Van egy ilyenem
GMB Waterpump, elvileg Integrához való, új, de lehet vagy 15 éves. Régen rendeltem aztán nem lett felhasználva.
Ingyen adom, aki elsőre jelentkezik érte az viheti (de vigye is el és ne lefoglalózza aztán hónapokig nem jelentkezik )
Sziasztok!
Megfordult a fejemben, hogy megválnék imádott integrámtól???? amennyiben lenne rá komoly érdeklődő, és amíg megvan a kiszemelt méltó utód.
Hibája: csomagtér teleszkópokat cserélni kell mert elgyengültek, nem tartja meg a csomagtérajtót.
Teljesen gyári, a futómű kivételével (Ksport)
Kasztni, futómű, fék, gumik, motor, váltó, kuplung rendben. Röviden.
Komoly vételi szándék esetén érdeklődni privátban, vagy +36306773099
Irányár: 3,2M
Azért ennek is van egy határa a két henger közti vékony hengerfal. Alapvetően a motorok nem arra vannak tervezve, hogy felfúrják őket. A speciális hengerfal bevonatot meg úgyse tudod visszavarázsolni ami az Integra hengerfalán van/volt.
Ezért írtam el kell fogadni, hogy tökéletesre már nem tudod újraépíteni, örülni kell ha csak csipegeti az olajat.
Kimondtad a varazszot itthon
Azert ez eleg szomoru, hogy idehaza nincs egy rendes gepmuhely ahova elviszed a motort es nyugodtan hatradolsz mert tudod na ott ezek tutin megcsinaljak.
Ehelyett van a reszketes vajon mit b@sz..k el, ha barhova megis elvinned.
Esetleg ha túlméretesre van fúrva a motor és új túlméretes dugókat kap... De engem a nagy 4age guruk erről lebeszéltek, 4age motornál itthon ez még jól nem sült el.... arról nem is beszélve, hogy csak tengerentúlról lett volna horror összegért új tólméretes dugószett !
Erre próbáltam rávilágítani én is. Nincs olyan, hogy tökéletesre megcsinált motor, mert nem lehet a dugattyúk hengerfalra történő erőhatásai miatt. Az mindig hordósra kopik, egyszerűen ilyen a dugattyús motor mert a hengerek természetes kopása a dugattyúcsapszegre merőleges irányban nagyobb, mint a csapszeggel megegyező irányban. Ezt a kopáskülönbséget a hajtórúd ostorozó mozgásából eredő tömegerők és a dugattyúra ható gáznyomás oldalirányú komponense okozza.
Egy full újra építettet egészséges motorral sem mentek volna egetverően jobb időt.... ha több kört mennek, lehet 1-2 tized még meglett volna, de ez is nagyon jó időnek számít egy szívó 1.8 as tól!
Pl. Én az AE86 ot nem annyira sajnálom, kopott motorral kapták meg , és mint kiderült utólag a vezérmű szíjfeszítő patron megadta magát és elugrott a vezérlés 3 foggal, ez mellé bejátszott hogy a szelepek már nem zártak szépen és a VVT kerék is hol dolgozott, hol nem... mikor milyen kedve volt a kocsiban vagy 130le maradt a 165 helyett hasraütésre.... Jani és Csabi is megjegyezte, hogy marha jó a kocsi.. csak kurva gyenge,ennek jobban kellene mennie de így is 49,8 as időt tudtak vele.
Tavaly csavarra szét lett borítva a motor! Voltak benne meglepik, csúnya részek... 600K ból lett felújítva és eszi most is az olajat, nem tudunk mit kezdeni vele, hordósra van kopva a motor és túlméretes gyűrűkkel lett összerakva! Az erő visszatért, de el kell fogadni ez sosem lesz már 0 km es blokk!
Szóval az a kis kék pamacs lófszt nem jelent, ennyiért tuti nem borítanám szét.... legyen benne jó olaj, legyen jó a kenés azt néha rá kell nézni a nívóra, sok olajat meg lehet venni a felújítás árából!
2021. március 13. 19:24:28: megválaszolva Kard 0 által,
→ #33360
Persze mert az ITR szivo es anno azert sokkal tobb minden volt szivo plussz az erosebb autok sem nagyon voltak tobb mint 210-220lo gyarilag azokat meg lehetett fogni, kivetel persze volt pl.: EVO vagy STI
Manapsag mar mindent megfujnak, (lassd 1.0 Ecoboost-tol kezdve 2.5 TFSI ) ha egy ITR kap egy turbot akkor minden mas azert korbenezhet
Mikor neztem a videot orultem, hogy azt mondtak a videoba, hogy egy jo alapotu ITR, aztan a video kozben meg fustol...?
Egy jo motor nem futsol keken. Alairom kivulrol nagyon csili vili szep auto.
Nekem 250.000km futott EK4 van es semmit nem futol se VTEC valtasnal se tiltas koruli fordulaton biztosan sokat szamit, hogy en vagyok az auto 2 tulajdonosa, de ettol fuggetlenul nem valtoztat a tenyen itt egyszeruen valami elfaradt es helyre kene rakni.
