Szerintem ez baromság, a kopásjelző arra hivatott, hogy azt mutassa, amikor már illene lecserélni a gumit. (amikor a gumi profilja egy szintbe kerül vele)
Nem arra, hogy onnan mérje az ember a profilmélységet. Szerény véleményem szerint.
De hozzáteszem: Lehet ez is olyan dolog, mint a centrírozás meg centírozás. Az első a helyes ugye, de nincs ember a Földön aki ne centírozásnak mondaná és sokan úgy is írják le. Lehet a profilmélységet is valójában a kopásjelzőtől kell(ene) mérni, mert az a hivatalos, de szintén nincs ember, aki ne a teljest mérné. Egyszerűen ez terjedt le, ez már így marad.
Ennek ellenére én az első dolog mellett lennék, de hátha majd jön egy olyan valaki, aki ténylegesen is tudja ezt.
Múltkor voltam gumisnál, és érdekes dolgot mondott nekem.
Ő azt állítja,. hogy a profil mélységet a kopásjelzőtől kell mérni, nem a teljes mélységet kell figyelembe venni.
Igaz ez?
Én eddig ezt fordítva tudtam, meg az is lenne a logikus, hisz a mintának az a mélysége.
Nem mindegy hogy 3-4 mm a profil mélység, vagy 5-6 mm.
2018. november 15. 09:03:34: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #92873 2018. november 15. 09:03:07: megválaszolva White + által,
→ #92872 2018. november 15. 08:57:31: megválaszolva Yakumo + által,
→ #92871
16x6,5 ET55 felmegy. Acél is, alu is.
Nekem is az lesz most az FN2-őn. Civic 7gen sport felni. De én mondjuk az ET45 miatt válaszottam. Az kicsit jobban áll alatta.
Tudja e valaki hogy Civic 8gen Type-r első fékre fel lehet tenni 16-os gyári alufelnit (FD).
Hétvégén meg tudom nézni, de jó lenne most megrendelni a téligumit.
Thx.
Hát most nem kotorom elő a könyvet.De ha jól emlékszem 205/55 r16 a másik gumi méret,ami gondolom téli.Mert olcsóbbak ezek a méretek.Nekem viszont a forgalmiban mindkét helyen a 225-ös van,így HA jól tudom akkor én fel se rakhatok szabály szerint kisebbet. Ha csak nem kérek a Hondától valami igazolást,hogy de.De januárban megyek TÜV-re akkor majd megkérdezem az embert,hogy tényleg az a szent írás ami a forgalmiban van?A helyieket pl. kollégákat már nem kérdezem meg ilyesmikről,mert bár ők itt nőttek fel,rengeteg helyi dologról fingjuk sincsen. olyan dolgokról,mint pl. biztosítás,hogy nekem kell felmondani,vagy átmegyek a másik biztosítóhoz és ahogy kötöm az újat a régivel ők elintézik,vagy ők adnak egy felmondó papírt és nekem kell úgy külön?Szóval erre se tudtak választ adni,pedig 20 értelmesebbet megkérdeztem,de fingjuk sincs.Az 5 napos rendszám szintén ilyen téma volt,az pedig,hogy más megyébe költözve már nem kell új rendszámot csináltatni azt is tőlem tudták meg itt sokan mint újdonságot.Ezek a dolgok pedig a hétköznapi életben elérhető dolgok,változások.Ők sűrűbben cserélgetik az autóikat mint pl. én.Ennek ellenére nincsenek képben.Így most már mindenhova célirányosan megyek információért.
2018. október 28. 19:17:09: megválaszolva Tonx + által,
→ #41964
Közben beszéltem egy cimborámmal,most vett nissan pulsart és a forgalmiba bele van írva neki,hogy nem használhat téli gumihoz hóláncot.Nekem ez így kicsit furcsa,mert azért az nem egy ültetett sport autó.Na de,mindegy,ha így van akkor így van.
Nálam az gond!
Most tervezem,hogy veszek egy type-rt.Nem idén,jövő őszre gondoltam,bár a kp megvan most is rá.Viszont csak 2 db parkoló helyünk van,így valaminek menni kell,vagy ufo vagy jazz. Egyiktől se szeretnék megválni.Itt a hóhelyzet meg adott.
Opció lehet még a szezon rendszám.Mondjuk télre letámasztom otthon az új jövevényt és marad az ufo,tavasszal meg csere.
Két kocsit nemigazán akarok fenntartani.
Ez van a könyvben. Azért irtam, hogy ezen mert a többit nem tudom. Amúgy a gyári méretü kerékre irja hogy nem lehet, és emlékeim szerint tényleg baromi közel vannak a gumi belsö pereméhez a futómű részek, plusz a spoilerek is.
de jó is az az enkei, vmely nap:
- Drágám, nem csipog neked a kocsi ??
