LOL! Félünk? Nem, dehogy, nem erről van szó. Csak nem értettem a klikkesedést, de most hogy látom az előző hozzászólásom értékelését, így már nincs is több mondanivalóm. Kellemes fészbukozást az illetővel!
Szerintem hülyeség vagy az egyik vagy a másik között dönteni.
Az oké, hogy az adminok félnek mert így lassan esetleg elhagyják emberek a fórumot.
Viszont amelyik felhasználó nem pártolja a csoportot az vessen magára.
Indián nem azt mondta hogy mennyünk át oda és a Fórumot mellőzzük.
Ne feledjük nem olyan autóval rendelkezünk ami minden sarkon van, és az után járás is legtöbbször nagyobb aktivitást igényel aki pedig ezt tudja, az írni és olvasni fog mind kettő helyen.
Ui: FB-n nagyobb az esélye a felkutatásnak mert 10.000 szer több ember használja mint a fórumot.
(márpedig a kiindulási pont ez volt)
A fórum viszont őstagokkal rendelkezik és több oldalú egy helyen
Ugyanezt a kérdést tettem fel az illetőnek, Azt mondta, összeszólalkozott valakivel, ezért kitiltottátok.
Ha gondot okozott a bejegyzés, töröld nyugodtan!
Miért nem jó a fórum erre a célra? Sokkal több hasznos infót lehet/ne itt találni, főleg azért, mert sokszor nem csak kimondottan Prelude-ös infóra van szükség, hanem más szaki is tudja a tutit.
HR-V-nél is szerveztek valamit, vannak benne vagy 5-en
"Sziasztok!
szeretnénk összegyűjteni a hazai 5 gen Prelude tulajok színe javát ahol szakmai, szerviz és egyéb tapasztalatokat, találkozókat, élményeket oszthatunk meg egymással.
Akit érdekel kérem csatlakozzon esetleg ossza az ismerőseivel, vagy ajánlja az ismeretségi körében az 5 gen lude tulajoknak.
köszönöm!"
én intéztem már F20 beiratást.
mivel volt ebben a kasztniban F20A4, ezért nem kell mindenféle műszaki leírás. a fékek és futómű és minden más megfelel, mivel csökken a teljesítményed. a fékjeid is ugyan akkorák, mint az európai f20-nak.
én személyszerint felhívtam a honda hungary-t és elmondtam, hogy BB1-es kasztiban tönkre ment a h23 motor és F20a4-et szeretnék bele tenni. a gond az, hogy BB1-es kasztniban nem volt gyárilag F20a4, de a BB2ben ( javítsatok ki légyszi, mert régen volt. mi az EU kasztni kódja? ) viszont volt. legyenek szívesek adjanak egy igazolást arról, hogy beépíthető.
( nem baj ha felkészülsz teljesítmény adatokból, illetve évjáratokból. és természetesen ez akkor aktuális, ha meg van már a donor motor, mert ugye kell a motorszám hozzá )
a motor beszerzése csakis olyan helyről ajánlott, ahol adnak bontási igazolást és a donor autó alvázkódját is megadják. én a karcsitól vettem budaörsön, ő oda adta az adattáblát is ami az autóból származott.
ezek, ha megvannak, akkor bepattintod és elmész műszakira vele, mondom, hogy motorcsere van, itt vannak a papírok és jónapot.
ennyit tudok segíteni, amikor én csináltam így működött.
Beszéltem az előző tulajjal, elmondta hogy a riasztó ki van kötve, mert érzékeny volt és nem szerette, hogy állandóan bekapcsolt...egyébként itt van egy kép róla.
Elmondta azt is, hogy működött a távirányítós központi, aztán annyit tudott mondani, hogy az immobiliserhez van köze, hogy nem működik, pontosan nem tudta megmondani, nem értette, hogy mit mondott neki a szerelő annó. (egyébként egy idős hölgyről van szó, nem nagyon volt képbe a dolgokkal) Nem volt neki annyira fontos hogy működjön... Tehát elvileg a távirányító működik, valami elektromos gond lehet? Mi köze lehet az immobiliserhez?
