HONDA fórum
2024. május 13. hétfő, 22:33,  Imola, Szervác Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve: Fék-futómű-gumi-felni

Nyitotta: Vincent + 


Hozzászólás/oldal:

 << eleje | 855 | 854 | 853 | 852 | 851 | 850 | 849 | 848 | 847 | 846 | 845 | 844 | 843 | 842 | 841 | 840 | vége >> 

Téma információk
Hasznos linkek a teljesség igénye nélkül:

Tapadás realizálás


Gumiméret kalkulátor a megfelelő méret kiválasztásához
Gumiméret kalkulátor2
Gumiméret kalkulátor (Weltgumi)

Váltóméret kalkulátor
ET KALKULÁTOR!
Gumi + ET kalkulátor
Hogy néz ki (felni+gumi) képekkel
Honda gyári felnik
Gyári felnik adatai (osztókör, középfurat, ET szám )
Virtuális felnipróbáló oldal (feltöltöd a saját autódról készült képet és próbálgathatod rá a ROTA felniket!)

Gumis boltok:

autoguminet.hu
frundi.hu
Gumibolt
Goodgumi
Gumik.com
Telektrans
Tire Rack.com
Y2000
Felnigumi.hu
Point-S
Startgumi
eGumi - kattintásra gurulunk
GUMIDIREKT WEBSHOP
Seitech Gumi
Gumi Centrum 2000
gumiteszt.com
www.mobilio.hu
www.gumismuhely.hu
Agrogumi (felnik, gumik, központosítók, kerékcsavarok stb.)
Gumibox.hu Gumi - felni
Royal Albatross (gumiabroncs javításához szükséges segédanyagok, javítóanyagok, szerszámok, szelepek, akár darabra is)

Az ültetésről néhány szóban...
#42760 zolynet +  2023. június 19. 09:48:44 re: #42758 (karamell + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem ezeket a márkákat, de én pl Angliából rendelem a féket, fékbetétet. (Mtec, PBS, ...)
2023. június 28. 09:45:15: megválaszolva karamell +  által, → #42761 

#42759 Kázmér +  2023. június 14. 20:49:28 re: #42758 (karamell + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Fékmestert kérdezd meg.

#42758 karamell +  2023. június 14. 11:13:40    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok.

DS2500 fékbetétet és Stoptech féktárcsát honnan szoktátok vásárolni?
2023. június 19. 09:48:44: megválaszolva zolynet +  által, → #42760 
2023. június 14. 20:49:28: megválaszolva Kázmér +  által, → #42759 

#42757 kashmir7 +  2023. február 24. 09:20:47 re: #42754 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
köszi a tippet, az ára sem vészes...legalábbis a PS5-höz képest :)

#42756 Yakumo +  2023. február 23. 20:08:02 re: #42755 (Boozilla + )  ←  ‹›  0 | rejt


#42755 Boozilla +  2023. február 23. 19:22:29 re: #42754 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
[SMIL:/szeret/Bisous10.gif]
2023. február 23. 20:08:02: megválaszolva Yakumo +  által, → #42756 

#42754 Yakumo +  2023. február 23. 19:09:07 re: #42753 (kashmir7 + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Ha nekem még lenne EP3-mam, akkor tuti Yokohama ADVAN Fleva-t (V701) vennék rá. Ebben a méretben ráadásul XL-es, ami pláne nagyon jó.

Nekem esőben is rohadt jó volt, szárazon meg pláne. Igaz, "csak" 7gen Accord Tourer-en voltak nekem, de nyáron kis túlzással nem tudtam olyat kanyarodni a vagonnal, hogy ne kanyarodjon be, inkább már attól féltem, hogy kettétörik valahol az a hosszú vonat kanyarban. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]

De ha esetleg tényleg veszel, akkor keress valami alternatív forrást rá, mert gumiboltoktól terror az ára..... kérdezd meg inkább Boozilla-t, ő a Yoko-kat általában mindig frankóbb áron hozza. [SMIL:/smile1.gif]

Persze azt veszel amit akarsz, (PS5, stb.) én csak beleszóltam, mert azt hittem telefon. ;) [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]
2023. február 24. 09:20:47: megválaszolva kashmir7 +  által, → #42757 
2023. február 23. 19:22:29: megválaszolva Boozilla +  által, → #42755 

#42753 kashmir7 +  2023. február 23. 10:09:34    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Üdv

EP3-ra szeretnék új gumikat, gyári 205/45 R17 méretben. Stabil utcai gumit keresek, ami szárazon jó, esőben nem használom a kocsit, és azt sem szeretném, hogy életveszély legyen, amíg be nem melegszik.
A fő kiszemelt a michelin PS5, de a Goodyear Eagle F1 Assymetric 6-ról és a Hankook Ventus S1 Evo3-ról is jókat írnak, bár azt gondolnám, hogy a Hankook alacsonyabb polcon van, mint a másik kettő?!

