HONDA fórum
2024. május 15. szerda, 00:40,  Zsófia, Szonja Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42440 Kázmér +  2020. november 25. 13:33:43 re: #181604 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
bocs, csak most kezdtem el olvasni, most több időm olvasgatni. [SMIL:/smile10.gif]

Persze, igazad van, nem fekete és fehér, azt annyi.

Az, h mennyi gumit adnak el, az a gumi kopásállóságától függ. A Bridgeket sokszor lejártam 40 Ekm alatt, na az nem a spórolós gumiról szólt. De olyat tudott nyári gumiként, h már régen meghaltam volna a 4 évszakossal.
Ne értsétek félre, nem szapulni akarom a 4 évszakos gumit, de nagyon a helyén kell kezelni. A véleményem csak annyi, hogy nagyon nem tudja azt nyáron, mint egy jó nyári gumi, és télen sem azt, amit egy jó téli.
30 évvel ezelőtt persze, g egyfajta gumink volt, a semperittel kimentünk a világból, de azt sem tudtuk, h létezik egyáltalán olyan, h téli gumi. Amíg több gumis is arról számol be, h a külföldről behozott használt gumikból lett milliomos, addig szinte felesleges is téli meg nyári gumi, az emberek többsége leszarja, h mi van az autóján, csak guruljon rajta.
Ez az egész abból indult ki, h nekem nem való a 4 évszakos, én én használati körülményeim mellett.
A jazzen elvan, semmi bajom vele, az asszony betotyog vele a munkahelyre, meg vissza.Ő nem fog kisodródni vele a kanyarban még nyáron sem. Igazából ezek a 4 évszakosok inkább téliesített gumik, mint nyáriak, épp ezért a gond a nyári viselkedésében van jobban. Főleg, h komoly tél nálunk ritka.
Írod, h átlagos sofőr, átlagos közlekedés, átlagos autó. Ha belegondolsz, akkor pont nekik kellene egy kihegyezett gumi az évszakhoz mérten, hisz nekik még több gondjuk akad egy kiélezett helyzetben, és az a 4-6-8-10 méter féktáv különbség náluk még nagyobb problémát jelent.
Épp ott a probléma, h ezek életében 1-2-3-szor adódik vészfékezés ahogy írod. Magyarul ez miatt 1-2-3 karambolja lehet, 1-2-3 embert üthet el.Lehet pont azért, mert annyival rosszabb a lassulása az autónak a 4 évszakos gumi miatt. Szerintem ez nagyon nem elhanyagolható dolog. [SMIL:/smile5.gif]
A környezeti hulladék meg elméletileg nem szaporodik, hisz a gumi mondjuk elkopik 60 Ekm alatt. Ez mondjuk egy téli+ egy nyári szettel legyen 6 év. Ez két garnitúra. A 4 évszakosból is pont két garnitúra fogy el, mert télen és nyáron is ugyanazt használja. Most nem a pontos számok a lényegesek amit írtam, hanem az elméletre próbáltam rávilágítani. (tudom, nem minden gumi kopoik pont ugyanúgy, stb)

Ahogy írtam az elején, nem minden fekete és fehér, tudom. Ez csak egy általánosságra értendő hsz volt. [SMIL:/smile2.gif]
2020. november 30. 12:23:07: megválaszolva johnny576 0  által, → #42448 
2020. november 26. 22:52:35: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #42446 

#181604 integra_type_r 0  2020. november 24. 14:17:51 re: #181602 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +5 | rejt
ez olyan mint az olaj kérdés... [SMIL:/nevet/smoker.gif]
picit azért árnyaltabban látom...

pár dolog...
szerintem a gumigyártók fejlesztései szándékosan tolták szét a gumik viselkedési spektrumát, egyrészt a technológia és anyagtudomány fejlődése miatt, másrészt önös érdekből, hogy még több terméket adhassanak el...
(kis kitérő...azért emlékezzünk rá, hogy 30 évvel ezelőtt nem is igazán volt még téli gumi legalábbis konzumer piacon, mert ipari igen, aztán mégis volt közlekedés, másrészt sanszos, hogy a 30 évvel ezelőtti "nyári" paraméterei biztosan rosszabbak mint a mostani négyévszakosé...mert egyszerűen ennyit fejlődött a technológia...)

persze nyilván a marketing ideológia megvan mögötte, egy céleszköz az adott célnak jobban megfelel mint egy általános, ahol bizonyos kompromisszumokat kell kötni...ergo szépen be lehet mutatni valami valamihez képest mennyivel jobb vagy rosszabb...
könnyű érvelni és kvázi egy számmá lehet redukálni a különbséget amit mindenki ért...(pontosabban megvan az "értés" illúziója...)

de sztem itthon egy átlagos autónál, átlagos sofőrrel, klasszikus élethelyzetben teljesen jó alternatíva lehet a négyévszakos...
plusz az itthoni éghajlati viszonyok egyre kevésbé indokolják a gumik szétválasztását...(és ez a hatás a globális felmelegedéssel fokozódik majd...)
gyakoratilag nincs "igazi" tél...hó meg nopláne, vagy alig...
arról nem beszélve, hogy "dupla" ktg két garnitúrát finanszírozni...
állandó macera a gumicserével, tárolással, stb...
az ehhez kapcsolódó a környezeti terhelésről/hulladékról már nem is beszélve...
plusz a vezetési képességek kapcsán meg annyit, hogy az emberek 99%-a sztem élete során max. 1x-2x csinál igazi vészfékezést, ahol ezek a különbségek ilyen markánsan kijönnének...(sokan még az ülést sem tudják beállítani, hogy a pedálerőt maximalizálják...ha kell...)

de sztem, sokkal de sokkal többet számít az aktuális vezetési körülményekhez igazított sebesség, mint a négyévszakos és a célgumi (pl. nyári) közötti különbség...
mert egy ésszerű sebesség megválasztása ezeket a különbségeket minimalizálja...

