HONDA fórum
2024. május 18. szombat, 03:27,  Alexandra, Erik Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 




A válaszok és azok válaszai a hozzászólásra, kifejtve
Téma neve

#139647 Szabb +  2023. szeptember 16. 21:30:44 re: #139563 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Semmiféle átejtés nem volt.
Ezt el is mondtam anno mindenkinek hogy ha vkinek nem tetszik akkor semmi gond, visszatesszük a gyári progit és money back. :)
2023. szeptember 16. 23:17:49: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139648 

#139845 KawaBazsy 0  2024. február 4. 19:44:46 re: #139657 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Jut eszembe, a VFR-nél úgy tudom Vtec felett 4 szelepes, alatta meg csak 2, nem a szelepnyitás mértéke változik..

#139660 Szabb +  2023. szeptember 17. 20:56:42 re: #139649 (LINSZTER + )  ←  ‹›  0 | rejt
Igen valóban brutál sok idő a progizás. Amit veled csináltunk millió logot meg ugyanennyi állítás és finomhangolás és mégis volt kopogás amiből én semmit nem érzékeltem de a flashpro-val laptopon láttam. Nem nagyon zavart, főleg amit beszéltünk is anno hogy hiába van faszán felprogizva az autó mondjuk omv100-as benyával ha vmiért kicsit más minőségű üzemanyagot tankolsz már is nem lesz olyan fasza.
A reflashbe valóban nem láttam bele, de Sergey igen mert ők írtàk meg anno illetve tud változtatni a paramétereken is volt is erre példa amikor egy ufo 1.8-nál alacsony volt az alapjárat megemelte a tulaj kérésére vagy volt olyan 8 gen. Accordos aki nem kért flasht de azt ugen hogy kapcsoljuk ki a 2-es lambda figyelést mert check engine van. Persze tudom nem ez a megoldás rá hanem szonda vagy kat csere de nem akart rá ennyit költeni a gazdája.
Szal Sergey-ben maximálisan megbízom ilyen téren nem hülye gyerek tudja hogy mit csinál.
Programozott egyébként nekem is logok alapján.

Nameg ott van usa-ban a hivatalos tsx reflash. Tudod az a 295$-os.
Itt se tudod hogy mit töltenek fel mégis fasza és működik. Persze azt a hondata csinálta de ők is csak rátöltik és nem egyedileg progizzák. Átlag usernek gyári autóra vagy minimális módosítással teljesen jó.
Akinek komolyabb változtatásai vannak annak nyilván kell az egyedi progi.

A kókler tuning cég közül sok az átverős ez tény és valóban nem tudod hogy mit kapsz.
És igen a jónak mondottak között is csöcsre lehet szaladni ez is tény.
Ilyen ez.

#139659 KawaBazsy 0  2023. szeptember 17. 19:15:17 re: #139655 (Csizi 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
Nah pont ilyen volt a ZX-9R is, pedig az sornégy.. 4000 alatt csak rángatózott, meg rázta magát, mint egy versenymotor. 9000 felett viszont olyat ráhúzott, mintha ott is lenne nagytengely, s nyitott volna a V-tec . :-) Brutál jó kis csapatós motor volt, de túrázásra pont ezért macerásabb volt. Pedig annak még rendes, szélvédett idoma volt, meg kihajtható csomagrögzítő fülek a hátsó ülés alatt.

#139658 Csizi 0  2023. szeptember 17. 18:35:51 re: #139657 (Tonx + )  ←  ‹›  0 | rejt
Ja igen, el is felejtettem hogy valaha volt egy ilyen modell. :) Számomra az igazi VFR-ek fogaskerekes vezérlésűek. :)

#139657 Tonx +  2023. szeptember 17. 18:27:07 re: #139656 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Kivéve a vfr800, ott van vtec ami ugye low meg high cam
2024. február 4. 19:44:46: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139845 
2023. szeptember 17. 18:35:51: megválaszolva Csizi 0  által, → #139658 

#139656 Csizi 0  2023. szeptember 17. 18:23:47 re: #139651 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na igen, motorkerékpárnál nincsenek ilyen low cam meg hi cam cuccok, mivel fix a vezérlés.
2023. szeptember 17. 18:27:07: megválaszolva Tonx +  által, → #139657 

#139655 Csizi 0  2023. szeptember 17. 18:22:04 re: #139653 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Itt nem a teljesítménynövelés volt a lényeg, hanem a használhatóság. 4000RPM alatt halott volt az egész, olyan volt mintha egy nagy vibrátoron ülnél. A hatodikat 120-130 környékén lehetett csak kapcsolni, alatta csak remegett, rázkódott az egész. A PC beszerelése után egészen kisimult, 3000RPM-től már használható volt, hatodikban pedig százzal simán lehetett menni, és gázra szépen elkezdett húzni. Egy ilyen fordulatra kihegyezett V2 gyakorlatilag olyan mint egy hoki sor4 600ccm sportgép, amit folyamatosan fordulaton kell tartani hogy haladjon is. :)
2023. szeptember 17. 19:15:17: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139659 

#139654 LINSZTER +  2023. szeptember 17. 17:30:56 re: #139652 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nah az meg megint a másik véglet. Bár annak is van előnye és hátránya is.

