Akkor vedd ezt
4 éve én is azért vettem PS4S-t mert mindenki istenítette, aztán nekem meg nagyon nem tetszett és pont az nem tetszett benne amit Unger írt a sima 4-ről.
Én sem, elovastam több cikket és a legtöbben ezt a gumit hozták ki győztesnek, a laptiming-en is ezt a gumit istenitik mindig, hát igy legyen okos az ember akkor
nyilván ezek baromi szubjektív felhasználói vélemények...
meg az 50 alattiakat érdemes kizárni, a kicsi minta miatt...
arra kiválóan alkalmas, hogy összezavarjon mindenkit...
Továbbra sem esik annyi hó, h ki tudjam próbálni a 4 évszakos gumám.. Viszont még egy előnyére rájöttem. Ugye ez M(ud) + S(now) jelölésű, tehát ha nyárigumis időszakban sáros helyre, esetleg könnyebb terepre tévednék, ott is jobban tapad. :-)
Vagy téligumi vagy hólánc és nyári gumi, de a hóláncot csak akkor használhatod ha az utat összefüggő hóréteg fedi. Ha viszont olyan helyre mész ahol sok hóra kell számítani ott érdemes hóláncot is vinni mert van amikor kötelező felrakni, és anélkül nem engednek tovább.
November 1-től kérik TÉLIES ÚTVISZONYOK MELLETT és MÉG jó az M+S jelzés de pár éven belül már csak a hegy+hópihe jelzést fogják elfogadni mint téligumi jelzést. Utána az M+S nem jelent téligumit. És ugye a 4mm profil alatt nyárinak számít hiába van rajta a hegy+hópihe jel. Évjáratbeli korlátozás meg nincs, amibe beleköthetnek hogy repedezett a gumi, de ez már 3 éves koruktól is előfordulhat.
A teherautóknak kötelező mindegy hogy havazik vagy süt a nap vagy 25 fok van.
Nokian Weatherproof-ot használok 1,5 éve nagy megelégedéssel. Hóban 1X volt alkalmam menni vele (!), akkor is városon belül. Igaz sík terep volt, ilyen ez a Kisalföld. Semmi gond nem volt. Nyáron sem tapasztaltam, hogy nyúlna. Nyilván jobb lenne a 40 fokban egy nyári gumi, de mi a helyzet abban az esetben, ha valaki felrakatja a tesztgyőztes új téli gumit október közepén, majd a következő héten közel 20 fokban rongyol 150-el az autópályán? Gondolom mennyire lesz optimális a fékútja
sztem az átlagos sofőrnek pont nem kell a hi-end gumi...
általános (pl. reakcióidőbeli) bénaságát kompenzálja azzal, hogy lassabban is megy...
ergo nem a gumi teljesítőképessége lesz nála a felső határ...hanem a saját képességeinek a korlátja...
a gumi messze nem fog abban a tartományban dolgozni amikor ez alapvetően számítana...
btw ha meg esetleg számítana akkor meg nem az útviszonyoknak megfelelő sebességet választotta...
de ez olyan "szabály" ami a hi-end gumira is igaz...
de ahogy írtam a többség még fékezni sem tud normálisan...
ha pedig nincs fékerő a gumi nem fog a tapadási teljesítmény maximumához közel dolgozni...
ahol az igazi különbségek kijönnek a gumik között...
ha most meg kéne becsülnöm, hogy egy átlagos user a hány %-át használja ki a gumijának a teljesítőképességéből a gumi élettartamára vetítve...nem mondanék 20-40%-nál többet...
ebben a tartományban meg sztem nincs drámai különbség a gumik között...
Azért te is tisztában vagy azzal, h a terep gumi teljesen más. Ahogy írtam a terepjáróimon 4 évszakos szokott lenne már tizenéve, de semmi köze a szgk 4 évszakos gumijához.
bocs, csak most kezdtem el olvasni, most több időm olvasgatni.
Persze, igazad van, nem fekete és fehér, azt annyi.
Az, h mennyi gumit adnak el, az a gumi kopásállóságától függ. A Bridgeket sokszor lejártam 40 Ekm alatt, na az nem a spórolós gumiról szólt. De olyat tudott nyári gumiként, h már régen meghaltam volna a 4 évszakossal.
Ne értsétek félre, nem szapulni akarom a 4 évszakos gumit, de nagyon a helyén kell kezelni. A véleményem csak annyi, hogy nagyon nem tudja azt nyáron, mint egy jó nyári gumi, és télen sem azt, amit egy jó téli.
