Olvasgass itt vissza, kb. 2008 körül tschokker 4 különböző átmérővel megmérte az autóját, talán a 60as (mértek közül a legnagyobb) rendszerrel lett a legtöbb.
A kipufogórendszert szeretném fejleszteni, egy B16-os motoron.
Van egy skunk2 megapower kipufogó rendszerem, ehhez szeretnék egy szintén skunk2 alpha leömlőt.
Olvastam egy régi (2011) hondás topicban, hogy már a 60as rendszer is nagy egy gyári B16ra és, hogy nyomatékot is veszítettek egy skunk2 rendszerrel. Gyári katival és leömlővel jobb volt nekik elvileg...
Én bízom benne, hogy egy ilyen úgymond nagyobb márkával negatív teljesítményt nem érhetek el, van azonban bárkinek tippje, tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Én egy olyan rendszerre gondoltam, hogy: Skunk2 alpha 4-2-1 leömlő, skunk2 megapower 60as kipufogórendszer, és esetleg egy tegiwa légszűrő. Ezután illene neki egy program gondolom..
Hali! B16a2-be érdemes p30 dugaggyúkat rakni (nipponracing) ? Ez elmegy még 95-ös benzinnel (100as benzint fogok használni,ez csak mellékesen érdekel) Ha a kalkulátorok jól számolnak 10.6-10.8-as kompresszióm lesz vagy akkor már inkább pct dugók legyenek? P30-al gondolom cska minimálisan lesz erősebb ,jól gondolom? Köszi az értelmes válaszokat!
Nekem volt automataváltós 5gen civic-em, d15b7 motorral. Magam csippeltem, hangoltam be. lehet ki pluszt nyerni vele.
ha cserélsz leömlőt, kipufogót, szűrőt, stb. érdemes behangolni, hiszen akkor lesz a legjobb a teljesítmény amit a változtatásokkal ki lehet hozni.
5gennél nekem jobb lett. ugyanugy tettem bele rajtprogramot is, bár sok értelme nem volt automatánál. Azt meg sztem nem tolerálta nagyon a váltó, hogy rajtprogramról húztam be D-be.
Amugy összehasonlítva egy másik ugyanilyen kézi váltóssal, sztem az automata nem gyorsult egyáltalán rosszul... sőt lehet még jobban is talán.
Amugy a d16y7-ben kizárt hogy csipp van, kivéve ha átlakították obd1-re és olyan ecu van benne..
Sajnálatos módon nem úgy nèz ki, hogy előre haladtunk, hanem inkább vissza! Pár ève olyan eredmènyekkel istenítettek itt embereket, ami 10ève is szègyen volt. Ezek fènyèben azt mondom inkább règebbi hozzászólásokat olvasgass!
Akkor èrdemes visszakeresned ebben a topicban, mert sokan már nem aktívak akiknek esetleg jobb konfigjuk volt ès èrdemes pèldát venni ròluk.
Ahogy csoky mondja voltak itt meglepő számok, negatív ès pozitív èrtelemben is!
Elhiszem,de én tényleg azért kérdezgetek,meg olvasok fórumokat,hogy ne öljek több száz ezret fölöslegesen lóerőkbe (persze ez ellentmondás az előző kommentjeimmel szemben)
GSR és VTI tengelyt valami féle variációban érdemes berakni ? Hallottam ilyesmiről,hogy egyiknek a szívó másiknak a kipufogó oldalit használva jobb lehet ,vélemények?
Elég sok B16 motoros Civic-et mértem padon, 180 lóerő feletti GSR tengelyes is előfordult, de volt olyan is amiben 500eFt alkatrész bepakolása után csak170 lóerő lett. Fontos az összhang, nem mindig mindenből a nagyobb a jobb.
Szerintem 4-2-1 leömlő jobb lenne, a további átalakításnál meg az a kérdés, hogy mennyi pénzt vagy hajlandó belelocsolni szívó, turbó, kompresszor? Az amit mindenki megcsinál egy sohc non vtec motorral, hogy a hengerfejet vtec-re cseréli, rakhatsz bele p29 dugókat, meg valakit aki felprogizza. A szűrőt azt hagynám a gyárit, hacsak nem akarsz nagyobb vezérműtengelyt, de lehet, hogy akkor se muszáj, ezt majd megmondják a nálam okosabbak. Milyen automata van alatta, fokozatmentes cvt?
Ha jól tudom a gsr tengely nem sokkal több mint egy vti kb 60ezerért 4-5 ló szerintem sok ha meg később nagyobb tengelyt akarsz akkor minek. Portolással kapcsolatban keress+
1. Sztem kamu, hogy van rajta chip.
2. Én biztos nem buzerálnék egy ilyen automata váltósat, sose fogja azt az érzést adni, mint egy kézis. Túl gyenge a motor és túl buta a váltó, ahhoz, hogy ez így jó legyen. Sztem.
Sziasztok!
Adott egy D16Y7 automata.
Jelenleg gyari 105 loero, van rajta egy chip, amit keg az elozo tulaj rakatott be (nem tudok rola sajnos semmit).
