Nekem is volt/van mindketto, igazabol normal kozlekedesnel nem tapasztaltam, hogy problema lenne esoben az AD08R-rel. Melegben viszont az AD08R sokkal jobban tapad, mint az RE002, amit amugy mar nem is gyartanak 2017 (?) ota (ezert csereltem le tavaly az RE002t AD08R-re) Az RE002 biztos tartosabb lenne amugy, nekem 4 szezont ment es meg maradt is volna 1et, mert a hatsok jo allapotban voltak, de az elsok belul elkoptak a szarul beallitott futomu miatt...
Bridgestone prémium márka, Hankook inkább középkategória. Ha egy árban vannak, inkább a Bridgestone-t választanám, ha minden más paraméter hasonló.
Nekem Hankook volt már több is, jó gumi, nem volt velük gondom, de általában olcsóbb volt, mint a prémium márkák. Ezért maradtam ennél, ha egy árban lettek volna, biztos valamelyik prémium közül választok.
Köszi!
Ez csak azért érdekes, mert mondjuk 3 év múlva el szeretnék adni egy most újnak titulált 5 éves gumit, akkor az simán 8 éves és a kutyának nem fog kelleni. Ha az autót is el akarnám adni, arra is azt mondanák, hogy ezen már 8 éves gumi van, az cserés, és jól lealkudja az árából.
Szóval lehet, hogy így van, de ez nem túl életképes, még ha igaz is.
Többek között ezért is rendeltem meg a Hankook-ot végül. Ráadásul nálam hozzáértőbbek azt mondták, hogy a Pirellik nagyon hajlamosak repedezni 4-5 éves korukban.
Az is kérdés, hogy megfelel a gyártó tárolási specifikációnak egy kereskedőnél végzett tárolás (pl.: állványra kivágva a műhely elé).
Szerintem jobban járok a Hankook-kal, azt is sikerült jó áron szerezni közvetlen a gyárból.
Én gumit innen a fórumról Boozilla kollégától szoktam rendelni. (főleg Yokohama-t, az AD08R-ek is tőle voltak meg a mostani Advan Fleva-k is )
Vagy ha ilyen átlagos vagy mindennapi gumi kell (családnak vagy ismerősnek) akkor meg az automax.hu-ról. (Kormoran, Momo, stb. gumikra gondolok, ezekkel nem gyaktatom Boo-t )
Hobbi autóra kellene, amit kizárólag jó időben használok, ezért a meleg oldali tapadás a fontos, hogy ha megnehezedik a lábam.
Minimális tapasztalatom AD08R-rel Civic VTi-n volt. Engem meggyőzött a teljesítménye, de akkor az RE002-vel sem járok rosszul.
Nagy valószínűséggel két garnitúrára lesz szükségem, így akkor egyre inkább eldőlni látszik a dolog.
Bridgestone RE002: Szerintem kurvajó volt. Esőben se volt rossz, hidegben sem, szárazon meg nagyon jó. Nagyon puha keverék, így azt mondják róla, hogy gyorsan kopik, nekem hobbiautón volt, így ezt nem tapasztaltam, de gondolom igaz.
Yokohama AD08R: Elődjéhez képest (AD08) jobb hidegben és esőben való tapadás, de még mindig nem az igazi, sőt figyelni kell. Ellenben szárazon melegben állat. Állítólag ahogy öregszik a gumi, szépen gyengül az egész szépsége, de nálam 2,5 évig volt ilyen kocsin, utána mentek vele, addig ezt nem tapasztaltam. (és annyira sokat sem mentem azért)
Pályára a Yoko sztem jobb lehet, viszont a Bridge meg kiegyensúlyozottabb, a mindennapokban jobb vele együtt élni.
Sportos gumit keresek utcára, ritkán pályára.
A következő gumikról mi a véleményetek:
- Bridgestone Potenza Adrenalin RE002
- Yokohama Advan Neova AD08R
Másik alternatíva, hogy tudok Hankook Ventus S1-et szerezni kb. 33-ért. Ez viszont teljesen új. Valószínűleg 2018 végi gyártású. Ti melyiket választanátok?
nezd, ha jol taroltak semmi baja.. de.. vegulis 3 eves, meg van 5-6 éve minimum ha 6 ev alatt lejárod..
en is valamikor láttam a mazdara pirellit gondolkodtam rajta mostmeg kellene de már megvették.. pedig..
A 2015-ös 34 700, míg a 2017-2018-as 41 500.
Kb. 15 %-kal olcsóbb 1 db. A négy gumi összesen kb 27e Ft-tal olcsóbb.
Épp ez a bajom, hogy azért nem annyira olcsó.
mindenki hisz valamiben.
spec ha nagyon jó áron van én megvenném 4-5 évig eljárnék vele azt kuka.. használtan eladni nem tudod..
ha ilyen 10-20% a kedvezmény akkor inkább felejtős
Jár valamilyen hátránnyal, ha egy újként vásárolt gumi 2015-ös gyártású?
