Ha korrektül be akarod hangolni akkor átalakított ecuval be tudom hangolni meg szinte mindent megcsinálni mint egy OBD1-es ecunál. kérdés a rászánt pénz, hogy abból mit lehet megvalósítani.
Bele lehet, az már más kérdés, hogy ez e a legjobb választás ebbe a motorba. Bár szempont lehet ezen kívül az is, hogy pl: olcsón be tudod szeretni, gyorsan kell és van, vagy a megalománia. Jó esetben nem fogsz változtatni a kész setupon és sose fogod megtudni, hogy ez volt e a legjobb választás ergo ez volt a legjobb választás.
Az osztrák rendőr simán utánad megy magyarországra és megbüntet magyarországon. Sőt hallottam olyant osztráktól hogy azért kapott büntetést osztrák rendőrtől mert magyarországon dupla zárovonalon megfordult és ezt az ozstrák rendőr a határon látta és ki is szedte a sorból.
De elvileg bekisérhetné egy műszaki állomásra ahol át nézhetnék a kocsit és ha nem megfelelő akkor levehetnék a rendszámot, ha meg ok akkor mehetne tovább. És akkor nincs az hogy 1 hónapig nincs autód egy olyan manyus miatt aki szemrevételezéssel megállapítja hogy esetleg hangos a kipufogó.
Nem, mert nincs eszköze, hogy a helyszínen bármilyen mérést végezzen, csak szubjektív vizsgálat alapján dönt. Az nkh fog eljárni szigorított műszaki keretén belül, aztán ha minden jó, akkor visszakapod a forgalmit. Annyit nyersz vele, hogy nem kapsz plusz büntetést.
2018. március 11. 09:18:27: megválaszolva Tonx + által,
→ #50408
Ebben az esetben ha elveszik a forgalmit,de át megy a vizsgán,nem lehetne a rendőrt beperelni hatalommal való visszaéléssel valamint szakszerű/számszerű adatok nélküli elkobzás miatt?
Régen más világ volt, csak egy példa. Lakott a szomszédomban egy magyarországi cigány gyerek. Osztrák rendszámú kocsival meglógott az osztrák rendőrök elől, (soha életében nem volt jogsija) vasútállomáson felszállt az első vonatra. 2 nap múlva ott voltak az osztrák rendőrök és vitték, nem az ő nevén volt a kocsi, a tulaj Magyarországon lakott, annak a barátja adta oda el a kocsit a cigónak. Magyarba kimentek a rendőrök, hogy ki használja a kocsit. Szóval lehetsz vagány, de a kukoricás nem véd meg a mai technikától, mikor lassan fingani se lehet az utcán, hogy azt valami ne rögzítse. Akinek meg van veszíteni valója, az nem fog bele egy autós kergetőzésbe a rendőrökkel, te se tennéd ezt meg mai fejjel, sem magyarba, sem németbe, mert lenne következménye.
2018. március 11. 09:22:05: megválaszolva Tonx + által,
→ #50409
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni!
B16-os motorba bele lehetne-e rakni a Rocket Motorsport M23-M24 veztengelyeket?
Magas kompos dugók lesznek benne és dupla szeleprugó titán tányérokkal!
De nem is az nkh-ról szól, A rendőrök közt vannak, olyanok, akik elveszik a forgalmidat, mert ő úgy ítéli meg, pl. hogy alacsony az autó, akkor az nem gyári és elküld nkh vizsgára, ott meg megmondják, hogy minden ok és visszakapod a forgalmit, de ez a tortúra a te szopásod lesz, nem a rendőré, aki elveszi a forgalmit, aztán ezt annyiszor játssza el veled, ahányszor akarja. A rendőrnek meg te is megfogsz állni, akármilyen tökös vagy. Egyszer jártam úgy, mikor azért ugrottak ki elém mert hangos volt a kipufogó, (6000 felett azért megjön a hang is az 50-es átmenő rendszeren), aztán kérte a műbizonylatot, a végén már ott tartott, hogy a gyári kerékanyába is belekötött, hogy nem gyári és megjegyezte, hogy elvehetné a forgalmit. Csak a "jóindulatán" múlt, hogy nem vette el. A lényeg az autó egyébként olyan helyen műszakizott, ahol tényleg nem engedik át, ha valami nem stimmel, nincs kenőpénz meg ilyenek. És a rendőr tényleg megteheti, ha éppen a hatalmával akar visszaélni, hogy megszopat, mert rá nézve semmi következménnyel nem jár, csak te fogsz szopni!
