P28 után mi a "következő szint" ? Ami még olcsóbb kategóriába tartozik és nem 300E-res Hondata Úgy hallottam P28nak is vannak programozásbeli korlátjai,mmint egy standalone vagy (jobb chippel??) van,hgoy néha többet is ki lehet hozni az autóból.
Szerintem meg sok esetben a gyári program se jó. Nemrég volt itt egy D16Y7 non-vtec amire felraktak egy Z6 hf-et. Olyan szegény volt alul a gyári ECU-val, hogy csak na. Konkrétan a lambda szonda is fehér volt.
Igazad van, bejáratós motort nem toljuk bele 8000-be A gyújtást az a saját tapasztalat, lévén nekem karbis gyújtás van. De az is biztos hogy az ecuba pl. hiába van mondjuk 16 fok írva, ha strobival megnézed nem biztos, hogy annyi lesz.
Csak,hogy ne legyen félreértés,nem kezdek neki holnap motort felújítani ,2-3 hónap múlva lesz esedékes és előtte nagyon alaposan utána akarok járni! Azért írtam ide,mert itt biztos vannak olyan emberek akik értenek hozzá (és nem gyári ecuval akarom használni ) Köszi a helpet!
1) a bejáratás során eleve nem kéne nyomni, hanem vtec alatt részterhelésen menni
2) rendszeres olajcsere
3) gyújtás beállítása
- Az kizárt, hogy nem lehet belőni a gyújtást, ha csak emelt kompos dugók vannak benne és semmi egyéb
- A gyári program szerintem bőven elég papásan bejáratni
Nem csak a dugón múlik, hogy becsörög, vagy nem! Gyújtás is számít, az hogy a gépműhely mennyit vett le a hf síkjából, hogy milyen hf tömítést használ, milyen az üzemanyag levegő keverék, lehetne még sorolni, de hirtelen ennyi jutott az eszembe
Ennyire szar ezek szerint a púpos dugó? én jó pár emebrtől hallottam idehaza,hogy azzal megy,de senki sem panaszkodott,hgoy becsörgött neki..(nyílván nem 95-ös benzinnel,mert akitől hallotam mindenki 100ast használt)
Legyen inkább csak sima gyűrűcsere?
Elvégre ez a szívó tuning csoportja,itt nem lebeszléni kéne nem?
De tényleg kíváncsi vagyok a véleményetekre szóval inkább eltűröm a savazás ,ha szart mondok,de nem véletlen gyűjtöm az információkat
Vicc,vicc Gondoltam,hogy rossz lesz a gyári ecu,de azért megkérdeztem... De ha rossz lenne a szakdolgozat témám gondolj bele abba,akik gépészmérnök létükre minőségbiztosításból meg ilyen faszságokból írják aminek a háromnegyede copypaste és a gyárak titkosítása miatt nem lehet plagizálni a szakdogában... Én próbálnék értelmes dolgoból írni és azért kérdezek tőletek,mert ti jobban tudjátok.. Nem véletelnül ide írtam.
Köszi a választ! Kapcsolódik,mert gyakorlati példa is kell hozzá,legalábbis úgy jobban kiegészíthető a téma. Gondoltam,hogy szar lesz a 95-ös benzin és a gyári ecu is,de azért kérdeztem ,mert itt biztosan jobban tudják nálam.
Működik nekem is, csak nem kell vele folyamatosan vtec tartományba tolni sokáig. Afr-el meg lehet nézni, tuti szegényedik a keverék, egy dolog van a karbik mellet a részemről, a gázreakció.
Semmi baj nincs a vtec karbival A karburátoron árhaladó levegő visz magával benyát ha nyit a vtec vagyis nagyobb lesz a szelepnyitás csak annyi történik hogy több levegőt szívnak be a hengerek és az elv ugyan az marad. A hiba inkább beállítás, fúvóka vagy lehet hogy túl kicsi a karbik torokátmérője.
Volt 1 honda CBR 400-am az is vtec volt karbival gyárilag és működött f@szán.
jövőre bekerülnek a Koni lengéscsillapítók, a futómű kap egy kis törődést, lekerülnek a karbik, kap egy Jacksont P28-al, de az lehet, hogy csak év vége körül lesz, attól függ, hogy lesz időm.