Egyik oldalról azt hallom, hogy csak bizonyos ideig érdemes használni a gumikat. Itt hallottam már 5 és 10 év között mindent.
Viszont hallottam már olyat is, hogy szakszerű tárolás mellett 2-3 évig újnak kell tekinteni a tárolt gumikat. De ez nem derült ki mondjuk 3 év múlva. Akkor már mindenki csak agyártási évet fogja nézni.
Találtam elég jó áron Pirelli nyári gumikat (tesztgyőztes gumi), viszont mind 2015-ös gyártás. Érdemes megvenni, vagy inkább keresgéljek tovább?
Közben asszony elszaladt az egyik gumishoz.Ott azt mondták,hogy az ET miatt nem lehet és kész.
Viszont téli guminál eggyel kisebb sebesség indexűt fel lehet rakni,mint ami be van írva a forgalmiba.Ha úgy műszakizik a kocsi akkor tesznek bele valami matricát,hogy max a gumi legnagyobb sebességével lehet közlekedni.
UFO-nál ez 240 és az eggyel rosszabb az 210 Azt viszont nem igazán értem,hogy a 7,5x18 et 16-ra,hogy lehet felrakni a 16-os gumit?Na mindegy...
Csütörtökön kapok két új téli gumit.Baromira nem akartam venni,de a defekt az defekt.Legalább nyugodtan tudok itt a tökig érő hóban közlekedni.
Nokian-ra váltok,a jazzen baromi jól bevált.
Múlt hét:
A 225-ös gumikat sem lehet hóláncolni.Viszont nekem nincs benne a forgalmiba,mint haver nissan pulsarában. Csak a gyári Honda könyvecske írja.
Rohadtul nem érne az bele sehova, jó LENNE az.
(nincsen különbség ilyen téren az 1.4 meg az 1.8 között, nem az a baj )
De mivel a kollégák is írják, nem azzal lesz neked a legnagyobb bajod, hogy beleér vagy nem ér bele, hanem az ottani előírásokkal, inkább tehát azok szerint járj el, ne aszerint, hogy mi férne be/mi lenne a jó.^^
Feltenni fel lehet, csak műszakin nem fog átmenni. Az előírt felni és gumiméreteket is nézik a németeknél. Sőt a rendőr is nézi. Engem motorral amikor igazoltattak, 2x is összenézte a yard a forgalmival (mivel német forgalmiban benne van). Coc Papiere-re kell rákeresni, hogy melyik autóra mi mehet.
Kérdezd meg egy normális szerelőtől, vagy kérdezd meg egy hondaszervíznél, de szerintem mást nem nagyon fognak mondani, azon kívül amit linkeltél képet.
#42021 –Tonx
A Zulassungsschein egyébként az osztrákoknál van, nem? Német forgalmiban úgy van, hogy max a 3 tengelyen lévő gumiméretet adják meg, amivel vizsgáztatva lett. Nem az összes szabályos méretet.
Egy hete ezt adták a TÜV mellé a témában.
Asszony vitte a kocsit,é mondtam,hogy kérdezze már meg,hogy akkor most mit lehet felrakni?De a vizsgáztató nagyon nem volt ott a toppon,pl. nem tudott a kocsival beállni,mert a nagy piros START gombot asszonynak kellett megmutatnia,hogy azzal indul!A km óra állást is jól elrejtették a japánok és azért ez nem egy limitált típus.
Most alu felni van fent,a gyári.225-össel,reggel kaptam egy defektet és mivel amúgy is sz@r ez a gumi,csúszik mint a korcsolya és mivel úgyis kell egy párat vennem,most.Ősszel meg hátra egy párat akkor letudom most egybe.lemezfelnire szerelve a 4-et.
Viszont az oldal ki írja,hogy nem jó.Csak azt nem tudom miért?
Elvileg az alufelnihez képest egy kalkulátor szerint a belső oldal 16mm-rel kifelé a külső oldal 4mm-rel kijjebb lenne.Vagy is nem szabad bele érnie sehol,semmibe.
Ráadásul az oldal a 9. gen civicekhez hozza,mint rájuk faló felnit,és az ufo 1,4-et is.Nem értem,hogy ha az 1.4-re jó szerintük,akkor az 1.8-ra miért nem?Lehet a gumi sebesség indexe miatt,mert gyárilag 240 és ez a téli szett meg 210-et tud
Sürgős segítséget kérek!
UFO civicre,fel lehet e tenni a 6,5 x 16-os 5x114,3 ET 45 ?
tehát nem ér bele sehol semmibe?Több et kalkulátort is megnéztem és össze vissza kalkulálnak.
Sziasztok.
