Elöl szerintem kb. ugyanakkora a hely mind a két kocsiban.
A magasság egy kicsit fura. A Prelüdben szerintem alacsonyabban ülök, mégis a tető közelebb van. Majdnem beleér a fejem. 180 cm vagyok. De inkább a lábam hosszú, mint a felsőtestem. Csodálnám, ha egy Doci felépítésű ember elférne normálisan benne.
Van ülésmagasságállítás benne??? Hol?
Én már kipróbáltam 4 emberrel, nagy panasz nem volt. Valszeg nem is mertek panaszkodni
Azért az elejét én még nem látom a gépnek. A nagyobb baj, hogy a seggét se. Még elég nagy helyeket hagyok parkolásnál. Ezért is jó lenne egy kis szárny, az mutatná a végét.
Igen, a coupe dobfékes
Jössz a pesti talira?
És az első helykínálat milyen a Civichez képest?
Az én 7. gen Civicemben jó nagy volt a fejtér elöl és hátul is, de elöl nem lehetett eléggé hátratolni az ülést és a combom eleje így sem ért az ülőlaphoz. Hosszú úton fárasztó volt.
A Prelu-ben már nem is kell teljesen hátratolni, de a hajam az ülés alsó állásában is a tetőt éri (185 cm vagyok).
Ettől eltekintve nagyobb benne elöl a hely és külön jó hogy a földön ülök, míg a 7. gen-ben jó magasan...
Hátul jó nagy volt a Civic, de oda sose ültem, akkor meg kit érdekel?
A Prelu max. 3 személyes, elöl ketten királyian elférnek, jobb hátul ki lehet bírni, ha a J1 elörébb húzza az ülést, bal hátul meg nincs lábhely mögöttem.
A hosszú motortértető minden pénzt megér és látszik is végig a vezetőülésből, még az eleje is!
Az a bajom a mai autókkal, hogy láthatatlan az elejük (Civic és a Punto is ilyen), és az új Hondák is ilyenek sajnos...
Ahol éjszaka parkolok, ott mellettem áll egy W124-es merci, annak is rövidebb az eleje!
Célkereszt a bérgyilkosoknak kell, öreganyót akarsz vadászni a zebrán (pont a combnyakat eltalálni)?
Hátul a Civic dobfékes, ugye?
2005. május 31. 11:24:48: megválaszolva Taki 0 által,
→ #39
Én 4. generációsat vettem volna, a család miatt Accord lett a vége. Soma után szabadon, nekem az egyik autó csalt könnyeket a szemembe, a másikat csak szeretem..
2005. május 31. 11:10:25: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #30
Csomagtér és a hátsó ülésekhez tartozó hely biztos nagyobb a civicben.
De a motorház, az iszonyat hosszú. Szerintem lehet akár fél méter is a különbség.
Én ilyet merciben éreztem csak eddig, csak a célkereszt hiányzik
Nekem a fék is megváltás volt a coupe után. Ebben sokkal erősebbnek tűnik.
Várjuk a photoshop-ot a morcosításról, vagy a szemöldökről!
Tényleg jó a modelltörténet, a lényeg benne van és jók a képek is!
4WS: a jót könnyű megszokni, nekem már fel sem tűnik! DE mikor átülök apám Puntojába
- ami ráadásul nem is szervós - akkor tűnik fel mennyivel többet kell abban tekerni a kormányon (mennyivel mehezebb is) és még mindig nem fordul, még mindig nem fordul...
Biztos van különbség Civic cuopé és Prelu között, árban, teljesítményban, tudásban (ugye CC? ), de a helykínálat hasonló és a csomagtér nagyobb is a Civicben, nem?
