Üdv.
F20 Már egész olcsón kapható sacc 750 től felfele állapot persze kérdéses... ami jó inkább közelit az 1M-hez
H22 dob az áron mert ritkább (általában jobban felszerelt) nemrég 1,3M közeliek voltak meghirdetve....
Turbó szerintem a piaci értéken inkább csökkent mert félnek tőle az emberek illetve kérdőjel az állapota....
Hali.
Érdeklödnék hogy jó állapotú 5gen lúd milyen áron megy a piacon és mennyire keresik/kelendő?
Esetleg H22 motor vagy turbó mennyit dob az értékén?
Köszi
Sosem láttam még ilyet eddig de nagyon kíváncsi lennék mennyire hasonlít az eredeti méretekhez. Tuti jobb mint egy kézzel hajlított vagy más típusról való ív.
A DOT3-DOT4 kérdést félreértetted.
Mndenképp cserélném,amiatt kérdeztem az összeférhetőséget,hogy ha elkezdem kiengedni a régit,ami esetleg DOT-3,és töltöm be a DOT-4-et,maradhat a rendszerben némi DOT-3,ami keveredni fog az újjal.
A féltengely támcsapágyába mindegy milyen zsírt teszel, csapágyzsír legyen.
DOT3-ra önthetsz DOT4-et de semmibe nem telik cserélni DOT4-re és nem is árt néha
Egy literrel át tudod mosni az egész rendszert ami pár ezer Ft.
Ha ABS is van a 4genedben akkor abban is cserélni kell, ami nem egyszerű művelet de tudok segíteni. ITT (8119) leírtam, ha emléxel
Azért ide teszem, mert ez egy relatíve lassan pörgő topic és talán többen látják itt.
Továbbá erre a típusra van a legjobb rálátásom és a ritkasága miatt szerintem egyike a legkevésbé karbantartott autóknak hozzáértés és szerviztámogatás hiányában (no meg a piszkos anyagiak...).
Még tovább megyek, akinek ilyen autója van az a legtöbb esetben főleg magára számíthat, mert a szerelők a legtöbb esetben csak rontanak az állapoton a hozzá nem értés miatt.
Példa a periodikus karbantartásra 4g Prelude esetében amit SENKI nem tesz meg... 4g Online Service manual
PAGE 35-36: Kenési pontok
PAGE 37-39: Periodikus ellenőrzési lista
Jelentkezzen aki már látott ilyen listát a szerelője kezében!
(Amennyiben az adminok máshol is megjelenítenék ezt a cikket, javaslom a szerviz topic fejlécébe rakását, hogy ne tűnjön el az éterben.)
(Meg egy kis reklám: 4g és 5g Prelude szervizelésével, karbantartásával, beállításával, kasznizással, alkatrészellátással, tanácsadással kapcsolatban szívesen segítek!)
Szia! Biztató, amiket írsz. Első körben megveszem a javító készletet, utána pedig elvinném hozzád megtekintésre, ha tudsz segíteni és megbeszéljük. Köszi, hogy írtál!
Szia!
Admin nezetet osztom en is.
Fenyezest vallalunk, 20e/elem ha normal szinrol van szo.
A szakszeru szetszedest/osszerakast mi csinaljuk, a mennyiert az megbeszeles kerdese.
A lakatolashoz meg latni kell a kasznit de 100alatt van az tuti.
A 4g lud 12elembol all +1 a sallangok mint teto, tukor, szarny.
Kb igy szamolhatsz.
Kerdezd meg Indiant, kuld kepeket is ha akarod, az ovet is mi csinaltuk Chip-el.
Ha erdekel szolj, hivj!
Inkább 400... Ha rendes kamrában, anyagokkal dolgozik a mester. Mondjuk ez Bp-i ár. A minőség közelről nemalegfaszább, de elmegy. Sufni tuningos meg 2 kilóért telibefujja az udvaron a csirkeól mellett
2 éve 300E - 600E között mozogtak az árak komplett fényre. Falcos, darabokra bontott autóra. (adatlapomon a 4kilós fény )
....és majd egy 1 literes turbó-kompresszor nagynyomású benzinest,vagy egy TDCI-t,egy kettőstömegűst,vagy egy DSG-t,vagy egy FSI-t,vagy bármi "modern" vackot próbálj szerelni otthon,otthon ésszerű összegből fenntartott szerszámkészlettel,ésszerű árakkal.....hajtépés lesz.....
