. Gyári 1,5 motorhoz Esi 4-2-1 leömlő kell(felesleges a kínai "tuning" 4-2-1) és akkor mehet tovább a gyári esi rendszer katalizátorral, ami 48 mm tán, bőven elég.
2018. április 3. 15:00:19: megválaszolva Latza +  által, → #50446 

#50444 KamikaZeFan +  2018. április 3. 11:38:38 re: #50443 (Latza + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Kb igen, de Deák helyett már van ahol Széchenyi is megteszi, tapasztalat :D

#50443 Latza +  2018. április 3. 11:23:31 re: #50435 (nbinszky + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziaszok!

Figyelemmel követem a beszélgetést. Ami megfogott, gyárira hagyott motor mellett, az a 4-2-1 leömlő, az 50-es kipufogó, és az S20-ra váltó csere.
Ha leömlőt cserélek, és kiesik a katalizátor, akkor a műszaki vizsgával mi lesz, hogy megy át? Deákkal? :)

Köszi!
2018. április 3. 13:13:29: megválaszolva RobiEsi +  által, → #50445 
2018. április 3. 11:38:38: megválaszolva KamikaZeFan +  által, → #50444 

#50436 degumentes 0  2018. március 31. 02:30:27 re: #50431 (ewqewq 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
A D15Z6 szívósora jobb mint az esi-é, ha jól tudom ugyan olyan, mint az Y8-asé. Ami még dobhat rajta egy P29 dugó, de akkor már szinte biztos, hogy kell arp hf csavarok is, mert a többi el fog nyúlni. De én nem nyúlnék hozzá, a D15Z6-hoz az úgy jó ahogy van, keveset eszik, ha kell megy is.

#50435 nbinszky +  2018. március 30. 23:54:51 re: #50431 (ewqewq 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
1. nos az esi tengely más egy picit mint a d15z6 tengely. erősebb lesz vele az autó nagy fordulaton is, de főleg 5000rpm alatt lesz jobb, autózhatóbb sokkal. a d15z5 gyárilag 5000rpm alatt nem nagyon megy, 5000felett nem rossz. dinamikusabb lesz az autó.
2. a két tengely nem csereszabatos teljesen, az esi hengerfejból a tengelyt a himbasorral együtt kell áttenni.
3. 50es rendszer minimum kellene neki, a katalizátoros leömlő helyére ha teszel egy 4-2-1 leömlőt akkor a katalizátor kiiktatódik. a lambda meg mehet az új leömlőbe.
4. econo lámpa nem fog többet működni, hiszen teljesen más ecu kell a csippeléshez.
5. gyári szívósor maradhat kompletten, de most hirtelen nem emlékszem, hogy a d16z6 szivósor járatai nem nagyobbak-e picit, mert akkor mehetne rá az.
6. p28 ecu(obd1 vtec) kell hozzá +obd2->obd1 átalakító korbács
7. érzésre teljesen más lesz, hogy mennyit hoz pontosan nem tudom megmondani. motor állapot függő is. ~10-15le körül +nyomatékosabb lesz alul.
8. d16z6 komplett hengerfejet ha ráteszel csökken a kompresszió viszony, ezért érdemesebb csak a tengelyt áttenni. meg igy a motort se kell szétszedni.
2018. április 3. 11:23:31: megválaszolva Latza +  által, → #50443 

#50434 Higany +  2018. március 30. 20:48:03 re: #50431 (ewqewq 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Én csak azt nem értem igazán, hogy egy d15z6 motoron miért áll neki az ember ilyenfajta átalakítasnak. Ez a motor gyárilag 115Le. Csoki anno letesztelte, ha jól emlekszem a gyári fos katalizátoros leömlőt lecserélte, a gyári ecu korrigált annyit h 120Le felett lett a motor minden mas belenyúlás nélkül. Egy esi swapos 1.5ös motor is többnyire ilyen 120-130Le között van, tehát nagyságrendileg ugyanazt tudja, mint a d15z6 egy picike kis kipufftuninggal. Akkor mi a francnak csesződni veztengely cserével, himbasor cserével, ecu, progizás..... full értelmetlen pénzkidobás. De csináljátok és hozzátok progizni!:D :D

#50433 bütyök +  2018. március 30. 17:47:24 re: #50431 (ewqewq 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Én komplett esi swapot ajánlok,tehát hengerfej,leömlő,no kat,gy.elosztó,P28. A szívósor maradhat,mert az szerimtem jobb mint az esi. Az econo lámpát felejtsd el,de ha sajnálod a plusz benzint akkor ne is nyúlj inkább a motorhoz.

#50432 degumentes 0  2018. március 30. 11:02:00 re: #50431 (ewqewq 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nem csak a tengely más a himba sor is. A D15Z6 nem nyit nagyobbat, csak amikor kialszik a zöld lámpa, akkor nyit rendesen mind a 16 szelep, alatta csak 12 szelep van teljes nyitásba. A D16Z6 5200-nál ad egy nagyobb nyitást a szívó oldali szelepeknek. Komplett D16Z6 hf csere nem jobb, mert a D15Z6 hf magasabb kompressziót tud. Kipufogó egyébként szerintem az 50-es rendszer elegendő. meg p28-hoz biztosan kell obd1-obd2 átalakító.


Az eredeti hozzászólás
#50431 ewqewq 0  2018. március 30. 10:35:37 re: #50430 (nbinszky + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jókat hallottam erről a módosításról (alacsony fordulaton kevesebbet fogyaszt, 3000-től szedi a lábát).Szeretném beleásni magam a témába, úgyhogy ....
1; mi a különbség az 1.5, 1.6 tengely között (pl.:nagyobbat nyit?, más a bütyökprofil?)
2; simán csereszabatos fizikailag a két tengely?
3; milyen kipufogó illene hozzá 50,60,mi lesz a katival, meg a lambdával?
4; econo lámpa megmarad?
5; szívó oldalt kell mostanian, a kívánt hatás elérésére (gondolom kell, de mire, van olyan légszűrő, ami gyárihoz hasonló mikront enged át?)
6;ecm P28? kell hozzá kábelköteg?
7;mennyi LE-t hozz kb, vagy csak érzésre lesz más?
8;hogyha ha az egész hengerfej csere d16z6-ra, az mennyivel dobna többet?
9; kihagytam valamit?
válaszokat előre is köszönöm,
üdv. zs.
2018. március 31. 02:30:28: megválaszolva degumentes 0  által, → #50436 
2018. március 30. 23:54:51: megválaszolva nbinszky +  által, → #50435 
2018. március 30. 20:48:03: megválaszolva Higany +  által, → #50434 
2018. március 30. 17:47:24: megválaszolva bütyök +  által, → #50433 
2018. március 30. 11:02:00: megválaszolva degumentes 0  által, → #50432 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.36, 0.36, 0.33
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.02 mp, 17 query