HONDA fórum
2024. május 3. péntek, 15:08,  Irma, Timea Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve

#139845 KawaBazsy 0  2024. február 4. 19:44:46 re: #139657 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jut eszembe, a VFR-nél úgy tudom Vtec felett 4 szelepes, alatta meg csak 2, nem a szelepnyitás mértéke változik..

#139657 Tonx +  2023. szeptember 17. 18:27:07 re: #139656 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Kivéve a vfr800, ott van vtec ami ugye low meg high cam
2024. február 4. 19:44:46: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139845 
2023. szeptember 17. 18:35:51: megválaszolva Csizi 0  által, → #139658 

#139656 Csizi 0  2023. szeptember 17. 18:23:47 re: #139651 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na igen, motorkerékpárnál nincsenek ilyen low cam meg hi cam cuccok, mivel fix a vezérlés.
2023. szeptember 17. 18:27:07: megválaszolva Tonx +  által, → #139657 

#139651 LINSZTER +  2023. szeptember 17. 17:25:51 re: #139650 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Hát az én véleményem szerint az ilyen piggyback cuccoknál mint ez a PowerCommander még egy előre megírt program is jobb lehet. Programozás azért nem annyiból áll, hogy gyújtás meg benzin, főleg egy Hondánál.
Vegyünk egy Accord 2.4 ECU-t. Van 2db VTC tábla VTEC alatt (Low Cam) és VTEC felett (High Cam). Ezzel tudod szabályozni, hogy a szívó tengely adott fordulaton és vákuumon mekkorát fokoljon.
Van 5db Low Cam Fuel, 5db High Cam Fuel, 5db Low Cam Ignition, 5db High Cam Ignition, 5db Low Cam Knock Limit, 5db High Cam Knock Limit, 1-1db Knock Retard, 1-1db Knock Sensitivity, 3-3db WOT Enrichment tábla, és ezek csak az alap táblák amik az üzemanyagot és a gyújtást változtatják. Ezeken kívül van egy rakat gyújtás és üzemanyag korrekció motor hőmérsékletre, beszívott levegő hőmérsékletre, fordulat/gázpedál/sebesség kompenzálás, hengerenként külön gyújtás és üzemanyag korrekciók..stb. Táblák amivel szabályzod, hogy mikor legyen WOT és mikor ne, mikor váltson a VTEC és mikor ne, gázpedál/pillangó nyitás, befecskendezési szög...stb..stb. Ezeket egy piggyback-el nem fogod tudni soha felül írni, de egy előre megírt programmal tudod változtatni. Hiába állítod a benzint meg a gyújtást, ha a többit nem állítod akkor sokat nem érsz el vele. Ráadásul állíthatod piggyback-el a gyújtást, ha a motorvezérlő folyamatosan rá korrigál és dinamikusan elveszi a gyújtást. Olyan motoroknál lehet értelme ahol nincsenek ilyen korrekciók, de 2003 utáni Honda ECU-nál már nincs.
2023. szeptember 17. 18:23:47: megválaszolva Csizi 0  által, → #139656 
2023. szeptember 17. 17:29:39: megválaszolva grego +  által, → #139652 

#139650 Csizi 0  2023. szeptember 17. 17:10:07 re: #139649 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az autós szakmában létezik olyan megoldás mint motorkerékpároknál a Dynojet PowerCommander? A PowerCommandernél lehetőség van akár minden egyes hengerhez más programot írni, illetve 250 RPM-enként és 10 gázállásonként lehet módosítani a befecskendezést és a gyújtási időt. Nem kell hozzá ECU-t módosítani, csak rá kell dugni az eszközt az ECU elé (ez is ilyen piggyback cucc) és padon fel kell programozni. Előtte minden leömlő ághoz kell csináltatni kipufogósnál egy menetes csatlakozási lehetőséget, ahová a mérőpad lamdba szondáját be lehet tekerentyűzni és indulhat a buli. Ezek az előre megírt ECU progik nem más mint bullshit, nincs 2 egyforma jármű amiben koppra ugyanolyan minden alkatrész, a tuningnak csak úgy van igazán értelme ha az adott járműhöz van igazítva. Nekem anno a motoromat AGO Mester csinálta, nagyon durva változás lett az előtte/utána állapot, ennél a motornál egy 2 térképes progi lett írva (V2-es motor).


