Szólhattál volna hogy erre jártok. Nekem még sosem sikerült 50%-nál 117 maradék távot csinálni. A legjobb 100km volt. Viszont nemrég mentem anyám Zoé-jával. Van amiben az E jobb de van amiben a Zoe.
2022. augusztus 17. 19:49:45: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #33 2022. augusztus 16. 22:01:34: megválaszolva lestaylor + által,
→ #30
Gyorstöltés 50kW kezdés: 60%-ról.
20 perc alatt 90%-ra, onnan 17 perc 98%-ig.
A töltés kezdetekor 36 percet írt, úgyhogy kb. egész jól besaccolta. Utána hazamentem, 96%-ról 100%-ra 45 perc volt a konnektoros töltéssel.
Ezek után asszony elment vele Sopronba, 117 km, most 50%-on áll. Ügyes volt, nekem ez biztos nem sikerült volna.
2022. augusztus 16. 21:40:23: megválaszolva Tonx + által,
→ #29
Ennyi pénzből fel lehet húzni egy 1000MW-os atomerőművet tokkal vonóval...vagy egy 8000MW-os kombinált ciklusú erőművet ami kiszolgálja az egész országot...
On August 12, 2022, Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) officially announced it will invest 7.34 billion euros to build a 100 GWh battery plant in Debrecen of east Hungary, which is also its second battery plant in Europe following its German plant. Subject to the shareholder meeting approval, construction of the first production facilities will start within this year.
2022. augusztus 12. 16:48:25: megválaszolva grego + által,
→ #21
The #TeslaModel3 is not Europe's top-selling electric car anymore. This year it has been dethroned by the #TeslaModelY, as it already happened in USA and China. As a part of the Model 3 imports come from China, it was affected by the lockdown and the stop of production over there.
The #Fiat500 came third, and closer to the second position than to the fourth position, occupied by another Stellantis car, the #Peugeote208. In the case of the Fiat, the electric version represented 38% of the model's total registrations in H1, vs 21% for the Peugeot. The French B-Hatch increased the gap with the #RenaultZoe, its closest rival.
The #DaciaSpring hits the top 10 sending the #VWID3 out. The German hatch posted a 44% decline vs H1 2021, when it was the second most popular. Other big drops include the #VolkswageneUp (-56%), #NissanLeaf (-21%), #Smartfortwo (-35%), and #MercedesEQC (-29%).
NAPI RENAULT ZOÉ : mostmár napi szinten kapunk megkereséseket, RENAULT ZOÉ javítással kapcsolatban, fontos, hogy tudjak a tulajdonosok, NINCSENEK EGYEDÜL, mindenkinek segítünk, a lehető leggyorsabban.
Példa : a szabadságok miatt egy külsős műhely segítséget kértük, egy R240 típusú, 22kWh-s Zoé elektromotor kiszerelésével kapcsolatban, ám a hagyományos üzemű autók hada miatt nem tudtak 2 hétig hozzányúlni. Időközben kollégánk visszatért a munkába, és rekord sebességgel kiszerelte a motort, illetve elvégeztük az alábbi folyamatokat :
- traileres szállítás,
- klímagáz lefejtése,
- motor kiszerelése,
- fedélzeti töltő javítása és tesztelése,
- javított fedélzeti töltő visszaépítése,
- elektromotor visszaszerelése,
- váltóolaj csere,
- klímagáz pótlása, eredeti mennyiség visszatöltése,
- ismételt töltési teszt,
- autó átadása.
Az egész folyamat 5 napot vett igénybe, ami az R-motorosok leggyorsabb javítási ideje.
Kalkulált költség : 240-250.000.-
A fedélzeti töltő javítások variációi és árai a következőek :
SIMA JAVÍTÁS = 350.000.-
HYBRID FEDÉLZETI TÖLTŐ = 420.000.-
Ez utóbbi eljárás lényege, hogy 63kW a fedélzeti töltő elméleti, töltési maximuma, így az ezen a beavatkozáson átesett Zoék fedélzeti töltője a jövőben is biztos üzeműek lesznek, nincs további meghibásodás.
Ugyanakkor a másik, relaváns segítség az EGYFÁZISÚ TÖLTŐ ELEKTRONIKA, amit közvetlenül az autóba építünk, megelőzve ezzel a fedélzeti töltő aszimmetrikus terhelését, illetve lehetővé téve az otthoni, 220V-os, hálózati töltést is.
Ennek ára : 250.000.-
FONTOS : egyelőre csak a Q-motorosokhoz elérhető, az R-motorosoké hamarosan elkészül, fejlesztés alatt.
Az említett javításokkal lényegesen üzembiztosabb ZOÉK születhetnek, mert ne felejtsük el, hogy a RENAULT ZOÉ továbbra is egyfajta kuriózum a villanyautózásban, a villámgyors AC töltése miatt, ami sokszorozza a felhasználási lehetőségeket.