Szeretnek egy par plusz loerot kihozni. Szuro csere lesz, 4-1 leomo es egy szolid kipuff rendszert szeretnek ala. Ez egy par plusz loero. Mivel tudnek meg? Esetleg egy jo program?Vagy az nagyon nem menne az automata valtoval? Es ami meg nagy kerdes, hogy automatara erdemes-e ( vagy lehetseges-e) rajtprogramot irni? Barminemu segitseget tanacsot megfogadok.Most kezdtem hondazmi es szeretnek is ebbe a csapatba tartozni.
Tényleg nem értek amúgy a portoláshoz,egy kezemen megtudnám számolni hány portolt fejet láttam,de amit elmondott Gaál bá' az tényleg nem volt butaság... Az lenne a kérdésem,hogy érdemes lenne egy GSR tengelyt berakni portolás mellé,hol lenne erősebb/ gyengébb? (tervben van idővel egy ctr-hez hasonló tengely,egyelőre olcsóbb megoldáson gondolkozom)
Ha esetleg úgy döntök,hgoy nem én akarom portolni a hengerfejemet akkor kihez érdemes menni/ki vállalja reális áron?
Köszi a válaszokat
( pelyvi csak nehogy elektronikusan adjunk race chippel többletlevegőt az üzemanyaghoz x) \^^/ )
Pedig Ő ebben az "igénytelen" árkategóriában mozgott, igaz mostanában nem kérdeztem mennyi az annyi.
Annyira szar nem lehet, ha össze lehet futni nála gyorsasági és rallycross versenyzőkkel is.
Nem hát. Főleg h magamnak ilyenre meg tudta csinálni, amikor akartam. Nemtom a te embered mennyiért dolgozik, de néha hallani ilyen 40-60euer Ft-os portolásokról. Hát nemtom. Aki annyiért megcsinál egy 16 szelepws fejet ahhoz lehet nem vinném, nemtom mennyire lehet igényes munka. Mert lássuk be baromi nagy meló. Ilyen 80-100ezer Ft-ra mondom h reális ár lehet egy szép munkáért, többet viszont ár/érték arányban meg sztem nem ér egy ilyen művelet. De kinek mi...
Ezt undorítónak tartom, ugyan úgy mint a nagy Chip tuningos cégeket is. Egy (állítólag) komoly cég, hogy meri azt mondani 50-60%-ot hoz egy hengerfej módosítás. Ha ilyen egyszerű lenne kifizetem és 220le a B16? Ehhez képest egy kezem rengeteg hozzá, hogy megszámoljam mennyi 220le-s B16 volt itthon! Egyről tudok biztosan, de abban nem csak portolt fej volt!
Igen, ez sem egy utolsó dolog, ha letérdel a technika mennyire fáj. Én nyugodtan (mitöbb vigyorogva) csaptam oda már az első héten az ebay 4-1-et a fekvőrendőrnek, ugyan ezt kibírtam volna röhögés nélkül egy Toda leömlőnél. (Persze a toda nem ér le annyira )
Persze, ezt nem is vitatom, hogy azzal egyforma csatornákat lehet csinálni. Az ára is érthető, mert nem 10perc egy ilyen programot megírni és nem 10perc alatt faragja ki. Amit érdemes figyelembe venni a ft/Le! 50-100e +ért mit kap az ember?
Én sajnos méréssel nem tudom igazolni, de amelyik autómon megcsináltattam az "öreggel" érzésre is (tudom ez nem számít) és gyorsuláson is hozta amit kell. Nem vitatom van kéziben is jobb ember tőle, de nem ennyiért. Én szeretek az ésszerűség határain belül maradni. Nem fogok milliókat költeni egy szívóra bármennyire is közelebb áll a szívemhez (hondáknál), mikor fele árban kap egy Tamást meglehelem 0.5-el aztán kapok +70-90lovat.
Ezen számok ismeretében tényleg nem lehetett szar munka, és ezt tudva gondolom Te se adnál 180at egy neves hengerfejért, ami talán jobb, vagy nem!
Cnc-s fejnek az előnye, h tuti ugyanolyanok lesznek a járatok. Hogy maga a fej mennyit hoz meg ugyanúgy az emberi tényezőtől függ. Azt a gépet is be kell valahogy programozni, ha jól sikerül jó lesz, ha nem nem. Ugyan így van ez a kézi megmunmálásnál is.
Én magamnak eddig 3 fejet csináltam, egy D-s esi, egy H-s és egy sor 6 BMW.
A D15 motorom portolt esi fejjel, egy noname egyedi 4-1 leömlővel és emelt kompresszióval de gyári tengellyel és szívósorral jó 20 Le-vel erősebb volt, mint a kopp gyári (kis sikolás csak) esi fejes, gyári kipuffos ugyanilyen motorom. Nemtom mennyi volt ebből a portolás de a leömlő és a kompresszióemeles ennyit nem hoz egy ilyen motoron.