2023. szeptember 17. 17:30:08: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139653 
2023. szeptember 17. 17:25:51: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139651 

#139649 LINSZTER +  2023. szeptember 17. 06:22:52 re: #139645 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Nem akarok vitát generálni. A saját autódon láttad, hogy valójában egy programozás mennyire rohadt sok idő. Minden autónál így kéne működnie, bár igény az kb nulla erre, mert mindenki 5perc alatt elkészült programot szeretne. Sajnos te nem látsz bele a programba, így nem is tudhatod, hogy mi van állítva és hogyan. Sajnos én is csináltam pár autót anno így és rájöttem, hogy ott vernek át ahol akarnak, sőt sok esetben aki küldi a programot, az se tudja, mert vette valahonnan korábban. Persze jobb lesz az autó és az emberek 99.9%-nak ez bőven elég, de sajnos vannak esetek amikor olyan módosítások vannak, amiknek nem örülnél ha kiderülne. Lásd ezt az FK8-at a múltkor, vagy a másikat legutóbb. De volt Accord is ilyen. És mindezt az egyik legnagyobb hazai cég kezei közül akit rengetegen dicsérnek, hogy mennyire jók és mennyire profik. Én ezek miatt nem bízom már az olyan programokba amikbe nem látok bele. Emiatt viszont vannak autók amiket ugyan tudnék programozni (dízelek...stb), de ezekhez egy saját, egyedi "Stage1" program kifejlesztése amit később gyorsan fel lehet tölteni és max minimálisan korrigálni kell, akár több nap is lehet. Erre meg nem nagyon találsz embert aki ilyet bevállal, jó nekik a "nagyon profi chiptuning cég" aki majd 5perc alatt feltölt valamit.
2023. szeptember 17. 20:56:42: megválaszolva Szabb +  által, → #139660 
2023. szeptember 17. 17:10:07: megválaszolva Csizi 0  által, → #139650 

#139645 Szabb +  2023. szeptember 16. 21:09:44 re: #139557 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az immo és a 2-es lambda azért lett kikapcsolva mert úgy kérte a tulajdonos.
Egyébként nem mindegyiknél volt/van kikapcsolva a 2-es lambda figyelés.
Immozni meg nem akartattak így az is ki lett kapcsolva de természetesen meglehet csinálni anélkül is.
A keverék szegényedik fordulaton, gyári ecu-val is ha kap egy leömlôt, de pl. Fn2-nél még egy direktszûrô esetén is.
Annyi hogy gyárilag elég dúsra van megírva.
A gázreakció is jobb lett mint gyárilag persze lehet még érzékenyebbre állítani.
Sergey tud rajta állítani kb. bármit, de az tény hogy én nem. :D
Persze ettôl még teljesen jól mûködik, vannak akiknek már több 100 ezer km. óta. ;)
2023. szeptember 17. 06:22:52: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139649 

#139557 LINSZTER +  2023. augusztus 16. 08:22:06 re: #139553 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Órákig tudnék mesélni neked a "reflash"-ről. Pl, hogy immo és 2-es szonda ugye alapból ki volt kapcsolva ha ECU-t vettél, de szerintem ha a tiedet flashelték akkor is. Több leömlős autónál vtec felett miért volt szegény a keverék? Az 1:1 gázreakció miért butább mint az enyém, aminél még közel sincs 1:1 a gázreakció?
Igen jobb lett tőle az autó, de ahogy nálam a "Stage1 reflash" sem működik rendesen minden autónál, így az a reflash sem. A különbség csak az, hogy annál senki nem tud állítani semmit sem. Kapsz amit kapsz aztán vagy jó, vagy nem és ha jónak érzed, úgyse fogod elkezdeni logolni, hogy valójában miket mutat.
2023. szeptember 16. 21:09:44: megválaszolva Szabb +  által, → #139645 
2023. augusztus 16. 12:15:59: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139561 
2023. augusztus 16. 08:33:17: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139558 

#139553 JohnyFirpo +  2023. augusztus 16. 07:30:41 re: #139551 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hülyeséget beszéltem, szar a reflash. :)
Csak nekem tetszett amit Szabb és Szergej intéztek. :)
2023. szeptember 16. 20:43:39: megválaszolva Szabb +  által, → #139639 
2023. augusztus 16. 08:22:06: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139557 
2023. augusztus 16. 07:37:26: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139554 

#139551 KawaBazsy 0  2023. augusztus 16. 07:14:03 re: #139550 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Oké. :-) Csak ugye nem ez a maradós autó, s ha el akarom adni, gyári állapotban értékes. JF meg esküdött erre a cuccra..
2023. augusztus 16. 07:30:41: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139553 
2023. augusztus 16. 07:15:38: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139552 