Esetleg egykét alap infót is adhatok műszaki alapon mert ezeket például sehol sem magyarázzák el rendesen.
Töltés mert általában ez a legfontosabb:
- Typ2 legelterjedtebb, ez főleg váltóáram tehát AC, ezen az E egy fázison tud tölteni és max 6.6kW-al. Ha valaki fizetős helyen tölt akkor készüljön fel hogy sokáig áll. A legtöbb typ2 vagy mennekes töltők max 22kW-al tudnak tölteni de az E csak 1/3-át használja. Így kb 4-5 óra a feltöltés. Sajnos nem írja ki hogy mennyivel tölt csak a hátralévő időt mutatja és az is 10-20 percenként ugrik. Ha 11kW-os akkor meg ugye a duplája.
- CCS ez egyenáram tehát DC, itt már többet tud az E akár 50kW felett is. De csak kb 50%-ig akkor csökkenni kezd a töltési sebesség. Saját tapasztalat alapján stimmel a 20-80%ig töltés kb 30 perc alatt, 80-100-ig viszont újabb fél óra kell. Érdemes figyelni a gyorstöltőknél hogy ténylegesen mennyivel tölt, mert van amikor bár tudná az 50kW-ot de csak 20-at tud leadni a töltő, úgy hogy az aksi 20%-on van, és mivel ezeknél főleg percenként fizet az ember, túl drága lehet a töltés. Ilyenkor érdemes egy másik gyorstöltőt keresni ami tényleg 50kW-ot tud. Megéri. Ja és ahol perc alapú az elszámolás érdemes 15-20 másodperccel a perc vége előtt megszakítani a töltést ugyanis nekem 15 másodperccel később állt csak le, így 5 másodperccel belecsúsztam a következő percbe ami újabb 110Ft-ot jelentett.
- otthoni töltés: 2,3kW és egész éjjel eltart. Ha valaki nem megy 2-3 óránként 100-200km-t akkor fel lehet rendesen tölteni otthon is.
Töltős programok:
- Mobiliti az MVM programja, nagyon sok töltővel mindenhol látszik hogy foglalt-e vagy sem. Árak is stimmelnek.
- lidl e-charge. lidlis töltőprogram, még ingyenes fél óráig. 30 perc után leáll a töltés, de újra lehet indítani. Az E töltési hátránya itt mutatkozik meg igazán. Mert legjobb esetben is csak 3,3kW megy a kocsiba míg egy Zoe pl akár 11kW-ot tud tölteni ugyanannyi idő alatt.
- Drive-on eon-os töltőprogram, aldinál főleg. Nekik vannak percdíjaik is de általában csak 2 óra után számolják. Még nem töltöttem.
- plugshare egy elég jól kidolgozott navigációs program ami mutatja a létező nyilvános töltőket. PC-n az útvonaltervezés esetén meg lehet nézni a domborzat változását is. Néha érdemes egy kicsi kerülővel egy-egy hegyet kikerülni. Hátránya hogy nem mutatja pontosan melyik töltő foglalt, és a töltők árai sem stimmelnek.
- Külföldi oldalon a smatrics-ot használom nekik sok gyorstöltőjük van, DE nem a felvett teljesítmény alapján fizet az ember hanem hogy melyik DC töltőt választja. Van 50kW-ig és felette. És hiába használunk csak pl 30-at akkor is a 150Kw-os tarifát kell fizetni.
- másik az osztrák lidlis töltés, nincs programjuk csak oda kell menni és tölteni, DC (50kW) és AC (22kW) is van, még ingyenes és 50kW-tal fél óráig használható, utána megáll. De újra lehet indítani. Viszont hiába van rajta 3 kábel és előtte két parkoló, csak egy autót tud egyszerre tölteni.
Hatótáv:
Hivatalosan 210km, valójában 180-190 de ez akkor már 0km maradékkal. Szóval a használható biztonságos táv 150-170km. A városi használatra elég. Ha gyorsabban tudna AC-n tölteni egy tökéletes autó lenne akár hosszabb utakra is.
Érzékeny az emelkedőkre a hidegre a padlóáramos/feszültséges gyorsításokra. Viszont még 30 felett is elrúgja a hátulját vizes úton.
A visszatöltés 35 alatt csökkenni kezd és itt már használja a fékeket is. Ugye nem adhatja rá a max visszatöltést hátsó keréken alacsony sebességnél, mert simán megcsúszhat a hátulja (én véleményem). Lehet hogy az első kerekesként tovább tudná használni a visszatöltést?
Inkább az egy pedálos üzemmódot használom, de csak annyira engedem fel az amperpedált hogy a mini E-n ne világítsanak a féklámpák Amúgy nagyon eltalálták az egypedálos módot. De sajnos 36-38 alatt elkezdi használni a normál fékeket is, szóval városban bár visszatölt de magasabb sebességnél jobban ki lehet használni a visszatöltést. Amire viszont kényes a domborzati viszonyok. Ott könnyen megeszik 1km alatt 3-4km-t, szóval most már megpróbálok inkább kisebb kerülővel de emelkedőt kikerülve közlekedni.