A motoromat először Honda szervízben szedték szét és szerintem odafigyelve rakták össze a hosszú ismeretségünk miatt (nem ez az első Honda a családban). Én biztosan kevésbé szakszerűen csináltam, de mivel magamnak csináltam ezért amit lehet tisztogattam és pár helyen le is szedegettem lerkódásokat a vízjáratból. Több csövet is cseréltem újra, mert féltem a lyukadástól.
Herth+Bush, Jakoparts, Eneos 5w40 - ezeket használtam összerakáskor. Amit róluk olvastam, hogy ezek nem a gagyi kategóriás óccsók.
F20 jól ötletnek tűnik csak itt is a megbízható előélet a fontos. Honnan lehet biztoságosan és nem túl drágán ilyen motorhoz jutni? Hol érdemes beszereltetni Pesthez közel?
Utóbbi időben olvastam, hogy elég macerás a forgalmiba való beíratás, ha nem ugyan olyan a motor, mint az előző. Ilyenkor műszaki rajzokat, műszaki megtervezést kérnek az egész autóra (pl. fékek, felfüggesztés, stb). Ez elsőnek riasztóan hangzik.
A H22 töblet ereje nekem nem fog kicsit se hiányozni, így szerintem ezt a vonalat nem fogom vizsgálgatni.
Én az autót csak 3000 km-t vezethettem (remélem még sok van előttem), de így negyvenen felül nem rugdosom az autót, mert tudom, hogy árt neki. Viszont előttem mások beleraktak 232 ezret és fogalmam sincs, hogyan bántak vele.
Teljesen egyetértek triciklivel, hogy az odafigyelés a legfontossabb. Ilyen öreg autót már csak óvatosan lehet szétszedni. Én csak egy műanyag elem csavarjánál hibáztam, a többi patent, cső, idom, eletromos dugasz lassan de óvatosan lejött és visszament. Ami lejött az zacskóba feliratozva, ami bent maradt arra sárga cetli, hogy mi merre hogyan, fotók, stb. Ezért volt ez 6 hónap.
Viszont a vállalkozókedvemet elhasználta ez a 6 hónap, most már egyedül nem tudok/merek továbbmenni.
Nem kötözködésből, csak információként mondom, hogy a Nikasil az nikkel-szilícium karbid bevonat, de a Honda FRM-et (Fiber Reinforced Metal) használ, ami szénszál és alumínium oxid réteg, ami vastagabb a Nikasil bevonatnál, így maximum egyszer hónolható a hüvelyfal.
nincs baj a H22-vel, azon kívül, hogy a 185 LE-ből jó esetben is csak 175-öt tud, de inkább 170-et gyárilag, illetve ha már vesz valahonnan, akkor annak ismételten nem ismert az előélete és mivel ezek a blokkok nicasil-osak, még fúrni sem lehet, ha ne adj isten felújításról lene szó. és ennek ellenére is méregdrága, egy másik autó ára egy bontott ilyen motor.
szóval, ha már eleve azzal van szerelve egy kocsi, akkor azt mondom oké, de biztosan nem tennék bele, tudva azt, hogy az F20-bol 160-170-et lazán ki lehet hozni, minden erőfeszítés nélkül.
főleg itt adottak lennének a H23 alkatrészek
de ízlés dolga, ki mit tenne. a logikus az F20-at diktálja, de eltérő gondolat mindíg akad
Osztom Peve véleményét én is, azt azonban hozzátenném, hogy minden motor hosszú életű, ha rendszeresen karban van tartva, olajcserét kap belevaló olajból, nem pörgetik szét (pl. a nem pörgős 2.3-ast), stb... 2.0-t is láttam már csapágyasan, hengerfejesen, elég ha nem cserélsz benne olajat és rúgod neki tiltáson vagy az egyik "karbantartásnál" remek utángyártott olcsó HF tömítést raksz bele, mert ezzel spóroltál 5e Ft-ot... Abba nem gondol bele senki, hogy 3-6 hónap múlva a motor tönkremegy attól az 5e Ft hiánytól...