#139653 KawaBazsy 0  2023. szeptember 17. 17:30:08 re: #139650 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nah, motort még sose jutott eszembe tunyingolni, a nagyobbak mind úgy mentek, hogy nem volt minek.. :-) Na jó, az egy foggal kisebb első lánckerék az játszott, de annyi.
2023. szeptember 17. 18:22:04: megválaszolva Csizi 0  által, → #139655 

#139652 grego +  2023. szeptember 17. 17:29:39 re: #139651 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Bezzeg az FK2 Bosch ECU...
2023. szeptember 17. 17:30:56: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139654 

#139651 LINSZTER +  2023. szeptember 17. 17:25:51 re: #139650 (Csizi 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Hát az én véleményem szerint az ilyen piggyback cuccoknál mint ez a PowerCommander még egy előre megírt program is jobb lehet. Programozás azért nem annyiból áll, hogy gyújtás meg benzin, főleg egy Hondánál.
Vegyünk egy Accord 2.4 ECU-t. Van 2db VTC tábla VTEC alatt (Low Cam) és VTEC felett (High Cam). Ezzel tudod szabályozni, hogy a szívó tengely adott fordulaton és vákuumon mekkorát fokoljon.
Van 5db Low Cam Fuel, 5db High Cam Fuel, 5db Low Cam Ignition, 5db High Cam Ignition, 5db Low Cam Knock Limit, 5db High Cam Knock Limit, 1-1db Knock Retard, 1-1db Knock Sensitivity, 3-3db WOT Enrichment tábla, és ezek csak az alap táblák amik az üzemanyagot és a gyújtást változtatják. Ezeken kívül van egy rakat gyújtás és üzemanyag korrekció motor hőmérsékletre, beszívott levegő hőmérsékletre, fordulat/gázpedál/sebesség kompenzálás, hengerenként külön gyújtás és üzemanyag korrekciók..stb. Táblák amivel szabályzod, hogy mikor legyen WOT és mikor ne, mikor váltson a VTEC és mikor ne, gázpedál/pillangó nyitás, befecskendezési szög...stb..stb. Ezeket egy piggyback-el nem fogod tudni soha felül írni, de egy előre megírt programmal tudod változtatni. Hiába állítod a benzint meg a gyújtást, ha a többit nem állítod akkor sokat nem érsz el vele. Ráadásul állíthatod piggyback-el a gyújtást, ha a motorvezérlő folyamatosan rá korrigál és dinamikusan elveszi a gyújtást. Olyan motoroknál lehet értelme ahol nincsenek ilyen korrekciók, de 2003 utáni Honda ECU-nál már nincs.
2023. szeptember 17. 18:23:47: megválaszolva Csizi 0  által, → #139656 
2023. szeptember 17. 17:29:39: megválaszolva grego +  által, → #139652 

#139650 Csizi 0  2023. szeptember 17. 17:10:07 re: #139649 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az autós szakmában létezik olyan megoldás mint motorkerékpároknál a Dynojet PowerCommander? A PowerCommandernél lehetőség van akár minden egyes hengerhez más programot írni, illetve 250 RPM-enként és 10 gázállásonként lehet módosítani a befecskendezést és a gyújtási időt. Nem kell hozzá ECU-t módosítani, csak rá kell dugni az eszközt az ECU elé (ez is ilyen piggyback cucc) és padon fel kell programozni. Előtte minden leömlő ághoz kell csináltatni kipufogósnál egy menetes csatlakozási lehetőséget, ahová a mérőpad lamdba szondáját be lehet tekerentyűzni és indulhat a buli. Ezek az előre megírt ECU progik nem más mint bullshit, nincs 2 egyforma jármű amiben koppra ugyanolyan minden alkatrész, a tuningnak csak úgy van igazán értelme ha az adott járműhöz van igazítva. Nekem anno a motoromat AGO Mester csinálta, nagyon durva változás lett az előtte/utána állapot, ennél a motornál egy 2 térképes progi lett írva (V2-es motor).


