ja, ez a szenzor tartó lemez az E-ben...
3 db szenzor van elöl...(a sárga csatlakozós a képen...)
a honda hivatalos protokollja szerint ha sérül/meghajlik cserés...
kb 380e Ft...(!)
"Kis parkolási sérülés - drága javítás: Egy kis ütés az első rendszámtáblára, beindítja a POP up rendszert. Kívülről alig észrevehető, belülről alig észrevehető, hogy egy szenzor és egy detektor kissé meghajlik, cserére szorul. Javítási ktg: 2300 €."
2023. június 30. 12:11:01: megválaszolva [TypeV] + által,
→ #579 2023. június 29. 22:19:25: megválaszolva Tonx + által,
→ #578
Szerencsére sokszor így van, persze más és más cikkszámmal, de valójában ugyanarról a termékről van szó. 7gen accord gázpedál érzékelő ugyanaz mint a k20a3 civicnél csak egyik 40e a másik 130e, persze más a cikkszám. frv 1,7 klíma mágnestekercs ugyanaz mint a 6gen civicnél. 9gen 1.6d generátor belseje megegyezik a peug citroen 1.6hdi belsejével. Utóbbihoz van minden míg a civichez csak komplett. K20a3 civic kuplungtárcsa ugyanaz mint a 6gen vti-é.
2023. június 27. 22:04:21: megválaszolva grego + által,
→ #576
pedig teljesen racionális lenne, ha a kopó alkatrészek nagy része teljesítmény szintenként lenne skálázva...
sokkal olcsóbb és hatékonyabb lenne az ellátási lánc...
2023. június 27. 20:59:28: megválaszolva Tonx + által,
→ #575
nekem nagyon minimális fékpor van rajta...
inkább sztem megálláskor fékezi meg, mert ott a motor már nem elég hatékony...
a legdurvább rekuperáció 64km volt amit visszatöltött egyhuzamban...(hegyről lefelé...)
50%-alatt a legerősebb a rekuperáció egyébként...
Hát én is. De ugye hiába nehezebb ha elvileg a fékezés helyett visszatöltéssel lassít az autó. Vagyis ezt mondják. De majd kiderül ha szétszedtem. Ja utángyártott fék nincs szóval marad a drága gyári hogy ne rázzon az eleje. Lehet arról is csinálok videót hogy más is lássa hogy működik az autó valójában.
az FK8-on 30k-nál van egy hangyafasznyi váll, de még az is elmegy ugyanennyit...
bár ez mondjuk egyébként csalóka, mert az E nehezebb mint az FK8...kb. 200kg-val...
2023. június 26. 19:15:28: megválaszolva Tonx + által,
→ #564
Akkor megvolt a onepedaldriving-os teszt is. Ha be van kapcsolva akkor a fékeket is használja, nem csak visszatölt. Így viszont nem sok értelmét látom a visszatöltésnek ha minden lassulásnál a fékekkel lassít. A legjobb ha a karokkal lassítok, viszont ott meg minden alkalommal újra be kell állítani hogy hányas szinten lassuljon.
ha garanciában cserélik nem hinném...
a tesla esetén is, ha cserélik a régit le kell adni...(egyébként nagyon más áron kapod az akkupakkot...ergo érdeked leadni, persze ezekből csinálja meg a felújítást a tesla is...akku cserekor te sem vadiúj pakkot kapsz, hanem felújítottat...mámint a teslánál...)
másrészt hulladékgazdálkodási szempontból sem biztos, hogy oda adhatják...(garanciális csere esetén)
az akku pakk veszélyes hulladéknak minősül...
az aktív hőmenedzsmentes akkukat a márkaszervizek nem javítják, komplett csere...a teslánál is...
(a tesla bizonyos akksikat felújít a saját technológiája alapján, de nem a szerviz...nincs technológiájuk hozzá...ők csak a tesla által felújított pakkot rakják be...)
a prius/lexus vagy ima cella csere más tészta...
egyébként a toyota/lexus/honda szerviz hivatalosan ott sem javít, hanem komplett pakkot cserél...
a p2-höz 1,2 millió Ft az akku pakk...
természetesen vannak aftermarket megoldások amivel mégis megoldható...
