ha túl hideget érzékel, akkor az akku védelem miatt korlátozza a kivehető teljesítményt...(teknős üzemmód...)
a hivatalos gépkönyv szerint, ha a nagy akku hőmérsékete -30 fok alá kerül, akkor nem indítja el az autót...
ennek ellenére norvégiában és svédeknél is bőven -30 alatt használják az autókat...
(most vagy azért mert melegebb helyről indulnak, vagy az akkupakk ennek ellenére sem hül -30 alá, vagy a menet közbeni temperálás nem engedi, stb, stb...)
de összességében ki van azért találva...
nálunk azért ilyen szélsőséges időjárási viszonyokra azért reméljük nem kell számítani...így itt az akkupakk élettartamát alapvetően nem kellene, hogy befolyásolja...
(az E a degradációt részben a 20% pufferrel fedi el -ami iparági szinten is elég magas-, így vélhetően normál használat mellett 3-400e km-ig (?) érdemi degradációt -értsd wltp hatótáv- csökkenést nem fogunk tapasztalni...egyébként nem minden gyártónál van ez így, csak ez nem szokott a selling point-ok között lenni...)
Biztos nekem van túl kevés pénzem és azért nem értem, de sosem tudtam felfogni, hogy eleve valaki úgy vesz elektromos autót, hogy nemhogy fűtött, de még egy alap garázsa sincsen.
Szerény tudomásom szerint a hideg, főleg ha kint áll a verda, nagyon nem tesz jót az aktuális töltöttségnek vagy éppen töltésnek se, de ami lényegesebb, hogy az akkumulátor élettartamának sem. Főleg ha így kint b*szódik Norvégiában pl. az 5 méter hó alatt....
De mondom, nekem nincs elég pénzem valószínűleg, hogy ezt értsem.