HONDA fórum
2024. április 29. hétfő, 01:46,  Péter, Róbert Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve: Elektromos és hibrid Honda

Nyitotta: grego + 


Hozzászólás/oldal:
 

| 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | vége >> 

#779 integra_type_r 0  2024. április 23. 19:35:21    ‹›  +1 | rejt






#778 Locutus +  2024. április 18. 16:19:27 re: #777 (Kázmér + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nagyon kéne már nekik egy olyan arculat, amit nem lehet mással összekeverni. (és nem azért mert giccsparádé)
A Honda E-vel azt hittem jó irányba indulnak el, de azóta is csak ez az izzadtságszagú szenvedés megy.

#777 Kázmér +  2024. április 18. 14:59:04    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Honda Ye S7




Honda Ye G7




Honda GT Concept



2024. április 18. 16:19:27: megválaszolva Locutus +  által, → #778 

#776 Yakumo +  2024. április 13. 07:41:21 re: #775 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Biztos öregszem, de kezdem kedvelni ezeket a túltolt dolgokat. [SMIL:/smile2.gif]

#775 integra_type_r 0  2024. április 12. 20:05:49    ‹›   →  ↑  +1 | rejt



2024. április 13. 07:41:21: megválaszolva Yakumo +  által, → #776 

#774 integra_type_r 0  2024. április 8. 17:32:33    ‹›  0 | rejt


#773 integra_type_r 0  2024. április 8. 17:20:16    ‹›  0 | rejt

Failed Honda e brake servo/pedal simulator - a how-to DIY fix...



#772 integra_type_r 0  2024. március 15. 20:49:06    ‹›  0 | rejt


#771 grego +  2024. március 15. 15:57:18 re: #770 (czizs + )  ←  ‹›  +2 | rejt
Google fordító:

"Az elektromos autók nyilvános töltőállomásait 16 és 21 óra között le kell kapcsolni – mondja Stedin regionális hálózatüzemeltető. Stedin szerint erre azért van szükség, mert ezekben az órákban "a hálózat szétszakad".

Számos helyen már folynak kísérletek úgynevezett "okos" vagy "hálózat-tudatos töltéssel". Ez azt jelenti, hogy délután végén és este elején kevesebb áram áll rendelkezésre a nyilvános töltőállomásokon. Az elektromos autók ilyenkor kevésbé gyorsan töltődnek fel.

Stedin Rotterdamban is részt vesz egy ilyen kísérletben, de a cég szerint a hálózattudatos töltés nem elegendő. A hálózat üzemeltetője arra számít, hogy a következő években a nagyvárosok villamos hálózatának kapacitásának 20 százalékát a nyilvános töltőállomások fogják használni. Stedin szerint minden esti csúcsidőben kikapcsolt töltőállomáshoz új otthon csatlakozhat az elektromos hálózatra.

Minden harmadik utca felújításra szorul
Hollandia legtöbb lakóövezetében a kisfeszültségű elektromos hálózat abból az időből származik, amikor minden házat gázzal fűtöttek. A kályha és a melegvízellátás is gázzal működött. Az autók mind benzinnel vagy gázolajjal működtek.

Sokan most váltanak át (hibrid) hőszivattyúkra és indukciós tűzhelyekre. Emiatt a tápkábelek a délután végétől nagyon elfoglaltak. Ide tartoznak az elektromos autók is.

Ez sok helyen csúcsidőben nyomás alá helyezi a hálózatot. Mintegy másfél millió háztartásban fordulhat elő áramkimaradás emiatt."

#770 czizs +  2024. március 15. 15:52:49 re: #766 (ePtOn 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A linkelt cikk alapján azért ez bizony árnyalódik ;)
2024. március 15. 15:57:18: megválaszolva grego +  által, → #771 

#769 czizs +  2024. március 15. 15:51:56 re: #768 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
https://nos.nl/artikel/2510535-netbeheerder-elektrische-auto-
s-niet-opladen-tussen-16-00-en-21-00-uur

#768 grego +  2024. március 15. 15:30:33 re: #766 (ePtOn 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Esetleg betennéd ide az eredeti cikket mert sehol nem találom.
2024. március 15. 15:51:56: megválaszolva czizs +  által, → #769 

#767 ePtOn 0  2024. március 15. 15:10:56 re: #765 (Dontwalk + )  ←  ‹›  0 | rejt
Szuper! Vak vezet világtalant! :)

