HONDA fórum
2024. május 14. kedd, 02:53,  Bonifác, Bonis Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42449 Tonx +  2020. november 30. 13:15:19 re: #42424 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
November 1-től kérik TÉLIES ÚTVISZONYOK MELLETT és MÉG jó az M+S jelzés de pár éven belül már csak a hegy+hópihe jelzést fogják elfogadni mint téligumi jelzést. Utána az M+S nem jelent téligumit. És ugye a 4mm profil alatt nyárinak számít hiába van rajta a hegy+hópihe jel. Évjáratbeli korlátozás meg nincs, amibe beleköthetnek hogy repedezett a gumi, de ez már 3 éves koruktól is előfordulhat.
A teherautóknak kötelező mindegy hogy havazik vagy süt a nap vagy 25 fok van.
2020. november 30. 14:32:26: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42450 


2020. november 30. 13:16: Szerkesztve Tonx +  által, megtekintés

#42427 bejemves 0  2020. november 25. 10:16:00 re: #42424 (Dontwalk + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Nem kell nekem elhinni, érdemes megnézni ezt (én az ilyen objektív dolgokat szeretem):



#42425 KawaBazsy 0  2020. november 25. 10:06:25 re: #42424 (Dontwalk + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A négyévszakoson is ott az M+S. Én olyanoktól várnék véleményt, akiknek van/volt mai, modern 4 évszakos a kocsijukon, van empirikus tapasztalatuk, s ez alapján kialakult véleményük.
2020. november 25. 13:39:51: megválaszolva Kázmér +  által, → #42441 
2020. november 25. 10:14:00: megválaszolva Dontwalk +  által, → #42426 


Az eredeti hozzászólás
#42424 Dontwalk +  2020. november 25. 09:37:13    ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nekem az a véleményem, hogy TypeV kollégának talán igaza lehet abban, hogy egy jobbfajta 4 évszakos gumi Magyarországra N futásteljesítmény és higgadt vezetési (szabályok abszolút betartása) mellett jó lehet.
És itt a hangsúly a "lehet" szócskán van. Lehet de nem biztos.
Olvasom lejjebb az érvet, hogy hány olyan nap volt ahol igazán kellett volna a téli gumi stb. Hát egy téli gumi nem csak nyakig érő hóban kell. Untig ismételgetik a gyártók, hogy X celsius fok alatt fokozottan ajánlott mert más a keverék. A hideg ,a nyárihoz képest jellemzően mocskosabb téli aszfalton a téli gumik mintázatán belül látható farkasfogak igen jól meg tudnak kapaszkodni. Ezért vannak a téli gumikon M+S lejölések (osztrákok is ezt kérik nov 15.-től márciusig különben nem mehetsz be) .Ügye ez sár és hó. Tehát ahogy írtam dzsuvás úron is jobb a téli mint bármi más. Egész egyszerűen jobban kapaszkodik az autó. Ezekből a farkasfogakból egy négyévszakos gumin jellemzően kevesebb van hiszen a nyári melegben meg erre nincs szükség. Nyáron aztán a tisztább, forró aszfalton meg olyan keverék kell ami nem ég meg, viszonylag nagy felületen érintkezik az aszfaltal a jobb tapadásért de az esőt is képes elvezetni. Egy négyévszakos gumi nem nyújtja azt a felületi tapadást amit egy nyári tud. Plusz ügye kénytelen kelletlen lágyabb is a gumikeveréke hiszen télen nem dermedhet meg mint a nyári.
Az a végkövetkeztetésem, hogy a technológia fejlődésével a gumigyártók nagyon jó nyári és téli gumikat tudnak csinálni a négyévszakos gumi meg két nagy halmaz közös metszete akar lenni de pont a fent említett tulajdonságok miatt se nem ilyen se nem olyan de azt is mondhatnám kicsit ilyen kicsit olyan, logikusan egyik szegmensben sem tud maximumot nyújtani.
2020. november 30. 13:15:19: megválaszolva Tonx +  által, → #42449 
2020. november 25. 10:16:00: megválaszolva bejemves 0  által, → #42427 
2020. november 25. 10:06:25: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42425 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.33, 0.43, 0.58
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.096 mp, 10 query