Annak idején az NKH-s öreg baseball sapis bácsi,Gödnél 2x is le akart inteni.De én meg voltam győződve arról,hogy nem is akarja annyira a dolgot!
1x egyedül voltam,másodszorra egy akkori Hondás ismerőssel mentünk festéké.Elég vagány srác volt,nagyon meglepődött,hogy "így tolom"
Egy barnás színű 5 gen 4ajtósa volt amit a Hybridfab faragott át automata váltósról kézire.
Skacok a jelenlegi kirakósból hiányzik még egy könnyített lendkerék. Ráadásul hónap végéig be is kell szereznem. Toda-n kívül van valami gyengébb kategória, amiben érdemes lehet gondolkodni ár-érték arányban, de még nem a szar kínai kategória határait súrolja és ez időintervallum alatt be is szerezhető?
Higanynak igaza van egyébként. De egy pár dolgot leírok, hogy nekem mennyibe volt a 4gen, kipufogó 4-2-1 importos leömlő 30e, 50-es végig átmenő rendszer, hátsó keresztdobbal 55e. Esi hengerfej 35e, felújítás 40e, p29 dugó, gyűrű, csapszeg 35e, fúrás 20e. Tömítések plusz ilyenkor ha szét van dobva a motor, akkor már vezérlés csere, egy 50e-el nyugodtan számolhatsz. Csapágyak, nekem Acl van, nem racer 17e, (most vettem king hajtókar csapágyakat 12e). P28 ecu ki mennyiért adja az is benne lesz chippel együt 30e-be obd1 átalakító talán 15e találsz. Munkadíjra minimum egy 100e számoljál ha nem magad szeded szét meg rakod össze (szerintem keveset mondtam) plusz progizás arra majd Higany ír árat, ő ebben a kompetens. Nagyobb tengely 90e környékén kell gondolkozni, de azt is progizni kell, ahhoz is kell egy p28 ecu. Ezek az árak azért ma már nem biztos, hogy ennyi, de egy esi swap-ért is el szoktak kérni manapság 80e. A hf portolással kapcsolatban olvas vissza az se olcsó történet. Meg vannap apróságok amik meg tudják dobni a végösszeget pl fokolókerék, ajánlott a használata 10e. Turbósítás is benne van ezeken felül 300e-be, a kompresszor arra csak azt tudom írni, hogy csak a jrsc kompi volt 300e. Az én 4gen-em bőven 1M felet jár és még nagyon nem vagyok kész azzal, amit szeretnék.
2018. március 9. 11:05:01: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #50395
Sziasztok! Van egy ep2-m D16v1 motorral. Szeretnék kicsit többet kihozni az autóból. Tudnátok tanácsot adni, hogy milyen lehetőségek vannak az egyszerű megoldásokat (CAI, 4leömlő) leszámítva. Külföldi fórumokon olvastam, hogy d17a2 ecu val meg z6 tengelyjel próbálkoztak. Válaszokat előre is köszi.
Most kb azt kérdezted, hogy mennyibe fog kerülni az ebédemhez a hozzávaló, de még azt se tudod mit fogsz enni. Most mit vársz, hogy 20 féle opciót leírjanak neked itt h mi mennyibe kerül? Olvasgass kicsit utána és kb döntsd el mit is akarsz vagy írj egy max keretet es majd talán kapsz tanácsot h abból mit tudsz csinálni de így ne várj értelmes választ.
köszönöm a válaszotok.olyan dologra hogy ha nem magának csinálja az ember egy körülbelüli összeget meg tudunk határozni?
