HONDA fórum
2024. május 2. csütörtök, 12:34,  Zsigmond Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve:

Nyitotta: -Törölt felhasználó-


Hozzászólás/oldal:
 

 << eleje | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |

#39 Taki 0  2005. május 31. 11:24:48 re: #34 (Hondahuszár 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Elöl szerintem kb. ugyanakkora a hely mind a két kocsiban.
A magasság egy kicsit fura. A Prelüdben szerintem alacsonyabban ülök, mégis a tető közelebb van. Majdnem beleér a fejem. 180 cm vagyok. De inkább a lábam hosszú, mint a felsőtestem. Csodálnám, ha egy Doci felépítésű ember elférne normálisan benne.
Van ülésmagasságállítás benne??? Hol? :)
Én már kipróbáltam 4 emberrel, nagy panasz nem volt. Valszeg nem is mertek panaszkodni :)
Azért az elejét én még nem látom a gépnek. A nagyobb baj, hogy a seggét se. Még elég nagy helyeket hagyok parkolásnál. Ezért is jó lenne egy kis szárny, az mutatná a végét.
Igen, a coupe dobfékes :(
Jössz a pesti talira?
2005. május 31. 11:36:07: megválaszolva Hondahuszár 0  által, → #40 

#38 Hondahuszár 0  2005. május 31. 11:21:12 re: #32 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Jól áll neki az S2000-es hátsó lámpa és szépen is lett beépítve.
De az a 2 szétálló kipuffvég...hát...ízlés kérdése!

#37 Hondahuszár 0  2005. május 31. 11:18:48 re: #30 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Ez a Firebird-Camaro szerű légbeömlő pocsék egy japán autón szvsz!

#36 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 11:18:05 re: #33 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
na ez a zsír gép /mosoly.gif /smile5.gif

#35 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 11:16:07 re: #33 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt

2005. május 31. 12:17:53: megválaszolva Tamass +  által, → #44 

#34 Hondahuszár 0  2005. május 31. 11:15:06 re: #27 (Taki 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És az első helykínálat milyen a Civichez képest?
Az én 7. gen Civicemben jó nagy volt a fejtér elöl és hátul is, de elöl nem lehetett eléggé hátratolni az ülést és a combom eleje így sem ért az ülőlaphoz. Hosszú úton fárasztó volt.
A Prelu-ben már nem is kell teljesen hátratolni, de a hajam az ülés alsó állásában is a tetőt éri (185 cm vagyok).
Ettől eltekintve nagyobb benne elöl a hely és külön jó hogy a földön ülök, míg a 7. gen-ben jó magasan...
Hátul jó nagy volt a Civic, de oda sose ültem, akkor meg kit érdekel? :) :) :)
A Prelu max. 3 személyes, elöl ketten királyian elférnek, jobb hátul ki lehet bírni, ha a J1 elörébb húzza az ülést, bal hátul meg nincs lábhely mögöttem.
A hosszú motortértető minden pénzt megér és látszik is végig a vezetőülésből, még az eleje is!
Az a bajom a mai autókkal, hogy láthatatlan az elejük (Civic és a Punto is ilyen), és az új Hondák is ilyenek sajnos...
Ahol éjszaka parkolok, ott mellettem áll egy W124-es merci, annak is rövidebb az eleje!
Célkereszt a bérgyilkosoknak kell, öreganyót akarsz vadászni a zebrán (pont a combnyakat eltalálni)? /egyeb/jamesbond.gif /nevet/laugh7.gif
Hátul a Civic dobfékes, ugye?
2005. május 31. 11:24:48: megválaszolva Taki 0  által, → #39 

#33 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 11:14:06 re: #32 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt

2005. május 31. 11:18:05: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #36 
2005. május 31. 11:16:07: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #35 

#32 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 11:13:28 re: #31 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt

2005. május 31. 11:21:12: megválaszolva Hondahuszár 0  által, → #38 
2005. május 31. 11:14:06: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #33 

#31 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 11:12:21 re: #30 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt

2005. május 31. 11:13:28: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #32 

#30 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 11:10:25 re: #28 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt

2005. május 31. 11:18:48: megválaszolva Hondahuszár 0  által, → #37 
2005. május 31. 11:12:21: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #31 

#29 Tamass +  2005. május 31. 11:10:09    ‹›  0 | rejt
Hali!!

Van egy 4. gen. ezüst színű Prelude ddx-*** rendszámmal. Nem ismeri valaki véletlenül?
Kb. 1 éve keresgélek egy ilyet. /smile1.gif

T.