2023. szeptember 17. 17:30:08: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139653 
2023. szeptember 17. 17:25:51: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139651 

#139649 LINSZTER +  2023. szeptember 17. 06:22:52 re: #139645 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Nem akarok vitát generálni. A saját autódon láttad, hogy valójában egy programozás mennyire rohadt sok idő. Minden autónál így kéne működnie, bár igény az kb nulla erre, mert mindenki 5perc alatt elkészült programot szeretne. Sajnos te nem látsz bele a programba, így nem is tudhatod, hogy mi van állítva és hogyan. Sajnos én is csináltam pár autót anno így és rájöttem, hogy ott vernek át ahol akarnak, sőt sok esetben aki küldi a programot, az se tudja, mert vette valahonnan korábban. Persze jobb lesz az autó és az emberek 99.9%-nak ez bőven elég, de sajnos vannak esetek amikor olyan módosítások vannak, amiknek nem örülnél ha kiderülne. Lásd ezt az FK8-at a múltkor, vagy a másikat legutóbb. De volt Accord is ilyen. És mindezt az egyik legnagyobb hazai cég kezei közül akit rengetegen dicsérnek, hogy mennyire jók és mennyire profik. Én ezek miatt nem bízom már az olyan programokba amikbe nem látok bele. Emiatt viszont vannak autók amiket ugyan tudnék programozni (dízelek...stb), de ezekhez egy saját, egyedi "Stage1" program kifejlesztése amit később gyorsan fel lehet tölteni és max minimálisan korrigálni kell, akár több nap is lehet. Erre meg nem nagyon találsz embert aki ilyet bevállal, jó nekik a "nagyon profi chiptuning cég" aki majd 5perc alatt feltölt valamit.
2023. szeptember 17. 20:56:42: megválaszolva Szabb +  által, → #139660 
2023. szeptember 17. 17:10:07: megválaszolva Csizi 0  által, → #139650 

#139648 JohnyFirpo +  2023. szeptember 16. 23:17:49 re: #139647 (Szabb + )  ←  ‹›  +2 | rejt
No de én nem fikáztalak, sőt! Jópár ismerősömnek ajánlottam a munkátokat. :)
Egyszer sem mondtam, hogy átvertetek, KawaBazsy-nak is én ajánlottalak, mert nekem bevált a cucc.
Ezért is tudtam anno éppen csisszre visszaérni záróra előtt a szállásra, mert sokkal faszábban ment, gyorsabb voltam! :D [SMIL:/szetvert.gif]

#139646 Szabb +  2023. szeptember 16. 21:21:38 re: #139561 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Pontosan így történt.
Fel lett töltve rá az elôre megírt program pont úgy ahogy a gyári autóknál is, ott se írják meg egyesével külön [SMIL:/smile7.gif]

Ahol komlyabb módosítási igények voltak mint pl. szívósor, tengely vtc. stb. ott mindig is a L. Petit ajánlottam mert ô tudja személyesen felprogizni.

Bár nekem anno log alapján lett programozva amit elküldtem és módosítottak rajta majd visszaküldték rátöltöttem újabb loggolás és így ment ez qrva sokáig.
Aztán van aki utcán menetközben progizik, más padon csinálja ugyanezt. Így megy ez.

Egyébként olyan nem lesz hogy vkit. mindenki dicsérjen.
Fikáz itt mindenki mindenkit sajnos... :(

Sergeyt is, engem is Petit is... ilyen ez.

#139645 Szabb +  2023. szeptember 16. 21:09:44 re: #139557 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az immo és a 2-es lambda azért lett kikapcsolva mert úgy kérte a tulajdonos.
Egyébként nem mindegyiknél volt/van kikapcsolva a 2-es lambda figyelés.
Immozni meg nem akartattak így az is ki lett kapcsolva de természetesen meglehet csinálni anélkül is.
A keverék szegényedik fordulaton, gyári ecu-val is ha kap egy leömlôt, de pl. Fn2-nél még egy direktszûrô esetén is.
Annyi hogy gyárilag elég dúsra van megírva.
A gázreakció is jobb lett mint gyárilag persze lehet még érzékenyebbre állítani.
Sergey tud rajta állítani kb. bármit, de az tény hogy én nem. :D
Persze ettôl még teljesen jól mûködik, vannak akiknek már több 100 ezer km. óta. ;)
2023. szeptember 17. 06:22:52: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139649 

#139644 Kázmér +  2023. szeptember 16. 21:01:39 re: #139643 (Szabb + )  ←  ‹›  0 | rejt
Na ezt még eddig nem hallottam itt az accordhoz.