#139550 LINSZTER +  2023. augusztus 16. 04:13:57 re: #139549 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nagyobb hülyeséget nem is csinálhatnál mint venni egy olyan cuccot. Épp azért kell normálisan programozni, hogy minden más is rendesen működjön.
2023. szeptember 16. 20:47:06: megválaszolva Szabb +  által, → #139640 
2023. augusztus 16. 07:14:03: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139551 

#139549 KawaBazsy 0  2023. augusztus 15. 21:35:47 re: #139548 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Megberregtettem kicsit az ATS-t. Télleg érezni 6000-nél a hegyesebb profilt, de ugye 7300-nél vége a dalnak.. Próbálgattam 1-2 ill. 2-3 ban is, túl kicsi ez a sáv, váltáskor alá esik a fordulat.. Átprogramozni nem akarom, de JF említette, h volt Usa-ban olyan lehetőség, h kiadtak computert X dollárért, amiben fix módosítások voltak, pl Vtec váltás 4500-nál, max fordulat 8000-nél. Olyat nem lehet, h venni egy ilyet, mellékötni, s lehetne gombbal váltani a 2 közt?
2023. augusztus 16. 04:13:57: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139550 

#139548 LINSZTER +  2023. augusztus 15. 16:53:17 re: #139546 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Csináltam párat, nem nyomatékszegény alul, hanem szar a gázreakció.
2023. augusztus 16. 09:37:46: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #139560 
2023. augusztus 15. 21:35:47: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139549 

#139546 glPopMatrix +  2023. augusztus 15. 16:39:05 re: #139529 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
R20 -at csináltál már? Pár éve még azt hiszem nem volt megoldásod rá, aztán eladtuk az Accord-ot. Az nagyon nyomatékszegény alul.
2023. augusztus 15. 16:53:17: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139548 

#139529 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 20:57:20 re: #139528 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Rendben. Start/stop kikapcsolásra is van szoftveres megoldásom. :)
2023. augusztus 15. 16:39:05: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #139546 

#139528 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 20:54:17 re: #139527 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
HA olyat veszünk, s automatát, számítunk a segítségedre a váltóhoz illő nyomatékos karakter kialakításában. :-)
2023. augusztus 8. 20:57:20: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139529 

#139527 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 20:33:48 re: #139525 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szinte ugyanaz.
2023. augusztus 8. 20:54:17: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139528 

#139525 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 20:28:32 re: #139524 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Remélem a 9gen Civic 1.8i is ilyen, a zasszony azt nézte ki. :-)
2023. augusztus 8. 20:33:48: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139527 

#139524 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 20:23:27 re: #139523 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Hasonló. Néha jó olvasgatni a Honda R&D doksikat :D
2023. augusztus 8. 20:28:32: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139525 


2023. augusztus 8. 20:23: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés

#139523 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 20:10:07 re: #139522 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hö, akkor a 8 gen 1.8 hasonló a Vtec-E-hez.. Ott is takarékos vagy normál üzemállapot volt (Eco módban az egyik szívószelepet csak kicsit nyitotta, így szegénykeverékkel ment a motor).
2023. augusztus 8. 20:23:27: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139524 

#139522 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 19:59:26 re: #139521 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
- 8G Civic R18/R18 i-VTEC: - alapból "nagy" tengelyen fut és egy ECO profilra vált részterhelésen 1000-3500rpm között

- Accord/CRV és néhány L-es motor ugyanez.
- 7G Accord K20Z2, Civic VSA, FRV K20..stb csak szívó oldalon van VTEC, jellemzően 2200 körül vált viszont van szívó oldali VTC
- EP3, FN2...stb K20 szívó és kipu oldalon is van VTEC és 5500 környékén vált és szintén van szívó oldaon VTC.
- Újabb motoroknál van "Cruising" és WOT VTEC, turbósoknál jellemzően csak szívó oldalon, de szívó és kipu oldalon is van VTC.