2005. május 31. 10:44:31: megválaszolva Taki 0 által,
→ #27
Tényleg, az 5. gen-ben lévő 4WS a következőképp működik: 30 km/h alatt a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban - ha jól emlékszem max. 6 fokig - kormányzódnak be az első kerekek szögétől, és a kormány elfordítási sebességétől függően. 30 km/h felett már azonos irányban fordulnak el az elsőkkel. Az első esetben értelemszerűen csökken a fordulókör 10.2 m-re (4WS nélkül nem találtam adatot, szvsz. olyan 12 m lehet), a második esetben pedig utánozhatalan érzés a sávváltás sztrádán, ahol a kocsi nem átkormányzódik, hanem "átlép" egyik sávból a másikba!
A hátsó kormánymű (Showa gyártmány) szintén összekötőkkel működik, amit egy elektromotor tol ki-be. Tehát az első és hátsó kormánymű között nincs mechanikus kapcsolat, tisztán elektronikus vezérlésű. Egyszer grinics-el beszélgettünk erről, a 3. gen-ben még mechanikus volt a hátsó kormányzás, egy kardán vitte hátra az első kerekek elfordítási szögét. Az nem volt értelemszerűen ennyire fejlett, és úgy működött, hogy bizonyos kormánykerék elfordítási szög alatt egy irányban, felette pedig hirtelen váltva ellentétes irányba fordult el a hátsó kerék. Normális stílusban vezetve jó volt, de gyorsan kanyarodva - ha sokat kellett szedni közben a kormányon - a hirtelen váltás miatt kitört a hátulja. De erről ő majd többet tud mesélni...
A 4. genről nem tudok semmit 4WS terén. Vki esetleg?
A Civic coupe és a Prelude közt szerintem azért elég nagy különbség van.
A Prelü sokkal komfortosabb, finomabb, mint a coupe. Nekem nagy változás volt.
A 4WS meg maga a csoda nekem
Még ma is rosszul álltam rá a megszokott parkolóhelyre, egyszerűen teljesen más dimenzióban mozog, mint a régi. Nekem egyelőre ez tetszik a Prelüben a legjobban.
Én is azon gondolkozok, hogy lehetne kúltúráltabbá tenni az elejét.
Doc mondta, hogy talán ennek jól állna egy szemöldök morcosítá.
Majd csinálok egy Photoshopot róla.
Az 1. generációt 1978. november 24-én mutatták be Japánban.
A főbb részek az akkori Accord-ból jöttek, csak ez kétajtós lett.
Hossz: 4090 mm
Szélesség: 1635 mm
Magasság: 1290 mm
Egy 1.8-es 72 lovas mocival hozták ki a piacra.
A 2. generációt 1983-87-ig gyártották.
Ebbe már háromfajta mocit szereltek.
Az alap egy 100 lovas motor volt, ezt egy 110 lovas Si verzióval bővítették.
A csúcsverzió egy 2 literes DOHC volt, 137 lóerővel.
Ebben a verzióban vezették be a Prelude-re jellemző bukólámpát.
A 3. generáció 87-ben jelent meg.
Külsőre nem volt akkora nagy váltás, mint a többi generációváltásnál, mitöbb a motor teljesítménye se változott számottevően. (140 lóerő volt a csúcs)
A legnagyobb tecnikai újdonság az opcióban kérhető négykerék kormányzás volt.
1992-ben nagy stílusváltás után jött a 4. generáció.
Itt a motorokat is alaposan kicserélték.
Lett egy alap 2 literes 133 lóval, egy 2.3-as 160 lóval és a csúcs a 2.2 VTi 185 lóerővel.
Ez utóbbi volt az első VTEC-es motor a Prelude-ben. A bukólámpát sajnos megszüntették.
Az 5. generációban a felfelé meghosszabbított lámpával próbálták visszahozni ennek az érzetét(köszi ÖK )
1997-től lehetett megvásárolni, a 4. gen-hez hasonlító teljesítményű motorokkal.
Egyedül a 2.3-as motor gyártását hagyták abba, talán nem véletlenül... (állítólag konstrukciós hibák jellemezték)
A kinézete annál inkább megváltozott, a 4. gen kerekdedségét felváltották az szögletes élek használata.