13 az már egész jó...
azzal tudsz játszani, hogy amikor csak lehet próbálsz majdnem vitorlázni...
ha a kijelző jobb oldalán a power - charge vízszintes vonala felett tartod kb. 1,5-2mm-re a leadott teljesítmény vonalát akkor nagyon minimális hajtást ad csak rá, a sebességet tartja, fogyasztásban pedig valahol 6-8kwh körül fogyaszt ilyenkor...
ebben a melegben lámpánál induláskor simán becsúsztatja a fenekét, ha ráadod a tüzet normálban is...úgy hogy a kipörgés gátló be van kapcsolva...
bár nem néztem, de sztem 0-60-ra simán veri az FK8-at...
Igen, sikerült. Nem volt egyszerű de meglett. Az autó osztrák tesztautó volt, 2 éves és most már 6300km van benne, fehér, és advance felszereltséggel. Igen ő vette meg vagyis én csúsztam le róla mert csak másnap telefonáltam oda De nem baj, így is jó lett.
Úgy tűnik lemaradtam. Ezek szerint végül neked is sikerült egy E-t becserkészned. Volt itt téma már korábban? Csak arra emlékszem, hogy kerestél, és végül talán Integra cartárs vette meg előled az utolsót Szolnokon. Hol sikerült végül megvenni? Magyarországon, milyen szín, motor, felszereltég....stb...?
A Hunyadival eltöltött kilóméterek tapasztalataim azt mutatják, hogy a hatótávot jelentősen befolyásolja a külső hőmérséklet változása illetve a domborzati viszonyok.
Ez mindig legyen benne a 'dióban', mert érhetnek kellemetlen meglepetések.
Az áprilisi választás hétvégéjén csurig töltve indultunk el egy Bp-Tar-Nagybátony-Bp útra, ami ~200km. Simán bírnia kellett volna az akksinak. Elvileg.
Hazafelé a Gödöllői dombság és a 10C fok alá beeső hőmérséklet miatt ki kellett állni a gödöllői Lidl-pitstopba és rátölteni, hogy biztosan hazaérjünk.
Városi közlekedéssel az elméleti hatótáv klíma nélkül nálam el tudja érni a 270 km-t is.
Kkfháza-Budapest M5-M0 (132km) 130 km/h ill. 110 km/h valós sebességgel, 25,5C fokra klímázva (külső hőmérséklet 38C fok) 21km maradt az akksiban.
Majd egyszer kipróbálom otthon teljes fetöltésnél.
A vezetési stílus már javul de még mindig nem olyan mint kellene, habár 13kw jött ki most városban és 5km fogyott a 10km alatt.
Majd ha asszony is használja akkor még lejjebb megy, remélem. Mert mindegyik másik autónál kapásból 1-2 literrel kevesebbel eljár mint én. Meg kb mindenki kevesebbel eljár mint én
Esőben nem nagyon illik padlóáramot/feszültséget adni, mert simán elpattog a hátulja, legalábbis 30 körül nagyon könnyen.
azt vettem észre, hogy 200 fölé akkor megy, ha 20-30%ról indulsz...
csak úgy rátöltögetve 180-190 körülig megy...fali töltőről...
persze ez ettől függetlenül nem jelenti, hogy ne tudna többet elmenni adott esetben...
mert a megtehető km az tulajdonképpen egy tippelő óra...
sokszor 5-10kmt is elmegy úgy hogy nem változik a megtehető táv...(pl. rekuperál, vagy átlag alatt 8-10kwh fogyaszt)
ezért szoktam a napit 100%nál nullázni...így a kettőből azért elég jól össze lehet rakni mennyi az annyi...
de az igazán jó hatótáv kihasználáshoz tényleg újra kell tanulni vezetni...
egy benzines autónál ahol mondjuk kerékre levitt teljesítmény hatékonysága 15-25% között van (motor veszteség, hajtáslánc, egyéb veszteség), egy elektromosnál ez valahol 85-90%...ami óriási különbség...
ergo egy benzinesnél a vezetési stílus "pedál kezelés hibáit" a rossz hatékonyság teljesen elmaszkolhatja...
egy elektromosnál ezek pedig felnagyítódnak...
így egy benzines autó vezetési stílusával nem feltétlenül hozhatóak az elméleti hatótávok...
185 fölé még sosem ment. Mondjuk 99 és 100% között általában 4-5 percet ír lidlinél. Itthon még nem töltöttem 100%-ig sosem, amíg van ingyen töltési lehetőség ha lehet azt is használom.
a 38 fokos külső hőmérsékletnél (kint állva 2 órán keresztül a napon) elég jelentős az akku temperálás (-34km hatótáv) amíg vissza nem hűti az akkumlátorokat normál üzemi tartományba...(23-32 fok)