#766 ePtOn 0  2024. március 15. 15:07:27 re: #764 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A Speedzone-osok utálják az elektromos autókat, talán ennek is köszönhető az, hogy teljesen false az egész cikk és csak egy EV lejáratás / hangulatkeltés akar lenni az egész cikk.
Az eredeti cikk - ami alapján ezt írták - úgy tudom arról szól, hogy lesz valamilyen hálózatfejlesztés valamikor a nyár környékén valahol egy bizonyos időszakban és ekkora kérik azt, hogy ne legyen töltés addig, abban az időben.
2024. március 15. 15:52:49: megválaszolva czizs +  által, → #770 
2024. március 15. 15:30:33: megválaszolva grego +  által, → #768 

#765 Dontwalk +  2024. március 14. 10:57:21    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nissan és Honda házasság

Jelen állás szerint sajnos azt kell mondjam a Hondának fog jót tenni...
2024. március 15. 15:10:56: megválaszolva ePtOn 0  által, → #767 

#764 grego +  2024. március 13. 14:56:14    ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Kezdődik :D
2024. március 15. 15:07:27: megválaszolva ePtOn 0  által, → #766 

#763 integra_type_r 0  2024. március 12. 19:55:28    ‹›  0 | rejt

Chip tuning boxes for Honda e...



#762 integra_type_r 0  2024. március 12. 14:37:20    ‹›  +2 | rejt


#761 integra_type_r 0  2024. március 10. 09:46:51 re: #759 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
meg a tető sem terhelhető... [SMIL:/nevet/evilsmile.gif]






#760 integra_type_r 0  2024. március 6. 14:28:46    ‹›  +2 | rejt


#759 Tonx +  2024. március 4. 17:05:41 re: #757 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Kár hogy nem vontathat:(
2024. március 10. 09:46:51: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #761 

#758 grego +  2024. március 4. 16:40:02 re: #757 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Bezzeg a csónakmotor nem elektromos, ez így félig topikidegen :D

#757 integra_type_r 0  2024. március 4. 16:34:22    ‹›   →  ↑  0 | rejt

2024. március 4. 17:05:41: megválaszolva Tonx +  által, → #759 
2024. március 4. 16:40:02: megválaszolva grego +  által, → #758 

#756 integra_type_r 0  2024. február 28. 22:02:49    ‹›  0 | rejt


#755 integra_type_r 0  2024. február 16. 11:02:04    ‹›  +1 | rejt


#754 integra_type_r 0  2024. február 11. 21:12:48    ‹›  +1 | rejt


#753 Tonx +  2024. január 14. 16:29:53 re: #752 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
3 évente venni kell bele egy 25e ft-os savas aksit aztán kész. Ez még mindig a legolcsóbb megoldás. Vagy néha az E aksijáról indítani egy hagyományos autót.

2024. január 14. 16:30: Szerkesztve Tonx +  által, megtekintés

#752 integra_type_r 0  2024. január 14. 12:02:21    ‹›   →  ↑  0 | rejt

Honda E - lecseréljem lítiumosra a 12 voltos aksit?

"A 6 cellás "hagyományos" savas ólomakkumulátor üzemi feszültség-tartománya 12,0 ÷ 14,8V, ami véletlenül pont passzol a 4 cellás lítium-vasfoszfát (LFP, LiFePO4) akkuk jellemzően 10,0 ÷ 14,4V-os tartományához. Látható, hogy egészen minimális az eltérés, de azért illendő, hogy legyen mellette valami védelem, ill. a lítium akkuk esetén a BMS elektronika sem elhagyható. Emiatt minden lítiumos "12V-os" akku tartalmaz egy (vagy kettő párhuzamosan kötött) nagyáramú kontaktort, egy áram-mérőt és egy vezérlő-panelt. Emiatt sokkal drágábbak, mint egy hagyományos savas ólomakkumulátor. Ez a drágább akár 6-800 eFt-ot is jelenthet pl. egy BMW gyártmányú akku esetén. Szerencsére Kínából már ennek töredékéből is lehet lítiumos 12V-os akkut venni, ami elvileg tökéletesen kompatibilis lehet az eredeti savas ólomakkumulátorokkal. Bármilyen régi vagy új autóban ki lehet cserélni a savas ólomakkut erre a lítiumos verzióra. Amit azonban nem szabad elfelejteni, hogy a vasfoszfát akkuk nagyon rosszul teljesítenek 0 °C alatt, -10 °C körül meg már szinte használhatatlanul gyengék lesznek. Ez sajnos a kémiájukból fakad, és ezen nehezen lehetne javítani.