#139643 Szabb +  2023. szeptember 16. 20:56:33 re: #139642 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nagyon röviden egy olyan eszköz ami átveri az ecu-t.
2023. szeptember 16. 21:01:39: megválaszolva Kázmér +  által, → #139644 

#139642 Kázmér +  2023. szeptember 16. 20:51:27 re: #139640 (Szabb + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mi az a piggyback? [SMIL:/mosoly.gif]
2023. szeptember 16. 20:56:33: megválaszolva Szabb +  által, → #139643 

#139641 KawaBazsy 0  2023. szeptember 16. 20:47:54 re: #139639 (Szabb + )  ←  ‹›  0 | rejt
Éés a tékozló olvtárs visszatért! Csak nem nyert Hamilton? [SMIL:/szetvert.gif]

#139640 Szabb +  2023. szeptember 16. 20:47:06 re: #139550 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A tisztánlátás végett Peti itt nem a reflash-re gondolt hanem a piggyback-re. ;)
2023. szeptember 16. 20:51:27: megválaszolva Kázmér +  által, → #139642 

#139639 Szabb +  2023. szeptember 16. 20:43:39 re: #139553 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem szar az a reflash, rengeteg ember elégedett vele nem csak te. ;)
2023. szeptember 16. 20:47:54: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139641 

#139633 KawaBazsy 0  2023. szeptember 4. 11:37:06 re: #139632 (grego + )  ←  ‹›  0 | rejt
S nem is időben egyszerre nyitnak.. éértem. :-)

#139632 grego +  2023. szeptember 4. 11:30:32 re: #139631 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
A két szélső kisebb profilú bütykök se egyformák. Ez azárt van mert így kis fordulaton is lehet biztosítani a jó keverékképzést, örvényléssel.
Itt jól látszik
2023. szeptember 4. 11:37:06: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139633 

#139631 KawaBazsy 0  2023. szeptember 4. 11:27:23 re: #139629 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Értem. Így viszont azt nem, h miért jobb a 3 bütyök, tehát a szelid profilnál mindegyik szelepnél saját, nem közös, mint K20-nál..?
2023. szeptember 4. 11:30:32: megválaszolva grego +  által, → #139632 

#139630 grego +  2023. szeptember 4. 11:26:34 re: #139628 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
A két szélső bütyök közel azonos profilú a középső a nagy profilú.
VTEC alatt a két külső bütyök mozgatja a két szelepet, VTEC felett meg az egy nagy középső mozgatja a két szelepet.
Létezik 3 stage VTEC de az más.

Sima VTEC:



3 stage VTEC:



#139629 grego +  2023. szeptember 4. 11:23:46 re: #139628 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nem.

2023. szeptember 4. 11:27:23: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139631 

#139628 KawaBazsy 0  2023. szeptember 4. 11:20:01 re: #139626 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 3 bütyök nem 3 profilt jelent? Mer akkor nem értem..
2023. szeptember 4. 11:26:34: megválaszolva grego +  által, → #139630 
2023. szeptember 4. 11:23:46: megválaszolva grego +  által, → #139629 

#139627 LINSZTER +  2023. szeptember 4. 11:16:54 re: #139625 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
A VTEC mindkét oldalon egyszerre vált, tehát K24-nél mindig 6000-en.

#139626 grego +  2023. szeptember 4. 11:15:14 re: #139625 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Milyen másodikra?
Ez nem 3 stage VTEC.
2023. szeptember 4. 11:20:01: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139628 

#139625 KawaBazsy 0  2023. szeptember 4. 11:14:20 re: #139624 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Yepp.. gondolom a másodikra olyan 2500-3000 körül vált, mert onnan király a középtartomány 5000-ig, bármilyen forgalmi szituban elég az erő. Feljebb még a pályá is csak azért forgattam, mer jól esett. :-)
2023. szeptember 4. 11:16:54: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139627 
2023. szeptember 4. 11:15:14: megválaszolva grego +  által, → #139626 

#139624 LINSZTER +  2023. szeptember 4. 11:10:30 re: #139623 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
3-3 van mindkét oldalon.
2023. szeptember 4. 11:14:20: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139625 

#139623 KawaBazsy 0  2023. szeptember 4. 11:09:30 re: #139620 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hö, van kipuff oldali vezérlés váltás is? Ez még nem került elő.. de gondolom itt is csak 2 bütyök van, s 6000-nél vált élesebbre.
2023. szeptember 4. 11:10:30: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139624 

#139622 KawaBazsy 0  2023. szeptember 4. 11:06:28 re: #139619 (Dontwalk + )  ←  ‹›  +1 | rejt
6800-ra jól emlékeztél, de az a teljesítménycsúcs-hoz tartozó fordulatszám.