- De igen, már egy hete.
- És nem szólsz ? Defekted van jobb hátul.
- Ja nem tudtam miért csipogott már 1 hete meg villogott minden a műszerfalon.
őőőő.. )
De 1 hét alatt kb 500 kmt ment, SEMMI baja nem lett a felninek.
persze, és végre rájöttem hogy lehet összekarcolni a tetőkárpitot meg ott a világítás kapcsolóját mert a mazdában is megsérült és láttam !
Táska!
A női táska a legjobb.. asszony közel ül a kormányhoz mert pici. beteszi maga elé a táskát van rajta zippzár elől. ez a kormány közepet a dudánál karcolja mert azon sikálja végig..
a kormány bőrözését is megsérti, de a farmer is le tudja tépni, ez tapasztalat, az csinálja a hosszú recés csíkokat rajta
De a tető.. hát van a táska tetején is zippzár !!! a feje felett akarja hátra tenni hopgy miért úgy nem értem.. ilyenkor a fém zippzárat nekicsapja a mennyezeti lámpának, azon elhúzza és kész a mély karc rajta
a 19es enkei felni meg hát sérül parkoláskor ahogy elő van írva
Nem sok autóról tudok ahol külön van téli és nyári méret. Olyan van hogy ha hóláncot használsz akkor ráírják hogy milyen méretű legyen a gumi, de ez is csak akkor ha ültetve van az autó.
Nálunk kibaszott szűk a bejárat és mindkét fele padkával van elhatárolva, időbe telt mire rutinból megtanultam úgy rátolatni hogy százból százszor korom sötétben sem érjek egyikhez sem.
Az új felnit két év alatt egyszer karcoltam meg, mert szar helyen kellett manőverezni idő híján is voltam és még ideges is. Vigyázok mindenemre, de ilyesmi megesik mindenkivel..és olyan is elő szokott fordulni hogy apám vagy a testvérem vezesse az autómat.
Különben is miért ne vegyek peremvédőset ha olyan is létezik ha egyszer megvédi a felnit már megérte
Igen, a peremvédő betűjelét szinte tényleg sose használják. Ami viszont nagyobb baj szerintem, hogy emellett sok helyen külön fel sem tüntetik a tulajdonságoknál, amit linkeltem ott legalább kiírják külön.
Hát én peremvédő nélkül se padkáztam meg soha az EP3-at, annyi a trükk hogy kerülöm a padkákat
Amúgy ez kép is azt mutatja, hogy szart se ér a peremvédő, persze szerintem. Előző autóimon voltak peremvédős gumik, semmit nem ért. Azóta kerülöm az összes veszélyes helyet, ennél jobb védelem nincs
Nálam így néz ki a dolog.
Lehet a kép sem adja át rendesen, de a bal oldali peremvédős tényleg túlnyúl a felni peremén, és egyszer sem padkáztam még meg, az az előző tulaj(ok) műve. A jobb oldalit meg az első adandó alkalommal sikerült
és valóban úgy tűnik mintha alacsonyabb oldalfala lenne a peremvédősnek, de a két gumi tök ugyanaz a méret
ep3 gyári mérete nagyon peres?
amúgy érdekes hogy így egymás mellé téve a télit és a nyárit (mindkettő 205/45 R17) vizuálisan a peremvédős oldalfala sokkal peresebbnek tűnik.
ahha, tehát ez az én méretemben a ritka 205/45 R17-ben, ami szélesebb abból több a peremvédős (és még jóval olcsóbb is).
205-ben csak valami BMW edition van peremvédősben, ami még 20%-al drágább is.
Gyári mérethez viszont ragaszkodom így Mislen úgy tűnik ki van lőve
En is ezen a velemenyen vagyok. Arra, amire ki van talalva rohadt jo az AD08R. Amugy az "esos" besorolasa is B, tehat az is jo foleg, hogy nem erre van kitalalva, biztonsagosan el lehet kozelekedni vele.
Hogy mennyire fog kopni azt nem tudom, mert csak 1 szezont mentem vele eddig, majd meglatjuk. Oldalankent/tengelyenkent rotalva oket szerintem minimum 3 szezont elmennek majd, de akar 4et is. Ami nekem boven eleg.
Nekem az sem tunt fel amugy, hogy hangos. Bar szerintem itt az is kozrejatszik, hogy a 95' del Solom hangszigetelese valoszinuleg osszemerhetetlen egy majd 10 evvel ujabb EP3enal.
Elotte RE002m volt, ami ugyan jo gumi, de azert szarazon labdaba sem tud rugni az AD08R ellen. Esoben meg akkor sem szaguldoznek, ha Rainsport 3 lenne.