Összehasonlítva a K20Z2-t, ill. a K24A3-at, ugye írtad, h a kisebbnél már 2200nál a nagyobb profilra vált a Vtec, a K24-nél meg csak 6000-nél.. lehet tudni, h miért ez a különbség?
Ill. még azt találtam, h a K24-nél 500-al feljebb van a redline, viszont a kisebb "négyzetes" motor, megegyezik a furat s a löket, a nagyobbnál csak a löket hosszabb, ami elvben nyomatékosabb karaktert ad, a pörgősséggel szemben..
Hö, akkor a 8 gen 1.8 hasonló a Vtec-E-hez.. Ott is takarékos vagy normál üzemállapot volt (Eco módban az egyik szívószelepet csak kicsit nyitotta, így szegénykeverékkel ment a motor).
- 8G Civic R18/R18 i-VTEC: - alapból "nagy" tengelyen fut és egy ECO profilra vált részterhelésen 1000-3500rpm között
- Accord/CRV és néhány L-es motor ugyanez.
- 7G Accord K20Z2, Civic VSA, FRV K20..stb csak szívó oldalon van VTEC, jellemzően 2200 körül vált viszont van szívó oldali VTC
- EP3, FN2...stb K20 szívó és kipu oldalon is van VTEC és 5500 környékén vált és szintén van szívó oldaon VTC.
- Újabb motoroknál van "Cruising" és WOT VTEC, turbósoknál jellemzően csak szívó oldalon, de szívó és kipu oldalon is van VTC.
Accord K24-nél, FN2-nél ...stb van értelme piszkálni a VTEC váltás, a többinél nem nagyon, de VTC-vel lehet játszani