HONDA fórum
2024. május 17. péntek, 13:51,  Paszkál Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve:

Nyitotta: nbinszky + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 975 | 974 | 973 | 972 | 971 | 970 | 969 | 968 | 967 | 966 | 965 | 964 | 963 | 962 | 961 | 960 | 959 | vége >> 

Téma információk
Hasznos link:

Skunk2 cuccok Magyarországon


Motorswap, kompresszió számítás és egyéb okosságok angolul



Civic mini me swap



Skunk2 cuccok hamisítása
#50299 dani1121 +  2018. január 30. 06:20:44 re: #50297 (bütyök + )  ←  ‹›  0 | rejt
Keresem a tömítést otthon, mert van csak még nem találtam meg.
Ez volt nekem is az első gondolatom :)

#50298 sh adam 0  2018. január 28. 17:33:17 re: #50287 (mancspapa + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na van friss Crome [SMIL:/smile5.gif]
2018. január 30. 11:32:21: megválaszolva VizaTibi +  által, → #50300 

#50297 bütyök +  2018. január 28. 08:21:07 re: #50296 (dani1121 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szerintem ez volt portolva,de ha rádobsz egy szívósortömítést rögtön meg mutatja magát.
2018. január 30. 06:20:44: megválaszolva dani1121 +  által, → #50299 

#50296 dani1121 +  2018. január 27. 12:11:03    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

A birtokomba került pár hónapja egy hiányos vtec fej. Bagó összegért jutottam hozzá, igazából csak a szelepfedélre lett volna szükségem, de csak így egyben adták el.
Tegnap előszedtem és amin megakadt a szeme, hogy a szívó oldalon megmunkálás nyomait látom, ami (szerintem) nem gyári hanem utólagos. Képeket a linkben mellékeltem.
Képek
Arra lennék kíváncsi, hogy ez most csak úgynevezett "polírozás" akart lenni ami szerintem sz*rul sikerült, avagy bővítve van?
ha kell lemérem pontosan mi mekkora, de aki látott már z6 fejet gyári állapotában, annak gondolom így ránézésre is szembetűnő lesz ha olyan mértékű a járatok bővítése.
Illetve a szelepek felől is látszik a körkörös megmunkálás nyoma, nem tudom hogy mennyire látszik gyárilag a megmunkálás nyoma, sima vagy érdes felüleűnek kellene lennie az öntvénynek.
Erre szeretném választ kapni.
Köszönöm előre is a választ.
2018. január 28. 08:21:07: megválaszolva bütyök +  által, → #50297 


2018. január 27. 12:14: Szerkesztve dani1121 +  által, megtekintés
2018. január 27. 12:11: Szerkesztve dani1121 +  által, megtekintés

#50295 dani1121 +  2018. január 25. 11:49:08 re: #50294 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›  0 | rejt
Köszönöm :)

#50294 -Törölt felhasználó- 2018. január 24. 18:58:09 re: #50289 (dani1121 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A belseje egyezik, a külseje nem. Mármint a gyújtásnak.
2018. január 25. 11:49:08: megválaszolva dani1121 +  által, → #50295 

#50293 juhilaci +  2018. január 22. 19:33:52 re: #50289 (dani1121 + )  ←  ‹›  +1 | rejt
van p06 és p28 ecum is eladó, ha érdekel, számom az adatlapomon...

#50292 LINSZTER +  2018. január 22. 06:29:38 re: #50289 (dani1121 + )  ←  ‹›  +1 | rejt
P06 ECU változó. Én anno 12ért vettem egy automata P06-ot.

#50291 degumentes 0  2018. január 21. 22:01:31 re: #50289 (dani1121 + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Ezt az Ecu kérdést, majd valaki hozzáértőbb megválaszólja, lévén az enyémbe még semilyen Ecu nincs:D

#50290 christophl +  2018. január 21. 20:04:17 re: #50289 (dani1121 + )  ←  ‹›  +1 | rejt
D13 elég jó lehet Kb tudja azt mint az 1.6Esi, csak nagy munka( Tank, tankhoz vezető csövezés, Esi HF.....)

