Ránéztem a linkre és lehet nekem más szemüvegem van (nincs amúgy) de nálam a kb. 85%-os átlagérték nem számít gyengének.....
Másrészről én használom konkrétan a gumit és eddig tényleg csak jó tapasztalataim vannak és ez nekem többet számít mint egy akárhol leírt teszt.
És valóban elég érzékeny vagyok a gumira, így megmondanám, ha tré lenne. Volt pl. Parada-m is, azt úgy adtam el 2-3 hét után mint a szél, mert vizes úton, esőben vállalhatatlan volt egyszerűen.
(a tesztekről, meg minősítésekről itt is annyit, hogy a vizes úton való tapadási értéke egyáltalán nem volt rossz a Parada-nak, plusz a tesztek sem írtak semmi kirívót róla, pedig konkrét életveszély volt az a gumi esőben)
A Fleva vizes úton is teljesen jó, ráadásul a tél beállta előtt kicsit most későn cseréltem le télire a szettet, de 4 fok környékén is működött, egy átlagos gumi tapadását akkor is adta.
(volt hogy erre a "hő"fokra rá is esett egy kis eső, na akkor persze elfosta magát, de az nem nagy csoda De úgy is inkább kanyarban kezdte el kitolni az autó magát, normál indulásnál/használatnál még mindig vállalható volt, ami nekem is meglepetés volt. Mert ez általánosan nem nagyon jellemző a Yoko gumikra, a legtöbb 20 fok alatt, mondjuk 15 fokon már elfossa magát )
Sziasztok!
Minimális kerékdőlést akarok állítani az autón (elől kb 1,75 vagy 1,5, hátul 1,0 fokra gondoltam kezdésnek). Az érdekelne, hogy ez már jelentősen fogyasztaná a gumi belső felét, vagy még nem olyan durván?
Sajnos nincs lehetőségem mindig közvetlen pályázás előtt kísérletezni ezzel, így kénytelen vagyok kompromisszumosba próbálgatni
Ha sikerült meglazítani és beállítani a magasságot, akkor utána kend be az egész menetet zsírral vastagon mindenhol !
Nekem 10 éve úgy van kb 2 évente újra zsírzom és mindig mikor letörlöm a dzsuva alatt még mindig olyan mint az új
A Yokohama különösebben nem foglalkozik a tesztekkel, főleg az európai tesztekkel, ADAC-kal meg mifenével.
Egyáltalán nem csináltál hülyeséget, egyáltalán nem lesz rosszabb ez a gumi mint bármelyik ilyen fajta "eco gumi", sőt
(a BluEarth a Yoko eco gumi vonala)
Ha viszont igazi sportos gumit akartál, akkor csináltál kicsit, mert ez nem az a Yokohama gumi. Arra ott vannak az Advan gumik a Yoko-tól. Nekem most Fleva-m van, (Yokohama ADVAN Fleva) az szerintem rohadt jó gumi.
Sziasztok! A Yokohama gumik vajon miért nem szerepelnek a tesztekben? Megrendeltem egy Yokohama BluEarth ES 32-es szettet, ugye nem csináltam hülyeséget?
Gondolom kismillioszor volt mar, de fel kell tennem a kovetkezo 2 kerdest:
Elso:
EJ8 (97’ Coupe, D16Y8) Hatso Also Lengokarok mennyire egyeznek a 6Gen 3-4 ajtoseval? Illetve mi massal egyezik(ha egyezik).
Masodik:
Atbujtam minden fajta fele service manual-t, honlapot, es gyari szam alapjan 2 kulonbozo meretu kerekagy csapagyat hoz a Coupe-mba. Na akkor melyiket is vegyem?! Minden nemu valaszt megkoszonok!
Visszaraktam én is a Koni gátlókra a gyári rugókat, elöl egész jó még így is hátul lett kicsit magas...de legalább a foglalkozás elérte célját, meg van a vizsga
Zimmermann kevés.
Stoptech-et már mondták.
Mtec tárcsát még nem, esetleg sárga ebc betéttel, nekem jelenleg ez a kombináció van a CL9-en.
Anno a VTi-n Mtec tárcsa + DS3000 volt ütve vágva, az valami kegyetlen jó volt. Sosem melegedett el, és hullámos sem lett a tárcsa.
Hello
Adott egz 3gen4d(ew2 AK kaszni) civic
Tarcsafeket szeretnek ra hatulra, nem kell meggyozni a dobfekrol, egyszeruen ezt szeretnek.
Van egy komplett hatso futomuvem hozza amit at kellene alakitani tarcsasra(hiddal mindennel egyutt kiszedve). Kihez forduljak, aki meg tudja lepni ezt a problemat?
