nekem a széle nem tetszik, mintha le lenne kopva, olyan gömbölyded az oldala a guminak.. nagyon furcsa..
De ez legyen a legkisebb gond.
A tapadását nem nagyon néztem télen, pedig hidegben is volt használva nem volt rossz, sőt mondanám 0 fok körül valami piszokdrága téli gumi szettem van hát kb szinten volt vele, de lehet hogy jobb is érzésre..
a kopás meg egyszeru, tavaly soakt kb 20e km-t mentünk a kocsival ez extrém érték, de garázsos család vagyunk, ez azt jelenti hogy oviba a gyerek majd vissza a garázsba, majd boltba majd garázsba majd gyerekért majd garázsba, majd menni valahova megint garázsba..
Minden ilyen ki be állás kormánytekergetéssel jár, gyakorlatilag a kevés km ellenére rettenetes kopást szenved el a gumi, ezt is jól tolerálja..
Mind1, alapvetően ez a gumi nem lesz versenypályán soha, lehet hogy 200km/h-val se fogok menni vele, de a mindennapi használatra nagyon jó és nagyon nem bántam meg idáig.
Ja, ennél nagyobb képet talán be se tudtam volna tenni róla. (Dunlop-ról)
Amúgy érdekes, hogy írod, hogy ronda, nekem kimondottan tetszik a mintája, ráadásul nem egy mindennapi.
A lényeg, hogy sok más gumival hasonlítva is jó gumi szerintem, annyi hogy teljes tapadását inkább 20 fok felett jóval éri csak el, de normál közlekedésnél ebből nem sok vehető észre.
Az, hogy tartós, ez külön jó pont, mert ezt én nem tudtam volna megerősíteni, nálunk ugyan több éve megvan, de anyám sokat nem megy, így az még várat magára, de elkopni biztos nem fog neki, max. majd elöregszik.
ja, bocs, yakumo írta hamarabb így nem igazán olvastam végig.
sajna már nem tudom odaírni hogy de White is írta, de ha szeretnéd átírhatod a hozzászólásomat, nekem aztán teljesen mindegy.
Ettől függetlenül tartom azt, hogy ronda gumi élőben de nagyon korrekt idáig, de megjegyzem, SOHA nem tudtam mással hasonlítani.. Annyit tudok hogy ugyanolyan potenza volt az accordon és a mazdán, az accordra PS4 került, nekem az zajos volt, a mazdára dunlop ment fel, és bizony a dunloptól a mazda csöndesebb lett, míg az accord a ps4re cseréléskor zajosabb lett, ebből levontam a következtetést hogy a dunlop sokkal csöndesebb.
Stabilitást ugye már nem tudom hasonlítani még szubjektív se, de nagyon nem instabil a gép, megáll, elindul, bajom nincs vele
na erről elképzelésem nincs..
de majd ránézek ha rá van írva..
ja annyi hogy nagyon ronda gumi, olyan mintha az oldala le lenne már kopva, az kicsit kiábrándító, de ezen azért túl lehet lépni hamar csak néha tűnik fel
Én az itt ajánlott Dunlopot venném, ha a prémium gumi is belefér az árba. Amúgy a zasszony nemrég vásárolt, szintén nem erőmű, 1.4i Fityó Bravoján ugyanebben a méretben Barum gumi van, s így érzésre az is hibátlan, nem hangos, tapad, még forszírozva is. Pedig az inkább occsós kategória.
Én is ajánlom ?? hogy miért ?? Mivel elegem lett a zajos gumikból, és nem versenyzem, kellett egy családi gumi. Sokat olvastam utána mindenhol, a célom a biztonság a kopás és a CSÖND elegye volt..
Na kiderült ezeket tudja, 25e km alatt szinte semmi kopásom nincs, esőben stabil, szárazon is nagyon jó, és most jön a legjobb része. CSÖNDES. Igen, M7 autópályán le lehet vele menni balatonra anélkül hogy viiiiii meg vúúúú legyen.
Emellett strapabíró, kicseréltem a gumikat de annyiszor félbeszakítottak hogy nem volt időm felfújni a kerekeket és egyik szelepem rossz de most nem cserélünk.
0.6 bar-al elment vásárolni asszony (mert van másik autó de azt mondta ha lapos a kerék nem baj ő lapos kerékkel akar menni) a felnin látszik hogy fel volt a gumi kenődve az oldalára, de szövetszál szakadás NA AZ NINCS. Pedig ha kátyú van nejem megcélozza, ő bármilyen kátyú közepét megleli és minden padkára felugrat.. lapos gumival is.
Szóval olyat kapott az a gumma most laposan, hogy az eszméetlen, nem porladt el a peremvédő, nem lett szövetszálszakadásos, ja igen, és jól fogyaszt vele az autó ergo takarékos is
Az első kettővel nekem is kb. ugyanaz a tapasztalatom, a Falken, ami volt a családban vizes úton volt egy vicc és ahogy írod nagy melegben sem az igazi. (a repedezésről nem tudok, de annyit nem élt meg nálunk, hogy repedezzen)
A Fulda meg tényleg jó téli gumit gyárt, de nyárit nem. Kb. ennyi a Fulda story.