#50289 dani1121 +  2018. január 21. 18:16:48 re: #50285 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azért szeretném a d13-at mert arra vagyok kíváncsi abból mit lehet kihozni és hogy az mire lesz képes :)
Nagyobb köbcentinek ott van a coupé a d16z9 blokkal, az kellemesen autózható :)
A kis d13 egy kósza gondolat volt, na meg mivel van itthon egy z6 fej, ami szét van szedve, sőt kell is bele pár cuccot venni,
így adja magát, hogy járatok bővítésével kezdődhet a móka, aztán síkolás, szelepek becsiszolása és mehet össze a hengerfej :)
Lassan összeszedem a többi hozzávalót is :)
Egyébként a d15b7 p06 ecu-t mennyiért pazarolják? (Vtecesítés miatt, mert p28 már nem olyan gyakori darab).
Illetve a d15b7 gyújtása egyezik a d16z6-tal?
2018. január 24. 18:58:09: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #50294 
2018. január 22. 19:33:52: megválaszolva juhilaci +  által, → #50293 
2018. január 22. 06:29:38: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50292 
2018. január 21. 22:01:31: megválaszolva degumentes 0  által, → #50291 
2018. január 21. 20:04:17: megválaszolva christophl +  által, → #50290 

#50288 LINSZTER +  2018. január 21. 15:50:04 re: #50287 (mancspapa + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Crome halott. Support megszűnt. Talán John újra felrak egy új verziót valamikor. De sok esély nincs rá.

2018. január 21. 15:54: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés

#50287 mancspapa +  2018. január 21. 14:07:21    ‹›   →  ↑  0 | rejt
CROME téma

Hivatalos Crome progim van, próbáltam ma elindítani, de újabb verziót kér. Visszaállítottam a dátumot decemberre, ugy működik, de ...
Néztem a honlapján, nincs fenn az újabb verzió.... Megoldás?

Ha lenne újabb verzió, és felraknám, nem vesztem el a regisztrációm ugye? (sajna elfogyott a 3 reg, ez az utolso...)


Köszönöm előre is a segítségeteket!
2018. január 28. 17:33:18: megválaszolva sh adam 0  által, → #50298 
2018. január 21. 15:50:04: megválaszolva LINSZTER +  által, → #50288 

#50286 bütyök +  2018. január 19. 14:44:35 re: #50281 (Higany + )  ←  ‹›  0 | rejt
Arrébb teszi azt is [SMIL:/smile6.gif]

2018. január 19. 14:45: Szerkesztve bütyök +  által, megtekintés

#50285 degumentes 0  2018. január 19. 14:11:59 re: #50283 (dani1121 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha nagyon kisérletezni akarnál, mondanám, hogy D15Z6 hengerfejébe egy D16Z6 belsejét belerakni és azt portolni:)
2018. január 21. 18:16:48: megválaszolva dani1121 +  által, → #50289 

#50284 degumentes 0  2018. január 19. 13:27:12 re: #50283 (dani1121 + )  ←  ‹›  0 | rejt
A blokk az maradna d13:) nekem a d14 és utánna d15 főtengellyel volt különbség, nyomatékosabb lett de szinte ugyanazt forogta. És d13, d15 főtengellyel ha sokáig megtartod akkor a biztosításon visszajön a tuning ára:D

#50283 dani1121 +  2018. január 19. 13:13:03 re: #50280 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem egy gyári Esi d16z9 coupé van, felújított blokkal, 75,5-ös NPR d16y8 dugattyúkkal lett összerakva acl race csapágyazással.
Ez a kis d13 lenne az amivel kísérleteznék, ez csak terv egyenlőre tehát még nincs meg az alap autó sem hozzá.
Most kezdek összerakosgatni egy z6 fejet, ami otthon van már fél éve kb. lassan fog készülni mint a luca széke de elkészül előbb utóbb. :)
Mindenképp maradnék a d13-nál, nem is az anyagi miatt, hanem inkább a kihívás miatt, a d15 kitaposott út mármint a swapolás. D13-ból kevesebb is fut, illetve kevesebbnek is állnak talán neki faragni. Valóban a ccm tuning a legjobb tuning.
Lehet hogy önszivatásnak tűnik, de erre húz a szívem, hogy belevágjak :)
2018. január 19. 14:11:59: megválaszolva degumentes 0  által, → #50285 
2018. január 19. 13:27:12: megválaszolva degumentes 0  által, → #50284 

#50282 toronte +  2018. január 19. 10:51:42 re: #50275 (nbinszky + )  ←  ‹›  0 | rejt
Köszi! Ezt jó tudni. Gyertyát nem tartom valószínűnek, éppen tavaly cseréltem őket.