Azért a Prelude-n még sokmindent meg lehet csinálni otthon,és hogy az alkatrészek drágák?
Sztem annyira nem...
Ráköltesz az autódra még 600eft-ot, de akkor tudod, hogy minden rendben van rajta.
Ha veszel egy másik autót, azzal kezded, hogy állambácsinak befizetsz egy rakás lóvét (azt akár tolhatnád a prelude-ba és azzal is már előrébb vagy) , aztán még ott lesz az első nagy szervizköltséged + még jönnek majd azon is sorba a javítandó dolgok.
4 év Prelude birtoklás után elérkeztem a Nagy Dilemmához:
Megtartsam és toljak bele még egy rakat pénzt, vagy szabaduljak meg tőle és adjam el alkatrésznek (vagy egy nyikhajnak, aki tolja, amíg szét nem esik)?
Az autó egy '92-es 4 gen. 590 000 Ft-ért vettem 2011 májusában. Sajnos rejtett hibája volt, így 3 hónappal később csapágyas lett. 220 000 Ft-ért sikerült a motort újjá varázsolni, és azóta is tökéletesen megy, semmi baja nincs, 1000-1500 km-es túrákat simán lenyomok vele.
A 4 év alatt természetesen nagyon sok minden fel lett újítva rajta: vezérlés csere, vízcsõ csere, akku csere, fékbetétek és tárcsák cseréje, kipufogódob csere, néhány mûanyag cseréje. Került bele riasztó és ablakfelhúzós, távirányítós központi zár.
Viszont eljött a karosszéria felújításának ideje. A hátsó kerékívek és küszöbök rohadnak/megrohadtak, a lakk pattogzik le vagy foltokban homályosodik. Most hozzájutottam egy kis pénzmaghoz, menne is talán a dolog. Azt számoltam, a javító készlet 60k, a lakatolás 120-150k, plusz a fényezés, ami olyan 200-300k lenne (ez utóbbi kalkuláció, erre még nincs ajánlatom, lehet fóliázással olcsóbban jönnék ki). Szóval alsó hangon is 400-600 ezer lenne befejezni a kocsit. Viszont ez az, ami elbizonytalanít. Az elmúlt 4 évben minden felesleges pénzem a kocsira költöttem. Nem mondom, hogy rosszul éltem miatta, de azért tudtam volna másra is költeni. Nem vagyok egy feladós típus, de lehet, hogy ez az a pont, ahol inkább meg kéne szabadulni az autótól, hanyagolni egy darabig az autózást, és gyűjteni egy újszerű kocsira, amivel nincs ennyi gond. Persze az még többe lenne, hiszen egy új vagy újszerű kocsi 2 misinél kezdődik, a Prelude meg eddig kb. 1,2 misit vitt el. Jó kérdés...
Miért ne érteném, csak azt mondtam hogy az accord órája sem pontos, azt hogy a prelüjé még annyira sem azt már az elején írtam amikor beszúrtam a videót
Nem vitattam hogy az accordé van közelebb a reálishoz.
Azt viszont nem fogom megérteni elméleti síkon akkor sem hogy 2.0 4gen "nem tud" olyan időt azzal a konfiggal, mert a saját szememmel láttam.
Háromszor egymás után ment nagyon hasonlót, egyébként Eszék, Horvátország. Idén is megyünk szerintem.
Nekem ugyan nincs Preludem, de ha egy gyári 1.6 vti tud 15.2-t, akkor h23-nak nem hiszem hogy 17.1 -től ne lehetne jobb ideje.
Mindegy nem vitázom, meg hazudni sem hazudok, nem is volna semmi értelme, főleg mert nem is az én autómról van szó
Én sem értem, azt fenntartom hogy valami a méréssel nem stimmelt, meg ha már itt tartunk a végsebességet sem értem...
