Fel vagy rá rendesen programozva (ahogy azt kell/illik is) akkor én sem bántanám. Jó az, annyi pluszt nem fogsz tudni nyerni egy másikkal sem szerintem, arról nem is beszélve, hogy akkor megint lehet felprogramozni és lehet hogy a nagy semmiért. (vagy vajmi kevés pluszért, a legjobb esetben)
Nagyobb ugrást tényleg csak akkor tudsz elérni, ha NEM a motortérből szívja a levegőt egy CAI (kivezeted a sárvédő alá vagy hasonló) de az meg veszélyes lehet, mert annál meg esőben retteghetsz (pontosabban jobb ha el sem indulsz és/vagy azonnal leállsz az autóval) hogy mikor fog felrántani esetleg vizet, mert akkor bizony vége a dalnak.^^
Az enyémben is egy ideig így volt, ki is van vágva egy helyen a sárvédő, de Zsolti is jobbnak látta megszüntetni, mert állandóan rettegett, hogy mikor jön az eső vagy egy nagyobb tócsa.
Vissza is tért ő is a WAI-hoz, abból mondjuk a gyári helyére ment az egyik, ha nem a legjobb, egy eredeti Mugen légszűrőház (nem copy, nagyon durva) amit nem is volt egyszerű berakni, mert ugye jobb kormányoshoz való, de hajszál híján így is befért. Most az van bent, olajozandó sport betéttel.
De ezt nem akarod megvenni, én is csak szerencsésnek mondhatom magamat, hogy van, mert én sem akarnám (értsd: nem tudnám ) megvenni, de az autóval megkaptam^^
Én nem bántanám a helyedben. Nem csak az a lényeg, hogy milyen hőmérsékletű levegőt szív, ugyan olyan vagy még fontosabb a cső átmérője és hossza. Okkal áll így az AEM is. Gondolom ezt lehetett kihozni belőle. Nem ismerem annyira az ep3 motorterét, de valószínű, hogy ilyen átmérőjű csövet csak így és erre lehetett kivezetni. K20-nak ilik a legalább 3" de már egyre inkább elterjednek a 3.5-4"-ok amit abban a szűkös motortérben nem nagyon lehet elvinni optimális helyre.
Gyári is ilyen (ep3), az is egy szar, ez talán annyival jobb hogy egy rövid vastag csövön szív, és nem 128 apró kis járaton keresztül
Kérdés hogy invesztáljak-e valami CAI-ba vagy icebox-ba, mert oké hogy az biztos hidegebbet szív, de ha csak ilyen 1-2 lovat jelent akkor nem foglalkoznék vele, nem time attacken akarok indulni a hringen de ha ilyen 5-10-15 ló előjöhet akkor már cserélném ezt a WAI-t
Fel vagyok pogramozva erre, szívósorra, meg kipura, ma épp néztem 25 fokos külső hőmérséklet mellett kb 80-as tempóval haladva 35 fokos volt a beszívott levegő hőmérséklet, de miután néhányszor végigtoltam 1-2-3-ba felment 45 fokra. Ez k*rva sok, nem?
Nem akarok itt pár lóerőért légyszűrőt cserélni, de ha ezzel akár 10 lóerőt is nyerhetek akkor azért azt megérné
Kérdés a CAI mennyivel lehet hűvösebb? Ha kintről szív 25 fokot az is gondolom gyorsan átmelegszik amíg bejut a szívócsövön icebox meg lehet nem is ránt be annyi levegőt mint ez az én korcs szűrőm.. tehát nem tudom mi lenne a jó, vagy hogy érdemes-e ezzel egyáltalán foglalkoznom ¯\_(ツ)_/¯
Én ezt nem értem. Az volt a kérdés (sztem), h hány kiló egy B-s moci váltóval, sallangokkal. Amit írsz azt mutatja, h katalógus adat alapján mennyivel nehezebb pl egy vti egy esi-nél, ami már csak olyan szemszögből is hibás, h a katalógus adatoktól a valóság igen gyakran nem kicsit eltér, de ha el is fogadjuk pontos adatnak, akkor is csak az össztömeg közötti különbséget látjuk, ami nem lesz azonos a motorok tömegének különbségével, mert ugye nagyobb fék, stabrúd, felszereltség különbségek stb... a legegyszerűbb ráguglizni, ezer és egy oldalon tuti le van írva pontos mért adat.