#139621 LINSZTER +  2023. szeptember 4. 10:47:34 re: #139619 (Dontwalk + )  ←  ‹›  +2 | rejt
6000-nél.

#139620 LINSZTER +  2023. szeptember 4. 10:47:21 re: #139618 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Teljesen más a kettőnél a VTEC rendszere.
K20Z2: VTEC csak szívó oldalon van, ott is csak két bütyök. VIDEO
K24A3: Szívó és kipu oldalon is 3 "bütykös" VTEC van.
2023. szeptember 4. 11:09:30: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139623 

#139619 Dontwalk +  2023. szeptember 4. 10:43:51 re: #139618 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
K24-nél 6800-nál vált a vtec. Gyárilag persze
2023. szeptember 4. 11:06:28: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139622 
2023. szeptember 4. 10:47:34: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139621 

#139618 KawaBazsy 0  2023. szeptember 4. 09:27:59 re: #139522 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Összehasonlítva a K20Z2-t, ill. a K24A3-at, ugye írtad, h a kisebbnél már 2200nál a nagyobb profilra vált a Vtec, a K24-nél meg csak 6000-nél.. lehet tudni, h miért ez a különbség?
Ill. még azt találtam, h a K24-nél 500-al feljebb van a redline, viszont a kisebb "négyzetes" motor, megegyezik a furat s a löket, a nagyobbnál csak a löket hosszabb, ami elvben nyomatékosabb karaktert ad, a pörgősséggel szemben..
2023. szeptember 4. 10:47:21: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139620 
2023. szeptember 4. 10:43:51: megválaszolva Dontwalk +  által, → #139619 


2023. szeptember 4. 09:28: Szerkesztve KawaBazsy 0  által, megtekintés

#139568 KawaBazsy 0  2023. augusztus 16. 13:13:37 re: #139566 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
A németeknél egy kézi 2.4 kombit lőttem.. Jöhetsz velem kocsiért. :-)

Fehérke

#139567 JohnyFirpo +  2023. augusztus 16. 13:13:17 re: #139566 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Waiting

#139566 KawaBazsy 0  2023. augusztus 16. 13:06:04 re: #139565 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ránéztem a Hahura, nem láttam egy 8g kombit se, 2.4 motorral. Most mi az aktuális terv? :-)
2023. augusztus 16. 13:13:37: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139568 
2023. augusztus 16. 13:13:17: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139567 

#139565 JohnyFirpo +  2023. augusztus 16. 12:54:12 re: #139564 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Persze, hogy nem akart átverni, annyira ismerem. :)
Nálam nem torpant semmit, ez a lényeg. :) Mondom ismét, "nem műértő", teljesen meg voltam vele elégedve, ezért nem is érdekelt a többi. :)
2023. augusztus 16. 13:06:04: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139566 

#139564 LINSZTER +  2023. augusztus 16. 12:47:29 re: #139563 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szabb nem akar és nem is akart soha senkit átverni. De sajnos Ő sem látott rá arra mi történik, mivel Szergej mindent zárolt gépen keresztül csinált. Volt nálam több ilyen autó, hogy nézzek rá elő adattal minden okés-e. Volt ami jó volt, volt ami nem. Volt olyan akinek jók voltak az értékek, de VTEC váltáskor volt egy torpanás. Tulaj kérdezte tudok-e többet kihozni belőle és én elmondtam, hogy addig nem tudok erre válaszolni amíg nem csinálom meg. Autója válogatja, neki kell eldöntenie, hogy marad az ami most van, vagy csináljunk másikat. Ő végül maradt annál ami van és elvan a torpanó VTEC-el is. De láthatod, a nagy profi chiptuning cégekben is mindenki megbízik aztán tessék. És ez már a sokadik ilyen szituáció és ha én kijelentem ezek után, hogy XY szar akkor sokan nekem ugranak, mert nekik jó lett, ott a mérés szóval tuti profik és én beszélek hülyeséget. :D De sebaj, ez van, a tudatlanok jól alszanak :D Én ha látok valami nagyon szart, akkor inkább kiposztolom, hátha fel tudom nyitni pár ember szemét.
2023. augusztus 16. 12:54:12: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139565 

#139563 JohnyFirpo +  2023. augusztus 16. 12:31:41 re: #139562 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nem tudom, hogy mi volt belül. Nyílván, nálam, működött a bizalmi faktor is, megbíztam Szabiban, nem is feltételeztem, hogy át akar ejteni, ahogy most, így utólag sem feltételezek ilyesmit. Egyszerűen sok volt a pozitív visszajelzés mindenhonnan, ezért szerettem volna én is megcsináltatni. Aztán, hogy a finomhangolás megtörtént-e anno távoli kapcsolattal vagy sem, nem tudom.
2023. szeptember 16. 21:30:44: megválaszolva Szabb +  által, → #139647 
2023. augusztus 16. 12:47:29: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139564 