Minden véleményt, tanácsot szívesen fogadok

Előre is köszönöm
2023. február 23. 19:09:07: megválaszolva Yakumo +  által, → #42754 

#42752 Tonx +  2023. január 22. 17:40:06 re: #42751 (Pörzsi + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jó az úgy:)

#42751 Pörzsi +  2023. január 22. 15:38:17 re: #42743 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A te korodban már lehetnél őszintébb az adatlapodon! :D Lehet páran meglepődnének
2023. január 22. 17:40:06: megválaszolva Tonx +  által, → #42752 

#42750 Tonx +  2023. január 19. 20:12:01 re: #42745 (Kázmér + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Hogy a kiflit időben megkapják a dolgozók:)

#42749 [TypeV] +  2023. január 19. 19:52:20 re: #42747 ([TypeV] + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ja, az egyéb különbségre annyi volt a válasz, hogy:
"Itt csak én tankolhatok, ott te is."

#42748 Kázmér +  2023. január 19. 19:49:31 re: #42747 ([TypeV] + )  ←  ‹›  0 | rejt
Na ezt még nem hallottam,lestem volna én is nagyokat! [SMIL:/smile3.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/szetvert.gif]

#42747 [TypeV] +  2023. január 19. 19:46:41 re: #42744 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
- Self feliratú sor: szépen beállsz, aztán megtankolsz magadnak "normál" áron
- Servito feliratú sor: beállsz, jön a kutas, megtankol neked....majd fizetsz kb. +30 %-ot :D :D :D

Tájékozatlan voltam, így beálltam a sorba ami éppen szimpatikus volt, egy Servito volt. Jön a kutas, magyarul szólít meg, köszön, visszaköszönök. Kezdek tankolni, amikor mondja majd ő. Mondom, nem köszi, én intézem magamnak. Azt mondja, akkor át kell állnom a másik sorba, ott tankolhatok. Lesek mint hal a vízben. Kérdezem egyéb különbség van-e, mert felőlem tankolhat ős is, de végig fogom nézni, ő csak a pisztolyt fogja és húzza, az autóhoz ne nyúljon. Mondja oké. Így is lett. Szerinted mennyire lepődtem meg a fizetésnél ? Életem legdrágább tankolása volt. :D :D :D
2023. január 20. 08:48:05: megválaszolva coyote_ +  által, → #317238 
2023. január 19. 19:52:20: megválaszolva [TypeV] +  által, → #42749 
2023. január 19. 19:49:31: megválaszolva Kázmér +  által, → #42748 


2023. január 19. 19:47: Szerkesztve [TypeV] +  által, megtekintés
2023. január 19. 19:47: Szerkesztve [TypeV] +  által, megtekintés

#42746 rooby +  2023. január 19. 19:08:03    ‹›  0 | rejt


[SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/smile2.gif]

Off:
Tankolás. A ismerősöm merengett el azon, h miért panaszkodnak az emberek a drága benzin miatt. Szerinte nem drágult semmit. Az ő férje mindig 10ezerért tankol ... (Igen, szőke. Platina ofc!)

#42745 Kázmér +  2023. január 19. 19:03:07 re: #42743 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
De egy pékcsávó minek szerelget autókat? [SMIL:/smile3.gif] [SMIL:/smile2.gif] [SMIL:/szetvert.gif]
2023. január 19. 20:12:01: megválaszolva Tonx +  által, → #42750 

#42744 Kázmér +  2023. január 19. 19:02:17 re: #42739 ([TypeV] + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És az mit jelent?
2023. január 19. 19:46:41: megválaszolva [TypeV] +  által, → #42747 

#42743 Tonx +  2023. január 19. 18:51:52 re: #42742 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Korábban akartam már írni de épp autókat szereltem. Ezért most.
2023. január 22. 15:38:17: megválaszolva Pörzsi +  által, → #42751 
2023. január 19. 19:03:07: megválaszolva Kázmér +  által, → #42745 

#42742 Yakumo +  2023. január 19. 18:48:23 re: #42741 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ne.
2023. január 19. 18:51:52: megválaszolva Tonx +  által, → #42743 

