Bár a konkrét problémával még nem volt dolgom, de én az acetont és a fékfolyadékot semmiképp sem erőltetném. Egyik durvább maró- és oldószer a gumi és műanyag elemekre nézve mint a másik... Egyébként a kóla és az ecet segíthet, vagy legalább kárt nem okoz lévén gyenge savak.
Én valószínű maradnék a csavarlazítónál és esetleg az anya melegítésénél. Illetve a kulcs szárát is megtoldhatod, hogy legyen egy kis extra erőkar és nyomaték.
Sok sikert! Oszd majd meg légyszi, hogy mi vált be!
Neten nézelődve látok még olyat, hogy beleállítják Colába, ecetbe vagy gázolajba. Max ezeket is végigpróbálom.
Ja meg automata váltó olaj + aceton 50-50% arányban.
Csak a szokásos: fékfolyadék kezelés, akár hetekig, naponta akár többször. Vagy van a loctite freeze & release, de az nem biztos, hogy ezt fel fogja oldani.
Nekem megjött végre, majd egy hónap utána Bridgestone Weather Control garnitúra (195/46R16). Eddig nagyon tetszik, faszán tapad, nem hangos, jól fogja az utat. Oszt majd kiderül, h milyen hóban, meg - remélem nemsoká - az is, hogy milyen a tűzforró aszfalton.. Azt nem várom tőle, h minden szituban csúcs legyen, de sehol se vérezzen el.. Ill. ugye majd kiderül, h hosszabb távon romlik e, amit Tenksz bocs.. Tonx írt. :-)
Egyébként is furcsa ez kicsit, mert aki 2 szett gumit használ (értelemszerűen téli és nyári), az nagyon sokat megy olyan körülmények között, amikor biztos, hogy éppen nem a jó abroncs van fent. Pl. hányan felrakták már a téliket októberben, holott igazán november végéig a nyári volt jobb választás. Vagy pl. most hétvégén sok helyen fagyni sem fog, biztosan nem cserél senki nyárira.
Érdekes lenne egy olyan kimutatás, hogy a két szettet használók esetén az időjárás függvényében hány napot van fent az adott szett akkor, amikor tényleg arra van szükség. Amilyen lófasz telek vannak mostanában (mivel elvileg itt van a nagyobb különbség), nem lepne meg, ha a téli szett többször lenne hátrányos, mint indokolt a négy évszakoshoz képest.
És akkor még nem tettük fel a kérdést, hogy télen vajon - mondjuk - egy 3 éves crossclime plus, vagy egy 6-8 éves (ami itthon eléggé jellemző) vérbeli téli teljesít jobban. Ezt csak azért vetem fel, mert egyrészt az ügyfeleid szerint ekkor véreznek el, másrészt viszont szomorú tény, hogy az átlag magyar autósnál a téligumi nem elkopik, hanem a gumis szokott rászólni, hogy eléggé öreg meg rühes, illene cserélni.
Illetve hangsúlyoznám ismét, hogy nem mindegy: crossclimate vagy crossclimate plus. Előbbi elég erős kompromisszum, bár elég nagyot futott a bemutatását követően, utóbbi pedig elvileg egy nagy update, ami sokkal jobb télen, és szerintem többet tud sokkal, mint egy átlagos négyévszakos.
Akiknek ilyen volt azok gyárilag jöttek ilyen gumival. Land rover vagy range rover evoque asszem volt az egyik ha jól emlékszem, 1.5 év után megkért hogy inkább hozzunk neki téli gumit de ő nem kockáztat. Aztán más meg valami peugeot 107-re vett 4 évszakost és szintén a második tél előtt vett rendes téli gumikat. Szóval lehet hogy a teszt alapján az első télen faszák lesznek de igazából mindegyik gumit a 2. vagy 3. télen kellene tesztelni hogy akkor milyenek azzal sokkal több infót kapnának az ügyfelek. Tehát egy új gumi teszt majd 2 év múlva egy használt teszt ugyanolyan gumikkal.