Koszonet
Köszönöm,kértem ajánlatot gyári szettre, nem is volt gond vele mig gyári volt fent de cserekor a szerelő valami mást rakott fel ami elérhető volt aznap raktárról.
Utcára gyári vagy esetleg Zimmerman, nekem az is jó volt. (nekem abból fúrt volt)
A gyárit nem tudom, de a Zimmerman-ról hallottam, hogy pályázás (ring) az kinyírja, de mint mondtam én utcára használtam, oda teljesen rendben volt. De amúgy gyári, abból sok bajod nem lehet
Helló.
Tanácsot kérnék, EP3-on szeretnék olyan első tárcsát és betétet ami nem hullámosodik meg egy nagyobb fékezéstől vagy ha melegen vizet kap, utcai használatra kellene. A mostani már az elején esztergályosnál kötött ki mert pár hét után már ütött, azt mondta hogy szinte minden fajta tárcsát visznek hozzá sokszor újakat is mert gyárilag nem tökéletesek.
Csakis Tein, másikakról vannak rossz tapasztalatok. Tein-t használtam több mint 10 évig, több autóban hiba nélkül. Érdemes körülnézni hol olcsóbb és hol van esetleg gari!
futóművásárlás előtt állok. 6gen Fl Vti az alany.
Mivel minőséget szeretnék, igazából 3 termék maradt a szűrőn : Tein Flex Z, KSport illetve a D2 Racing.
Van-e esetleg valamelyőtöknek tapasztalata a fent felsoroltakkal kapcsolatban?
Honnan érdemes rendelni?
Kis hazánkban ahogy keresgélek, szinte csak a Red Sun ill. az A-Z performance oldaláról lehetne rendelni, KSportot meg csak külföldről (erről az egyről van személyes tapasztalat, turbós civic alatt is több mint kielégítő, viszont ez a legdrágább).
Köszi előre is!
Köszi a tippet, utolsó szezonjuk, elsők 4.2mm, hátsók 4.1mm
Megpróbálok szerezni egy kölcsönkereket és egyenként rárakom a mostaniak helyére, ha valamelyiknél változik a hang vagy elhalkul az autó akkor tényleg vmelyik gumi lesz a ludas.
btw tudna valaki kölcsönözni egy 205/55 r16 kereket 7gen accordra pár km erejéig Budapesten?
Esetleg citromsav? öreg motoros berkekből többszőr olvastam, h berozsdált tankokat ezzel hoznak helyre, nyílván ennek is van maró hatása, de ha nem az egész telót állítod bele.
Én ezzel takarítom a fürdőt rendszeresn vízkő ellen rozsda ellen tuti topp!!!
Távdiagnosztikálásos kérdésem van:
Úgy 1000km-rel ezelőtt (ennyit mentem az utóbbi hónapban autópályán, azért ilyen sok) hirtelen megjött a hangja valaminek a futóműből, 80-120 között hallható csak. Kb 80-tól hallahatóan hangos, kb 100-nál a leghangosabb, 120-tól hirtelen eltűnik.
Pont olyan, mintha egy morgósabb kipufogó került volna az autó alá.
Nem tudom egyértelműen megállapítani, hogy az autó melyik sarkából jön.
Rázkódás nincs. Kerekek szépen centrírozva vannak.
Fordulatszámtól nem függ, csak sebességtől.
Megforgattam a kerekeket megemelt autón, a laikus fülem alapján nem kerékcsapágy, kis fémes súrlódás van a két hátsó keréknél, de az szerintem ahogy a fék dörgölődik, mert a fékpofától jön és mindig is olyan volt.
Nem látok semmi rendelleneset a gumik felületén, sem a doblemezeken.
Mi lehet még?
Hirtelen törött központosító gyűrű okozhat ilyet? Újak, úgy 10e km-rel ezelőtt cseréltem mindet, mert egyik el volt törve. Még nem szedtem le a kerekeket.
Gumi? Hirtelen mitől jönne meg a hang?
Vmi más rázkódna a felfüggesztésben?
Tudtok ajánlani olyan szervízt ahol rendesen megnézik és kiderítik mi az oka, és nem csak rámondják egyből hogy négy kerékcsapágy? Budapest.
(7.gen accord)
Igazad van. Kicsit jobban utánanéztem és a fékfolyadék egyik alap összetevője DOT3/4/5.1 esetén a festékek oldószere, nem a klasszikus "műanyagoké". De az se jobb, ha a festéket szedi le. (Klasszikus, oldószeres fényezés esetén.)