H22A motoromat mértem gyári és tuningolt állapotban is. Ott is rákerült komplett kipuffrendszer meg gyári helyett ATR tengely is a megcsinált hengerfejen kívül. Ja meg kompressziónöveles. Saját mérés alapján jó 40-45 lóval több volt utána.
A 2.8as bmw motoromon a hengerfejet módosítottam ill minimálisan nagyobb tengely került bele (már korábban felkerült egy másik szívósor, kipuff gyári), meg a kompresszió emelkedett. 30-35Le plussz szintén saját mérés alapján a hengerfejtuning után. Ebből a tengely nagyon nagyon jó esetben 20Le, de sztem inkább csak 10-15, a többi a kompresszió és a fej.
Biztos lehetne jobb fejeket gyártani, de annyira nem lehetett egyik se szar sztem.
Na meg, ha egy ilyen 250e Ft-os, portólt hengerfejes tuningolt géppel kimész pályanapra, (mi másért ölnél bele ennyi pénzt tuningba) és elszáll benne valami, ott biztos elsírod magad Végül is hihető az 50-60%, főleg ha egy direkt szűrőre is 5-10%-ot írnak a tuning boltosok
Azért ahhoz nagyon meg kell szaladnia, de előfordul. Raktam össze b16-ot frissen portolt hozott hengerfejjel és orránszáján kezdett el folyni rövid időn belül belőle minden. Kuka. Javíthatatlan lett.
Láttam már itthon nagyon fos teljesítményt teljesítő cnc-s fejjel rendelkező motort is, xy gépműhely által csinálttal is, Gaáléktól jött hengerfejet is láttam, hát én nem adtam volna ki a kezemből azt a munkát nemhogy a nevem adjam hozzá, persze aki még nem lágott szép munkát vagy nem tudja mit kellene rajta nézni annak úgyse tűnik fel, az meg soha nem fog kiderülni, hogy most valóban mennyit hozott a megmunkálás, mert senki nem csinál olyat h csak ezt módosítja a motoron.
Azért nagyon szívesen megnézném egy ilyen hengerfejnek a flow bench mérését, főleg olyan szempontból, mennyire sikerült minden járatot egyformára csinálni. Ilyen szempontból egy CNC-s biztosan jobb.
Végigálltam pár fejet az ismerős "szakim" mellett, de nem kezdenék bele. Kicsit megszalad a maró aztán helló víztér!
Meg azért nem ész nélkül kéne mindenhonnan elszedegetni azt majd lesz valahogy. Ja és persze azért illene a csatornáknak hasonlítani egymásra!
Persze, ez ember függő ki mit ÉREZ jobbnak. Aztán egy pados mérésnél kiderülne, vagy nem mert kb a szórás kategóriába tartozna.
A "neves" hengerfej is már ott elvérzett, se a szívósor, sem pedig a leömlő nem volt hozzá illesztve, stiftelve.
Lehet NASA portod, ha a szívósor -> hengerfej átmeneted fos vagy a hengerfej -> leömlő kilépésnél.
Hát belegondolva ha tényleg kihozzák belőle azt az 50-60% pluszt amit weboldalon írnak akkor én kifizetném.
Azért a légáramlástan nem egyszerű műfaj. Ha Mr Átlagember vesz a Praktikerbe egy kézi csiszolót és elkezdi koptatni a szívónyílást akkor abból aligha lesznek plusz lóerők.
Én mindenesetre az ő intrukciói alapján fogom az enyémet megcsinálni
Azt mondta CNC portra,hogy rosszabb ,mint egy rendes portolás jól kialakított járatokkal,szelepekkel,sszelepfészkekkel és szelepvezeőkkel.
Ennek az árnak a töredékéért megcsináltatom és nyugodt szívvel odarakom Gaál fej mellé!
Láttam már más nagy nevű hazai tuning cég hengerfejét és borzasztó volt.
Kézzel készült fej biztos nem ér ennyit, de számomra még egy CNC-vel készült sem! Kíváncsi lennék egy kézi vs. gépi port között is mennyi a különbség. Meg merem kockáztatni nem ér annyit mint amennyibe kerül!
Ez ugyan az mint egy ebay 4-1 (~40e )vs. Toda leömlő (~250e). Csúcsban mennyi lehet a difi? 5-10lo? Ha valakinek ez megér +200-at hát hajrá!
Hátha érdekel valakit a dolog, ezért leírom. Régebben beszéltem,hogy a szakdogámat a motorfelújításból írom és ennek kapcsán ellátogattam a GAÁL motorsport műhelyében ahol felvilágosítást kaptam a hengerfej portolásról,amiket elmondott Gaál Pál az eszméletlen volt... Egy életszakaszában csak hengerfejek fejlesztáésével foglalkozott állítólag 13 évig. Amennyiért átalakítanak egy b16os hengerfejet az 180.000 Ft, kicsit leszakadtam az állam,de elém raktak egy gyári és egy portolt polírozott hengerfejet (ugyan olyan márkájút) és minden tiszteletem,eszméletlen volt a különbség Csak információként írom ezt,hgoy aki normális munkát akar és tévhitekben van költségek terén az tudja,hogy mire számítson