ár?anyagok?esetleges munka dij?gondolok itt a reális-irreális dolgokra
Az attól függ, mennyi pénzt szánsz rá. Ahogy Laci is írta, esi hengerfej, p28ecu, p29 dugó és én személy szerint javaslom felújítani a motort is (ha megkapja az esi hf-et, ami gondolom felújítás után kerülne fel, többnyire indokolt lesz úgyis a motor felújítása, de legalább egy gyűrűzés), fúrás+csapágy, 50-es átmenő kipufogó rendszert, ez már ott lesz egy jó programmal, hogy 130-140le. Aztán ha maradsz szívó oldalon, akkor egy jobb szívósor, esetleg itb, valamit hf portolás, de ott én már elgondolkoznék, hogy átnyergeljek turbó, esetleg kompresszor oldalra, akkor alacsony kompressziós dugó pl. vitara dugó, H-hajtókarok. Ezek a járt utak, de igazából én a bódéval kezdeném, meg a futóművel, már így utólag, mert én is fordítva kezdtem el
Ha jó a motorja és nem akarsz nagyon belenyúlni akkor egy esi fej +progi egy jó kipufogóval jó lehet ár értékben vagy b terv ha felújítás is ráfér pm7 vagy p29 dugó kipufogó progi és kész de lehet kell obd1 ecu+átalakító mert szerintem már nem ír senki obd0-ra
Sziasztok!
Tanacsot szeretnek kerni, milyen markaju szaraz direk szurot lenne erdemes beszerezni?
Hanyagoljuk kerlek a legocskabbakat, de ne is szaladjunk bele egy 100.000-es kategoriaba.
Mondjuk olyan 30.000 korul mar kaphato valami minosegibb?
Koszi
Tényleg.. Azt el is felejtettem... Fater már majdnem befogta a kipufogó rendszert a pinyóban.. FIAM Kellenek még azok a csövek neked? Kis darab kéne az egyikből.. Persze fater nyugodtan csapj belőle amennyit szeretnél...
Ugyanaz a kocsi, ugyanazon a napon, ugyanazzal az üzemanyaggal és voila: majdnem 50 ló a különbség.
Vagy egy egészen friss példa tegnapról: egy magyar FK2 tulaj posztolt egy mérést a FULL GYÁRI kocsijáról, mindössze egy K&N szűrő van benne. Lemértek neki 460 Nm-t és 354 LE-t. Gyári adatok 400 Nm és 310LE. Szóval az a K&N szűrő a világ legjobb ár/érték arányú tuningja
Hát pedig akár 15% különbség is lehet a padok között, szóval az hogy most 150 LE-t látunk egy ábrán pont nem jelent semmit és nem lehet levonni belőle semmilyen következtetést a motor állapotáról.
Én nem fogom a padra. Nekem a D15 hónolás+gyűrűzés után sokkal nyomatékosabb lett és persze nem füstölt. Ja a hengerfej is fel lett ujítva. Szóval szerintem a tuning helyett először egy felujítas kéne.
Programba bele van nyúlva?
Nekem is lesz egy kis csere az autóka fog kapni:
komplett ITR hengerfejet
ITR szívósort. Bár olvastam talán Higany írta hogy vti szivósorral Ő erősebbnek érezte itt dilemmában vagyok.
60 as rendszert végig katkonverterrel
hideglevegős rendszer
és egy könnyített lendkereket.
Nagyon kéne egy előtte-utána mérés, de most annyira elszaladtak az anyagiak és még be sincs rakva, szóval lehet csak egy utáni lesz.
Nagyon kíváncsi leszek mekkora változást fog hozni. Eddig csak b20 ben ültem, amin gyari vti hf van.
Remélem érezhető differencia lesz a projekt vége és nem csak beletalicskáztam a dellát