#50281 Higany +  2018. január 19. 09:53:55 re: #50279 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az csak egy dolog, h felcsavarozod (alapból 1 csavar esik más helyre), de az égésterek nem jó helyre esnek a hengerekhez képest. Azzal mit kezdesz?
2018. január 19. 14:44:35: megválaszolva bütyök +  által, → #50286 

#50280 degumentes 0  2018. január 19. 09:21:11 re: #50278 (dani1121 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én azt mondanám, hogy ha csinálod, fűzesd át. Ígyis úgyis furni kell a blokkot, ha már ott van a gépműhelybe, akkor azon a 15e Ft. alkatrész áron ne spórolj, gondolom csapágyat egyébként is cserélnél. 1.3-ból hogy kijőjjön az a 120le ahhoz szerintem rendesen portolni kell a hf-et, nem olcsó és nem is biztos, hogy tartós lesz. 200cm3-nél hülyén fog hangzani ez a mondat, de a köbcentit nem pótólja semmi:D A másik dolog az elején el kell dönteni, hogy mi a terv szívó, vagy turbó, mert máshogy kell megközelíteni az egészet. De ha hozzányulsz, utánna soha nem lesz az a megbízható kisautó, mint volt! Ezt is vedd számításba, nincs két egyforma swap. Lehet hogy valaki évek óta jár ugyanazzal a konfiggal, ami másnál rövididő allatt fossa össze magát:) meg egy halom pénzt fogsz belelocsolni, amiből akár egy vti is kijöhet. Nekem a kicsi az csak játszós autó, de nem is nagyon nézem hogy mennyit költök rá, nem az a lényeg.
2018. január 19. 13:13:03: megválaszolva dani1121 +  által, → #50283 

#50279 degumentes 0  2018. január 19. 09:07:00 re: #50277 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igazad van nem kis gépműhely munka, de megoldható, az máskérdés, hogy a vtec hengerfejet egyszerűbben fel lehet tenni. De a dohc sem lehetetlen:)
2018. január 19. 09:53:55: megválaszolva Higany +  által, → #50281 

#50278 dani1121 +  2018. január 19. 08:40:18 re: #50276 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
D13-mal lennének terveim a talán nem is olyan távoli jövőben.
Mindenképp maradnék az 1343ccm-nél, nem szeretném átfűzni a blokkot.
Én úgy tudtam hogy nagy szívás árán megy fel a dohc d16 fej a sohc D-s motorokra.
Olaj és víz járatai stimmelnek?
Na meg a másik kérdés, hogy a dohc d16-ra mit lehet felrakni ami pl obd1? kábelköteggel gondolom bűvészkedni kell,
illetve gyújtás, szenzorok, ecu?
Van erről információd?
sohc vtec fej egyszerűbb meccs gondolom.
Elsőre egy 115-120 ló szívóban ha kijönne belőle, akár sohc vtec akár dohc nonvtec, az jó lenne. Nem tudom a lengyelek mit tudnak, de egész szép teljesítményt hoznak ki a kis D-s motorokból. Aztán ha kiaknázásra kerül ez a teljesítmény, akkor jöhetne a kisnyomású turbó, de az már egy másik topic témája. :)
2018. január 19. 09:21:11: megválaszolva degumentes 0  által, → #50280 

#50277 Higany +  2018. január 19. 08:10:42 re: #50276 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Dohc fej nem kompatibilis sohc blokkal. Tudom, minden megoldható, de azt így kijelenteni hogy "kis gépmunkával" erős túlzás. Amúgy nem láttam még tartósan működő ilyen tákolmányt. Sok sebből vérzik ez a megoldás. Szóval inkább mondanám azt, hogy nem rakható rá, mint hogy igen.
2018. január 19. 09:07:00: megválaszolva degumentes 0  által, → #50279 

#50276 degumentes 0  2018. január 19. 02:30:02 re: #50273 (dani1121 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nincs kicserélve a tank, be van rakva egy külső elektromos benzinpumpa. Majd ha idén tovább lesz építve akkor ki lesz cserélve. Egyébkén D13, D14, D15 ugyanaz a blokk, simán rá lehet pakolni a D16 cuccait, még a DOHC is felmegy rá kis gépműhelyes munkával:) viszatérve a fordulatra, 7000-7500-ig szépen húz ott érdemes elválltani. Idén a karbik hejére egy jrsc ugrik fel ha minden meglesz hozzá.
2018. január 19. 08:40:19: megválaszolva dani1121 +  által, → #50278 
2018. január 19. 08:10:43: megválaszolva Higany +  által, → #50277 