Az Ön által felvetett második felvetés sem rossz ötlet - kis finomítással: kaphatóak impulzus-üzemű szulfát-mentesítő töltőberendezések hagyományos savas ólomakkumulátorokhoz, kb. 80-100 eFt-os áron. Amennyiben az akkut lemeríti, majd ezzel az impulzusos töltővel tölti fel, az olyannyira jól működő megoldás, hogy külön vállalkozása is van már: AkkuWellness néven a Facebook-on megtalálható, és ha jól tudom, igazán kedvező áron végeznek egy szulfát-mentesítő töltési ciklust. Még egy rossznak minősülő akkut is képesek regenerálni - bár azért itt is fontos megjegyezni, hogy ha a vastag szulfát-réteg kialakult (márpedig ki fog), akkor mindenféle trükkel csak annyit tudunk elérni, hogy ezt leszedjük. Viszont az ott fog maradni az akkuban, és nagyobb valószínűséggel okoz cellazárlatot, mint korábban. 3-4 AkkuWellness után ez a szulfát-maradvány probléma szinte biztosan megöli az akkut: garantált a cellazárlat.

Az elektromos autókat érintő szulfátosodási problémának annyira nincs "jó" megoldása, hogy a Tesla egyszerűen szakított az egész 12V-os akkus sztorival, és a régebbi Tesla modelleken NMC kémiás (azaz hidegben is jól teljesítő) lítium akkura tért át, aminek viszont már nem 12,8V, hanem 14,4V a névleges feszültsége, a maximuma pedig 14,8V helyett már 16,8V. Ezt a hagyományos autók nehezen tolerálják, mert akku-hibának érzik, ill. feltölteni sem tudják idáig. Szóval ha már hozzá kellett nyúlni az újabb Teslákon, akkor ott léptek még egy nagyot előre, és már 48V-os lítium akkukat használnak, amik nem öregszenek el 15-20 év alatt sem, és a szulfátosodást hírből sem ismerik, így gyakorlatilag az autó egész életéig ki fognak tartani."
2024. január 14. 16:29:53: megválaszolva Tonx +  által, → #753 

#751 grego +  2024. január 12. 16:22:25    ‹›  +1 | rejt


#750 integra_type_r 0  2024. január 11. 10:35:08    ‹›  +2 | rejt





#749 Tonx +  2024. január 10. 18:33:36    ‹›  0 | rejt
Reggel -10fok, egész éjjel töltőn volt az autó, majd reggel indulás előtt fűtés így 95% 74km.

#748 integra_type_r 0  2024. január 8. 11:17:43 re: #747 (Yakumo + )  ←  ‹›  +1 | rejt
a szoftverben nincs különbség és mivel már a gyártást is hamarosan le fogják állítani, vélhetően nem is lesz...
(a honda egyébként sem híres ilyen értelemben a "digitális termék támogatásról"...)

a #730 alatti magyar E-ben van a legtöbb km amiről tudunk...(az elsők közüli, tehát 2020-as...)
egyenlőre probléma mentes az autó...
(bár kevés még a tapasztalat, de biztató, hogy sem a nagy akkuval, sem a töltéssel/töltés felvétellel, sem a szoftverrel sem volt idáig probléma...a mechanikus részekkel meg egyébként sem szokott a hondákkal...)
összesen 3 kis akksit fogyasztott el idáig...
de ez iparági probléma...

#747 Yakumo +  2024. január 6. 13:30:28 re: #746 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vagy az is lehet, hogy a norvégoknál alapvetően más a szoftver, mert számítanak a -30 fokra. De ez persze csak fantazmagória részemről.

Amúgy, ha az általad említett 3-400k km valós lesz, avagy addig nem változik nagyságrendekkel a valós hatótáv, az már szerintem is egy teljesen elfogadható dolog, pedig én ugye ezt tartom a mostani technika fő gyengeségének, de ez akkor már nem is olyan rossz.
2024. január 8. 11:17:43: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #748 

#746 integra_type_r 0  2024. január 6. 11:11:48 re: #735 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
alapvetően bírniuk kell...

ha túl hideget érzékel, akkor az akku védelem miatt korlátozza a kivehető teljesítményt...(teknős üzemmód...)



a hivatalos gépkönyv szerint, ha a nagy akku hőmérsékete -30 fok alá kerül, akkor nem indítja el az autót...



ennek ellenére norvégiában és svédeknél is bőven -30 alatt használják az autókat...
(most vagy azért mert melegebb helyről indulnak, vagy az akkupakk ennek ellenére sem hül -30 alá, vagy a menet közbeni temperálás nem engedi, stb, stb...)
de összességében ki van azért találva...
nálunk azért ilyen szélsőséges időjárási viszonyokra azért reméljük nem kell számítani...így itt az akkupakk élettartamát alapvetően nem kellene, hogy befolyásolja...

(az E a degradációt részben a 20% pufferrel fedi el -ami iparági szinten is elég magas-, így vélhetően normál használat mellett 3-400e km-ig (?) érdemi degradációt -értsd wltp hatótáv- csökkenést nem fogunk tapasztalni...egyébként nem minden gyártónál van ez így, csak ez nem szokott a selling point-ok között lenni...)