én is most cseréltettem a p2-ben őket...
de ez nem oem megoldás...
Azt azért tegyük hozzá , hogy nem feltétlen kell az egész pakkot kicserélni mert pl van ami több összekapcsolt cellaegységből épül fel. Ergo ha szerencsés az ember elég a sérült részt. De nyilván típusra válogatja.
ott is fékez, főként a végén...
azért regen mértéke nagyon függ az SOC-től...
90% felett minimális (3 nyilnál is) és nem is segít rá a fékkel...(csak a végén)
50% alatt erősebb...
Na egy személyes tapasztalat regeneráció vs. fékezés. Ha 100-ról fékezek pedállal, és a zöld töltés csík nem éri el az alját de még a 3/4-ét sem, akkor használja az első fékeket is. Ha viszont a kormányon lévő karokkal lassítok és ugyanannyit mutat a zöld csík akkor csak regenerál és nem használja a fékeket. Hogy honnan tudom? Onnan hogy 100nál fékezéskor ráz a kormány ha viszont a karokkal lassítok akkor nem ráz. Ez mondjuk megmagyarázza miért annyira fékporos az első felni és miért van már válla a féktárcsának, 19000km van benne. Amit viszont nem próbáltam hogy a onepedaldriving-nál is fékez-e vagy csak regenerál. Ezt majd jövő héten kipróbálom. Aztán lehet hogy a sokszor lemerült kisaksi miatt a rendszer tele van hibakóddal és azért működik így mint vészprogram. Amúgy jövő héten cserélik garanciában.
teát ismerem, kint (a városból) szoktam használni, korrekt töltők, korrekt árazással...
suc-on mi nem tudunk tölteni, hibára dobja a töltést...nem is érdemes próbálkozni, mert utána egy ideig nem elérhető a
"gyors" töltés...(van akinél megjavul, van akinél szervíz a vége...)
jobb a békesség, egyenlőre a honda & tesla nem barátok...
De ha ez így lesz akkor már nem sok motiváció lesz az irányba, hogy elektromosra válts vagy tartsál. Nem igazán értem ezt.
Egyébként meg ha jóárasítják a töltést akkor az általad megtermelt áramért is lesznek szívesek jó árat fizetni...
Ezt az adót úgy hívják hogy hálozathasználati díj. Mert az áram állítólag 11 vagy 7ft a többi a hálozathasználat. Ha fizetés töltőnél töltesz akkor ugye a maradék kb 230ft egy része a társaságé a többi a hálozatba megy. És ha ezt a töltési összeget átszámolod dizel/benzinre akkor kapásból 7-8 literes fogyasztás jön ki. Szerintem elég az a díj amit így fizetnek. A háztáji töltésnél meg majd kitalálják hogy csak hivatalos töltőboxxal töltheted a kocsidat. Jóáron.
Érdekesség az, hogy Nikola Tesla is feltalált egy olyan áramtovábbító-áramösszegyűjtő ...hát nevezzük hálózatnak ami a tudós szerint korlátlanul és ingyenesen hozzáférhetővé tehette volna az áramot minden embernek. Ugye nem kell mondanom, hogy megtorpedózták, halálakor meg szépen begyűjtöttek minden jegyzetet, leírást amit készített.
És még arról is keringenek történetek hány tudós tűnt el vagy burkolózott különös hallgatásba akik az olajat ki tudták volna váltani és olyan megoldást kínáltak ami nem kötötte volna az embereket ahhoz, hogy tejeljenek ezeknek az óriásvállalatoknak és az államnak.
Na most ez a cikk is erről szól, hogy ha netán olcsóbban akarod megúszni hát gondoskodnak róla, hogy nem fogod. Kisebb összegben mernék fogadni, hogy Európában nálunk lesz ilyen legelőször mármint ilyen adó
2023. június 15. 18:40:01: megválaszolva Tonx + által,
→ #535
Kezdődik. És ki más kezdte a teljesen fullosan nyílt megadóztatást/pénzbehajtást, naná, hogy Amerika és azon belül persze a jó öreg Texas(iak). Erre eskü inni kéne.