Van valakinek tapasztalata az alábbi kérdésben?
Van egy 6 gen hecsim ITR futóművel, 5x114.3
Elfér alatta egy 8x17 ET42 felni 215/40 gumikkal?
Nem hiszem azt, hogy a drága a jobb. Ez a Sava is amit írtam szinte a legocsóbbak közé tartozik. A nedves tapadást azért írtam, mert nedves úton tapasztaltam a legnagyobb különbséget gumik között. Sokfélét használtam már, elég sokat vezetek saját autót és cégest is.
Érdeklődnék, hogy használ-e itthon valaki 6gen Civic (VTi) alatt Tein S Tech rugokat gyári gátlón?
Típus: SKH36-AVB00
Elvileg 23/15 mm az ültetés EK4 esetében, kiváncsi lennék, hogy a valóságban is ennyi-e?
Olvasgattam az írásaitokat, csak egy érdekesség ami sztem "felháborító": Azt hisszük hogy a drága gumi jó, de nem csak a gumi hanem úgy általában minden. Biztos azért drága mert jó. Na akkor mondom én hogy vettem gumit.
Kinéztem egy Hankook gumit, 215/45 R17 -ben (azért is írok mert láttam majdnem ilyet keresel).
Gumisnál: 42ezer /db, de "esetleg levihetjük 41-re" Mondta a gumis csaj Drága, tehát jó
Neten: 30-35ezer
Hankook gyárból: 16ezer (olcsó tehát szar?! )
Most tök ugyan arról a gumiról beszélek.
Na és ezért vettem Hankook gumit mert tudtam onnan szerezni. Ha máshonnan tudtam volna másmilyen márkát akkor onnan veszek. Egy időben Goodyear gumikat haverom hozta kintről nagyon jó áron. Meg Goodride-t is vettem kurva jó áron kintről.
És tökéletes gumi nincs. Az egyik jó szárazon, a másik esőben ... 1x vettem Uniroyal -t mert hogy az milyen jó esőben. Aha, esőben igen de szárazon olyan szar volt hogy 2-3 hónap használat után eladtam és vettem egy Pirellit. 3méterrel előbb megálltam vele, direkt leteszteltem csere előtt. Esőben alig vezetek, és akkor is lassan megyek és kész. Azért venni egy gumit mert esőben jó, szerintem marhaság (esetleg angliában nem) de ez mindenki magán ügye. A többi sem szar esőben, max nem olyan jó.
És válaszolok is a kérdésedre: sajnos már nem tudok hankook gumit olcsón szerezni
(Tein; Flex Z-től felfelé japánban, illetve néhány típushoz is csak japán gyártás van. Bár én még nem láttam különbséget. Garanciális problémával még nem találkoztam. )
A címkék arra jók hogy el tudják adni a szart is. Mostani téligumi tesztben is volt erre példa. B-s nedves tapadású gumi az adac (vagy valamelyik) tesztjén egy ponton bukott el, a nedves tapadásnál. A C-s meg kitűnő eredményt ért el nedves tapadásnál. Ennyit a matricákról.
Nincs személyes tapasztalatom vele de tesztek alapján nagyon jó a hóban, és kicsi a gördülési ellenállása, viszont gyorsabban kopik, és vizes uton is csak atlagos. Ha sokat járnék hóba téli gumit bármikor vennék a Nokian-tól mivel a finn cég kimonondottan téli gumikban erős amin nyilván nem kell csodálkozni A Nokián tulajdonában van a világ egyetlen egész évben üzemelő téli tesztpályája, nem véletlen hogy több nagyon gyártó is érdeklődött iránta. Jelenleg a Bridgestone-nak közel 20%-os részesedése van a cégben...
Viszont én nagyon ritkán járok hóban, talán 2-5 nap egy évben, de legalább 50%-ban vizes úton. Az hogy gyorsabban kopik nekem nem lenne gond, mivel keveset járok kocsival, így 10 év alatt se biztos hogy elkopna. Szóval magamnak inkább olyat választanék ami jobb nedves úton és átlagos hóban, mivel nekem az nem annyira mérvadó.
Szóval ez olyan mint sok minden más, a felhasználás függvényében kell dönteni.
Egy gumi nem csak keverékből áll, a szerkezetben is vannak lényeges különbségek. A keverék is tartalmaz olcsóbb, és drágább komponenseket (silica, carbon black, sintetic ruber, natural ruber etc) ha a korábbi prémiun gumit adnánk el olcsóbban akkor csak a fejlesztésen spórolnánk ami gumi esetén nem olyan nagy üzlet.
Szóval olcsóbb gumiban általában olcsóbb szerkezetet, és olcsóbb keveréket is használnak a gyártók. Ami azért teljesítményben nem olyan egetverő különbség néha.