Honda Civic 5 Gen D16Z6 1992 es, 60 as nyitott rendszer + egy sportszürö van jelenleg,gyönyörü fütyülős mély hangot ad! viszont szeretném ezt a mély hangot erősebbé tenni,a hátsó dob az gyári! azt szeretném ledobni rólla, ki mien dobot ajánlana,ami szép mély hangot nyom,nem ez a nagyon recsegőset! elöre is köszi mindenkinek.
2019. április 9. 20:44:00: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #50896
Minden csak viszonyítás kérdése. Lehet erős a motorja egy beteg 1.3hoz képest. Egy kis 50-60 kilós tornász is qrva erős, a saját tömegéhez képest, nyilván az abszolút ereje egy nagydarab izomállathoz képest viccesen kicsi.
Azért csak infónak.A programozás ugyanannyiba kerül, ha frissíteni kell vagy komplett újat felprogramozni? ...vagy esetleg egy p28at mennyiért programoznak mostanság?
A rendszer már rég (2008) működik és gurul pw0-ás ecuval, cask most majd frissíteni kellene, mert látszik kicsit sok benzint kapott
Alul b2es takaróm van fent z6 (picit mókolva) és mivel most épp kint van a motor gondoltam valami értelmesebb, szebb megoldást csinálnék, mert így van egy lyuk a kipufogó oldalon.
Szóval ismertek még olyan embert aki ilyet programozna?
Jó...mondjuk valahol van még egy p28am elfekvőben...de azért az többe kerülni belefaragni meg a hiányzó dolgokat beszerezni
Sztem sehogy. Alulra gyari b2 takaró megy, felülre semmi. Így fut több tucat ilyen autó gond nélkül.
P06 az obd1, de amúgy csatlakozom, obd0-át felejtsd el.
Én még mindig nem értem, hogy a francba alakult ki az "ESI swap" megnevezés arra, hogy egy VTEC hf-et rárakunk egy nem VTEC-es blokkra. Régen ezt még "mini-me" néven ismertem bár az igencsak régen volt. Nálam az "ESI swap" inkább azt jelentené ha egy ESI motort rak valaki egy nem ESI-be. (B18, B18 swap, K20 swap...stb). Most meg D14 + Z6 fej már ESI swap
Takarót nem tudom, de ha már ennyit mókolsz akkor szánj pénzt OBD1-re és rendes programozásra. OBD0 elég "buta" OBD1-hez képest.
Kérdésem lenne ESI SWAP témában tudom ilyenkor megy fel a vérnyomása pár embernek Pedig új a kérdésem.
Sajnos a neten se nagyon találok rá, hogy a vezérműszíj takaróval mit lehetne kezdeni...
D15b2 alj d16z6 Hengerfej, D16z6 takarót valahogy alulra rá lehet aplikálni?
Vagy valakinek nincs kivitelezésre képe, hogyan alakította át az also d15b2 takarót, hogy passzoljon a felső z6 takaróhoz?
Másik kérdés, hogy obd0-át P06,PW0 stb stb (talán Epromot) programoz még valaki?
Ezekre a KN légszűrő "gombákra" van valami csereperiódus? Mittudomén.. idővel elnyíródhat az szűrő anyaga a sok tisztítástól?
Régóta megvan már, realatíve gyakran és rendszeresen tisztítom KN tisztító+olajozó szettel.
Szépnek szép, kérdés hogy ugyanúgy látja-e el a feladatát mint újabb korában? vagy szokás cserélni ezt időnként?
Akkor majd kibővítem! Pl. ha megyek a retyóra viszem a laptopot.na most nekünk úgy van itt a fürdőszoba,hogy a wc mellett van a mosógép,tehát ülve lehet rajta könyökölni,vagy ha úgy van akkor kapaszkodni.Oda felrakom a gépet és csak kicsit kell oldalra fordulnom !Így már nyerhetek plusz 10-15 percet anélkül,hogy bármi más tevékenység rovására menne .
Most egy kicsit nagyobb léptékben gondolkodok.A haveri kör egyik része fogja is fejét,hogy "na b+!"A másik fele aki kicsit jobban képben van,az meg bólogat,hogy .."hát igen,ha így gondolom akkor jó,de ne hagyjam ki őket se majd a tutiból .
