Hát én a Jazz-re 175-ös Continentálokat, Prémium Contact 5 vagy mit vettem aksijósan. Elképesztően jó lett tőle a jazz. Jobban élvezem vele a városi rallit mint a CTR-el. És ezt komolyan írom.
Ez teljesen igaz, de az én olvasatomban a 185 is elég keskeny, a 175 már inkább "pengeél" mint gumi.......
Igaz, jól lehet vele korcsolyázni, de megállni kevésbé. Plusz írja, hogy városban lesz használva, na ott ritkán van azért magasabb hó, (és ez a keskenyebb gumi jobb télen dolog főleg hóra vonatkozik, csak ezt sokan elfelejtik, mert az a jobb és kész) inkább a nedves úton való tapadás lenne a lényeg, abban meg egyértelműen jobb a szélesebb.
Amit leírok, az csak a szubjektív véleményem, azt csinálsz amit akarsz.
De: Én a 175-ös gumival nem állnék szóba, azért szerintem a minimális méret, ami egy autón legyen, az a 185.
(én Suzukira se tennék 165-175-öket, hiába tudom, hogy az a gyári méretük.)
185/65R14-ból pedig a Laufenn erősen kétséges még számomra, én azt nem biztos, hogy megvenném. Az első amivel szóba állnék, avagy ráaggatnám egy autóra, az a Barum Polaris 5. Van persze árban párezer forint (2.000Ft) különbség (főleg ha 4 gumira nézzük) (8.000Ft) de szerintem annyit meg is ér a különbség.
(szerk, ja: az ADAC tesztje kifejezetten sz*r a Laufenn-nek, ha ez számít)
Szerintetek mi az a minimális, de elégséges gumi, amit még rá lehetne tenni egy 98-as 1.4-es Ford Focusra? Télit keresek 175/70 R14-ben, vagy (ha jól néztem, akkor ez a váltója) 185/65 R14-ben. Laufenn van jó áron, de van, ahol dícsérik, van ahol meg kerülendőnek írják. Hölgy sofőrnek kellene 90%-ban városon belül szaladozni.