Nem értettelek félre én úgy gondoltam, hogy Honda Szívó Tuning topicban nem Toyotához keresgél valaki kijelzőt. OBD kiolvasás alatt nem tudom mit értesz, ennek spec köze nincs hozzá. Az OBD1 az ECU típúsa ezeknél nincs OBD csatlakozó amire te gondolsz.
Valami ilyesmire gondoltam igen, a formája mondjuk lehetne kompaktabb, de ezzel még lehet, hogy meg lehet barátkozni. A kérdés, hogy a 60ezer forintos árban lévő szenzorok mennyire megbízhatóak? Van hozzá valamilyen bővebb leírás, hogy milyen funkciói vannak?
@Linszter kicsit szerintem félreértettél (vagy a te általad beírtakat keresgélve jutottam hibás következtetésre). Toyotához keresem, és nem is feltétlenül akarok OBD-t kiolvasni, inkább csak "hagyományos" adott esetben utólagos szenzorok jeleit megjeleníteni és arra reagálni.
Én egy olyan megoldást szeretnék, ami nem ilyen nagy, mint ez a fire tablet, és nem is olyan mint egy analóg órákkal teleaggatott karácsonyfa, és nem is a telefonom.
Valami olyan bevállt megoldás lenne jó, ami obd2 nélküli autóban utólagos szenzorokból, turbónyomás, olajnyomás, olaj/vízhőfok, stb. tudja megjeleníteni az értékeket egy kb 1/4 akkora kijelzőn, mint az általad linkelt fire tablet, és beállíthatom rajta, hogy bizonyos határértékek elérésekor jelezze, hogy azt elértük. Pl. zöld fény, ha az olaj eléri a 90 fokot, sárga fény, ha az olaj 120fokos, és pl. piros fény, meg villogás meg hangjelzés, ha az olajnyomás leesik 1 bár alá, vagy a vízhőfok túl magas, vagy ilyesmi? Van erre megoldás?
Elég lehet, hogy egyszerre mondjuk csak 3-4 dolgot tudjon mutatni, csak lehessen közöttük lépegetni, és fontos a határérték esetén a jelzés.
Legyenek műszerek. Rakj be légyszi egy műszert az IAT-ra is, PWM duty-ra, injektor befecsire
Én meg telón látom egyből a hibakódot, tudok logolni és Neptune-nál "csak" ennyit látok jelenleg. Jah és mindenhez low/high alarm...stb:
Neptune
- RPM
- Speed
- Engine Coolant Temperature - Intake Air Temperature
- MAP
- O2
- Throttle Position
- Battery
- Ignition
- PA Sensor
- Gear
- ELD input
- EGR input
- B6 input
- PWM Duty
- Injector
- TPS Volt
LED indicators:
- Output 1
- Output 2
- Boost Control Output 1
- Boost Control Output 2
- Boost Control Output 3
- Full Throttle Launch Active
- Full Throttle Shift Active
- Output1 Input Active
- Output2 Input Active
- Clutch Input
- Secondary Maps
- PWM Hi Active
- VTEC Map
- FuelCut
- PSP
- VTP
- Service Connector
- AC Switch
- Brake Switch
- AC Clutch
- Evap Purge
- Alternator Control
- FAN Out
- IAB Out
- VTEC Out
- O2 Heater Out
- MIL Out
- Ignition Cut Active
- Anti-Theft Active
- On Board Logging Active
- Fuel Pump Relay Out
- Starter Signal Switch
Játszós autónál, hadd legyenek már műszerek Én konkrétan szeretek minden analóg szarságot és nem a telefonon nézegetni, még akkor is, ha esetleg a telefonon még pontosabbak is az adatok, nem minden arról szól Találkozón még soha nem voltam, magamnak építem nem másnak. Másoktól már sokszor megkaptam, hogy hülye vagyok, hogy ennyit költök erre a régi szarra, de kit érdekel, úgyse viszem magammal, azt a pénzt, amit megkeresek, ebben meg van némi boldogság. Tudom, hogy beteg vagyok, de majd megbeszélem a pszichológusommal, ő meg úgyis megfog érteni, hisz fizetek neki
Jó hát nem is leszel menő soha, így az ecsethajú fácánfiúcskák nem veszik be neked tövig a talin/lurdynál/arénában ha nem egy vadászgépben ülsz!