2000-ben sajnos az utolsó darab is legördült a gyártósorról, végleg(?) abbahagyva a sikeres típus gyártását.
22 év alatt majd 50 centit nőtt, 10 centit szélesedett és magasodott.
Emelett a motor ereje majd 3-szorosá változott.
2003-a igérték a 6. generáció megjelenését, szintén Accord alapokra, de mivel már 2005 van, így láthatjuk, hogy nem lett belőle semmi. Talán ilyen lett volna?
2005. június 1. 17:08:37: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #69
Örülök, hogy végre sikerült, megcsinálni ezt a topicot, igaz szinte hogy a prelude az egyik legritkább Honda, de azért nekünk is „jut egy szelet a sajtból”. Remélem tudunk egymásnak segíteni, ha bármilyen probléma van valakinek a „lude”-jével, de inkább ne legyen.
Na üdv
Én,bár soha nem volt Prelum,de coupe mániás vagyok immár 20 éve ( OFF 2 fajta Mazda 626Coupe,Calibra 2.o 16V,ON ITR,-na jó a CTR eltévelyedés volt,de nem volt alternativa) ,roppant nagyra tartottam/tartom most is a típust,pláne a benne megvalósított technikai ujdonságokat!!
És ez nagyon ül,bizony:Prelude a Honda Gran Turismoja...volt.
Vele együtt ez a vonal nyom nélkül eltünt kedvenc gyártónknál!
De ott van vele együtt az "új" DC5 ITR/RSX,melynek gyártását előre már bejelentve 2007-ben megszüntetik
szintén megnevezett utódmodell nélkül.
A 4WS nem lett ám volna rossz,pláne a mai számítástechnikai háttérrel felvértezve,még " intelligensebb" formában,ez a mai technikával már gyerekjáték lenne,csakhát a Honda úgy döntött anno,hogy ez túl drága,gazdaságtalan........
Hát igen, ez jó kérdés... 5 generáció után abbahagyni egy ismert és elismert nevű kupé gyártását. Ami nem Accord kupé (ez sincs az eu-ban már), annál könnyebb, feszesebb, sportosabb. Nem a luxust képviseli, mint a Legend coupé (eltűnt). Nem olyan kemény race feeling mint az Integra (ez sincs már), annál komfortosabb, nagyobb és csendesebb. Hasonló, mint a Civic coupé (mondjam?: itthon ez sincs), ugyan olyan komfortos, de belül nagyobb, jobban motorizált, technikásabb (4WS). Két szóval: a Prelude a Honda Gran Turismoja...volt.
Az igazi okot csak a kis, sárga emberek tudják, nekünk nem árulták el. Biztos a marketing, az eladási és nyereségeségi mutatók áldozata lett, illetve az amerikai emberek már nem vették meg elég darabszámban, a mi piacunk itt európában meg kicsi és le van sz@rva...
De meghalt a Nissan 200 SX, a Mazda MX-6/Ford Probe is már csak a Toyota küzd a Celica-val.
A 4WS sem jött be igazán: drága, annyi előnyt nem hozott, amennyibe került, utcára jó, de határhelyzetben már bizonytalan érzést kelt. Azért született, hogy az igényes kettős keresztlengőkaros első futómű nagy hátrányát, a kisfokú alászedhetőséget és így a nagy fordulókört kompenzálja. Volt a Mitsubishinek, talán a Mazdának is, volt a BMW-nek is, de ma már senki nem alkalmazza.
2005. május 31. 15:44:12: megválaszolva Taki 0 által,
→ #53 2005. május 31. 10:00:07: megválaszolva Taki 0 által,
→ #24 2005. május 30. 22:38:36: megválaszolva Öreg Kergyu + által,
→ #14
hát ilyen autót még én is vennék
Nem tudja valaki, hogy miért nem folytatta ezt a modellt a Honda? (Ha belegondolok milyen technikákat próbálgattak ebben az autóban... egy igazi experimentál autó... pont az én világom lenne )