Az lentebb szereplő (valóban gyárilag érzékeny) 2.3-as HF javítására kíváncsi lennék azért, milyen alkatrészek kerültek bele és milyen körülmények között. Hogyan lett visszaszerelve az összes sallang, ld. vákuumrendszer, kábelek, csövek, stb. Szinte senki nem foglalkozik pl azzal, hogy összerakásnál lepucolja a gumicsövek alól a rozsdát/oxidot, minden patent a helyén legyen (leszereléskor nem letépve, elvágva), pillangó és alapjárati levegőrendszer tisztítva kerüljön vissza és még sorolhatnám.
Pont a H-s motorokkal szopik mindenki, mert nem lelkiismeretesen és nem hozzáértően vagy utánaolvasva szerelik őket. Ezek a motorok a "legbonyolultabbak" az öregek között (B,D,H), bár egyik motor sem hálálja meg ha az udvaron vagy a sufniban rakják őket össze...
Ha hosszú életű motort akar valaki, akkor azt nagyon körültekintően és megfelelő alkatrészekből kell összerakni. Sok olyan fő alkatrész van amire érzékenyek a Honda motorok pl a HF tömítés, szelepfedél és karter tömítések, szelepszár szimering, stb... Ezt úgy értem, hogy ha valaki egy HF felújítás után még százezer km után sem akarja ezt megismételni, akkor nagyon nem mindegy mit tesz bele.
Lehet persze sok 10e kmt menni minden utángyártott szarral is de hamarosan folyni fog az olaj, beköszön a víz az olajba és hasonlók várhatók. Van persze kivétel csak ritka.
Én azt hittem csapágyas de a végső megoldás F20 ahogy Peve is mondja vagy egy 2.2 VTi bele de az jóval költségeseb.F20 meg van bőven eladó és tényleg megbízható.
tudom, hogy emiatt páran nekem ugranak majd, de én mégis ezt tanácsolom.
a motorfelújítás árán vásárolj egy F20a4-et. váltó, szívósor nélkül ( és leömlő sem kell ) , csak a blokk hengerfejjel és írasd be azt a forgalmiba.
kompatibilis a váltód, a szívósorod és a leömlőd is pnp.
2 vezetéket kell átkötni a szívósorhoz és használható az autód. a 133 LE helyett 140-150-ed lesz így is, a mostani 160 helyett. viszont egy atomstabil motor kerül az autódba.
sajnos a h23-ak többnyire gyári hibásak, ilyen olyan gondjaik vannak. sok sok törődés és odafigyelés mellett maradnak csak tartósak.
Sziasztok, amikor megvettem a gen4-es Prelude-ömet (H23A2 4WS) egy gyerekkori álom vált valóvá. Sok tennivaló volt vele, de nem siettem - olaj itt-ott szivárgott, felfüggesztés rendbehozatala, hátsó lukas kerékívek, akksi, stb... Haladt a dolog szépült az autóka. Aztán kilukadt egy vízcső, csak vékonyan spriccelt, de amikor gyorsan cseréltem belül olajsáros volt. Innen kezdődött a szomorúság. Végül azt hallottam, hogy hengerfej tömítés - hát ha muszáj ... Na egy rakás pénzért kicserélték, meg egy, s más kötelezőt, de az már betett, hogy 1 hónapot sem tudtam használni utána. Mivel sokba fájt már eddig a dolog, így magam szedtem szét. 6 hónap alatt komótosan, sokat olvasva. Hengerfej le, szépen felújítatva a VI. kerben, majd minden össze. Ott mondták, hogy nagyon kicsi volt a síktól való eltérés, így lehet, hogy a blokkot is kell majd csinálni. Összeraktam, beindítottam, örültem ... de úgy tűnik tovább kell menni, viszont ez már itthon nem megy és sokba van ez már eddig is. Tanács, ötlet, segítség? Vagy csak vígasztaljatok...