Lehet olyan az AME mint anno Tamásnak a laptop töltő. Universal Adpater!
Gondolom az AME az AEM akar lenni mert AME-ról még nem hallottam. Hogy milyen műszert veszel azt te döntöd el én mondjuk eleve nem aggatom tele az autót műszerekkel hanem használom a saját termékem
Dobtam egy licitet egy AME egt-re, akkor már csak azt kérdezném meg, hogy a többi kiegészítő műszer, olajnyomás mérő, olaj, víz hőmérő, illete rendeltem még egy nyomásmérő órát is, akkor azok se jók igazán? Vagy azoknál mindegy?
Én több mint 10évig dolgoztam kalibráló laborban mindenféle műszert méregetve és hidd el van ám különbség műszer és műszer vagy érzékelő és érzekelő között. Anno direkt megmértem olcsó "turbónyomásmérőket" meg MAP szenzorokat és némelyiket még csak tájékoztató mérésre se használnám akkora hibák voltak. Hőmérséklet érzékelőből millió fajta van, mekkora tartományban képes mérni, mekkora a pontosság, szórás, milyen gyorsan követi le a hőmérséklet változást...stb...stb.
Nyílván egy 4-2-1-nél már túl messze van ilyenkor egy érzékelővel elég macerás mérni mind a négy hengert.
Akkora különbség van tudásban két műszer között, pl amit elsőre néztem az egy AME kb 60e+10e posta és valószínű még vám is, mivel az usába van. Az összes, ami kínából jön az meg 5e-15e. A másik kérdésem, hogy ha mind a négy hengert méri, akkor nem lesz nagyon messze, 4-2-1 leömlő esetén. Az afr-t is fentre kötöttem be, mert nagyon közel van a féltengely a szondához, ha lentre teszem.
És egt műszerből mindegy milyet választ az ember, mert azért árban vannak eltérések, illetve ha csak egyet kötök be, azt melyik henger leömlőjéhez érdemes?
Ha versenytechnikáról beszélünk akkor nem fogják kiszedni és mellette szokott lenni még hengerenkénti EGT. Az ECU folyamatosan tudja monitorozni és korrigálni vagy ha baj van akkor annak fejében cselekszik.
És ez nem rontja nagyon a kiáramló gázok távozását Mert gondolom, ha már valaki így hengerenként odafigyel arra, hogy mi történik, akkor, ahogy régebben írtad, az afr is részt vesz az ecu vezérlésében, így biztos nem szedik ki a szondákat, vagy de?
És mi alapján lehet a hengereket külön progizni, hogyan lehet egyesével monitorozni? Lehet teljesen hülyeség, amit kérdezek. Miden leömlőben van egy afr, gondolom nem, de akkor hogyan? Csak felületesen érdekel a dolog, hogy legyen valami rálátásom
Egy Motec vagy komolyabb ECU-val hasonlót amúgy meg lehet oldani.
"Hi-Lo or secondary injection mode
Each cylinder is wired to two injectors, requiring two injector drivers per cylinder. A typical installation would consist of one set of injectors located close to the inlet valve and targeted at the back and the second set located upstream in the inlet port."
Már régóta megszeretném kérdezni, tudnál olyan befecskendezést programozni, vagy már esetleg csináltál már ilyet, hogy szívóütemben három befecskendezés lenne, és sűrítéskor úgy nézzen ki a hengerben a töltet, hogy a dugattyúnál szegényebb, és egyre felfele haladva dúsulna a keverék?