#42741 Tonx +  2023. január 19. 17:50:02 re: #42730 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Csak egy apróság. A tehermentesító gyűrű egyedül magyarországon van. Külföldön központosító gyűrűnek hívják. Ahogy a pótféklámpa sem pót hanem középső vagy harmadik féklámpa máshol. Ettől függetlenül egy 2-3mm-es műanyag nehogy már több erőt tudjon átvinni mint 4-5db 12-14mm vastag csavar. Mindenesetre a csavarok odahúzzák a felnit az agyra ahol a súrlódás miatt és a kúpos anyákkal viszik át a terhelést. Az 5db 12-es 14-es csavar nagyon sokat kibír. A kúpos anyák meg középre rakják a felnit és fixen rögzítik hogy ne mozduljon el a csavarokhoz képest. Lehet hogy álló helyzetben elég a központosító de már kanyarban és egyenes haladás esetén is éri oldalsó terhelés az agyat amivel a tehermentesítő nem tud mit kezdeni. Ahogy gyorsításnál is a csavarok viszik át az erőt nem a központosító gyűrű. Maradjunk annyiban hogy az a gyűrű azért kell hogy a kerék pont középre kerüljön. Ja még valami ha az 5 tőcsavar kevés akkor az az egy gömbfej ami max 12-14mm átmérőjű az mégis elég hogy fékezésnél kanyarodásnál megtartsa az egész autót? A lengéscsillapító is van de annak nem az a feladata hogy a gyorsulási lassulási erőket átvigye, ha csak szabadon lóg az autóban akkor ide oda lehet mozgatni mivel felül legtöbbször gumi ágyban fekszik. És láttam már pár autót ahol hiányzott a központosító gyűrű és egynek sem meg tönkre a tőcsavarja.
2023. január 19. 18:48:24: megválaszolva Yakumo +  által, → #42742 

#42740 coyote_ +  2023. január 19. 17:03:05 re: #42739 ([TypeV] + )  ←  ‹›  +1 | rejt
OFF

igen, jogos a kérdés. Tök rutintalanul beálltam a szabad kútfejhez ami servito volt, de ezt csak később vettem észre. Szóval jött a kutas én meg kedves mosollyal elhessegettem, hogy majd tankolok én, hagyja csak, sziesztázzon tovább. Vissza mosolygott, elment. Fizettem.
Aztán kiművelődtem hogy iperself vagy servito meg árdifi… :D

ON

#42739 [TypeV] +  2023. január 19. 16:07:35    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Self, vagy Servito ? :D

Engemet magyar kutas szopatott be annó Olaszországban. Kihasználta keményen tájékozatlanságomat.
2023. január 19. 19:02:17: megválaszolva Kázmér +  által, → #42744 
2023. január 19. 17:03:05: megválaszolva coyote_ +  által, → #42740 

#42738 coyote_ +  2023. január 19. 16:02:53 re: #42736 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
Tavaly nyáron Itáliában a 2€-os benyával… 87liter… könnybe lábadt a szemem.

#42736 KawaBazsy 0  2023. január 19. 14:36:36 re: #42735 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Aszongya, hogy 100 literes tank, 650-es benzinnel.. jól keresel ezek szerint. :-)
2023. január 19. 16:02:53: megválaszolva coyote_ +  által, → #42738 
2023. január 19. 14:48:47: megválaszolva Yakumo +  által, → #42737 

#42735 Yakumo +  2023. január 19. 14:29:31 re: #42734 (rooby + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én meg elmentem tankolni pihenésképpen ( [SMIL:/smile2.gif] ) meg begyógyszereztem magam max.-ra, (2 Aspirin+C meg 1 ACC 600) mert holnap nekem is menni kell visszakeresni a mai teli tank árát.

Ebben akkor meg is egyeztünk. ( [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] )

Ha nem lenne világos, ( [SMIL:/smile2.gif] ) én is elengedtem a témát, mindenki csináljon azt amit akar vagy nem akar. (ez utóbbi legalább biztos az életben [SMIL:/nevet/rofl4.gif] )
2023. január 19. 14:36:36: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42736 

#42734 rooby +  2023. január 19. 11:55:00 re: #42733 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Elengedem ezt a témát. Nem fogjuk egymást meggyőzni, vitatkozni meg nem akarok, Veled meg pláne nem. Inkább megyek keresni egy kis benzinre valót ... :)
2023. január 19. 14:29:31: megválaszolva Yakumo +  által, → #42735 