2018. január 19. 02:31: Szerkesztve degumentes 0  által, megtekintés

#50275 nbinszky +  2018. január 19. 00:05:47 re: #50253 (toronte + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem pl az 5gen civicben anno úgy vettem észre, hogy valami nem stimmel a szondával, hogy bekerült mellé egy szélessávú műszer. aztán azon láttam, hogy nem lambda 1-re, hanem dúsabbra korrigál a gyári szondával az ecu. hibakód nem volt, mert még tűrésen belül nem volt..


amugy csak annyit tennék hozzá, hogy ha ránézetsz diagnosztikával az ecuban tárolt "long term fuel trim" paraméterre és ez mondjuk +- 6-8%, vagy ettől nagyobb értéket mutat akkor valami nem stimmel.
ez arra utal, hogy a gyári vezérlési táblától el kellett térni a lambda szonda által adott jel alapján.

Ez lehet rossz lambda szondától is simán, ami pl az 1,1-es lambda értéknél adja az 1-es lambda jelet.
De pl +5%-ot off autónál láttam már rossz gyertya miatt is.
Söt egy Jazz is +3-4%-ot mutatott fuel trim-re a régi csereérett gyertyákkal. Csere után meg szépen visszaállt.
2018. január 19. 10:51:42: megválaszolva toronte +  által, → #50282 

#50274 dani1121 +  2018. január 18. 22:22:49 re: #50271 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Én csak elolvastam a videóhoz készült rövidke leírást :)
A fordulatszámmérő vígan 8500-at is mutatott, de a program lett úgy írva hogy 8100 " shift light" 8300 leszabályzás.
Oké hogy 1343ccm-t kell kiszolgálni az 1.6-os motoron használt cuccoknak, de arra a kis motorra ennyire passzolnának a z6 cuccok? nehezen tudom elképzelni hogy 8000-nél nincs túlforgatva a motor és ha padon lenne mérve nem csökkenne a teljesítménygörbe ott már.

#50273 dani1121 +  2018. január 18. 22:16:16 re: #50270 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ismerem ezeket a lehetőségeket hogy d13 blokkot össze lehet fűzni 1,5 cuccokkal :)
Kifejezetten a d13-ra kerestem rá, kis lökethossz jól forgatható :) D13-nál a befecsit is meg kell csinálni, tankcsere+ac.
Feltételezem akkor neked is ez a művelet következik.
Viszont akkor valóban szépen elforognak ezek a motorok z6 tengellyel. :)
2018. január 19. 02:30:02: megválaszolva degumentes 0  által, → #50276 

#50272 degumentes 0  2018. január 18. 18:04:02 re: #50271 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Mondjuk mindegyik óra csal valamennyit:) normál esetben óra szerint se forog 8000rmp fölé.

#50271 grego +  2018. január 18. 17:12:37 re: #50269 (dani1121 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nem tudom mivel mértétek a fordulatszámot, de a műszerfal mérőóra nagyon nem pontos már 6-7 ezer felett. Pl. EP3-nál amikor a valós rpm 8000 volt ekkor mutatott az óra 8300 felett valamivel. Amikor 8500-re raktam a tiltást már éppen befigyelt a 9000 rpm. Szóval érdemes belekalkulálni azt is hogy az óra csal magas tartományokban.
2018. január 18. 22:22:49: megválaszolva dani1121 +  által, → #50274 
2018. január 18. 18:04:02: megválaszolva degumentes 0  által, → #50272 

#50270 degumentes 0  2018. január 18. 16:08:56 re: #50269 (dani1121 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Semmi, ha simán arrébb van rakva egy vagy két foggal, a gyújtáselosztó meg utána állítva ugyanazt az eredményt kapod, de fel van rakva egy fokoló kerék, akkor rendesen be lehet állítani. Nekem is simán leforogja a 8000-et. Az enyém D14A1 blokk, Z7 hengerfej, D15B2 főtengely, P29 dugó, ALC csapágy, meg dualcarb, de már csak az év közepéig a tervek szerint. És a D13-ba is be lehet rakni a D15 főtengelyt utána mát az is 1.5.
2018. január 18. 22:16:16: megválaszolva dani1121 +  által, → #50273 

#50269 dani1121 +  2018. január 18. 14:35:52    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok!