Keresd meg a riasztó dobozát vhol a műszerfal alatt és a számát írd le ide.
A távadók ellenőrzését csak itt személyesen tudnám megnézni és összehangolni, de ahhoz pestre kell jönnöd.
2015. január 6. 11:46:54: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #20684
Itt a kép a távirányítóról.
Meg ezenkívül még van másik kettő(azokról most nem tudtam képet csinálni, de ha kell majd küldök), amik szerintem a riasztóhoz vannak, de azokon csak 1 gomb van, ilyen egyszínű feketék, meg rájuk van írva hogy meta és azokkal se reagál semmire. De sztem azok a riasztóhoz vannak, viszont a riasztót sem tudom hogy működik.
Köszönöm a segítséget, de sajnos így nem megy. Már többször végigjátszottam, meg ismertem is ezt a módszert, a civicnél már sikerült betanítani a távirányítót, gondolom most is jó csináltam mindent, de mégse működik... Elképzelhető hogy rossz a távirányító? vagy mi lehet a hiba oka?
Engem az érdekelne, hogy a képen látható távirányító lehet a gyári? Ezt kaptam az autóhoz amikor megvettem, de nem működött. Elemet cseréltem benne, de így sem. Az autóban benne van a gyári (én úgy gondolom, mert rajta a Honda felirat) riasztó, bele is megy a képen látható kicsi kulcs. Ezt próbáltam átfordítani a másik állásba is, de így sem működik.
A programozás rajtam is segíthet?
Üdv a ludasok között!
Gyári távirányítód van? A gyári rádiós ajtónyitónak semmi köze az utólagos (Meta) riasztóhoz.
Itt egy videó a tanításról.
Ha meg megy az angol:
2015. január 4. 10:34:11: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #20670 2015. január 2. 08:11:42: megválaszolva h22peet + által,
→ #20662
Üdv mindenkinek!
Örömmel jelentem, hogy 5gen Prelude tulaj lettem!
Kérdésem a következő lenne:
Kaptam hozzá egy távirányítót, cseréltem benne elemet, de nem tudom betanítani a távirányítót.
97-es luderól van szó, olvastam valami olyasmit, hogy csak akkor működik, ha van benne riasztó. Nos nekem van benn az is, valami utólagos (meta system), van ahhoz is két távirányító, de fogalmam sincs, hogy működik.
Szóval, ha valakinek van tapasztalata, információja a beüzemeléssel kapcsolatban és megosztaná velem, akkor nagyon hálás lennék.
Ez elegge nem mindegy mert a 3g mechanikus 4ws-el rendelkezik ahol kardannal megy hatra a kormanyzas mig a 4 es 5g elektronikus. Emiatt fuggetlen az elso es hatso kormanymu osszekottetese igy az elektronika mondja meg mikor allnak a futomuvek/szenzorok egyenesen es erre kell allitani.
Egy fontos info kimaradt, 3genről van szó. A többiről nem tudok nyilatkozni, de a futóműves mentalitásából ítélve nem kizárt, hogy a 4-5genekhez is ért(ene). :-)
Az a futomuves aki nem ert a 4ws elektronikai beallitasahoz, kozeppontositasahoz es rogzitesehez az nem tudja beallitani a futomuvet. Lehet h valaki neki mer allni de az egyaltalan nem tuti h a futomu egyenes allasa es a 4ws egyenes allasa meg fog egyezni elol es hatul is. Meg a szakszervizek sem ertenek hozza. Egyik sem. Nem lehet ugy futomuvet allitani rajta h kulon kulon az elektronikat meg a mechanikat. Minden esetben egyutt kell.
2014. december 29. 15:41:39: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #20658