Egyet láttam még karbi+turbó megvalósítást szarul is ment ellenben, nem volt hosszú életű a motor, kikönyökölt a hajtókar a blokkból. Mondjuk szűk költségvetéssel dolgozott a francia gyerek
https://www.japancar.fr/forum/Sujet-Concerto-Pas-de-requiem-p
our-un-Concerto-D14A1-Turbo-Dual-Carb
Ok, nállad a lamdaszonda és az ecu korigálja, hogy ne legyen szegény a keveréked, ezért is tudsz E85-el járni. De ha én E85-t tankolok akkor már alapjáratom sincs, max szivatóval, mert ahhoz a karbin is utánna kellene állítani, esetleg még fúvókát is cserélni kéne és E85 már nem annyira elterjedt, mint régebben volt, 100-as benya meg szinte mindenhol van. Nállam az a probléma, hogyha kapcsol a vtec, akkor a karbiknál nem változik a beállítás, nincs ecu és lambdaszonda, hogy korigálja a keveréket, ilyenkor a több levegőhöz, nem fog több üzemanyag bekerülni a hengerekbe, szegényedik a keverék, melegszik a motor, ha még a gyújtás is szar helyen van, már löki is ki a vizet ha nagyon megkergetem az Alpokban de idáig 2x szoptam be, hogy átégett a hf tömítés, akkor se rohadtam le, hazavitt mindig. Ezt leszámítva a motornak semmi baja nincs. Az injektoros tuninggal nincsenek tapasztalataim, a 6gen 1.5 eco-hoz nincs hozzányúlva és nem is tervezem, az úgy jó ahogy van
szerintem meg semmi olyan módosítás nincs a dolgon, hogy több benzint vegyen igénybe
Én portoltam a HF-et, magas volt a kompresszió és ahhoz jött E85 (100as becsörgött)
Lényegében az oktánhoz lett növelve a kompresszió. Ha csak adsz neki E85-töt akkor többet fog enni. Arra kell progi.
Az itteni szakértők még tanácsolták nekem a D16Z6 szívósort. (frissen regisztráltam akkor a fórumon) Nos azt 2 napig faragtam és néztem, hogy mi a lószart kell csinálni, hogy jó legyen az autó.
a DODO UPGRADE oldalt is néztem, ugyanazt az érzékelőt lefalaztam, amit mindenki mondott.
Eredmény: Kibasztam egy valag pénzt, 19l (!!!!) fogyasztás volt az 1.4-es motornál, kormolt mint egy dízel feketén. Tehát simán tudja az ECU korrigálni. Ha 190cc-s injektorokkal beküld annyit, hogy ennyit zabáljon. Lehet non stop 100% terhelésen mentek, de nem is érdekel, mert most nem az a téma. Azóta se kértem itt tanácsot. Erről lettem híres
Nem mondom viszont azt, hogy ez a tuti megoldás, hanem az, amit Higany is mond, azaz egy erre szabott program, de a büdös életbe nem megy tönkre a motor.
Nincsen semmi se cserélve, ami úgy igazán indokolná
5,6-6,3 közt lett a fogyasztás a brutál kompresszióval, gyári ECU-val és E85-el
vtec karbinál is szegény a keverék. Ha gyilkolva van, nekem a hf tömítés szokott átégni, a fém tömítés az most jól bírja, ja és vákuumos gyújtás és P29 dugó végett be is csörren néha, 100-as benya mellet is. kb 40e km lesz ilyen körülmények közt benne és sűrűn van 7000-8000 fordulaton, nem rég azt hittem, hogy csapágyas, le lett bontva az alja és szépek a csapágyak, pedig nem racer a dugó teteje is ép, legalábbis az utolsó hf tömítés cserénél az volt Végnyomás is 16bár környékén van az összes hengerbe. Nem hiszem, hogy progizatlan motor szarabbul teljesítene Most azért a biztonság kedvéért Repsol 10w50-re váltotta. Gyertyából meg Brisk premium evo DR15SXC használom teljesen jó.
Ha nem akarsz széllel szemben hugyozni akkor mindenképp kell programozni az emelt kompresszió miatt, nyilván 100as benyával nehezebben csörög be de az sem csodaszer. Gyertya hőértéke... én tennék bele egy sima 8asat azzal tuti elketyeg. Gyári 6gen vtik-ben ugyan van kopogás szenzor de kérdés hogy mennyire hatékony, de én bejáratáshoz is egy lightosabb előgyujtás táblát használnék inkább.
Sajnos nincs annyi pénzem, hogy leteszteljem, de kívancsi vagyok h egy ilyen tuningolt motor progizatlanul, szegény keverékkel, jócskán kopogó motorral, kínozva hajtva meddig bírná a gyűrődést. De én nem adnék neki túl sok km-t.
D15B2 kapott egy MPFI swap-ot, d16a6 ecu-val és egyéb nyalánkságok, majd 2 év múlva a blokk elhalálozott, kb nulla lett a kompresszió mindegyik hengerben. Igaz a swap előtt 6500 környékén vége volt a fordulatnak, utána meg azért beleforgott a 8e-be.
"Az egyetemen a szakdolgozatomat úgy néz ki a magas kilométerfutású személygépjármű motorokban lezajló kopásokból fogom írni és ennek a keretében újítanám fel a VTI-m motorját "
Ez a gyorsított folyamat
Amúgy várhatsz szerintem, mire tönkre megy csak egy púpos dugó miatt. El lehet talán még tolni valamennyire a gyújtást.
Az 1.4ben púpos dugó volt régen és 2,0mm síkolás. A 100asra becsörgött, E85re nem. Persze programozás tervben volt, de működött nélküle is. Ideig óráig megy...nehéz tönkre tenni egy Hondát
mondjuk nekem az a fura hogy egyetemi szakdoga, gepjarmu belső égésű motorral kapcsolatos, és kb a kérdése olyan volt mintha valaki kezdő barkácsoló írná.