Unalmas 5percben nézelődtem, olvasgattam és ráleltem egy lengyel civicre valamikor d13b2 volt, ezt vtec-esítették.
Videón is néztem, hát elég meglepően jól lép.
Lényegében a leömlő a kipufogórendszer és a légszűrőn kívül minden gyári Honda alkatrész amiből összerakták.
Ami fura volt ahogy leforgott a motor 8100-ig, én azt hittem a gyári z6 vezérműtengely elfogy ekkora fordulaton már és hiába van eltolva a tiltás magasabb fordulatra, ekkora fordulaton már csak erőtlenül pörögne.
Aztán a leírásban olvastam, hogy y7 vezérműkereket raktak a z6 tengely végére.
Ezzel úgymond "elfokolták" a gyári vezérműtengelyt, vagy pont így került a helyére a vezérlés a d13-on? Vagy mi az oka hogy y7 vezérműkereket használtak?
2018. január 18. 17:12:37: megválaszolva grego +  által, → #50271 
2018. január 18. 16:08:56: megválaszolva degumentes 0  által, → #50270 

#50268 Tonx +  2018. január 15. 18:33:11 re: #50267 (Newdesign + )  ←  ‹›  0 | rejt
alapjáraton jó volt az érték 1.00 lambda szinte minimális HC és szinte 0 CO. Emelt fordulaton a lambda szar volt a hc jó co is jó. Utána is mértünk autót az is jó volt, majd 1,5 hét múlva újra jött és újra szar volt a lambda érték de csak annál a kocsinál. Befogott kipufogóval is szar volt az értéke. Én max a hengerlekapcsolásra tudok gondolni hogy nem ad üzemanyagot de akkor ugye rángatózna a motor, de az jól járt.

#50267 Newdesign +  2018. január 15. 18:25:31 re: #50265 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Többi autó nem produkálta ezt? Vagy milyen volt a többi érték? CO2, O2 értékek? Ilyenkor érdemes azokat is figyelgetni. Vagyis, nem ilyenkor, hanem, úgy általában és az általános méréshez "hasonlítani" a furcsát.....

Ez az oxigéncella, nálunk kb. 2 évente megadja magát és szopat, először 1-2 napig, aztán elkezdek rájönni (többek közt a minősítésre nem kerülő CO2 értékekből is) hogy nabazzeg ez nem létezik, hogy az összes kocsi szar, aztán gyorsan rájövök, hogy ja, a cella szarakodik :D . MEg lehet mérni multiméterrel is, de még az is átbasz simán. Aztán rendelsz egyet kurva drágán 30ezerért, hogy legyen meg hamar :D ás bosszankodsz, hogy a faszé nem rendeltem Ebayről 3ad annyiért, két hónappal "ezelőtt"
2018. január 15. 18:33:12: megválaszolva Tonx +  által, → #50268 

#50266 Higany +  2018. január 13. 23:52:03 re: #50265 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ezek a kötsög modern motorok mindenre képesek.:D

#50265 Tonx +  2018. január 13. 22:41:22 re: #50263 (Higany + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Majdnem 10 percen keresztül mértük, forgattuk 2000 környékén majd 3000 majd 4000 és felette kicsivel és reméltük hogy nem esik szét, befogtuk a kipufogót ronggyal hátha lyukas, de semmi. Utána megemeltük a kocsit hátha látunk valamit de semmi. Nem volt lyukas a kipufogó. Utána elvitte valami bmw szerelőhöz és visszahozta úgy hogy már csak 1.7-es Lambda értéke volt. Szintén szétforgattuk de semmi. Alapjáraton tökéletes volt minden. Szóval nem a gép volt a szar. Előtte utána is amit mértünk minden ok volt. De a bmw nem. Én arra gondoltam hogy az egr szelep esetleg bedöglött és nem a szivósor felé áramlik a levegő hanem a kipufogó áthúzza a frisset. Utána beszéltem más műszakiztatós srácokkal is hogy ők hogy mérnék ezt de csak tippeltek hogy szegénykeverékes üzemmód lehet-e vagy hengerlekapcsolás esetleg de az meg úgy tudjuk nincs a 4 hengeresnél és a hangja is jó volt. 6 hengeresnél láttam már olyant, ott is 2.7-es lambdával kezdte de 4e fölé forgatva visszajött minden henger és 2-3000 között is jó volt az érték.
2018. január 15. 18:25:32: megválaszolva Newdesign +  által, → #50267 
2018. január 13. 23:52:03: megválaszolva Higany +  által, → #50266 

#50264 grego +  2018. január 13. 20:20:01 re: #50263 (Higany + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ezt én se értem.