Accord K24-nél, FN2-nél ...stb van értelme piszkálni a VTEC váltás, a többinél nem nagyon, de VTC-vel lehet játszani
2023. szeptember 4. 09:27:59: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139618 
2023. augusztus 9. 15:01:03: megválaszolva grego +  által, → #139532 
2023. augusztus 8. 20:30:35: megválaszolva Tonx +  által, → #139526 
2023. augusztus 8. 20:10:07: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139523 

#139521 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 19:45:06 re: #139520 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor azzal nem teszt autózok.. :-)
2023. augusztus 8. 19:59:26: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139522 

#139520 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 19:35:27 re: #139518 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
i-vtec és i-vtec között is nagy a különbség.
2023. augusztus 8. 19:45:06: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139521 

#139518 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 19:34:04 re: #139517 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Érdekes, h érezni nem annyira lehet, meg a hangja se nő meg, mint pl az EP2-ben.. Lehet elmék autózni, s megfigyelem. :-)
Anyám 1.2 Jazz-e is i-vtec, gondolom ott előbb nyit, mer az 6500 körül tilt. :-)
2023. augusztus 8. 19:35:27: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139520 

#139517 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 19:18:38 re: #139516 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Relatív, ott legalább használva is van. Accordnál meg tényleg csak akkor ha forgatod is tításig.
2023. augusztus 8. 19:34:06: megválaszolva Tonx +  által, → #139519 
2023. augusztus 8. 19:34:04: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139518 

#139516 Tonx +  2023. augusztus 8. 19:17:12 re: #139512 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
De az még mindig jobb mint az én 2500-as vtec váltásom:(
2023. augusztus 8. 19:18:38: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139517 

#139512 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 16:54:22 re: #139510 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
6800 körül jah, és 6000-nél vált a VTEC ???? Programozás után még forgatni se kell annyira mert a nyomaték középen jobb lesz.
2023. augusztus 8. 19:17:12: megválaszolva Tonx +  által, → #139516 
2023. augusztus 8. 17:16:53: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139513 

#139510 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 15:45:48 re: #139506 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt néztem, h ennél a K24A3 motornál a legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszám 6800 (a pickupnál 4500 :-), úgyhogy eddig ez a legpörgősebb autóm. Anno kurvára szerettem a Celicámat, de az ugye max pároknak lehet használós autó. A Type-S kb ugyanazt tudja, alul tol, felül pörög, sportos, jó futómű, jó hang, de ebben elfér a plusz két gyerek, meg a csomagok is. Viszont emiatt nem olyan szép, sportkocsi forma.. vmit vmiért. :-)
2023. augusztus 8. 16:54:22: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139512 

#139506 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 14:57:48 re: #139486 (White + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Fasz kivan, h jár az agyam rajta. A zasszony is biztat, h vegyem meg. Nehommá egy piros, műanyag "S" betűért ennyi pénzt.. még küzdök. [SMIL:/szetvert.gif]
2023. augusztus 8. 15:45:48: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139510 

#139486 White +  2023. augusztus 3. 12:58:54 re: #139482 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
2004-es accordra vettem Zsemitotol gyári hátso 4 centis type-S feliratot. Anno ez vagy 6-7 évvel ezelőtt volt 12.300 Ft + posta... hja.. megkérik. :)
2023. augusztus 8. 14:57:48: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139506 

#139482 KawaBazsy 0  2023. augusztus 3. 08:17:03 re: #139477 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt írja a Honda bontó, hogy elöl nem volt Type-S embléma, csak a ráncfelvarrás után, a hátsó meg 14700 Ft! (Egy kis piros S betű). Ezek után sztem kvára vigyáznom kell pl a toldatokra (hétfőn leálltam egy kis padkáról, s leért az alja, ilyen a pickuppal még nem fordult elő, figyelnem kell. :-)
2023. augusztus 3. 12:58:54: megválaszolva White +  által, → #139486 
2023. augusztus 3. 08:37:42: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139485 

#139477 KawaBazsy 0  2023. augusztus 2. 17:34:57    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Kié ez a sárkány, aminek a CRX fórumon lekövethető az előélete? :-) Nem sámli az 500+ km.. Olyan Type-S embléma nekem is kéne a motorrácsra, meg hátul is elhagyódott az S betű.
Jól gondolom, h ez lehet a gyári 17" felni, ami ezen a gépen van? Azt néztem, h nekem a specben nem szerepel, sztem 20 éve még nem volt rendelhető. Anno az ügyfelem vadi új, piros példányát nézegettük (annak full alu volt a váltógombja), s mindketten megállapítottuk, h vhogy kicsinek néz ki a kerék, de nem értettük, mert akkor a 16 tök nagynak számított. Sztem a toldatok miatt tűnik annak.. Vicces, h az udvarban mellette áll a 90 lovas 1.4i, s azon 225/45 R17 feszül..
2023. augusztus 5. 12:19:14: megválaszolva Kázmér +  által, → #139496 
2023. augusztus 3. 08:17:03: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139482 
2023. augusztus 2. 17:39:02: megválaszolva Kázmér +  által, → #139478 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.37, 0.33, 0.32
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.101 mp, 38 query