De,nagy faragás már nem lesz.van 4-5 barkács projektem ami így is fut,idő,mókolás,az elég bőven.Most egy hétig otthon leszek,de nem fogok unatkozni pl. van már 4 láncfűrész otthon amit rendbe kell tenni,abból egy a miénk
Ami hiányzik az az építés során megismert emberek,és azok a történetek amik így kialakultak!Egy részük sajnos kifordult magából és már nem azok az emberek akik akkor voltak (nem csak szerintem),másokkal egyszerűen nem járunk össze,de fészerben látom őket,nincs harag meg semmi,csak mindenki a saját útját járja.
Megfogadom sokak tanácsát és alapból erős autót keresek!
Nekem se jött vissza!
Néha ezért elgondolkodok,hogy itt 3-4000 €-ból mókás 5-6 gent lehet fabrikálni...
Az osztrák srác k20 szívó 300ló a 4 gen 3d kasznival az nem gurulhat rosszul.Igaz az nem is pár ezer €-s történet
Az egyetlen dolog amit az 5-gennél bántam az az,hogy 2 elvileg jó lakatoshoz is elvittem akik sz@r melót csináltak.Vettem volna inkább egy iweld gorilla pocketmig 165-öt és csináltam volna meg magam,a lakatolást.Csak ezt bánom,bár újból nem fognék neki.
Mért? 1.5 főtengely+hajtókar és már 1.5-ös de a biztosítást meg a teljesítményadót még mindig 75le után fizeted, ha sokáig használj, visszajön a tunig költsége
A fúvóka csere ott indul,hogy a gyári tömítés készlet valami 28 000 volt pár éve.De nem is ez a gond.A Ladás korszak után úgy voltam vele,ez is egy karburátor...aha..meg egy vákuum doboz amit egy ecu vezérel .Egy ügyes autószerelő ismerősöm is azt mondta,hogy azt ha egyszer szétszedem,az se rakja jól össze aki megtervezte!Elég ha egy vákuum cső kireped és már sz@r lesz az egész.
Bármit is akarsz kezdeni a D13-al az kúrva sok pénz!Én tudom...meg idő is.
Én azt tudom javasolni amit anno itt sokan nekem is!Add el!vegyél egy erősebbet,mert ilyen 2-5Le-kkel bohóckodnál csak,de legalább jó drágán!Ha meg vtec swap akkor meg még több pénz,még több lóval.De ha azt megcsinálod amit én akkor is kb ott leszel mint egy gyári esi,vagy egy kicsit jobb.
Arról nem is beszélve,hogy a d13 futóműve fapad!A fékek is,főleg elöl és nincs benne stab rúd se elöl se hátul.Szóval ha mindenáron neki akarsz fogni akkor először ezeket rakd be alá és akkor sokkal vidámabb lesz az úton .
A d13 minden téren a lehető legrosszabb tuning alap!!!!
Nem tudom, mennyi teljesítmény növekedést szeretnél, de egy komplett kipufogó rendszer is ott indul, leömlővel, hogy 100e és azzal egy kicsit magasabb fordulatszám tartományban jobban fog menni, de nem kell csodát várni tőle. Esetleg ha nagyon nem merülsz bele akkor esetleg a d14a1 dual karbiját rá lehet dobni, ahhoz nem kell kábelköteget cserélni. Meg ha még mindig elszánt vagy, akkor jöhet egy esi hengerfej, de az már megint egy olyan 25-30e csak a hf. Szóval ott is bele lehet szaladni egy másik 100e-be de az, hogy felraksz egy légszűrőt sokat nem fog jelenteni. Esetleg megpróbálhatsz egy torlólevegős rendszert összedobni, de az se fog olyan nagy teljesítményt hozni. Igazából, ha elkezded akkor át kell gondolno, hogy mi a cél és komplett rendszerben gondolgozni, vagy végigjárni a kitaposott utat, amit már mások megcsináltak.