Jó de miért féltsünk egy ilyen autót? Én hajtottam az enyémet, sokat. Vittem pályára, mentem vele rendesen. Használtam, élveztem. A végére tényleg el lett használva mikor eladtam (nem is kértem érte sokat, akinek van kedve felújítani az foglalkozzon vele). De tényleg mi értelme van tartogatni egy ilyet?
Kb. mintha lenne valami jó nőd és nem dugnád meg mert "kopik". Aztán szépen megvárod míg megöregszik.
Szerintem teljesen természetes, hogy egy ennyi idős autóban sok kilométer van, az azt jelent sok élvezettel megtett kilométer van benne.
Én például csak néztem amikor kint voltunk a Pannoniaringen és a Ferrari F360-al szarabb kört ment a tulaj mint én az Integrával. "Mert vigyáz rá". Hát akkor mi a pélónak vettél ilyen autót, ha még meghajtani sem mered.
Aki annyira félti az nem adja oda, mert még maga se rúgja csak néha ujjalgatja.
Itt legalább tisztességes gumi volt rajta!
S2000 vagy a Civicek? Az mi volt? Fika gumival mind! (Ez igaz amúgy a többi márkára is sajnos...)
Mellékesen el kell fogadni, hogy mai viszonylatban már ezek az autók nem akkora BUMM-ok! Maga idejében és még utána elég sokáig egyeduralkodók voltak de ma már nem fog tőle letérdelni az ember. Elismerésre méltók ma is, de már nem vernek mindent a maguk kategóriájában.
Olvasgatva itt a hozzászólásokat, egy dolgot furcsállok, hogy nem tudott a magyar hondás közösség a műsornak adni egy normális, jó állapotú integrát, hogy leteszteljék.
A feketén a motorja volt full gatya, ennek a fehérnek a motorja kicsit + váltó hiba.
Én személy szerint imádom az integrát, ez a pici kanyargós pálya köré van teremtve. )Egy hosszabb ringen elvérezne a gyengesége miatt.)
Tényleg kíváncsi lennék egy jó állapotú integra milyen időt menne... de azokat a kincseket az értéküket tudván nem valószínű, hogy valaki felkínálja tesztre.
De odamentem és ott a helyszínen újra beállítottam és utána jó lett.
persze. mindenki hibázhat. Na de itt a javítási szándék (gyere, hozd vissza!) sem volt meg.
na mindegy.
Én is állítottam már be úgy hogy utána csattogott. De odamentem és ott a helyszínen újra beállítottam és utána jó lett.
Az elkurvulás szerintem azért van, mert már nem kell ügyfelek után futkosni hanem jönnek maguktól, és már inkább több van mint elegendő. Aztán a tömeg nyomása miatt elkezdenek kapkodni majd rájönnek hogy elég a 90%-os munka is akkor is visszajönnek, majd 80% aztán szép lassan beállnak egy önfenntartó szintre és azon elvannak. Ahogy anno a Hondában a fényező is. Az elején tökéletes munkát végzett, de tényleg. 5-6 évvel később már úgy elkurta a színeket hogy nem 2 árnyalatni különbség volt közte hanem másképp is hívták a színeket. A félig elkészült autókat tárva nyitva hagyta gyújtáson az udvar közepén amit elkészült már nem rakták teljesen össze csak beszórták a maradék csavarokat egy dobozba oszt vidd.
én nem láttam messze ennyire drámainak a dolgot...
volt kis ködölés, de nem konzitensen (mint a fekete), bizonyos kanyarban csinálta néha meg nem...
ráadásul állandóan a felső fordulatszám tartományban ment, a váltó probléma miatt...
valószínű fogyogat az olaj, de ezzel kontrolláltan még akár simán lehet együtt élni...(utcai tempónál még inkább)
az autó ettől függetlenül tényleg korrekt időt ment és hozta azt az élményt amiért csinálták...
és végül is erről szól ez az egész...
Nézd, én őszinte ember vagyok, nem fogok udvariasságból csápolni valamire a közösség kedvéért, amiről nekem egyáltalán nincs túl jó véleményem vagy benyomásom.
Volt már jópár saját autó és motor is a portámon, és nagyon sok autóval, motorral kapcsolatos tapasztalatot gyűjtöttem az elmúlt 24 év alatt, mind a saját, mind mások járműveivel kapcsolatban. Ha felpattintom a géptetőt, egyből látszik az autó előélete. Mindent elárulnak a nyomok. Látszik az is hogy csak eladásra lett hirtelen kipucolva, látszik az is ha babusgatva volt az autó. Meg az is ha szartak az egészre nagy ívben. Ha fekete fék- és kuplungfolyadékot látok, akkor az kb azt jelenti hogy az utolsó 10 évben tuti nem cserélték. Ha egy ilyen filléres dolog nincs megcsinálva az autón, akkor felmerül az emberben hogy az egyéb, fontosabb szervizek miként lettek végrehajtva. Általában egy ilyen autóba ha mélyebben belemerülök, jönnek elő a szépen csontvázak. Persze lehet én vagyok túl igényes. Igen, kiröhögtek már párszor hogy takarításkor még a pedálokat is subickolom az autómban, de a röhögőknek már gyulladt ki a kocsijuk, meg szívnak állandóan a különböző hibákkal, robbannak le menet közben az autójukkal. Egy Interga birtoklása feltételezné hogy a tulaj egy szinttel magasabb fokon áll mint egy átlag USER, egy Integrát birtokolni és vezetni inkább már autóbuzéria. Újonnan is lényegesen drágább volt mint egy átlag autó, aki anno ezt megvette (de a soron következő többi tulajra is érvényes szerintem), szintén egy magasabb műszaki intelligenciát feltételezne, és egy ilyen kocsi azért úgy hiszem hogy az átlagosnál komolyabb törődést igényelne.