...és az a cross climate plus volt, vagy a plus nélküli? Mert a kettő között azért van különbség. Egyrészt.
Másrészt pedig én annyi, de annyi ökörséget hallottam már, mint tapasztalat, hogy inkább egy ilyen teszt alapján választok (még akkor is, ha esélyes a részrehajlás), mint a sok nagy okos "tapasztalt" véleménye szerint.
2019. december 4. 21:54:38: megválaszolva Tonx + által,
→ #42235
a márkás jobb lehet, én nexent probáltam, az jó volt, nyáron egybő elkopott de télen télinek isteni volt, meg valami másik márkát az meg télen használhatatlan volt nyáron meg szar
Számomra akad benne meglepetés. Pl. az, hogy a Cross Climate+ egy átlagos magyarországi autósnak teljesen jó alternatíva két szett gumi helyett.
Aminek pedig kíváncsi lennék a magyarázatára, hogy száraz fékezésnél miért növekedik meg a fékútja a téli guminak a hőmérséklet csökkenésével (8°C => 5°C). Szintén furcsa, hogy a Cross Climate+ fékútja száraz út esetén 8, 5 és 0°C-nál szinte ugyan annyi, 2°C-nál viszont picit több . Hasonló érdekesség nyári gumi, száraz aszfalt esetén: 5°C-nál rövidebb fékút, mint 8°C-nál.
Ami pedig egyenesen többenetes, az a Crossclimate+ előnye a nyárival szemben nedves aszfalton, de a vizsgált körülmények között mind a két télitől is jobb. Úgy tűnik, hogy ezt a gumit a Michelin nagyon kitalálta.
Kíváncsi lennék, hogy hőségben hogy viselkedik a nyárihoz képest száraz-, illetve nedves körülmények között.
Jaja, nekem az auto17-esek szokták csinálni pl.
Igaz nem ők csinálják konkrétan, hanem kiviszik Pécelre valahova szakihoz, de eddig mindig jó munkát végeztek.
(nem azonnali éppen ezért, várni kell rá pár napot általában)
Nekem annyi problémám volt vele, hogy mikor a stabrúd lefogatók alsó csavarjait húztam meg, megszakítottam a menetet. Egy elég gyenge alumíniumba fut bele, de ovosoltam úgy, hogy átfúrtam teljesen és átmenő lett.
A furatok is helyenként elég csálék voltak , de kiadta nem kellett fúrni/faragni.
Végső esetben nekem is marad a másolat beszerzése.
Sokaktól hallottam, hogy sok faragást ígényel a felrakása, valamint amit Te is említettél, hogy a csavarok rossz minőségűek.
Túl drága az eredeti ASR, nem látom értelmét. Nekem 6genhez volt másolat, olcsón vettem ebayen. Fel lett rakva és a szar minőségű, hozzá kapott csavarok eltörtek. Vettem helyettük normális minőségű, keménységű csavarokat a helyi csavarboltban, utána jó volt.
Mi az oka hogy eredetit szeretnél? Hasonló problémád volt a kínaival?
Két barátom is használja, utcán és pályázásra is 180-ast. Teljesen meg vannak vele elégedve. Ár / értékben jó.
Ebben a kategóriában inkább ez mint achilles, federal, zestino....
Az egyik 17-ből van a másik 15-ből de az eléggé elhasznált. A 17-est 17 évvégén raktuk fel és közben volt nyári gumi is a kocsin. Szóval most van a harmadik szezon elején. A másik meg szerintem idén még talán végig használható de biztos hogy többet mentek vele a 4 tél alatt. De nemrég küldünk vissza 2 éves Nokian-t amit csak télen használtak és 2 év után rosszabb volt mint a 17-es Conti. De arról nincs képem már De lesz még bőven idén is repedezett gumi. Ha nem felejtem el csinálok képeket is róluk.
Ez a két gumi konkrétan mennyi idő használat után nézett így ki, azt lehet tudni esetleg?