#139562 LINSZTER +  2023. augusztus 16. 12:24:23 re: #139561 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Olvasd el a Civic topikban a #186774-es posztomat. Azt profi műhely csinálta, arra az autóra írva, padon mérve. Az autó jobb lett, és hatalmas gondok azért felhasználói oldalról nem voltak vele. Mondjuk ha beesett volna az üzemanyag nyomás vagy beszart volna a 2-es szonda, akkor úgyse dobott volna hibát :D
Laikusnak elég az ha jobbnak érzi vagy papíron jobbat mutat és nem érdekli valójában mi van a háttérben, ahogy téged se érdekelt :) Akinek meg gondja van általában az se megy vissza reklamálni. Neked egy sablon fájl lett feltöltve, és ha jól gondolom, nem lett megnézve milyen az üzemanyag arány a program után, milyen a gyújtás és knock control értékek...stb. Sajnos a tuning cégek nagy része ugyanígy csinálja, az embereknek meg jó ez is. Nekem nem volt elég és törekszem arra, hogy jobb legyen. Bár igény alig van rá, mert tőlem is sokszor csak egy "gyors Stage1"-et kérnek, de én legalább annál is megnézem, hogy tuti jó-e minden.
2023. augusztus 16. 12:31:41: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139563 

#139561 JohnyFirpo +  2023. augusztus 16. 12:15:59 re: #139557 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Biztosan így van, nem vagyok programozó. Az enyémre töltötték fel a programot, gondolom erre a specifikációra írták mert nagyon fasza lett. Teljesen más lett a karakterisztikája. Sosem volt gondom vele, de ettől nyílván lehetett szar, csak nem láttam bele és ahogy mondtad is, nem is érdekelt, hiszen lényegesen jobb lett.
2023. szeptember 16. 21:21:38: megválaszolva Szabb +  által, → #139646 
2023. augusztus 16. 12:24:23: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139562 

#139560 glPopMatrix +  2023. augusztus 16. 09:37:46 re: #139548 (LINSZTER + )  ←  ‹›  0 | rejt
Most olvastam a blogodat. Tényleg, olyan volt, mintha ECO módban lenne folyamatosan a kocsi… Akkor ezek szerint lehet rajta javítani.

#139559 LINSZTER +  2023. augusztus 16. 08:53:01 re: #139558 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
A VTEC váltás terhelésre is szabályozható. Padlógázon lejjebb vált, de ha nem padlót nyomsz akkor marad a 6000. Magyarán 5500-as fordulaton is tudsz menni úgy, hogy nem vált a VTEC, hiába van lejjebb rakva.
Olvasd el pl ezt.

#139558 KawaBazsy 0  2023. augusztus 16. 08:33:17 re: #139557 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azt nézem a fokozatkiosztási diagramon, hogy 6-ban 5500-as fordulatnál 227-el megy a kocsi. Ez azt jelenti, h nyugodtan lehetne lejjebb is a Vtec váltás, nincs az, h nagyobb, állandó sebességnél sokat zabál.. Lehet tudni, h miért ilyen magasra tették? Olyan lehetőség van, h semmit nem babrál bele az ember a computerbe, csak ezt állítja lejjebb (akár belülről)? Amúgy én nem bánom, ha mesélsz ezekről, szívesen tanulunk.. :-)
2023. augusztus 16. 08:53:01: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139559 

#139557 LINSZTER +  2023. augusztus 16. 08:22:06 re: #139553 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Órákig tudnék mesélni neked a "reflash"-ről. Pl, hogy immo és 2-es szonda ugye alapból ki volt kapcsolva ha ECU-t vettél, de szerintem ha a tiedet flashelték akkor is. Több leömlős autónál vtec felett miért volt szegény a keverék? Az 1:1 gázreakció miért butább mint az enyém, aminél még közel sincs 1:1 a gázreakció?
Igen jobb lett tőle az autó, de ahogy nálam a "Stage1 reflash" sem működik rendesen minden autónál, így az a reflash sem. A különbség csak az, hogy annál senki nem tud állítani semmit sem. Kapsz amit kapsz aztán vagy jó, vagy nem és ha jónak érzed, úgyse fogod elkezdeni logolni, hogy valójában miket mutat.
2023. szeptember 16. 21:09:44: megválaszolva Szabb +  által, → #139645 
2023. augusztus 16. 12:15:59: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139561 
2023. augusztus 16. 08:33:17: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139558 