#50263 Higany +  2018. január 13. 20:15:35 re: #50262 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Khm... azt mégis hogy? 19-20as AFR felett már nem igen jár rendesen egy benzinmotor. 20 AFR az 1.36os lambda. 3.7es lambda? Olyan keverékkel fizikai képtelenség, h járjon egy motor. Még 1.7es lambdával is.
2018. január 13. 22:41:22: megválaszolva Tonx +  által, → #50265 
2018. január 13. 20:20:01: megválaszolva grego +  által, → #50264 

#50262 Tonx +  2018. január 13. 19:14:57 re: #50256 (Newdesign + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pár hónapja műszakíztattunk egy 1-es bmw-t 1.6 benzin. Emelt fordulaton 3.7-es Lambda értéke volt. A kipuf nem volt lyukas. Első körben azt hittem szegénykeverékes üzemmódban van és azért, de pörgetés ellenére nem lett jobb. 2 hét múlva újra jött állítólag valamit cseréltek rajta akkor már csak 1.7-es Lambdája volt. Ekkor sem kapott műszakit. Amúgy napi 100km-t mennek a kocsival autópályán és a kocsi jól van. Hibakód nincs, ecu lámpa nem világít.
2018. január 13. 20:15:35: megválaszolva Higany +  által, → #50263 

#50261 toronte +  2018. január 13. 17:17:37 re: #50260 (Higany + )  ←  ‹›  0 | rejt
Lett belőle. Az eredeti kérdésem arra vonatkozott, hogy okozhatja-e a sportkipufogó a lambda érték megváltozását.

Tőlem átpakolhatja az admin akár vita-cset topikba is. Szerencsére kaptam segítséget, elvégre erre van a fórum.

#50260 Higany +  2018. január 13. 17:14:12 re: #50258 (toronte + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én csak azt nem tudom, ennek mi köze a szívó tuninghoz. Ez erősen szerviz téma sztem. Mindegy.
2018. január 13. 17:17:37: megválaszolva toronte +  által, → #50261 

#50259 VizaTibi +  2018. január 13. 15:02:07 re: #50239 (SlaveDealer + )  ←  ‹›  0 | rejt
OBD2A ('96-'98) és OBD2B ('99-'00) más a lábkiosztás.

#50258 toronte +  2018. január 12. 16:41:36 re: #50256 (Newdesign + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Bent voltam végig. Még rugdosták is az autót előtte. Talán hogy bemelegedjen? (Tény, hogy kb 4,3 km-t mentem vele előtte+valamennyit járt egy helyben). Az értéket én is láttam a kijelzőn. Kb egy perc ~3000 körüli búgatás közben állt be 1,06-ra. Meg is ismételtük a jobb oldali csövet eltömítve ronggyal, de nem igen változtatott az értéken, vagy talán rontott is 1,08-ra. (Ebben már nem vagyok biztos, tehát ne vedd készpénznek)
Aztán javasolták hogy hajtsam meg, ez megtörtént és utána rongy nélkül 1,1-et mutatott a műszer és nem próbálkoztunk többet. Hibakódom nincs, de én is olvastam ilyet hogy idővel lassul, vagy nem korrekt értéket mutat (gondolom kosz/korom lerakódás miatt)

A cső az tényleg nagy, egyszer rámértünk, 70-es belső átmérő. Nem tudom miért tették rá egy gyári közeli FN2-re, de ez van. Viszont kb vízszintesen áll, nem láttam a műszert kicsúszkálni belőle.
Ilyen, ha ez segít:


A végén nem kértek pénzt, nem hinném hogy lehúzásra ment. Segítőkésznek, korrektnek tűntek.
Falsot nem tudom, tud-e úgy szívni hogy folyamatosan áll a gázon.

Hétfőn megy másik helyre az autó. Jelentkezem majd a mérés eredményével.

Addig is köszi mindent!
2018. január 13. 17:14:12: megválaszolva Higany +  által, → #50260 

#50257 Newdesign +  2018. január 12. 15:54:33 re: #50255 (grego + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Naaaa, épp tegnap pislogtam egy 220.000km es Honda CR-V-n lassú lambdaszonda hibakódot...

Kiírta, előre... Érted.... Még nem szart be, jó is volt a CO, bár, akár lehetett volna biztos jobb is....

De kírta a hibát...... 220.000 km...