Ja és nem mentem még se vti vel se esi vel,de hát ez az 1.3 16 szelep is olyat művel 4-5-6ezres fordulaton ezt nem lehet megunni )úgy hogy brutális kocsitok van fiúk el tudom képzelni
Köszi mindenkinek a válaszokat,ezt a fúvóka cserét mondták már ez nem működik?meg egy jó levegőszűrő,ez mennyi lóerőt jelent kb hogy leömlő csere meg kipufogó rendszer csere,meg ez az injektoros verzió mennyi pénz vagy ezeknek az árából veszek egy vti vagy esi motort?
szerintem meg ha ez a vágyad akkor vegyél egyet és tedd bele...ennyi! a rendőr nem keres motorszámot nem ért hozzá nem érdekli,műszakin nem néznek motorszámot nem keresik őket sem érdekli. ha eladód az autót akkor visszarakod a gyári motort vagy adod az autó mellé. ennyire egyszerű.
pl.: nekem crx-ben volt prelude vti motor (h22) két műszakin voltam vele és nem közöltem velük a tényt hogy nem a gyári motor van benne! előtte is utánna is és most is nem a gyári motor van a játszós autómba számtalan igazoltatásom volt.
hajrá!
Integra szűrő,doboz nélkül?
Egyébként autószerelők se tudták,még az elején mikor megvettem és volt pár apró gond,hogy karburátoros .Gondolom műszakin se foglalkoztak vele.Turbo nem volt benne,amúgy meg minden gyári Honda volt benne,csak nem minden azonos típusú
Az azért érdekelne, hogy hogyan lehet egy 1.3-as motorral szerelt kasztniba 1.6-os motort tenni, legálisan bepapírozva, mert rögtön veszek egy B-s motort
Nekem is volt már nyitva a motortér, az osztrák rendőröknek, német határon is, csak a vtec controllert vette észre az egyik rendőr, de csak vigyorgott Nem kell direkszűrő, meg színes csicsás dolgok, aztán nincs probléma.
Nekem ott figyel a vtec hengerfej (piros), nyitott vezérműszíj, fokolókerék. Olyan helyen műszakizott, hogy kibasztak a picsába, mikor nem világított az egyik rendszámtábla világítás izzója, és miután kicseréltem, simán átment , nem volt okosvizsga, fék, karosszéria, futómű, kipufogó rendszer rendben van, a co kibocsáltása bőven a határértéken belül van.
Nem,nem volt mindig okos helyen műszakiztatva.Amit csináltam saválló rendszert azt levettem és a gyárit raktam vissza.Meg vissza lettek téve a gyári gátlók,mert ültetve is volt.Nem érdekelte őket,hogy karbi van rajta vagy injektor.Sőt!itt kint is megállítottak egyszer a rendőrök,és bár voltak vagy 20-an csóválták nagyon a fejüket,de elengedtek.
Ez a motorcsere pont olyan “ha van ismerősöd”, mint műszakiztatni egy 1.3-ast, amiben minden ki van cserélve, csak a blokk maradt az eredeti. Egyébként, valami minimális teljesítmény növelés megengedett, mondjuk nem a 75le-ből 130le Vagy megcsinálja azt, ami nekem van a 4gen-ben. 1.4 átfűzve 1.5-re P29 dugó esi hengerfej, dualcarb, alacsonnyomású elektromos benzinpumpa, akkor nem kell tankot, meg kábelköteget cserélni. A gyújtást meg lehet csinálni progizható gyújtás ecu-val, a benzin-levegő arány, meg tuti nem lesz szegény még vtec-nél se, nálam az AFR szerint alapjáraton a karbik 14,7-14,8 folyamatos haladás esetén, padlógáznál, nyitott vtec-nél olyat dúsít mint egy turbos 11-12 AFR érték. És ez a config is ott van kb., hogy 120le, de ha sikerül a gyújtást felprogiztatni (soha nincs annyi időm, amennyi kellene), akkor leméretem, hogy hige-end dualcarb-vtec, mit tud a motorcsere, meg nem kisebb meló, mert ha valaki rendesen csinálja, akkor amit beraksz blokkot a régi helyére, azt is csak szétdobod. Egyébként szerintem, az az igazi tuning, ha saját blokját faragod addig, ameddig csak lehet, még akkor is, ha soha nem lesz olyan teljesítményű, mintha beraknád a legnagyobb blokkot, amivel kijött. Egy biztos, ha anyagi oldalró vizsgáljuk meg, akkor egyik tuning se éri meg, el kell adni az autót, aztán venni egy vti-t.
Cserélsz benne hajtókarokat (d15-ét) +esi swap,kábelköteggel,tank cserével,p28-al,mindennel + programozás és akkor lesz olyanod mint másoknak a sima d15+swap.Én megcsináltam,maradt a blokk,így semmit nem kellett sehova papírozni,viszont lényegesen erősebb lett .