2024. január 6. 13:30:28: megválaszolva Yakumo +  által, → #747 

#745 Yakumo +  2024. január 6. 11:09:24 re: #744 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  0 | rejt

[SMIL:/nevet/rofl3.gif]

#744 integra_type_r 0  2024. január 6. 10:46:18 re: #735 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt

The car is freeee!


2024. január 6. 11:09:24: megválaszolva Yakumo +  által, → #745 

#743 Yakumo +  2024. január 5. 18:06:26 re: #741 (Tonx + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Teljesen baráti hangnemben mondom, de röviden, mindketten bekaphatjátok. [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif] ;)

(De a hó alatti dologban igazad van, bár csak ami a hőmérsékletet illeti. [SMIL:/nevet/bucktooth.gif] [SMIL:/nevet/laugh21.gif] )

#742 Mykee +  2024. január 5. 17:43:17 re: #740 (Yakumo + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Hát igen, nem szégyellem, csoró vagyok több garázst építeni meg a mellettem lévő telket megvenni hozzá [SMIL:/szetvert.gif]

#741 Tonx +  2024. január 5. 17:31:25 re: #735 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát nekem is kinn áll. A garázs túl messze van. Viszont 5m hó alatt nincs annyira hideg mint fenn a felszínen.
2024. január 5. 18:06:26: megválaszolva Yakumo +  által, → #743 

#740 Yakumo +  2024. január 5. 17:28:36 re: #738 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na, mondom én. [SMIL:/nevet/rofl4.gif]
2024. január 5. 17:43:17: megválaszolva Mykee +  által, → #742 

#739 grego +  2024. január 5. 17:00:01 re: #737 (Mykee + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Majd szólj...

#738 Mykee +  2024. január 5. 16:54:36 re: #735 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát pedig nálunk is egyszerű a téma, a garázsba nem fér be. Inkább olyan autókat tartok ott amiket jobban féltek :)
2024. január 5. 17:28:36: megválaszolva Yakumo +  által, → #740 

#737 Mykee +  2024. január 5. 16:53:40 re: #736 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen.
2024. január 5. 17:00:01: megválaszolva grego +  által, → #739 

#736 grego +  2024. január 5. 16:37:15 re: #734 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szolnok?
2024. január 5. 16:53:40: megválaszolva Mykee +  által, → #737 

#735 Yakumo +  2024. január 5. 16:36:33 re: #729 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Biztos nekem van túl kevés pénzem és azért nem értem, de sosem tudtam felfogni, hogy eleve valaki úgy vesz elektromos autót, hogy nemhogy fűtött, de még egy alap garázsa sincsen.

Szerény tudomásom szerint a hideg, főleg ha kint áll a verda, nagyon nem tesz jót az aktuális töltöttségnek vagy éppen töltésnek se, de ami lényegesebb, hogy az akkumulátor élettartamának sem. Főleg ha így kint b*szódik Norvégiában pl. az 5 méter hó alatt.... [SMIL:/szetvert.gif]

De mondom, nekem nincs elég pénzem valószínűleg, hogy ezt értsem. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif]
2024. január 6. 11:11:48: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #746 
2024. január 6. 10:46:18: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #744 
2024. január 5. 17:31:25: megválaszolva Tonx +  által, → #741 
2024. január 5. 16:54:36: megválaszolva Mykee +  által, → #738 

#734 Mykee +  2024. január 5. 16:35:26 re: #733 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Épp ellenkezőleg :) , amúgy is heteken belül visszük le a Hondát időszakos szervízre ott lebokszoljuk :D [SMIL:/smile2.gif]
2024. január 5. 16:37:15: megválaszolva grego +  által, → #736 

#733 grego +  2024. január 5. 16:13:43 re: #732 (Mykee + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Tudom, hogy utálsz :D
2024. január 5. 16:35:26: megválaszolva Mykee +  által, → #734 

#732 Mykee +  2024. január 5. 16:03:14 re: #731 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Baszki mellényomtam. Plusz akart lenni. Az inoiq5 és 6 -is már 800V -os rendszer, jó is az...
2024. január 5. 16:13:43: megválaszolva grego +  által, → #733 

#731 grego +  2024. január 5. 12:03:53    ‹›   →  ↑  0 | rejt

2024. január 5. 16:03:14: megválaszolva Mykee +  által, → #732 

#730 integra_type_r 0  2024. január 4. 09:59:04    ‹›  +2 | rejt


| 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | vége >> 

 




Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.52, 0.42, 0.34
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.115 mp, 9 query