HONDA fórum
2024. május 18. szombat, 04:45,  Alexandra, Erik Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok a hozzászólásra
Téma neve

#139653 KawaBazsy 0  2023. szeptember 17. 17:30:08 re: #139650 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nah, motort még sose jutott eszembe tunyingolni, a nagyobbak mind úgy mentek, hogy nem volt minek.. :-) Na jó, az egy foggal kisebb első lánckerék az játszott, de annyi.
2023. szeptember 17. 18:22:04: megválaszolva Csizi 0  által, → #139655 

#139651 LINSZTER +  2023. szeptember 17. 17:25:51 re: #139650 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Hát az én véleményem szerint az ilyen piggyback cuccoknál mint ez a PowerCommander még egy előre megírt program is jobb lehet. Programozás azért nem annyiból áll, hogy gyújtás meg benzin, főleg egy Hondánál.
Vegyünk egy Accord 2.4 ECU-t. Van 2db VTC tábla VTEC alatt (Low Cam) és VTEC felett (High Cam). Ezzel tudod szabályozni, hogy a szívó tengely adott fordulaton és vákuumon mekkorát fokoljon.
Van 5db Low Cam Fuel, 5db High Cam Fuel, 5db Low Cam Ignition, 5db High Cam Ignition, 5db Low Cam Knock Limit, 5db High Cam Knock Limit, 1-1db Knock Retard, 1-1db Knock Sensitivity, 3-3db WOT Enrichment tábla, és ezek csak az alap táblák amik az üzemanyagot és a gyújtást változtatják. Ezeken kívül van egy rakat gyújtás és üzemanyag korrekció motor hőmérsékletre, beszívott levegő hőmérsékletre, fordulat/gázpedál/sebesség kompenzálás, hengerenként külön gyújtás és üzemanyag korrekciók..stb. Táblák amivel szabályzod, hogy mikor legyen WOT és mikor ne, mikor váltson a VTEC és mikor ne, gázpedál/pillangó nyitás, befecskendezési szög...stb..stb. Ezeket egy piggyback-el nem fogod tudni soha felül írni, de egy előre megírt programmal tudod változtatni. Hiába állítod a benzint meg a gyújtást, ha a többit nem állítod akkor sokat nem érsz el vele. Ráadásul állíthatod piggyback-el a gyújtást, ha a motorvezérlő folyamatosan rá korrigál és dinamikusan elveszi a gyújtást. Olyan motoroknál lehet értelme ahol nincsenek ilyen korrekciók, de 2003 utáni Honda ECU-nál már nincs.
2023. szeptember 17. 18:23:47: megválaszolva Csizi 0  által, → #139656 
2023. szeptember 17. 17:29:39: megválaszolva grego +  által, → #139652 


Az eredeti hozzászólás
#139650 Csizi 0  2023. szeptember 17. 17:10:07 re: #139649 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az autós szakmában létezik olyan megoldás mint motorkerékpároknál a Dynojet PowerCommander? A PowerCommandernél lehetőség van akár minden egyes hengerhez más programot írni, illetve 250 RPM-enként és 10 gázállásonként lehet módosítani a befecskendezést és a gyújtási időt. Nem kell hozzá ECU-t módosítani, csak rá kell dugni az eszközt az ECU elé (ez is ilyen piggyback cucc) és padon fel kell programozni. Előtte minden leömlő ághoz kell csináltatni kipufogósnál egy menetes csatlakozási lehetőséget, ahová a mérőpad lamdba szondáját be lehet tekerentyűzni és indulhat a buli. Ezek az előre megírt ECU progik nem más mint bullshit, nincs 2 egyforma jármű amiben koppra ugyanolyan minden alkatrész, a tuningnak csak úgy van igazán értelme ha az adott járműhöz van igazítva. Nekem anno a motoromat AGO Mester csinálta, nagyon durva változás lett az előtte/utána állapot, ennél a motornál egy 2 térképes progi lett írva (V2-es motor).


2023. szeptember 17. 17:30:08: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139653 
2023. szeptember 17. 17:25:51: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139651 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.24, 0.36, 0.35
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.089 mp, 8 query