Nálam a 4 RDX tisztítás után bemérve, 479-482 ml/4bar értéket hozott. EP3-ban én sem gondolnám, hogy van teljesítmény hatása. Ugyan azon a MAHA padon mérve (kb. 50e km eltéréssel) BPi Velocity Stack, 74 mm-es pillangó, RDX injektorok és 98-ról 100-as benzinre váltás együttes hatása +10 le volt. Hacsak nem romlott durván a motor állapota, akkor nem sok pozitív hatása lehetett az RDX-nek.
Skunk2 Alpha baromi jó cucc, nekem az van ... csak irreálisan drága.
B20-on egy csináltatott SMSP "copy" 4-2-1-et cseréltem Skunk2-re és ég és föld lett az eredmény programozás után.
Toda copy-t javasolnám a SuperStreetPerformance-tól, németektől már lehet rendelni és nem is olyan drága a posta kts.
Ha low budget es nincsenek nagy terveid itr/1.8vti.
Ha telthaz vagy, es/vagy szamit minden lo, akkor Toda copyt vennek. PLM, Tegiwa...stb.
Ek9 ritka, nehezebb is mint az 1.8vti/itr es nem hiszem, hogy tobbet hoz.
Sokat olvasok a témában és mindig elbizonytalanodok.
Az alany egy gyári B16A2, egy skunk2 megapower rendszerem van már hozzá, ha jól tudom annak a belső átmérője 57mm.
Egy leömlőt is szerettem volna cserélni, de sok helyen olvastam, hogy egy gyári b16-ot nem érdemes “túlszellőztetni” mert elveszik a nyomaték stb.
Tervben lesz még egy aem cai és egy p28 program.
Ti melyik leömlőt javasoljátok? 4-2-1-et jobban preferálnám
Szerintem ezek jöhetnek szóba, de ha van nás tipp, meghallgatom szívesen!:
-Gyári ek4 leömlő
-Ek9 leömlő
-Skunk2 alpha leömlő
-Itr leömlő
Anno én is bepróbálkoztam ezzel, h22a motorban a gyári injektorok (előtte azok is bevizsgálva, kitakaritva lettek) helyére betettem az rdx-eket. 2 dolgot tapasztaltam, h az rdx injektor közel sem hozza a ráírt szállítási mennyiséget és hogy semmilyen érezhető teljesítmény javulást nem hozott. Ugyan ezeket most Zolinál is megtapasztaltuk, szóval eddig kettőből kétszer, ami alapján ki merem jelenteni, h teljesítményre vonatkozóan elenyesző hatása lehet csak, de legalább sokkal kisebb is, mint amit irnak rá. Hivatalosan 410cc/3bar, nekem 3.5baron volt kb 390cc, Zolinál ha átszámolom, akkor 360-370et tud kb., ha a gyári 240-et.
Belső égésű motort is kellett terveznem már,számítások tömkelege ,dugattyút,hajtókart kellett tervezni változó szelepvezérléseknek a működéséről volt már szó,de ezekre azt mondta a tanárunk úgy is utánanézünk ,ha érdekel (magyar oktatás ) hengerfej tervezés rész nem volt,ezt sajnálom ,de motoraljt terveztünk!
Videók alapján a crome felhasználóbarátabbnak tűnt,csak ennyi,de komolyan érdekel mindenkinek a véleménye aki programozik,bár tudom ez kényes téma ,hogy ki hol tanult meg iylesmit,mert senki sem akarja kiadni a tudását ,de ez természtes is...
Biztos vagy benne, hogy ez jó ötlet?
Nem túl nehéz kopágásosra összehozni a táblákat és akkor hamar lefőhet a kávé a csapágyaknak, hajtókarnak, blokknak...és "hellószia".
Hali!
Ha esetleg elkezdeném a saját ECU-mat programozni ,mivel lenne érdemes kezdeni? Crome pár videó alapján egyszerűbbnek tűnik ,mint mondjuk a Neptune.. Köszi a válaszokat
Kicsit eltűntem, mert elvoltam keseredve, az eredményektől... Mivel a hátsó kipufogódob és középrendszer közötti rész (hattyúnyak) nem lett kicserélve, azt a tippet kaptam a nagyoktól, hogy vegyem le a hátsó részt. Ma megtettem..
A 60-as rendszerből beleugrottunk egy ilyenbe..
Leszedtem, kipróbáltam, és nagyon megindult vtec váltásban. Nem csak a hang jött meg, de a kocsi is végre úgy reagált, mint amit vártam volna érzésre.. csütörtökön kipufogós, mert közben a leömlőm is kifúj az illesztésnél. Orvosoljuk.
Programban gondolom utána kéne menni a változásoknak nem?
Nem oszt nem szoroz, de a vti injektorjai ugyanakkorák mint az itr-é.
A végig csökkenő átmérő tuti nem nyerő megoldás.
Nekem úgy van hogy 60-as a kilépője a leömlőnek, a tegiwa sportcat is 60as, viszont a cat után 55-ös csövezésem van, nem pedig 60-as, lehet ott én is vesztek, de amikor csináltattam nem akartam büdös nagy hangot. Háááát, van azért.
Közép dobot is ki szokták venni, mert ugye az is fojtás, de akkor meg recsegős hangja lesz.
Nehéz ügy ez a szívó pöcögtetés.
Régen még padon programoztam egy B16-ot amiben 500 000+ Ft motorikus tuning volt és 170 lóerő fölé ment éppen. Vadi új komplett rozsdamentes komplett kipufogórendszer volt rajta, ledobtuk a leömlő utáni részt és egy tesztcsővel közel 30 lóerőt erősödött újraprogramozással.