#50256 Newdesign +  2018. január 12. 15:44:45 re: #50253 (toronte + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát, ha szar a lambda szonda, azt már egy elktronikai hiba keretében kiírta volna. Eből asszem kiindulhatunk. Tehát, elsőre feltételezném, hogy az nem szar.
HA mégis szar, akkor jellemzően inkább azt látod a CO mérés alatt a műszeren, hogy maga a CO gáz érték magas (0,20 nél több), a lambda érték pedig 1 alatt van (0,91-0,99 például)..

Persze, akár beszarhat úgy is egy lambda szonda, hogy elszegényíti a keverékképzést, és akkor a CO műszeren 1 feletti értékeket látsz (például esetleg1,06-ot).

De mondom, ilyenkor, ha ez valóban így lenne, a jármű saját dignosztikája már a 3.hibát kiabálná, hogy menjél szervízbe mer szegény a keverék és az nem jó és különben is álljál meg de azonnal, mert elpusztulnak a jegesmedvék :D :D :D vagy ilyesmi (nem vicces amúgy :( )

Szóval, igazából, én alljas módon vagy arra gondolnék, hogy az a sportkipufogó, ami nem tudom micsoda és hogyan néz ki, annak akkora volt a csővégződése, hogy abba nem dugták bele rendesen a szondacsövet és/vagy "visszaszívott" egy pici falsot ami egy hibás eredményt eredményez(het).... Egyébként, az még egy kérdés, hogy téged "paráztattak ezzel", hogy adjjál egy kis pízet még, vagy csak te láttál ilyen értékeket a műszeren és csak parázol magadtól ? :D :D

Az még egy lehetőség, hogy az említett 1,06-os lambdát, azt alapjáraton mérve láttad, vagy bömböltete a verdát a vizsgabiztos 3000rel és úgy láttad az 1,06ot? MErt nem mindegy. Ha alapjárat környékén láttad, azt az 1,06ot ÉS sportkipufogó van a verdán, akkor nem kell parázni, valószínűleg, így látatlanban azt mondom, hogy az alapjárati gázáramlás kicsi volt a kipufogócső átmérőjéhez képest és a műszer a szondacsövön keresztül beszívott egy pici fals levegőt.... Ha fordulaton pengetve volt 1,06 és mááá egy perce bőgetik a kocsit és még mindig 1,06 a lambda (és nem kicsúszott közben a szondacső), akkor meg a szondacső hibára és/műszer hibára gyanakodnék MERT az EOBD nem jelez neked semmi hibát....

Szerintem

2018. január 13. 19:14:57: megválaszolva Tonx +  által, → #50262 
2018. január 12. 16:41:36: megválaszolva toronte +  által, → #50258 

#50255 grego +  2018. január 12. 15:33:10 re: #50253 (toronte + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egy szonda nem egyik pillanatrol a masikra szarik be hanem szepen lassan eloregszik. Radasul keskenysavu szonda van benne. Csak akkor van hibajelzes az ECU reszerol, ha mar a szonda jele vegkepp kiesik a turesbol. Szoval anelkul is lehet rossz egy szonda vagy kesik, hogy hibajel lenne.
2018. január 12. 15:54:33: megválaszolva Newdesign +  által, → #50257 

#50254 Newdesign +  2018. január 12. 15:28:20 re: #50252 (Márton87 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Hát, ha fennáll egy ilyen "hiba", akkor lehet, hogy az övét beindították :D

De az is lehet, hogy azt várták, tömje tele rongy helyett a kipufogót ezresekkel és akkor le is ment volna a lambda egyből :D . (nem mondom, hogy nem pirultak volna meg a pénzek, de lehet arrafelé úgy megy) :D

#50253 toronte +  2018. január 12. 14:35:29 re: #50251 (Newdesign + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszönöm mindenkinek a konstruktív hozzászólásokat! Ma is sokat tanultam.

Mivel az első műszaki állomáson nem engedték volna át az autót így, elviszem egy helyre ahol átmegy. A problémát azért nem hagyom ennyiben, de szeretném használni az autót addig is.

Tényleg aránylag szarul nézett ki az a cső. Még néztem is. Volt egy szűrő rajta, az nem volt vészesen dzsuvás. Viszont nem értek hozzá semmit, csak amit reggel óta olvastam. Ezért kérdezek körbe itt is, hogy mi okozhatja még. Furcsa, hogy két évvel ezelőtt megkapta a műszakit, de akkor ahogy írtad is, az egyik oldalon el kellett dugaszolni a kiput (két oldalon van ugye az FN2-n kivezetve).