Nem tudom, de nekem egy CTR.en volt, azon szépen elkopott (és nem is kevés km alatt azért) és nem esett szét darabokra.
Lehet volt szar szériájuk, de én biztos nem azt fogtam ki.
Jól is működött, vizes úton és szárazon is.
De tőlem lehet egy rakat, akkor majd vesz Dani mást.
Az első evo volt nekem anno. Valamint Gregónak, CannonCtr-nek. Mindannyian megvettük. Egy sapka szar gumi. Gyakorlatilag darabjaira hullott. Fél centis darabokban esett szét a gumi 1 évesen.
Ha már Hankook és 100-as (mármint pénzben), akkor én inkább a V12-est venném, találtam 24.500/db-ért. Hankook Ventus V12 EVO2 K120
Ha meg esetleg kicsit túlmehet a 100-on, akkor hirtelen láttam ilyet 26.990/db áron (lehet van olcsóbban is talán): Dunlop SP Sport Maxx RT (családban van, anyám UFO 1.8 Civic-én, nem rossz gumi, sőt)
(Ja, automax.hu-n találtam ezeket)
Egy Auris hybrid 1.8-ra (tehát nem erőmű) kéne vennem nyári gumát. 100E-ből meg akarom úszni, 225/45 r17 méretet keresek.
Ár és tesztek alapján hármat találtam kb. okésnak:
Nekem Vredestein van a futkoztós kocsimon, háát sapka fost nem ér.
Nyáron csúszik, télen meg nem tapad. Nagyon gyorsan kopik, úgy hogy nem racse a kocsi
Nekem a legelső gumim, amit konkrétan én vettem magamnak, egy Yokohama volt, a nevére már nem emlékszem pontosan, de az tuti, hogy napjainkban a Kormoran Gamma B2 egy az egyben elcsórta a mintáját.
Nem tudom, hogy a Kormoran ugyanúgy búg-e (gyanítom nem) de az a Yokohama rohadtul hangos egy gumi volt. Ellenben mocskosul tapadt (10-15fok alatt mondjuk sz*r volt, az 1.4-esen is egy sima induláskor kipörgött, de melegebb időben tényleg f*sza volt) és emellett nálam kibírt több mint 55.000km-t.
205/55R16 méretben volt egy 1.4-es Civic-en (7gen, 90ló), így nagy erőket azért nem kapott, ezért bírhatott ki ennyit. Kanyarodni mondjuk szeretek, de ennyi.
A második gumim Yokohama Advan Sport V103 volt, szintén azon az autón, 30.000km-t mentem vele (205/50R17 méretben) de akkor még teljesen normális állapotban volt, azzal is adtam el az autót. Szerintem még egy tízest legalább elmentek vele.
Volt még Parada-m, de az kb. 2 hetet bírt nálam, de azért mert eladtam. (esőben vállalhatatlan volt)
Aztán volt Toyo T1R, az is jó volt, de az élettartamát nem nálam húzta ki, mert hobby autón volt, (EP3) így azzal is adtam el.
Volt ugye AD08R, mert egyszer akartam, nálam jó volt, de annyira sokat nem ment nálam, szintén az autóval adtam el. (kb. 6-7000km volt bennük)
Volt rövid ideig Hankook Ventus Prime V12 is, de annál tényleg fingom nincs a tartósságáról, de szerintem jól működött míg volt.
Volt még pár, az biztos, de nem jut minden eszembe már.
Jelenleg van Yokohama Fleva V701, annál nagyon kíváncsi leszek mennyit bírnak majd az Accordon. (2.0 155ló)
Azzal is normálisan megyek, semmi durvulás, max. kanyarban adok néha nekik. A lényeg, hogy eddig nagyon jó.
A lényeg, hogy nálam a 25.000km egy gumi garnitúrától elég kevés, szerintem 40-50.000-ret ki kéne bírni egy szettnek az autón.
(és itt nem AD08 meg R1R-re és társaira gondolok, mert azok nyilván nem fognak annyit bírni, de egy Continak sztem ki kéne többet bírnia..... úgy tudom ráadásul, hogy keményebb gumik alapból, de ezek szerint lehet túl kemények vagy nem tudom)
Nekem a toyo proxes r1r-t a második szezonba feltettem, de egy oda vissza út volt még benne Ausztria-Magyarország viszonylatában, ami kb. azt jelenti hogy 2-3e km között. Havi 2-3e-t mentem vele, tehát durván 25e alatt kopott le, a conti egy picivel többet bír, denem sokkal. Ezért gondolkozok valami másban, ami azért tapad is, de vagy nem kerül annyiba egy szett belőle, mint az előző kettőből, vagy többet bír. Gumisom biztos imád, több pénzt hagyok nála, egyes “prémium” ügyfelek
Nekünk volt Toyo CF2 a családban, nem rossz gumi az egyáltalán. Conti-m sose volt, így hasonlítani nem tudnám, de besz*rnék, ha csak 10-15k kilométert menne el ez a Toyo szett, annál bőven többet kéne tudnia.