Youtube videó alatt szebb hozzászólások vannak mint itt a Honda fórumon, pedig a youtube komment szekciója aztán gyakran tele van gyökerekkel. Szomorú...
Inkább bele sem megyek a felújítás részleteibe, nem adok újabb támadási pontot az okostojásoknak, úgyis tudnak látatlanban mindent.
Az, hogy kurvajó időt ment az autó nem számít, a lényeg, hogy a motor a halálán van és akad néhány rozsdás csavar a motortérben...
nekem is volt egy hondás, nagyon jó szerelőm. szelephézagállítás után csattog a motor... majd beverődik - volt a válasz. Na akkor tanultam meg beállítani a hézagot - és jó lett. Nem értem, miért van ez, amit írtál, de valós.
Ja, azelőtt meg hibátlanul dolgozott.
Azt tudom hogy egyre több a kókler Hondás szerelő. Egyik elrakja a vezérlést 1 foggal komplett motorfelújítás után, majd mondja hogy az új olajjal megszűnik a kopogás, a másik 4liter helyett 5-t rak bele mert tuning motor és alapjáraton kell annál nézni az olajszintet. Harmadik olyan leömlőt rak fel ami lyukat üt a karter aljára de úgy hogy még meg sincs húzva a csavar de már összeér, kb 2mm-t kellett leköszörülni a leömlőből és a karter alját felütni kalapáccsal hogy legalább legyen egy mm rés de úgy, hogy nem volt a közelben másra lehetőség tehát se új leömlő se más karter és volt rá kb 1 órám. Ugyanennél a kocsinál a kipuf rendszer majdnem 100e volt úgy hogy a lányom 12 évesen szebben hegesztette volna meg a csöveket. Amikor kihagyják a fém lapkákat a fékbetétnél aztán kopog a fék, amikor a frissen felújított motorból döl az olaj. Amikor a fékcső rossz helyen megy el és szépen dörzsöli a lengéscsillapító mert 3 perc alatt jó helyre lehetett rakni. És a legjobb amikor sajnálják a 200ft-ot egy új tömítőgyűrűre az olajleresztőnél, Volt hogy 3db volt már összepréselve. És ez csak pár autó a múltból amit javítanom kellett.
Nem tudom ki és miből rakta össze konkrétan ezt az ITR-t DE azért azt tegyük tisztába idehaza milyen viszonyok is uralkodnak. Itt ahol nincs betyár becsület még hondás a hondást is átb@ssza. Mitöbb az anyját megb@szná mindenki 1ft-ért ha lenne még 1ft , de sajnos már nincs ( tisztelet a kivételnek! ). Volt nem 1 nem 2 eset mikor vagy be se került vagy nem az amiről szó volt. Konkrétan egy ITR-nél is volt így. Mikor a következő tulajnál derült ki szétbontásnál, hogy közel sem tartalmazza azt amit tudott az eladó. Vagy mikor szerviz után már nem voltak benne azok amik előtte!
Innentől kezdve, hogy melyik autó valójában milyen általános szervízt vagy generált kapott nehéz megmondani.
Ettől függetlenül még mindig úgy érzem elbeszél itt mindenki egymás mellett.
Itt a vita a füst pamacsból indult. Akkor még szó nem volt arról mennyi km-es vagy, hogy mit kapott vagy sem.
Korából és ebből adódóan vélt futásához lett mondva az, hogy mi olyan meglepő azon ha van egy kis pamacs?????
Én nem vagyok véres szájú hondás, SŐT az ITR-t mai viszonylatban irreálisan drágának és túlmisztifikáltnak tartom (tartottam mindig is), DE ez a nincs kicsattanó egészségeben kicsit erős volt számomra.
1 kezem sok ahhoz, hogy megszámoljam mennyi féltve őrzött ITR van itthon. A legtöbbet már új korától taknyosra rúgták. Már 2007 táján (név nélkül) volt amiben B16 motor + váltó volt mivel szétrúgták és hát akkoriban kokain árban volt hozzá minden így maradt a B(16) terv. Ezért mondom azt, hogy ki vagyunk feszülve mikor egy X-edik gazdás 200e fölötti futású 20éves autó pamacsot küld?