Az sem kizárt, hogy tönkrement a lambdaszonda. Azt olvastam 160-180ekm-t bírnak. Lehet hogy az enyém csak 107-et ment el. Akkor evvan, kell egy másik. Viszont mielőtt kiadok érte 45-77eFt-ot jó lenne megbizonyosodni róla, rámérni ha lehet, hogy tényleg azzal van-e a baj. (valamit a kontroll mérés is segít)

CO értéket nem is tudok nektek írni :/ csak a lambdára koncentráltam, mert azzal volt a baj.

A kipu egyébként műbizonylatos, típus specifikus, de amikor honosították az autót nem került be a forgalmiba, ahogy a fólia sem (B-oszloptól hátra).

Jól értem, hogy ha szar a lambda szonda, akkor tipikusan 1-nél kisebb értéket lehet mérni? És ha nekem 1-nél nagyobb, akkor inkább nézzem meg jobban, hogy nem-e fúj ki valahol? Vagy a mérő műszer hibája volt. (ami kontroll méréssel kiderül majd)
2018. január 19. 00:05:47: megválaszolva nbinszky +  által, → #50275 
2018. január 12. 15:44:45: megválaszolva Newdesign +  által, → #50256 
2018. január 12. 15:33:10: megválaszolva grego +  által, → #50255 

#50252 Márton87 +  2018. január 12. 14:07:15 re: #50251 (Newdesign + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
[SMIL:/nevet/patan.gif] elején elakadtam. Beindítják az autót?
2018. január 12. 15:28:20: megválaszolva Newdesign +  által, → #50254 


2018. január 12. 14:07: Szerkesztve Márton87 +  által, megtekintés

#50251 Newdesign +  2018. január 12. 13:33:49 re: #50249 (toronte + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Őmmm...

Esetleg, egy kontrol mérésre menj már el egy másik műhelybe.... Nézzék már meg ők is és ha nincs hiba a mért eredményedben, akkor a CO műszerrel lesz a gond :D . Járok én is néha így (vakarom a fejem, hogy ez meg hogy), aztán ránézek a mintavételi csőre, azt nini, ott egy pici repedés rajta.. :D . Hoppp, csak teszek rá szigetelő szalagot, azt jééééé, megjavult a kocsi lambdája :D

A másik jellemző CO műszer hiba, amit nehéz tapasztalt nélkül észrevenni, az a CO műszerekben lévő Oxigéncella elöregedése. Nem veszi észre a vizsgabiztos, a műszer sem szokott "szólni", csak nemjó, nem jó, ez se jó... Azt egyszercsak valakinek beugrik, hogy hébaze 2 éve nem cseréltünk oxigéncellát.... Persze, ez az észrevétel nem fog segítani az előzőleg elküldött járművek gazdáinak :D

Aztán, persze, ha a másik CO műszerrel is ugyanolyan az érték, akkor ott valami disznóság van. Ha jól értem, a műszki vizsgán amúgy is sportkipufogó (vagy mi) volt a verdán, ergó alapból MÁR elnéznek neked valamit... Szóval, ha esetleg mégsem a CO műszernek van hibája, és csak ilyen pici a lambda eltérés (1,06) akkor méltóztassanak mááá belegyömöszölni egy rongyot a mérés közben a kipufogód végébe, azt az is "helyrehozza" az ilyen mérési eredményt..... Persze, ez nem megoldás a valós szegény keverékes üzemre...... Csak egy dolog van, az úgy nem jellemző semmilyen autóra sem.....
Vagyis, én eddig csak akkor láttam 1 feletti lambdát, ha kipufogóba nem tudtam beletenni a szondacsövet (kiesett), ha kifúj a kipufogó, ha hibás a szondacsövem, ha hibás a műszerem oxigén érzékelője....
2018. január 12. 14:35:30: megválaszolva toronte +  által, → #50253 
2018. január 12. 14:07:15: megválaszolva Márton87 +  által, → #50252 

#50250 grego +  2018. január 12. 10:44:53 re: #50249 (toronte + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ha nincs hibakod (nyilvan nincs) akkor kersz kolcson egyet valakirol.

 << eleje | 975 | 974 | 973 | 972 | 971 | 970 | 969 | 968 | 967 | 966 | 965 | 964 | 963 | 962 | 961 | 960 | 959 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.46, 0.33, 0.28
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.033 mp, 9 query