#28 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 10:49:08    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én 4. generációsat vettem volna, a család miatt Accord lett a vége. Soma után szabadon, nekem az egyik autó csalt könnyeket a szemembe, a másikat csak szeretem..
2005. május 31. 11:10:25: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #30 

#27 Taki 0  2005. május 31. 10:44:31 re: #26 (Hondahuszár 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Csomagtér és a hátsó ülésekhez tartozó hely biztos nagyobb a civicben.
De a motorház, az iszonyat hosszú. Szerintem lehet akár fél méter is a különbség.
Én ilyet merciben éreztem csak eddig, csak a célkereszt hiányzik :)
Nekem a fék is megváltás volt a coupe után. Ebben sokkal erősebbnek tűnik.
2005. május 31. 11:15:06: megválaszolva Hondahuszár 0  által, → #34 

#26 Hondahuszár 0  2005. május 31. 10:19:09 re: #24 (Taki 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Várjuk a photoshop-ot a morcosításról, vagy a szemöldökről!
Tényleg jó a modelltörténet, a lényeg benne van és jók a képek is!
4WS: a jót könnyű megszokni, nekem már fel sem tűnik! DE mikor átülök apám Puntojába
- ami ráadásul nem is szervós - akkor tűnik fel mennyivel többet kell abban tekerni a kormányon (mennyivel mehezebb is) és még mindig nem fordul, még mindig nem fordul...
Biztos van különbség Civic cuopé és Prelu között, árban, teljesítményban, tudásban (ugye CC? :) ), de a helykínálat hasonló és a csomagtér nagyobb is a Civicben, nem?
2005. május 31. 10:44:31: megválaszolva Taki 0  által, → #27 

#25 Hondahuszár 0  2005. május 31. 10:09:37    ‹›  0 | rejt
Tényleg, az 5. gen-ben lévő 4WS a következőképp működik: 30 km/h alatt a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban - ha jól emlékszem max. 6 fokig - kormányzódnak be az első kerekek szögétől, és a kormány elfordítási sebességétől függően. 30 km/h felett már azonos irányban fordulnak el az elsőkkel. Az első esetben értelemszerűen csökken a fordulókör 10.2 m-re (4WS nélkül nem találtam adatot, szvsz. olyan 12 m lehet), a második esetben pedig utánozhatalan érzés a sávváltás sztrádán, ahol a kocsi nem átkormányzódik, hanem "átlép" egyik sávból a másikba!
A hátsó kormánymű (Showa gyártmány) szintén összekötőkkel működik, amit egy elektromotor tol ki-be. Tehát az első és hátsó kormánymű között nincs mechanikus kapcsolat, tisztán elektronikus vezérlésű. Egyszer grinics-el beszélgettünk erről, a 3. gen-ben még mechanikus volt a hátsó kormányzás, egy kardán vitte hátra az első kerekek elfordítási szögét. Az nem volt értelemszerűen ennyire fejlett, és úgy működött, hogy bizonyos kormánykerék elfordítási szög alatt egy irányban, felette pedig hirtelen váltva ellentétes irányba fordult el a hátsó kerék. Normális stílusban vezetve jó volt, de gyorsan kanyarodva - ha sokat kellett szedni közben a kormányon - a hirtelen váltás miatt kitört a hátulja. De erről ő majd többet tud mesélni...
A 4. genről nem tudok semmit 4WS terén. Vki esetleg?

#24 Taki 0  2005. május 31. 10:00:07 re: #13 (Hondahuszár 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A Civic coupe és a Prelude közt szerintem azért elég nagy különbség van.
A Prelü sokkal komfortosabb, finomabb, mint a coupe. Nekem nagy változás volt.
A 4WS meg maga a csoda nekem :)
Még ma is rosszul álltam rá a megszokott parkolóhelyre, egyszerűen teljesen más dimenzióban mozog, mint a régi. Nekem egyelőre ez tetszik a Prelüben a legjobban.
2005. május 31. 10:19:09: megválaszolva Hondahuszár 0  által, → #26 

#23 Taki 0  2005. május 31. 09:50:59 re: #11 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
melone,
köszi. Sajnos németül nem igazán tudok.

#22 CTDpeti +  2005. május 31. 09:41:07    ‹›  0 | rejt
gratula Taki!

#21 Taki 0  2005. május 31. 09:38:35 re: #18 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Én is azon gondolkozok, hogy lehetne kúltúráltabbá tenni az elejét.
Doc mondta, hogy talán ennek jól állna egy szemöldök morcosítá.
Majd csinálok egy Photoshopot róla.

#20 Taki 0  2005. május 31. 09:37:04    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor egy kis Prelude történelem.

Az 1. generációt 1978. november 24-én mutatták be Japánban.

A főbb részek az akkori Accord-ból jöttek, csak ez kétajtós lett.
Hossz: 4090 mm
Szélesség: 1635 mm
Magasság: 1290 mm
Egy 1.8-es 72 lovas mocival hozták ki a piacra.

A 2. generációt 1983-87-ig gyártották.