Ezzel tudod kihozni a maximumot,de ez sok sok meló ám és pénz is.
vagy csak sima esi swap,de az megint csak rengeteg meló,pénz és nem leszel sokkal előrébb,mintha egy másik motort bele raknál.
mi? cserélsz nagyobb főfuvókát? Viccet félretéve nem értek veled egyet, legalább is ami Banditanak az igénye, igaz mint írtam az igényei alapján szűk a tartomány, lehet persze venni egy leömlőt meg egy halkabb kipurendszert csináltatni hozzá, mondjuk megáll munkával 100e-ből, meg még valamicskét fog is hozni, de 100e-ért az szarnak egy pofon lesz, hozhatna többet is, de hogy mész rendesen utána gyújtással meg üzemanyaggal?!
Tekintve , h ahhoz is amit te írtál egyrész majdnem minden cucc eredetileg ESI-ről kell és 1.3 vtec nem létezett 5gen Civicbe gyárilag, tehát 99,99%, h nem lehet bepapírozni (0,01%-nak meghagyom, az ismersz valakit közlekedési hatóságnál kategóriának) akkor szerintem egyszerűbb megvenni egy egész ESI blokkot tokkal vonóval elektronikával tankkal, ezt esetleg szétszedni rendberakni/felújítani majd motorcsereként bepapírozni.
Szubjektív véleményem, hogy tekintve ez a procedúra drágább mint amennyit az autó ér baromság, de persze értem azt a részét is, hogy ragaszkodik az autóhoz és az állapotához, ha az valóban nem csak kívülről olyan jó.
Ezek az összegek az autó árával együtt szerintem kiadnak 1 millió forintot, ebből ha találsz már jó állapotú 5-6gen vti-t lehet kapni.
2019. február 12. 18:42:20: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #50868 2019. február 10. 12:55:00: megválaszolva degumentes 0 által,
→ #50861
Tekintve, hogy ragaszkodsz a motorhoz az állapota végett így szerintem sok lehetőséged nincs, gondolom megbontani nem szeretnéd, injektorosra át lehet alakítani, igaz nem kis meló és a legalizálása is kétséges valamint sokat nem fogsz nyerni teljesítménybe igaz környezet barátabb leszel
El kell dönteni mennyire fontos a teljesítmény, ha igen akkor szerintem van legális mód, de az motor csere, ha nem akkor meg szerintem költs kevesebbet állapot megőrzésre!
Én csak 1 RGB LED-el akarom kijelezni az olajhőfokot.
Szépen váltogatja a színét a tartományok szerint:
- Fehér ..0C
- Kék 1C..30C
- Magenta 31C..89C
- Zöld 90C..102C
- Sárga 103...110C
- Piros 110...C
A színek, értékek egyenlőre be lesznek égetve a programba ( Amúgy ízlés szerint lehet legyártani, mind a tartományok száma, határai , színe tekintetében)
Lesz egy külső fényérzékelés..a szerint változtatja az adott szín fényerejét.
Tartomány váltáskor 3x bevillantja, hogy figyelem felkeltőbb legyen a változás.
Teszpadon működik az egész...még nem tudom mikor kerül be az autóba éles tesztelésre..
Gondolkodtam esetleg rádiós adatbeküldésen is, akkor nem kell átkábelezni a tűzfalon, csak a motortérben akkura kötni egy dobozt, ami a szenzort fogadja, a fülkében meg szintén tápra lógatva egy doboz ami meghajtja a LED-et.
De ahogy olvasom neked az igényeid ennél tovább terjednek.
Mondjuk a nyomást is lehetne olvasni másik szenzorról és figyelni és mondjuk az adott színt vadul villogtatni ha beesik 1 bár alá, de az annál összetettebb. Nem csak akkor lehet vele probléma, azt fordulat függvényében kellene figyelni, hogy az adott fordulathoz meg van-e a szükséges nyomás. (ha jól gondolom?)
Lehet hozzá fejlesztem ezt is
Nem értettelek félre én úgy gondoltam, hogy Honda Szívó Tuning topicban nem Toyotához keresgél valaki kijelzőt. OBD kiolvasás alatt nem tudom mit értesz, ennek spec köze nincs hozzá. Az OBD1 az ECU típúsa ezeknél nincs OBD csatlakozó amire te gondolsz.