Szóval akármi lehet, próbáljátok ki egy végig 60-assal.
Full komplett, szívósor is full ITR még az injektorok is ITR ...
De most úgy látszik kezd összeállni a kép mi lehet a baj ... de majd kiderül ... TEHÁT:
Ugye az van hogy leömlő belső kilépő átmérő 60mm ---> cat.back belső átmérő 56,7mm ---> és a hátsó dob csövezése ("hattyúnyak") 50mm !!!! (ami bár nem lett lemérve mennyi lehet de tippre 47-46mm a belső átmérője)
szerintem itt kaphat egy óriási fojtást nagy terhelésen ... de ez a programozás alatt lehetett volna látni nem?
Thundernek progizás után az volt a véleménye, hogy furcsán megy mert szokatlanul jól megy közép tartományban de felül meg elfogy ... motor "öblítése" jobb lehetne (ez pontosan nem tudom mit jelent)
Szerinte a leömlő nem túl jo választás ... amit nem teljessen értek mert HondaTech forumon sok pozitív kommentet olvastam akinek ilyen van.
Amugy mivel ez 2 részes leömlő(egybecsúsznak a csővek 4ből-2be) elképzelhető hogy ott kifuj terhelesnél?)
Szerintetek egy 76mm-es CAI csövezés egy 76mm Blox szűrő + VelocityStack-el nem nagy egy ITR HF-es B16-ra?
Cameron user gépe kész lett Thunder progizta ... de nem megy valami jól és nem tudjuk hol lehet a hiba, Vtecben nem húz akkorát mint amit várna az ember. Leömlő 4-2-1 60mm kilépő ... catback belső átmerő 57mm...
95-ös évjáratig OBD1, 96-tól OBD2. Sok a különbség.
A P28 az OBD1, ahhoz kell egy átalakítókábel is hogy tud használni és abból is van OBD2A (96-98) vagy OBD2B (99-00).
Torque ezeknél nem működik. Ha úgyis programozva lesz akkor egy bluetooth adapter kell az ECU-ba és a TunerView alkalmazással tudod nézni.
Épülő ek4-emhez vettem egy p28 ecut, azt mondták az okosok, hogy az a legjobb mert írható olvasható stb.
Viszont nem értem pontosan a különbséget, illetve magukat a fogalmakat, valaki el tudná magyarázni légyszives?
Mi a különbség az OBD1 és OBD2 között?
A p28 az obd1 vagy 2?
Háznál van egy OBD2-es autó, amire rádugtunk egy hibakódolvasót, amit egy Torque nevű programmal kezelt, és tök szépen kiírt mindent az autóról gondolok itt: rpm, gázállás %ban, speed, avg. fogyasztás stb.
A p28 ha obd2 akkor gondolom ez megcsinálható vele, de ha obd1 akkor is?
Ha jól emlékszem a rozsdamentes lett volna 80e, de ahhoz ott kellet volna hagyni az autót, ez is kibír 6-7 évet aztán majd meglátom, hogy addig mi lesz vele. De ez az ár úgy 2éve volt, mondjuk nem hiszem hogy a duplájára emelkedtek volna azóta az árak
Magam miatt! Öreg vagyok Én már ehhez a lurdys/arénás ecsethajú páva kanjo fiúcskás stílushoz!
Első körben megpróbálkozok egy "nagyobb" testű végdobbal, aztán ha kevés rámegyek a középre is jobban.
Akkor? A szomszédok miatt? Csináltatni kell, hívj fel egy pár kipufogóst, biztos van értelmes áron is, meg ha nem olyan a hang, amit elképzeltél, akkor még mindig tudnak rajta változtatni. Az enyém kimondottan csendes 2000-3000-es fordulatig 8000 körül alagútban imádom Mélygarázsban már nem tartanak szimpatikusnak 4000-nél se, de a padló le van ragasztva hangszigetelő anyaggal, az utastér zajszintje, számomra kulturáltnak tűnik. Stp standardplast gold accent 6 ezzel van leragasztva a kárpit alatt, a padló.
Van egy 50-es saválló félkész végig nyitott középrészem.Az ívek megvannak,csak körbe kell hegeszteni (se időm,se kedvem) + kell rá a két végére csatlakozó + a tartó fülek.A 60-asat ami ugyanilyen állapotú volt azt elvitték,ingyen adom,csak érte kell menni,de nem tolongtak érte.ha kell elviheted,aztán majd össze hegeszted magadnak .
Jó én csak 50-est kértem, meg a leömlő adott volt, közép és hátsó keresztdob végig átmenőben 55e volt, ha rozsdamentesből kérem, akkor 2nap lett volna, így nem kellet ott hagyni az autót, kb 4 óra alatt meg volt az egész. Hasper, nekem ők csinálták.
Esetleg dobot csináltatnék itthon, de azt is inkább beay-ről! Rendszert nevetséges áron készítenek itthon a kipuffos cégek! Alubevonatos csőből ráadásul 60mm a max, felette már csak rozsdamentesből aminél aztán megint letérdelsz ha meghallod menyiért!
Akkor lehet, hogy tényleg az egyéni lenne a jó megoldás, Janó dobnál csinálták a barátomét, neki igaz csak dobot, de nagyon szépen szól és nem volt több 35 ezernél azthiszem..
Egy komplett rendszert olyan 100 körül csinálnak, és van választék, megbeszélheted velük a csőátmérőt, javaslatot is adnak stb.. Ajánlani tudom őket!