Ebbe már háromfajta mocit szereltek.
Az alap egy 100 lovas motor volt, ezt egy 110 lovas Si verzióval bővítették.
A csúcsverzió egy 2 literes DOHC volt, 137 lóerővel.
Ebben a verzióban vezették be a Prelude-re jellemző bukólámpát.

A 3. generáció 87-ben jelent meg.

Külsőre nem volt akkora nagy váltás, mint a többi generációváltásnál, mitöbb a motor teljesítménye se változott számottevően. (140 lóerő volt a csúcs)
A legnagyobb tecnikai újdonság az opcióban kérhető négykerék kormányzás volt.

1992-ben nagy stílusváltás után jött a 4. generáció.

Itt a motorokat is alaposan kicserélték.
Lett egy alap 2 literes 133 lóval, egy 2.3-as 160 lóval és a csúcs a 2.2 VTi 185 lóerővel.
Ez utóbbi volt az első VTEC-es motor a Prelude-ben. A bukólámpát sajnos megszüntették.
Az 5. generációban a felfelé meghosszabbított lámpával próbálták visszahozni ennek az érzetét(köszi ÖK :) )

1997-től lehetett megvásárolni, a 4. gen-hez hasonlító teljesítményű motorokkal.
Egyedül a 2.3-as motor gyártását hagyták abba, talán nem véletlenül... (állítólag konstrukciós hibák jellemezték)
A kinézete annál inkább megváltozott, a 4. gen kerekdedségét felváltották az szögletes élek használata.
2000-ben sajnos az utolsó darab is legördült a gyártósorról, végleg(?) abbahagyva a sikeres típus gyártását. :(

22 év alatt majd 50 centit nőtt, 10 centit szélesedett és magasodott.
Emelett a motor ereje majd 3-szorosá változott.

2003-a igérték a 6. generáció megjelenését, szintén Accord alapokra, de mivel már 2005 van, így láthatjuk, hogy nem lett belőle semmi. Talán ilyen lett volna?

2005. június 1. 17:08:37: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #69 

#19 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 08:49:56 re: #18 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
egyébként amerikában már csináltak olyat, hogy az 5gen prelude elejét átalakították 4 gen-re . kib.szott jól nézett ki /mosoly.gif /smile2.gif

#18 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 08:43:11 re: #15 (FF Zoli 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Csoki mondott a napokban egy nagy okosságot!
Ezt a nem épen esztétikus lámpát fekete hátérrel , projektorosra alakítva megmentené az autó frontját.
2005. május 31. 09:38:35: megválaszolva Taki 0  által, → #21 
2005. május 31. 08:49:56: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #19 

#17 Lazy 0  2005. május 31. 08:30:43 re: #15 (FF Zoli 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Minden JDM autón ilyen felni van, bakker? Én is JDM-et akarok!!! :)

#16 -Törölt felhasználó- 2005. május 31. 06:45:43 re: #15 (FF Zoli 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Örülök, hogy végre sikerült, megcsinálni ezt a topicot, igaz szinte hogy a prelude az egyik legritkább Honda, de azért nekünk is „jut egy szelet a sajtból”. Remélem tudunk egymásnak segíteni, ha bármilyen probléma van valakinek a „lude”-jével, de inkább ne legyen.
Na üdv
/smile1.gif /smile5.gif
it's my


#15 FF Zoli 0  2005. május 30. 23:25:02    ‹›   →  ↑  0 | rejt
ahh Prelude..
sokat filóztam egy 4 v. 5gen vásárlásán, anno a 3gen is nagyon bejött. elismerésre méltó autók voltak.


2005. május 31. 08:43:11: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #18 
2005. május 31. 08:30:43: megválaszolva Lazy 0  által, → #17 
2005. május 31. 06:45:43: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #16 

#14 Öreg Kergyu +  2005. május 30. 22:38:36 re: #13 (Hondahuszár 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Csak gratulálni tudok!! /meghajol/bowdown.gif

Én,bár soha nem volt Prelum,de coupe mániás vagyok immár 20 éve ( OFF 2 fajta Mazda 626Coupe,Calibra 2.o 16V,ON ITR,-na jó a CTR eltévelyedés volt,de nem volt alternativa) ,roppant nagyra tartottam/tartom most is a típust,pláne a benne megvalósított technikai ujdonságokat!!

És ez nagyon ül,bizony:Prelude a Honda Gran Turismoja...volt.
Vele együtt ez a vonal nyom nélkül eltünt kedvenc gyártónknál!:(
De ott van vele együtt az "új" DC5 ITR/RSX,melynek gyártását előre már bejelentve 2007-ben megszüntetik
szintén megnevezett utódmodell nélkül.