30 évvel ezelőtt persze, g egyfajta gumink volt, a semperittel kimentünk a világból, de azt sem tudtuk, h létezik egyáltalán olyan, h téli gumi. Amíg több gumis is arról számol be, h a külföldről behozott használt gumikból lett milliomos, addig szinte felesleges is téli meg nyári gumi, az emberek többsége leszarja, h mi van az autóján, csak guruljon rajta.
Ez az egész abból indult ki, h nekem nem való a 4 évszakos, én én használati körülményeim mellett.
A jazzen elvan, semmi bajom vele, az asszony betotyog vele a munkahelyre, meg vissza.Ő nem fog kisodródni vele a kanyarban még nyáron sem. Igazából ezek a 4 évszakosok inkább téliesített gumik, mint nyáriak, épp ezért a gond a nyári viselkedésében van jobban. Főleg, h komoly tél nálunk ritka.
Írod, h átlagos sofőr, átlagos közlekedés, átlagos autó. Ha belegondolsz, akkor pont nekik kellene egy kihegyezett gumi az évszakhoz mérten, hisz nekik még több gondjuk akad egy kiélezett helyzetben, és az a 4-6-8-10 méter féktáv különbség náluk még nagyobb problémát jelent.
Épp ott a probléma, h ezek életében 1-2-3-szor adódik vészfékezés ahogy írod. Magyarul ez miatt 1-2-3 karambolja lehet, 1-2-3 embert üthet el.Lehet pont azért, mert annyival rosszabb a lassulása az autónak a 4 évszakos gumi miatt. Szerintem ez nagyon nem elhanyagolható dolog.
A környezeti hulladék meg elméletileg nem szaporodik, hisz a gumi mondjuk elkopik 60 Ekm alatt. Ez mondjuk egy téli+ egy nyári szettel legyen 6 év. Ez két garnitúra. A 4 évszakosból is pont két garnitúra fogy el, mert télen és nyáron is ugyanazt használja. Most nem a pontos számok a lényegesek amit írtam, hanem az elméletre próbáltam rávilágítani. (tudom, nem minden gumi kopoik pont ugyanúgy, stb)
Ahogy írtam az elején, nem minden fekete és fehér, tudom. Ez csak egy általánosságra értendő hsz volt.
Én nem cserélgetem az autóimat, de a 7g accordot amikor fórumtárs ugymond kikönyörögte azért adtam oda, mert nem tudtam elviselni a 20 km/h-s koccanás által okozott ocsmány javítást (1.3m ft volt a munka, 1 lámpa 1 sárvédő és még lehuztak azzal hogy értékesebb lett a kocsim) es rusnya volt az autó mert hozzányultak..
Na szóval ezt ellensúlyozni azzal, hogy kereket cserélek évente 2x, úgyis van téli felnim amit más a só szétmart, azon most figyel asszerm bridgestone téli, nyára meg a dunlop sportmaxx rt, és nekem így kerek a világ..
Nyáron mentünk autópályán előttem fék, passatos aki levillogott és megelőzött ő csattant. Én fékeztem, mögöttem azon izgultam hogy ne jöjjenek belém.
Megérte nekem a gumi csere, mivel jelenleg se kedvem se időm se hangulatom nincs új autót venni, 1 ilyen koccanás erlkerülése teljesíti azt amit erre áldozok, mivel 5 év alatt pont lejárjuk a gumi szettet és elég öreg lesz a kocsi (kb 120-130e km) amikor el kell adnom, mert váltó olajat kellene benne cserélni, ami eredménye az lesz hogy tönkreteszik így amikor ez aktuális inkább eladom. De addig pont jó, így plusz pénzbe nem kerül, és a lelkem nyugodt.
Jó hát olyan gumi nincs ami mindenhol a legjobb (vízen, szárazon, gördülési, féktáv stb.) ellenben olyan van ami a azért jól szerepel szinte mindenhol. Olyat kell választani. Egy PS4 vagy egy Conti SP6 esetében nincs nagy mellé lövés. Ott megállsz nyugodtan nagy tempóról is és esőben is rendben van.
Tgk, de nem "C"-s a gumi.. Ha meg zárt segge van, s Expedition a neve, akkor meg szgk, s ugyanez az autó. A gumi meg vegyes felhasználású (terep/épített út) 4évszakos.
1. Megvásárolt, fizetet tesztek. Elolvasom ha szembe jön a neten, aztán lapozok is tovább gondolás nélkül. Sokat beszélgettem pirelliékkel és vredesteinékkel is.