#139556 KawaBazsy 0  2023. augusztus 16. 08:08:14 re: #139555 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›  0 | rejt
Tegnap voltam egy cangás kört megint Esztergom-Párkány irányba, csak most Visegrádról indultam. A zasszony is jönne, mer a gyerek meg szeretné nézni Esztergomban a múzeumokat, kincseket.. ha ti is jönnétek, ki lehetne próbálni azt a parasztos kaját akár.. :-) De persze ha nagyon lefoglal az autóvétel, úgyse lesz időd.. [SMIL:/szetvert.gif]

#139555 JohnyFirpo +  2023. augusztus 16. 07:45:35 re: #139554 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
:D :D :D


2023. augusztus 16. 08:08:14: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139556 

#139554 KawaBazsy 0  2023. augusztus 16. 07:37:26 re: #139553 (JohnyFirpo + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Szabb.. azóta nem láttuk, mióta Verstappen a nyerő. :-)
2023. augusztus 16. 07:45:35: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139555 

#139553 JohnyFirpo +  2023. augusztus 16. 07:30:41 re: #139551 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hülyeséget beszéltem, szar a reflash. :)
Csak nekem tetszett amit Szabb és Szergej intéztek. :)
2023. szeptember 16. 20:43:39: megválaszolva Szabb +  által, → #139639 
2023. augusztus 16. 08:22:06: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139557 
2023. augusztus 16. 07:37:26: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139554 

#139552 LINSZTER +  2023. augusztus 16. 07:15:38 re: #139551 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›  +1 | rejt
Gyári állapotot 10perc vissza rakni.

#139551 KawaBazsy 0  2023. augusztus 16. 07:14:03 re: #139550 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Oké. :-) Csak ugye nem ez a maradós autó, s ha el akarom adni, gyári állapotban értékes. JF meg esküdött erre a cuccra..
2023. augusztus 16. 07:30:41: megválaszolva JohnyFirpo +  által, → #139553 
2023. augusztus 16. 07:15:38: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139552 

#139550 LINSZTER +  2023. augusztus 16. 04:13:57 re: #139549 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nagyobb hülyeséget nem is csinálhatnál mint venni egy olyan cuccot. Épp azért kell normálisan programozni, hogy minden más is rendesen működjön.
2023. szeptember 16. 20:47:06: megválaszolva Szabb +  által, → #139640 
2023. augusztus 16. 07:14:03: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139551 

#139549 KawaBazsy 0  2023. augusztus 15. 21:35:47 re: #139548 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Megberregtettem kicsit az ATS-t. Télleg érezni 6000-nél a hegyesebb profilt, de ugye 7300-nél vége a dalnak.. Próbálgattam 1-2 ill. 2-3 ban is, túl kicsi ez a sáv, váltáskor alá esik a fordulat.. Átprogramozni nem akarom, de JF említette, h volt Usa-ban olyan lehetőség, h kiadtak computert X dollárért, amiben fix módosítások voltak, pl Vtec váltás 4500-nál, max fordulat 8000-nél. Olyat nem lehet, h venni egy ilyet, mellékötni, s lehetne gombbal váltani a 2 közt?
2023. augusztus 16. 04:13:57: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139550 

#139548 LINSZTER +  2023. augusztus 15. 16:53:17 re: #139546 (glPopMatrix + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Csináltam párat, nem nyomatékszegény alul, hanem szar a gázreakció.
2023. augusztus 16. 09:37:46: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #139560 
2023. augusztus 15. 21:35:47: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139549 

#139546 glPopMatrix +  2023. augusztus 15. 16:39:05 re: #139529 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
R20 -at csináltál már? Pár éve még azt hiszem nem volt megoldásod rá, aztán eladtuk az Accord-ot. Az nagyon nyomatékszegény alul.
2023. augusztus 15. 16:53:17: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139548 

#139536 grego +  2023. augusztus 9. 15:38:52 re: #139535 (LINSZTER + )  ←  ‹›  0 | rejt
Úgyvan!