A 4WS nem lett ám volna rossz,pláne a mai számítástechnikai háttérrel felvértezve,még " intelligensebb" formában,ez a mai technikával már gyerekjáték lenne,csakhát a Honda úgy döntött anno,hogy ez túl drága,gazdaságtalan........:(

#13 Hondahuszár 0  2005. május 30. 21:35:54 re: #8 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát igen, ez jó kérdés... 5 generáció után abbahagyni egy ismert és elismert nevű kupé gyártását. Ami nem Accord kupé (ez sincs az eu-ban már), annál könnyebb, feszesebb, sportosabb. Nem a luxust képviseli, mint a Legend coupé (eltűnt). Nem olyan kemény race feeling mint az Integra (ez sincs már), annál komfortosabb, nagyobb és csendesebb. Hasonló, mint a Civic coupé (mondjam?: itthon ez sincs), ugyan olyan komfortos, de belül nagyobb, jobban motorizált, technikásabb (4WS). Két szóval: a Prelude a Honda Gran Turismoja...volt.
Az igazi okot csak a kis, sárga emberek tudják, nekünk nem árulták el. Biztos a marketing, az eladási és nyereségeségi mutatók áldozata lett, illetve az amerikai emberek már nem vették meg elég darabszámban, a mi piacunk itt európában meg kicsi és le van sz@rva...
De meghalt a Nissan 200 SX, a Mazda MX-6/Ford Probe is már csak a Toyota küzd a Celica-val.

A 4WS sem jött be igazán: drága, annyi előnyt nem hozott, amennyibe került, utcára jó, de határhelyzetben már bizonytalan érzést kelt. Azért született, hogy az igényes kettős keresztlengőkaros első futómű nagy hátrányát, a kisfokú alászedhetőséget és így a nagy fordulókört kompenzálja. Volt a Mitsubishinek, talán a Mazdának is, volt a BMW-nek is, de ma már senki nem alkalmazza.
2005. május 31. 15:44:12: megválaszolva Taki 0  által, → #53 
2005. május 31. 10:00:07: megválaszolva Taki 0  által, → #24 
2005. május 30. 22:38:36: megválaszolva Öreg Kergyu +  által, → #14 

#12 -Törölt felhasználó- 2005. május 30. 21:14:12    ‹›  0 | rejt
örülök a topiknak,és annak is hogy jelenlétemmel emelhetem a szinvonalát!

üdv:ricsi

#11 -Törölt felhasználó- 2005. május 30. 20:35:15    ‹›   →  ↑  0 | rejt
na itt van még egy prelude-ös gyerek... üdv mindenkinek!
Taki, itt már jártál? itt írnak egy-két dolgot a 200LE-sről: prelude-fan német módra
2005. május 31. 09:50:59: megválaszolva Taki 0  által, → #23 

#10 -Törölt felhasználó- 2005. május 30. 20:17:42    ‹›  0 | rejt
Végre egy topik, amiben én is tudok érvényesülni... /meghajol/bowdown2.gif

#9 laspring +  2005. május 30. 18:36:11    ‹›  0 | rejt
Lélekben én is Prelude-ös vagyok, 1.gen és 3.gen rulez!!!!!!

#8 -Törölt felhasználó- 2005. május 30. 18:34:16 re: #1 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
hát ilyen autót még én is vennék :)
Nem tudja valaki, hogy miért nem folytatta ezt a modellt a Honda? (Ha belegondolok milyen technikákat próbálgattak ebben az autóban... egy igazi experimentál autó... pont az én világom lenne :) )
2005. május 30. 21:35:54: megválaszolva Hondahuszár 0  által, → #13 

#7 Hondahuszár 0  2005. május 30. 18:21:27    ‹›  0 | rejt
ITT A HELYEM!!! /egyeb/iroc-cop.gif

#6 drVajda +  2005. május 30. 16:45:07    ‹›  0 | rejt
végre Prelude topic!üdv minden hondásnak és különösen prelude tulajnak!

#5 honda001 0  2005. május 30. 16:43:05    ‹›  0 | rejt
/egyeb/friends.gif

#4 Taki 0  2005. május 30. 16:42:46    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vaooh. Végre :)
Már készítettem egy rövid összefoglalót a Prelude-kről, majd feldobom.
2010. március 14. 17:21:47: megválaszolva gonda10 0  által, → #15625 

#3 mano +  2005. május 30. 16:39:04    ‹›  0 | rejt
kukucs

#2 Taki 0  2005. május 27. 13:03:24    ‹›  +1 | rejt
Prelude topicot akarunk :D

#1 -Törölt felhasználó- 2005. április 29. 01:58:51    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!
Mivel néztem, hogy még nincs Prelude-os topic, gondoltam itt az idő. Ide fogom csábítani a többi lude-ost is, és remélem menni fog a topic

üdv

Waschee
2005. május 30. 18:34:16: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #8 

 << eleje | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |

 




Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.41, 0.38, 0.42
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.155 mp, 9 query