Kb. tudom hogyan mennek a dolgok.
Valamint a lenti teszten:
- száraz fékezéskor egy szárazon jó nyári gumit dobunk be referenciának
- vízen fékezéskor egy vízen jó nyári gumit dobunk be referenciának
A szárazon jó szarabb vízen, mint egy jó nagyévszakos. A vízen jó meg szarabb szárazon, mint egy jó nagyévszakos. Vagyis melyikkel járunk a legjobban ? Én behúzom a köztes négyévszakost.
Ok, nincs ezzel gond, elméletben is beszélgethetünk róla. De ha jól olvasom, akkor a gyakorlati tapasztalatok (a sajátom is) azt mutatják, h a 4 évszakos jó választás. Ezért lennék inkább kíváncsi valós tapasztalatra.
Nem azt írtam, hogy nincs rajta csak azt, hogy vélhetően nem annyi farkasfoga van mint egy igazi téli guminak.
A tapasztalat meg relatív ahogy hrvFeri is írta lejjebb. Hozzászoksz aztán máris nem tudod megítélni. Én csak azt írtam le amit kiolvastam a tesztekből.
A négyévszakoson is ott az M+S. Én olyanoktól várnék véleményt, akiknek van/volt mai, modern 4 évszakos a kocsijukon, van empirikus tapasztalatuk, s ez alapján kialakult véleményük.
Nekem az a véleményem, hogy TypeV kollégának talán igaza lehet abban, hogy egy jobbfajta 4 évszakos gumi Magyarországra N futásteljesítmény és higgadt vezetési (szabályok abszolút betartása) mellett jó lehet.
És itt a hangsúly a "lehet" szócskán van. Lehet de nem biztos.
Olvasom lejjebb az érvet, hogy hány olyan nap volt ahol igazán kellett volna a téli gumi stb. Hát egy téli gumi nem csak nyakig érő hóban kell. Untig ismételgetik a gyártók, hogy X celsius fok alatt fokozottan ajánlott mert más a keverék. A hideg ,a nyárihoz képest jellemzően mocskosabb téli aszfalton a téli gumik mintázatán belül látható farkasfogak igen jól meg tudnak kapaszkodni. Ezért vannak a téli gumikon M+S lejölések (osztrákok is ezt kérik nov 15.-től márciusig különben nem mehetsz be) .Ügye ez sár és hó. Tehát ahogy írtam dzsuvás úron is jobb a téli mint bármi más. Egész egyszerűen jobban kapaszkodik az autó. Ezekből a farkasfogakból egy négyévszakos gumin jellemzően kevesebb van hiszen a nyári melegben meg erre nincs szükség. Nyáron aztán a tisztább, forró aszfalton meg olyan keverék kell ami nem ég meg, viszonylag nagy felületen érintkezik az aszfaltal a jobb tapadásért de az esőt is képes elvezetni. Egy négyévszakos gumi nem nyújtja azt a felületi tapadást amit egy nyári tud. Plusz ügye kénytelen kelletlen lágyabb is a gumikeveréke hiszen télen nem dermedhet meg mint a nyári.
Az a végkövetkeztetésem, hogy a technológia fejlődésével a gumigyártók nagyon jó nyári és téli gumikat tudnak csinálni a négyévszakos gumi meg két nagy halmaz közös metszete akar lenni de pont a fent említett tulajdonságok miatt se nem ilyen se nem olyan de azt is mondhatnám kicsit ilyen kicsit olyan, logikusan egyik szegmensben sem tud maximumot nyújtani.
Jó esőgumi ? És akkor mi lesz ha 40 fokban szeretnék fékezni 150 km/h-ról (mert ugye az nem fogja hozni a lenti szép ábrán szereplő száraz féktáv előnyt) ? Erre meg jön hogy persze, kell venni egy fasza nyári sportgumit ? És ugyanott vagyunk.
Vagyis közúti használatra Magyarországon valószínűleg a legjobb választás egy príma, friss négyévszakos gumi. Jól megrágtam, megforgattam a témát, ez a véleményem. Nem fog meglepetés érni remélhetőleg semmikor.
Az a járulékos előny, hogy nem kell még egy szett szép gyári felni gumival vagy félmillióért. Nem kell pakolgatni a kerekeket, elrakás előtt mosogatni. Egy csomó pénz és idő megmarad, plusz eggyel kevesebb lehetőség, hogy bekrepáljon derekam.