Mér, az is jó téma lehet a dogában kiegészítésképpen, hogy a feltuningolt motor 95ös benyával meg gyári progival kínozva hogyan, mennyi idő alatt megy tönkre és mire kell odafigyelni ilyen esetekben.
Ennek mondjuk annyira nem lesz köze a szakdolidhoz, nem?
Ha nagyon nő a kompresszió, akkor ahhoz azt tűrő benzin is kell, meg ahhoz igazítani a gyújtást (előgyújtás), de ez már össze függ(het) a felprogramozással is.
Lehet elmegy 95-el, de nem veszed ki az azt a teljesítményt, amit 100-asal le tudna adni.
Kötelezően nem kell irídium.
Gyári ECU-val nem lesz szerencsés használni , így a fogyasztás csökkenés ebben a kontextusban nem jó kérdés.
Felprogizott ECU-val? NEM! mert jobban megy majd és jobban nyomod majd neki
Beindulni be fog, meg elketyeg alacsony fordulaton, de csak a programozóhoz' gurulj el vele...
Sziasztok!
Az egyetemen a szakdolgozatomat úgy néz ki a magas kilométerfutású személygépjármű motorokban lezajló kopásokból fogom írni és ennek a keretében újítanám fel a VTI-m motorját .
Kérdés,hogy mennyire macera belerakni B16B dugókat,értem én ezalatt,hogy az k***ára púpos... ?
Ehhez lenne erősített csapágysor valamint könnyített lendkerék ,szívósor portolás ,kipufogójárat portolás és polírozás és szívójárat portolás. (portolás az leginkább csak az öntvénynek a a csiszolása,nem nagyon bővíteném a járatokat,azt olvastam külföldi fórumokon,hogy elég nagy) a kipufogó úgy nézne ki,hogy b18 leömlő katkonverter sport közép és végdob (átmenő) .
Akarok padi mérést is jelen állapotában miután bejárattam az új belsővel és miután felprogramozták!
Kelleni fog iridium gyújtógyertya?
Számíthatok fogyasztás csökkenésre gyári ecuval?
Itt viszont felvetődik még egy kérdés,gyári programmal be fog-e indulni és 95ös benyával elfog-e menni vagy onnantól kezdve csak 100as,hogy kerüljem a kopogásos égést?
Még egybe van, majd szombaton lesz szétszedve. A tünet az, hogy 2500-3000 fordulat közt el kezd kopogni, ha egyenkén lehúzogatom a pipákat, akkor a 2-es hengertől jön a kopogós hang:/ de azt hiszem ezt már írtam.
hagyd a fémcsövet mert semmi értelme. Vegyél egy 3000 forintos direktszűrőt, ami nem 100 éves és leamortizált, valamint koszos. az új szűrőt olajozd be. Castrol és egyéb márkáknak is van fújható olajuk. 5000ből megáll a sztori, ha úgyis gyárit keresel. Addig is jó ez. Jön a tél, kevesebb a por is.
Én semmiféleképp nem hagynék benne egy koszosat (nem is vennék olyan autót ami ennyire igénytelen)
Mint mondtam, egy olajozott noname direktszűrővel tudsz járni, amíg meg nem találod a gyári szűrőházat.
Köszi a válaszokat. Igen, direktszűrő van rajta. Cső is kellene hozzá, az is le lett cserélve egy fémcsőre. Vagy az attól jó lehet? Küldjek róla képet? Ránézett egy szerelő, ő azt mondta azt is kell.
Ez tök jó de a mosható betétszűrő sokkal jobb mint egy "direktszűrő" ami kivan B@szva motortérbe éppen ahová sikerült jobb esetben ha belemész egy tócsába a vizet sarat is rácsapja és esz a motor és általában nagyon gagyi minőség szemben a pl k&n ami egy jó mátka és a gyári házba kell rakni.
kocsimban és motoromban is használom csak jó tapasztalat és olcsóbb hosszútávon mert mosható.
Noresz kolegának már csak gyári légszűrő ház kell ha jól értem vagy összekötő cső is.?
Takarítani mindenképp megéri de inkább cserélni takarítás után be kell fújni légszűrő szpével ! ! a jófogáson van egy srác aki ezzel foglalkozik tud szűrőt is és tisztító/ mosó sprét is elég jó áron
2017. november 5. 11:26:26: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #50155 2017. november 4. 23:40:23: megválaszolva Kázmér + által,
→ #50153
A K&N betétszűrőt 5000 km-enként kell tisztítani. Van hozzá mosó is, meg olaj is.
Szóval a karbantartás része nem egy nagy nyűg. Hasznot nem hoz alapból ez a légszűrő, esetleg van egy kis szívóhangod tőle. Ha sokba kerül a gyári visszaszerelése, akkor nem érdemes kínlódni vele, inkább tisztítsd ki a mostanit.