(nyilván függ attól ki hogy vezet, de nagyon kevésnek tartom a 10-15ezer kilométert egy garnitúra esetén a Continál...)
szerk: ja, azt írtad másfél szezon, de az is elég kevés a Continál, bár továbbra sem tudható ugye, hogy mennyit és hogyan közlekedsz egy szezon alatt.
A legújabb 4 évszakosokat klasszisokkal jobbnak hozták ki, mint a 2-3 éves modellek. Pl a nexen valami csúcsot teljesített hóban és nyári körülmények között.
Én valószínű az accordra azt teszek. Az évi 3e km-re szerintem jó lesz.
Nekünk a jazzen nokian 4 évszakos van, azzal vettük, és évek óta azzal használjuk. Nincs vele semmi baj normális használat mellett, nem kopik nagyon. De ezek inkább kicsit téliesebbek, mint nyáriak. A civicre nem tenném fel (mármint a sajátomra), nem forszírozott vezetésre van kitalálva.
De faterodnak sztem teljesen jó lesz a 90 pacihoz!
Toyo Proxes CF2-ről mik a vélemények, mert ha már a conti nagyon kopik, cserében drága (tapadni, így-úgy tapad) a CF2 majdnem fele annyiba kerül, de biztos nem kétszer rosszabb?!
Apumnak keresek a 90 pacis rettenetre 165/70 R14 gumit, elgondolkodtunk a 4 évszakos gumikon is.
Az öreg szeret nagyokat fékezni és gyorsan menni, de a kanyarokat nem forszírozza, tehát csak egyeneseben menő :-D
Évi 10e Km alatt megy.
Aki használ 4 évszakost attól kérdezném, hogy mennyire kopnak gyorsan, és, hogy mi az ajánlott típus?
Michelin CrossClimate 20e
Vredestein Quatrac 5 17e
Hankook Kinergy 4s H740 15e
Nekem Hankook kinergy eco K425 volt igaz 195/65R15-ben. Azt 5 év alatt kukáztam le bő 40e alatt. Pedig sokszor mentem vele úgy hogy az úthibák miatt elpattogott az autó a kanyarban de sosem csúszott meg. Sőt az abs is csak ritkán kapcsolt be.
195/50r15 nyári gumi vásárlásán töröm a fejem. Eco gumik kizárva, utóbbi időben continental premiumcontact 5 gumikat használtam, de gyorsan kopnak, álltalában 1,5 szezont bírnak ki, előtte Toyo proxes r1r volt, az éppen egy szezont bírt. A Toyo az nagyon tetszett, bár abban az időben nem nagyon volt vesekövem az biztos. Most valami olyan gumit keresnék ami kibír két szezont, de azért van tapadása, vagyha már nem bír ki két szezont akkor árban ezt fedje is le. Régebben még elégedett voltam a contival is, mert azért nem kellett évente venni a gumigarnitúrát.
2020. március 15. 13:33:55: megválaszolva Tonx + által,
→ #42304
Jogos, hisz van ismerősöm aki csak a mintája miatt vett AD08R-t! Már a semi slick is menő dolog!
Hasonló mint mikor nagy fék kell! Nem is értem emberek, hogy mernek gyári méretű fékkel közelekedni?!?!?
Nekem több ismerősöm is volt vele pályán és megállja a helyét. Nem egy A048 de megállja a helyét.
Amíg az idő nincs kimaxolva addig meg kit érdekel 1-1,5sec
Aki AD08R gumi vásárlásán kattog nem tartom valószínűnek csak templomba fog vele járni, hiába UTCAI autóról van szó. Valószínű az is szempont lesz mennyire tapad a hétvégék folyamán játék közben.
Erről beszélek... Nyilván úgy fogok gumit választani, hogy kimegyek nyílt napra, megnézem, hogy ki mivel megy, aztán ez alapján veszek gumit az UTCAI autómra.
Pont ezért nem hatnak meg maguk a tesztek annyira, ahogy írod te is, a felhasználói vélemények jóval közelebb vannak az igazsághoz/ kevésbé is manipuláltak a marketing által. Szerintem.
Jaja, az AD08R nem volt rossz esőben sem, de bizony a visszafogott, óvatosabb szinten kellett vele maradni, mert forszírozva azért elkezdett csúszni az is. (de közel nem volt életveszélyes mint a Parada )
Nálam a Stream-en meg vicces volt, ha esett és konkrétan verte fel a vizet, akkor 40-50km/h körül tökjó búgó hangot adott, ahogy csapta ki magából a csapadékot. Ez alatt és felett nem volt hang. (szárazon se persze)