#42733 Yakumo +  2023. január 19. 11:47:12 re: #42731 (rooby + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Úgy értettem, hogy túl nagy jelentőséget tulajdonítasz neki. Így megfelel?
2023. január 19. 11:55:00: megválaszolva rooby +  által, → #42734 

#42732 KawaBazsy 0  2023. január 19. 11:23:58 re: #42730 (Yakumo + )  ←  ‹›  0 | rejt
https://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/070503g/

A kerékcsavarok ugyanis "csak" rögzítik a felnit az agyon, de nem központosítják azt. Ez a feladat az agyra felfekvő középfuratra hárul, illetve ha ez nagyobb a kívánatosnál, akkor a tehermentesítő gyűrűre. E nélkül rázni fog a kerék.

#42731 rooby +  2023. január 19. 11:15:51 re: #42730 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Misztifikálom az illesztési hézagot?! Hűha ... Hát ezt nem szeretném. [SMIL:/szetvert.gif]
2023. január 19. 11:47:12: megválaszolva Yakumo +  által, → #42733 

#42730 Yakumo +  2023. január 19. 11:03:56 re: #42728 (rooby + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt hiszem bejemves-től megkaptad a válaszodat.
Azzal, hogy misztifikálni próbálod a központi illesztési hézagot, azzal nem magyarázod meg az esetleges hülyeséget, hogy a tőcsavarok tartanának mindent és kizárólagosan feszesen.
Az a hézag, csak azért van, hogy fizikálisan fel lehessen tenni szereléskor a felnit, mert ha teljesen egyforma lenne, akkor minimum ütni kéne mindig.
(így is előfordul, hogy nehezen tudják feltenni a kereket, de ezért van az az ominózus egy tized a belső agyméreteknél: 56.1, 64.1 ésatöbbi)

Szóval KÉREK szépen mindenkit, hogy ne akarjuk már megmagyarázni a nyilvánvaló ellentétét. Ez nem hit, meg nem ízlés dolga. Fizika és józan ész. Előbbire ismét üljünk be vagy kérjük ki egy azt oktató véleményét, utóbbit meg használjuk.
2023. január 19. 17:50:02: megválaszolva Tonx +  által, → #42741 
2023. január 19. 11:23:58: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42732 
2023. január 19. 11:15:51: megválaszolva rooby +  által, → #42731 


2023. január 19. 11:04: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42729 bejemves 0  2023. január 19. 10:50:17 re: #42728 (rooby + )  ←  ‹›  +1 | rejt
A kispolákét pl. így:



A többit is hasonlóan. Mindegyiken van tehermentesítő gyűrű, csak nem a klasszikus módon.

#42728 rooby +  2023. január 19. 10:26:13 re: #42725 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt ne felejtsük el, hogy a központosító gyűrű es a kerékagy között kell legyen egy illesztési hézag, mivel mindkét részt gyk. azonos hőmérsékleten szereled össze.
A tőcsavarokon/anyákon viszont van egy kúpos/íves rész, ami a meghúzás után valóban egy hézag mentes kapcsolatot ad, ami alkalmas a felnit érő erők átadására.

Pl a Zaporozsec, "kispolszki", Trabi, Wartburg... Ezeknél hogy oldották meg ezt a problémát?

2023. január 19. 11:03:56: megválaszolva Yakumo +  által, → #42730 
2023. január 19. 10:50:17: megválaszolva bejemves 0  által, → #42729 

#42727 Yakumo +  2023. január 19. 09:50:57 re: #42726 (kashmir7 + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jaja, csak azért emlékeztem, mert Accord-on volt nekem EP3 felni és gyűrű nélkül felment ÉS az meg tuti 64-es agyméret volt. Az még frissebb emlék, arra még emlékszem. [SMIL:/smile2.gif]

#42726 kashmir7 +  2023. január 19. 09:09:33 re: #42721 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
köszönöm a válaszokat

Igazad van, 64,1 lesz az EP3, megnéztem még pár helyen, pl ami itt a fejlécben van
2023. január 19. 09:50:57: megválaszolva Yakumo +  által, → #42727 

#42725 Yakumo +  2023. január 19. 08:34:06 re: #42724 (admin + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Ez így nagyon nem igaz. Tudom, ebből már volt itt fórumon vita, de abban én nem voltam benne, csak hallottam, de számomra nem kicsit furcsa, hogy van még ember, aki ezt így gondolja és ilyen határozottan. Ne haragudjon meg senki, de ez kb. akkora baromság mintha kijelentenéd, hogy a téli gumi hülyeség, csak pénzlehúzás a gumigyártók által.