#139535 LINSZTER +  2023. augusztus 9. 15:38:32 re: #139534 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Bezzeg régen ...
2023. augusztus 9. 15:38:52: megválaszolva grego +  által, → #139536 

#139534 grego +  2023. augusztus 9. 15:36:44 re: #139533 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vagy annyit, hogy a maga a Honda se tudja már mit miért csinál :D
2023. augusztus 9. 15:38:32: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139535 

#139533 LINSZTER +  2023. augusztus 9. 15:35:08 re: #139532 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jogos, akkor vedd ki azt a mondatod és írd át, hogy "turbósoknál meg össze-vissza van" :D
2023. augusztus 9. 15:36:44: megválaszolva grego +  által, → #139534 

#139532 grego +  2023. augusztus 9. 15:01:03 re: #139522 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Újabb motoroknál van "Cruising" és WOT VTEC, turbósoknál jellemzően csak szívó oldalon, de szívó és kipu oldalon is van VTC."

Izé turbósok:
FK2/FK8/FL5: kipuff oldalon van VTEC csak
10 gen 1.5T: sehol sincs VTEC
10 gen 1.0T csak szívó oldalon van VTEC
2023. augusztus 9. 15:35:08: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139533 

#139529 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 20:57:20 re: #139528 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Rendben. Start/stop kikapcsolásra is van szoftveres megoldásom. :)
2023. augusztus 15. 16:39:05: megválaszolva glPopMatrix +  által, → #139546 

#139528 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 20:54:17 re: #139527 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
HA olyat veszünk, s automatát, számítunk a segítségedre a váltóhoz illő nyomatékos karakter kialakításában. :-)
2023. augusztus 8. 20:57:20: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139529 

#139527 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 20:33:48 re: #139525 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szinte ugyanaz.
2023. augusztus 8. 20:54:17: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139528 

#139526 Tonx +  2023. augusztus 8. 20:30:34 re: #139522 (LINSZTER + )  ←  ‹›  +1 | rejt
És a részterhelésnél a szívó oldalra vissza is nyom egy kis benzin levegő keveréket.

#139525 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 20:28:32 re: #139524 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Remélem a 9gen Civic 1.8i is ilyen, a zasszony azt nézte ki. :-)
2023. augusztus 8. 20:33:48: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139527 

#139524 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 20:23:27 re: #139523 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Hasonló. Néha jó olvasgatni a Honda R&D doksikat :D
2023. augusztus 8. 20:28:32: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139525 


2023. augusztus 8. 20:23: Szerkesztve LINSZTER +  által, megtekintés

#139523 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 20:10:07 re: #139522 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hö, akkor a 8 gen 1.8 hasonló a Vtec-E-hez.. Ott is takarékos vagy normál üzemállapot volt (Eco módban az egyik szívószelepet csak kicsit nyitotta, így szegénykeverékkel ment a motor).
2023. augusztus 8. 20:23:27: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139524 

#139522 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 19:59:26 re: #139521 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
- 8G Civic R18/R18 i-VTEC: - alapból "nagy" tengelyen fut és egy ECO profilra vált részterhelésen 1000-3500rpm között

- Accord/CRV és néhány L-es motor ugyanez.
- 7G Accord K20Z2, Civic VSA, FRV K20..stb csak szívó oldalon van VTEC, jellemzően 2200 körül vált viszont van szívó oldali VTC
- EP3, FN2...stb K20 szívó és kipu oldalon is van VTEC és 5500 környékén vált és szintén van szívó oldaon VTC.
- Újabb motoroknál van "Cruising" és WOT VTEC, turbósoknál jellemzően csak szívó oldalon, de szívó és kipu oldalon is van VTC.

Accord K24-nél, FN2-nél ...stb van értelme piszkálni a VTEC váltás, a többinél nem nagyon, de VTC-vel lehet játszani
2023. szeptember 4. 09:27:59: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139618 
2023. augusztus 9. 15:01:03: megválaszolva grego +  által, → #139532 
2023. augusztus 8. 20:30:35: megválaszolva Tonx +  által, → #139526 
2023. augusztus 8. 20:10:07: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139523 

#139521 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 19:45:06 re: #139520 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor azzal nem teszt autózok.. :-)
2023. augusztus 8. 19:59:26: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139522 

#139520 LINSZTER +  2023. augusztus 8. 19:35:27 re: #139518 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
i-vtec és i-vtec között is nagy a különbség.
2023. augusztus 8. 19:45:06: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #139521 


Az eredeti hozzászólás
#139518 KawaBazsy 0  2023. augusztus 8. 19:34:04 re: #139517 (LINSZTER + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Érdekes, h érezni nem annyira lehet, meg a hangja se nő meg, mint pl az EP2-ben.. Lehet elmék autózni, s megfigyelem. :-)
Anyám 1.2 Jazz-e is i-vtec, gondolom ott előbb nyit, mer az 6500 körül tilt. :-)
2023. augusztus 8. 19:35:27: megválaszolva LINSZTER +  által, → #139520 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.57, 1.04, 0.88
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.121 mp, 83 query