(most általános felhasználási célról beszéltem, nem egy "nagy" teljesítményű autó speciális "igényeiről", mert az nyilván más megközelítést kíván...meg nyilván nem a kékestetőn lakó papról/orvosról akinek mindenhova mindig el kell tudnia menni... [SMIL:/nevet/evilsmile.gif] [SMIL:/nevet/smoker.gif] )
2020. november 25. 13:33:43: megválaszolva Kázmér +  által, → #42440 
2020. november 25. 08:57:07: megválaszolva bejemves 0  által, → #42420 
2020. november 24. 17:12:41: megválaszolva Dontwalk +  által, → #181610 
2020. november 24. 15:19:00: megválaszolva [TypeV] +  által, → #181605 

#181602 Kázmér +  2020. november 24. 13:21:36 re: #181577 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Katasztrófálisak a vélemények a 4 évszakos gumikról a 2020-as teszteken:



Ha az ADAC pontértékeit megpróbáljuk osztályzatokra átváltani, akkor még a legjobb öt abroncs is legfeljebb kettest kaphatna a tudására.


Alább a talán legfontosabb jellemzők láthatók, bal oldalon a száraz felületen, 100 km/órás sebességről fékezve mért féktáv látható méterben, jobb oldalon pedig ugyanez, csak vizes felületen és csupán 80 km/órás sebesség mellett:






Ezen az ábrán pedig a havas – bal oldal – illetve jeges felületen – jobb oldal – mért féktávok láthatóak, itt értelemszerűen nem nyári, hanem egy teljes értékű téli abroncshoz hasonlították a tesztben szereplő egész évben használható gumikat:



1 métert is jelentős különbségnek szoktam jellemezni, itt meg aztán tényleg botrányos számokkal találkozhatunk......
Na ezért nincs 4 évszakos gumi a civicen. Én inkább lecserélem évente kétszer. [SMIL:/smile5.gif]

2020. november 24. 16:41:48: megválaszolva Szabb +  által, → #181609 
2020. november 24. 14:17:51: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #181604 
2020. november 24. 13:43:32: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181603 

#181577 KawaBazsy 0  2020. november 23. 10:27:30 re: #181575 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem Bridgestone van, eddig tökéletes. Direkt szoktam forszírozni (meg amúgy is), s meg se rezzen, nagyon jól bírja. De majd beszámolok, ha ez nem így lesz. Vki (tán Tonx) írta korábban, h az a tapasztalata, h az idő előrehaladtával gyengülnek.
2020. november 24. 13:21:36: megválaszolva Kázmér +  által, → #181602 

#181575 hrv2003 +  2020. november 23. 10:18:47 re: #181573 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt annak a continental gyárnak magyarázd meg, mint írtam én már 1 hónapja esőben elakadtam, de feleségem is elakadt vele, pár hete, megmondta hogy ő többet nem megy azzal az autóval míg ezek a gumik vannak rajta..

Ennyi. Biztos van ami elfogadható, nekem is volt olyan, az meg valami koreai nexen volt, egész jó volt csak 10e km alatt slickre kopott, de az első 4-5e km télen nem volt ám rossz.. Nyáron is jó volt slick gumiként :)

2020. november 23. 10:27:30: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181577 

#181573 KawaBazsy 0  2020. november 23. 10:12:05 re: #181571 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez így baromság, ahogy leírtad. Persze biztos van olyan 4 évszakos gumi.. Nekem 3 garintúra szerelt kerekem van a kocsihoz (téli, nyári, 4 évszakos), úgyhogy egyrészt van összehasonlítási alapom, másrészt meg azonnal tudnám is cserélni, ha vmi miatt kéne.
2020. november 23. 10:23:50: megválaszolva Kázmér +  által, → #181576 
2020. november 23. 10:18:47: megválaszolva hrv2003 +  által, → #181575 

#181571 hrv2003 +  2020. november 23. 09:58:25 re: #181567 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
ez igy van, mert az mind a 4 évszakban szar, így nem ér meglepetés
2020. november 23. 10:12:05: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181573 
2020. november 23. 10:09:50: megválaszolva Kázmér +  által, → #181572 

#181567 KawaBazsy 0  2020. november 22. 22:29:43 re: #181566 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezért jó a 4 évszakos. :-)
2020. november 23. 09:58:25: megválaszolva hrv2003 +  által, → #181571 
2020. november 22. 22:31:12: megválaszolva Kázmér +  által, → #181568 

#181566 Kázmér +  2020. november 22. 22:19:31 re: #181565 (szsziszi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én is felraktam a héten a téli gumikat, de ilyenkor napokig olyan érzésem van az autóban, h úristen, mindjárt fejre állok! Mint a takony, olyan a nyári gumihoz képest, rendesen át kell szokni. [SMIL:/smile2.gif]
2020. november 22. 22:29:43: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181567 

Téma neve

#181565 szsziszi +  2020. november 22. 22:08:18    ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Felkészültünk a télre...
A kombi ment a garázsba téli szünetet tartani, a 9 gen pedig megkapta a téli papucsokat:






2020. november 22. 22:19:31: megválaszolva Kázmér +  által, → #181566 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.47, 0.35, 0.33
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.066 mp, 15 query