Tanultunk fizikát? Kicsit gondoljunk már bele. Alap esetben a központosító gyűrű nélkül is a kerék (felni) egy vas peremre megy fel és ez viseli központosan mind azt a terhelést ami a kereket éri és ezt "átadja" a futóműnek.
A tőcsavarok feladata nem az, hogy viseljék ezt a terhelést, hanem az, hogy ehhez a ponthoz tartsák, csúnyán fogalmazva.

Ha ezt megvonod (nagyobb közép átmérőjű felnit raksz fel és a közepe nem fekszik fel) akkor az összes (főleg) függőleges irányú terhelést (kátyú odabasz, kocsi súlya, stb-stb.) a tőcsavarokra terheled. Ennek pedig hosszabb távon az lesz az eredménye, hogy szépen sorban cserélheted őket, mert NEM erre vannak kitalálva.

Nem tudom ebben mi a furcsa vagy mit nehéz ezen megérteni. És én kérek elnézést, de egyúttal le is szarom, ha valakinek nem tetszik az igazság.
2023. január 19. 10:26:13: megválaszolva rooby +  által, → #42728 

#42724 admin +  2023. január 19. 07:46:32 re: #42723 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hosszabb távon sem ;) Az csak egy központosító gyűrű, felszereléskor van lényege, más semmi, semmi más szerepe nincs.
2023. január 19. 08:34:06: megválaszolva Yakumo +  által, → #42725 

#42723 Yakumo +  2023. január 18. 22:11:31 re: #42722 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ebben is van igazság, annyi távra elegek a tőcsavarok, igazából a tehermentesítő hiánya főleg hosszabb használatnál okozhat problémát. Vagy ha mondjuk belemegy pont egy ótvar nagy kátyúba. De majd ő eldönti.
2023. január 19. 07:46:32: megválaszolva admin +  által, → #42724 

#42722 grego +  2023. január 18. 22:05:37 re: #42721 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Arra a pár méterre tök felesleges a központosító gyűrű. Én tuti nem szopnék vele...
2023. január 18. 22:11:31: megválaszolva Yakumo +  által, → #42723 

#42721 Yakumo +  2023. január 18. 18:40:10 re: #42719 (kashmir7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ahogy a kolléga mondta előttem, csak tehermenetsítő gyűrű kell és mehet fel.
(+lehet én emlékszem rosszul, de fejből én 64,1-es agyméretre emlékszem az EP3-nál. De ez a lényegen nem változtat, csak annyit, hogy keskenyebb gyűrű kell majd, semmi több)
2023. január 19. 09:09:33: megválaszolva kashmir7 +  által, → #42726 
2023. január 18. 22:05:37: megválaszolva grego +  által, → #42722 

#42720 -koca- +  2023. január 18. 11:41:32 re: #42719 (kashmir7 + )  ←  ‹›  +1 | rejt
persze h felrakhatod csak kell egy szett honda agymérethez való tehermentesítő gyűrű bele.

#42719 kashmir7 +  2023. január 18. 09:47:50    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Üdv

Ep3 gyári felnit szeretnék festetni, és mivel nincs az autóhoz másik kerékszett, ezért kellene valami alternatíva arra az időre amíg a fényezőnél vannak a felnik.

Ha jól néztem az EP3 felni/gumi adatai: 7*17, 5*114,3, Et45, Agyátmérő 56,1, gumi 205/45 R17

Van egy off autóm aminek kereke 6,5*16, 5*114,3, Et50, agyátmérő 67,1, gumi 205/60 R16

Felrakhatom az EP3-ra ezt a szettet? Kell egy tehermentesítő, meg a gumi nem váltóméret, de csak annyit kellene hogy kibírjon, amíg 2x elgurulok a 10 km-re lévő gumishoz

Előre is köszi a válaszokat
2023. január 18. 18:40:10: megválaszolva Yakumo +  által, → #42721 
2023. január 18. 11:41:32: megválaszolva -koca- +  által, → #42720 

#42718 Yakumo +  2022. november 7. 19:10:15 re: #42717 (bejemves 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Az árban nem tudok segíteni, de a Mazda 6 az valóban 5x114.3, azt megerősíteném. (nekünk is van Mazda 6 felni a Toyota Auris-on és az is ez az osztókör, szóval... [SMIL:/smile1.gif] )

#42717 bejemves 0  2022. november 7. 16:44:07    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Üdv!