Az öt legnagyobb gyártó állanandóan azzal versenyezik ki nyeri a teszteket (Brigestone, Michelin, Goodyear, Continetal, Pirelli), szóval kell egy flagship amibe beleteszik minden tudásukat. Itt néha centimétereken mulnak a dolgok. Viszont ha a Barum, Semberit a középmezőnyben van, az nem gáz, mivel az nem prémium termék.
Mi értelme más néven árulni ugyan azt az autót? Lásd. Dacia/Renault Sandero/Duster etc. sorolhatnám..
A lényeg hogy egyes piacokon preferálják az egyik másrkát, más piacokon meg a másikat. A portugál szivesen megveszi a Mabor-t mert azt ismeri, és haza (gondolja), a norvég megveszi a Viking-et, az amerikai meg a General Tire-t stb.
Nyilván nincsenek már akkora különbségek gumik között mint régen. Érdemes megnézni a részleteket a gumi teszteken. Néha 1-2 méternél nem nagyobb a fékút között az ajánlott és nem ajánlott gumi között. Szóval relativ hogy mikor szar egy gumi.
Sava a Goodyear gumija, bátran meg lehet venni ha jó áron van. De ezt a hűtőszekrény cimpkét érdemes fenntartásokkal kezelni mivel minden gyártó saját maga kategorizálja a gumijait. Inkább keress valami "függetlenebb" tesztet róla.
Habár nagy "független" gumitesztek is válogatott gumikat tesztelnek de az egy másik story...
2018. december 28. 22:10:27: megválaszolva Tonx + által,
→ #42012
Teljesen egyetértek Yakumo-val.
Nagyobb gyártók olcsóbb gumijait bármlyiket meg lehet venni ha "független" teszteken a neked fontos szempontokban megfelelően szerepelt. Egy nagy gyártó sem enged ki szemetet az utcára arra azért mindenki figyel.
Bárki kérdezi milyen gumit vegyen mindig azt ajánlom hogy vegye azt amit jó áron megkap, és egy neves gyártó olcsóbb márkája. A spórolt pénzen pedig menjen el egy vezetéstechnikai tréningre. Azzal többet ér mint egy prémium gumival...
mi értelme más néven gyártani ugyanazt a gumit?
a giga mega noname gumik nagyon szarok vagy csak esetleg régebbi mintát használnak és azért olcsóbbak?
én laikusként azt mondanám, ha már valaki gumit gyárt az nem lehet szar, a mai világban egy teszten ha kimutatják, hogy szart gyártasz akkor úgy megbasznak, hogy a füled nem éri a földet
Látom nem akadály, hogy senki sem kérdezett!
Bárkitől szívesen hallgatok tapasztalatokat. Néztem még ezt a Sava Intensa UHP2 XL 215/50 R17 95Y , de én maradok a 215/50r17 méretnél, valahogy bejött. Ennek a Savanak a fékútja vizes aszfalton "A". Más kérdés, hogy ki kategorizálta.
Tudom, senki nem kérdezett, de ezek közül a Kormoran UHP gumival van tapasztalat ismeretségi körben (215/45R17 méretben) és egyáltalán nem rossz, azt mondják, sőt.
Nevesebb (tapasztaltabb) gyártó kedvezőbb árfekvésű gumiját én is használnám minden további nélkül, mivel lehet nem ugyanazok mint a vezérmárka modelljei (vagy másik esetben mégis ) de egy nagyobb márka akkor sem vehet maga alá olyan gumit, ami nincsen rendben vagy kimagaslóan gyenge lenne.
(mint pl. egy Linglong, azzal volt érintőleges tapasztalatunk, az egy botrány sz*r valami)
Taurus, Riken, Kormoran, Sebring, Tigar... mind a Michelin olcsó márkái, a szerb gyár pedig a Tigar egykori gyára amit a brand-el együtt felvásárolt annak idején. Nyilván a gyártás úgy a legolcsóbb ha a lehető legkevesebb az eltérés a gumik között.
Nem céloztam senkinek, csak mint érdekességosztottam meg.
Selejt sajnos néha átcsúszik a minőségellenőrzésen, bármennyire is küzd minden gyártó ez ellene.
Pont ma néztem, hogy apám kocsiján a 185/60R15 Hankcook gumi magyar az asszony kocsiján meg a 195/65R15 kínai. A sajátom meg taurus vagy rikken vagy sebring 601-es. Amúgy mindegy mert szerb mindegyik és ugyanolyan profillal ugyanolyan felirattal és ugyanabból a gyárból.
Ha nekem céloztad, nem vitatémának szántam, hanem saját tapasztalatot írtam le. A kínaiakokkal semmi bajom, szerintem ott igen magas a minőségellenőrzés ekkora gyártóknál. Csak annyit írtam, hogy a contitol kaptam egy selejt szíjat, persze lehet csak én voltam ekkora peches, de így már vesztett a bizalmamból.