(mert írtál itt 3 évet, de nem biztos, hogy ezekre is az vonatkozik)
Meg ugye szerintem azt se lehet biztosra tudni, hogy a pancserek használták-e esetleg nyáron is ezeket a gumikat, mert akkor mondjuk nem nagy csoda, hogy így néznek ki. (sokan képesek rá, simán)
2019. október 11. 19:01:29: megválaszolva Tonx + által,
→ #42215
Jaja, ott biztos, hogy a féknyereg (esetlegesen nagyobb) meg a felni küllőinek belső fele vesztek össze, (lehet azok is beljebb nyúlnak mint az átlag) mert alapból, adatok alapján, LAZÁN fel kellett volna mennie.
Hát ezek elég ocsmányak... Tesóm régi játszós astráján volt infinity gumi, amivel még száraz úton is életveszélyes volt menni, mert szó szerint jégpálya feeling volt (kb. 8 éves gumik), és az jobban nézett ki, mint ezek. Nekem WR D4 van, de olyan, mint az új ezekhez képest.
Itt van egy amolyan örökbecsű "felpasszínthatósági" táblázat, ez alapján 5,5-re is fel lehet tenni már a 205-öt.
Tény persze, hogy én is 7-es szélességen szeretem használni, mert akkor áll tökéletes derékszögben az oldala, ala "kocka" a gumid.
A 205 még elmegy rá, persze feszülni nem fog, de azért az még nem túl lufi.
Én télinek használtam már 6,5-es felnit 205-tel, annak megfelelt.
(nyárra én sem erőltetném (szeretek kanyarodni ) de ha valakinek a komfort az első, akkor okés az még)
Most úgyis kezdődik a gumiszezon, csinálok képeket minőségi gumikról hogy pár év után hogy néznek ki. Nekem a hankook kezd repedezni, pedig most lesz 3. szezonban fenn. Viszont erősen elképzelhető hogy a kocsi erejéhez kevés a 195-ös gumi mert a lamellák is kezdenek kiszakadni.
Mondjuk erről még nem hallottam sehol, pedig biztos téma lett volna már egy nokian-nal kapcsolatban, akik azért nem kismiskák. Bizonyos gumijuk tesztgyőztes is lett, amikor vettem, abban az évben is 3. helyen végzett ADAC teszten.
Szóval szerintem egyedi eset lehet.
Amelyik olcsóbb azt rakd fel mármint méret alapján. Nem hiszem hogy a határon fog autózni a hölgyemény. De ha lehet valami felső középkategóriást. Hankook vagy nokian esetleg kleber. 14300 és 15300 a 175 vs 185 hankookban pl.
Szerintem tudod, hogy én értelek, pláne hiszek neked.
De még mindig az aktuális kérdezőhöz térnék vissza: Te lehet vettél egy cerka gumit (175) de nem egy sz*rt vettél és nem is egy lo-cost vagy budget gumit. (Conti Premium)
Ő meg azzal kezdte, hogy "mi az a minimum". Akkor ne rakjon már fel 175-öt, legyen már valami tapadása is netán. Érted.
Én is jártam amúgy a 7gen Civic-kel (1.4) egy ideig 185-ös télikkel meg nagyon sokat vezettem egy Nissan Vanette Cargo-t Firestone 185-ös télikkel és mindkettő nagyon is jó volt. De egyiken sem alacsony kategóriás gumi volt nekem sem.
szerk: ja, meg nem azért mert olyan nagy Honda mániás vagyok, de hasonlítsuk már össze egy Jazz futóművét, meg egy 98-as Focus-ét. Melyik vajon a jobb? Szerintem nem nehéz kitalálni....
Ha minden jól megy akkor 3 évig jó lesz, utána elkezd repedezni az egész gumi. Most küldtünk vissza a nokiannak 1 garnitúra gumit, mert 2 vagy 3 év után úgy néz ki mintha 10 éves lenne. A profil megvan de a gumi elrepedezett.
Hát én a Jazz-re 175-ös Continentálokat, Prémium Contact 5 vagy mit vettem aksijósan. Elképesztően jó lett tőle a jazz. Jobban élvezem vele a városi rallit mint a CTR-el. És ezt komolyan írom.