Kicsit off, de hátha elfér: a képen látható felniszett beárazásában szeretnék segítséget kérni.
Adatok: 7,5x18, Irmscher gyártmány, Mazda 6 (talán 5x114,3), ET40 (környéke...), újszerű állapot, még karc sincs rajta.



Köszi!
2022. november 7. 19:10:15: megválaszolva Yakumo +  által, → #42718 

#42715 danithebig +  2022. október 8. 10:13:39    ‹›  0 | rejt
OFF autóra tud valaki segíteni fék ügyben? Körbe kéne "fékezni" az autót. Nem egy erőmű, szóval nem kell EBC és társai. Sima ATE/Brembo minőség maximálisan elég. Első sorban anyagbeszerzés érdekelne, de ha valaki fel is rakja (Székesfehérvár és környéke), az még kiválóbb. Köszi előre is.

#42713 rooby +  2022. augusztus 11. 18:55:15 re: #42712 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Van már folyt köv is.
https://villanyautosok.hu/2022/07/28/elbukott-a-hosegben-a-ne
gyevszakos-gumi/

#42712 KawaBazsy 0  2022. augusztus 11. 18:02:17    ‹›   →  ↑  0 | rejt
https://villanyautosok.hu/2022/01/18/kidobhatjuk-a-teligumika
t-leteszteltuk/
2022. augusztus 11. 18:55:15: megválaszolva rooby +  által, → #42713 

#42711 zolynet +  2022. augusztus 9. 05:04:00 re: #42708 (Locutus + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jazz-re Michelin CC+ -vettem (175/65 R14 86H) miután 4év alatt 10ekm-t sem tettünk bele.
Oldalfalát mindig ápolom, mert csillaggarázsos autó, így még semmiféle repedezés nincs. 1,5éve van az autón.
Egy Abarth-ra már nem biztos hogy azt vennék, csak sportosabb autó.

#42710 johnny576 0  2022. augusztus 8. 22:31:37 re: #42708 (Locutus + )  ←  ‹›  0 | rejt
2019-ben vettem Nokian 4 évszakost (weatherproof). Először tetszett, nem volt vele semmi gond, de két év után garanciában kopásarányosan visszaadta a vételárat a Marso, annyira kezdett repedezni, szétesni. Korábban írtam róla: link

Utána Bridgestone Weather Control A005 EVO-t vettem. 1 év alatt ez minimálisan kezd repedezni, még nem tudom mennyire lesz tartós. Ami nem tetszik, hogy nagyon hangos. Nem is értem miért, nem néz ki téliesnek a mintája.

Havas tapadásokról nem tudok beszámolni, annyi hó nem volt mostanában a környéken. Egyéb felhasználást tekintve (száraz,nedves, város, országút, autópálya) tökéletes (az említett zajosságát leszámítva).

A Nokian után azért választottam a Bridgestone-t, mert a Michelin-ről azt olvastam hogy egyes méretekben nagyon jó, míg más méretben nagyon nem. Goodyear VECTOR 4SEASONS GEN-2 / GEN-3 amit még többen ajánlottak, de végül a Bridgestone-nál maradtam.

(185/60 R15 méret)

#42709 KawaBazsy 0  2022. augusztus 8. 12:28:42 re: #42708 (Locutus + )  ←  ‹›  0 | rejt
Anno a Sportvan-re megvettem a legdrágábbat, ami akkor abban a méretben volt (Bridgestone Weather Control), s nagyon bejött, télen-nyáron maximális volt a tapadás. Egyedül mély hóban nem tudom, h milyen, mert 2 év alatt egyszer se találkoztam ilyennel..

#42708 Locutus +  2022. augusztus 8. 11:51:12    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Használ valaki premium 4 évszakos gumit?
Szerintetek érdemes venni? Azon gondolkodok, hogy az Abarthomra vajon jó döntés-e... 205/40 R17-ben kellene.
Úgy látom olyan 51e/db-tól lenne.
2022. augusztus 9. 05:04:00: megválaszolva zolynet +  által, → #42711 
2022. augusztus 8. 22:31:37: megválaszolva johnny576 0  által, → #42710 
2022. augusztus 8. 12:28:42: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42709 

 << eleje | 855 | 854 | 853 | 852 | 851 | 850 | 849 | 848 | 847 | 846 | 845 | 844 | 843 | 842 | 841 | 840 | vége >> 





Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.35, 0.39, 0.35
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.097 mp, 9 query