Látom csak nem érted. Én tisztában vagyok azzal, hogy ami az én órám szerint 180, az valójában 170, de mivel a prelude-on még ráadásul nem megfelelő volt a méret, így az nem hogy a 180-at, de a 170-et se érte el, miközben az accord igen.
Láthatod triciklinek is 15.7 volt a legjobb ideje pedig az H22, a spoilerezett H23-nak meg 17.07.
Igen, ha nincs telepakolva ilyen plusz kiegészítőkkel, jó állapotban van (gumikat, kuplungot is beleértve) és ügyes a sofőr, akkor tud 16 alá menni. Az se mindegy honnan indul, mert utcai gumisoknak tán akkor volt jobb ideje, ha a nem ragacsos részről rajtoltak.
Értsd már meg, hogy nem tud olyan időt egy 2.0 4.gen prelude, azzal a konfiggal!
Igen óra szerint nem reális, de egyébként ha nem tévedek az általad linkelt Accord CB3 16"-os gumimérete a tökéletes váltója a gyárinak (185/65R15-nek), így az is szinte biztosan túlmutat óra szerint a reális sebességen, mint minden autó esetében
Ezzel nem azt akarom mondani hogy nem megy jobban, mert az butaság lenne, de azért kíváncsi volnék mekkora lenne a differencia repülő rajtból.
Tényleg nem tudom hogy mehet ennyire az övé egyszer itt be is számoltam róla, legközelebbi alakalommal is leméri valahol azt mondja, és arról majd rendes felvételt készítek. Vagy jövőre rábeszélem Kiskunlacházára, úgysem voltunk még
Egyébként Peve hogy lehet egy 2.3-as 17.1-es időt általánosítani, amikor zepefrs szerint is 15.9?
Egy 2.3-as 160 lovas ami rendben is van, be kellene hogy menjen 16 alá is akár
Azért volt lényeges a videókban szereplő autók kerékmérete, mert míg a prelude és az accord is 180-at mutat és összevetve a két videó idejét a rajtól 180-ig, de a prelude még közel sem érte el azt a tempót, mint az accord.
A súly meg:
Prelude: 1260+ utas aki 120 + sofőr 85= 1465!
Accord: 1350+ sofőr 75= 1425 !
Lehetne jobb időt menni, de hogy 135le-vel nem, az biztos.
JA azt el is felejtettem írni, hogy amikor a 17.2-es időt mentem, akkor még nem 1350kg volt, mert akkor még nem volt benne a gázszett.
Igen ezért is mondtam hogy a gumiméret más, ezért nem mutat pontosan az óra.
A végsebességes videó viszont 195/65-R15 -el lett mérve, ott látszott is hogy pontosan mutat
Előbbi videót ismerem egyébként, láttam már többször, és érdekes hogy óra szerint szinte ugyanúgy megy a kettő, DE a gumiméret kisebb az enyémnél, és két ember ült benne, az egyik 120 kilós
Viszont az nem lehet hogy az általad írt 16.2-es időtől lehetne azért jobbat menni? illetve az is közrejátszhat hogy haveré nincs 1350 kg. Egyszer mérte 1260 körül volt.
Ezzel sikerült 16.2 -t menni (kerékméret: 195/55R16, súly 1350kg+én kb. 75kg voltam) és ez volt 160le, tehát akkor az időméréssel nem stimmelt valami. Itt meg már kicsit több módosítással ugyanazzal a kerékkel, súllyal stb...
Sajnos utóbbi konfignak nem volt mért ideje.
Ami nem gyári tehát az f20z1 váltó, másik leömlő, és a katalizátor kidobva, padon lemérve ezzel a felállással 135 le.
Egy fél milliós bontatlan f20a4
Haver hajt aki kb 85 kg, anyósülésen aki felvette egy legalább 120 kilós monstrum
Szerintem nagyon jól megy a kis Prelü (a gumi valamivel kisebb a gyárinál, ezért nem olyan pontos az óra, mint a tegnapi videón).