Illetve, azért akkor it már kiegészíteném az "ecetes" részt is, mert a 20%-os klasszik ételecet is meg tud enni dolgokat, ha az ember benne felejti...
Viszont ez a Loctite cucc izgi! A nevéből arra következtettem, hogy a "negatív melegítés" elvére játszik - vagyis hirtelen összehúzza az orsó átmérőjét - de elolvastam a TDS-t és le a kalappal!
Azt hiszem az a kutatómérnökség és a házi prakatikák próbálgatása közötti különbség kvintesszenciája! Nem ismertem, de még a kicsit vegyes review-k alapján is inkább megér egy próbát szerintem!
"de én az acetont és a fékfolyadékot semmiképp sem erőltetném. Egyik durvább maró- és oldószer a gumi és műanyag elemekre nézve mint a másik" Az acetonra ez igaz, a fékfolyadékra nem. Máskülönben nem lehetne műanyag flakonban árulni, és megenné a féknyeregben, főfékhengerben a tömítést, a fékfolyadéktartályt, stb... Persze nem azért nem eszi meg, mert olyan speckó, "fékfolyadékálló" műnyagról és gumiról beszünk.
Gumi és műanyag nem érintkezne vele. Csak annyira állítanám bele , hogy a magasság állitásért felelős részt érné csak. Első körben ecet, cola...stb. kezdeném. Melegíteni túlzottan nem akarom , nehogy a belső része károsodjon.
Majd megosztom mire jutottam.
Bár a konkrét problémával még nem volt dolgom, de én az acetont és a fékfolyadékot semmiképp sem erőltetném. Egyik durvább maró- és oldószer a gumi és műanyag elemekre nézve mint a másik... Egyébként a kóla és az ecet segíthet, vagy legalább kárt nem okoz lévén gyenge savak.
Én valószínű maradnék a csavarlazítónál és esetleg az anya melegítésénél. Illetve a kulcs szárát is megtoldhatod, hogy legyen egy kis extra erőkar és nyomaték.
Sok sikert! Oszd majd meg légyszi, hogy mi vált be!
Neten nézelődve látok még olyat, hogy beleállítják Colába, ecetbe vagy gázolajba. Max ezeket is végigpróbálom.
Ja meg automata váltó olaj + aceton 50-50% arányban.
Csak a szokásos: fékfolyadék kezelés, akár hetekig, naponta akár többször. Vagy van a loctite freeze & release, de az nem biztos, hogy ezt fel fogja oldani.
Nekem megjött végre, majd egy hónap utána Bridgestone Weather Control garnitúra (195/46R16). Eddig nagyon tetszik, faszán tapad, nem hangos, jól fogja az utat. Oszt majd kiderül, h milyen hóban, meg - remélem nemsoká - az is, hogy milyen a tűzforró aszfalton.. Azt nem várom tőle, h minden szituban csúcs legyen, de sehol se vérezzen el.. Ill. ugye majd kiderül, h hosszabb távon romlik e, amit Tenksz bocs.. Tonx írt. :-)
Egyébként is furcsa ez kicsit, mert aki 2 szett gumit használ (értelemszerűen téli és nyári), az nagyon sokat megy olyan körülmények között, amikor biztos, hogy éppen nem a jó abroncs van fent. Pl. hányan felrakták már a téliket októberben, holott igazán november végéig a nyári volt jobb választás. Vagy pl. most hétvégén sok helyen fagyni sem fog, biztosan nem cserél senki nyárira.
Érdekes lenne egy olyan kimutatás, hogy a két szettet használók esetén az időjárás függvényében hány napot van fent az adott szett akkor, amikor tényleg arra van szükség. Amilyen lófasz telek vannak mostanában (mivel elvileg itt van a nagyobb különbség), nem lepne meg, ha a téli szett többször lenne hátrányos, mint indokolt a négy évszakoshoz képest.
És akkor még nem tettük fel a kérdést, hogy télen vajon - mondjuk - egy 3 éves crossclime plus, vagy egy 6-8 éves (ami itthon eléggé jellemző) vérbeli téli teljesít jobban. Ezt csak azért vetem fel, mert egyrészt az ügyfeleid szerint ekkor véreznek el, másrészt viszont szomorú tény, hogy az átlag magyar autósnál a téligumi nem elkopik, hanem a gumis szokott rászólni, hogy eléggé öreg meg rühes, illene cserélni.
Illetve hangsúlyoznám ismét, hogy nem mindegy: crossclimate vagy crossclimate plus. Előbbi elég erős kompromisszum, bár elég nagyot futott a bemutatását követően, utóbbi pedig elvileg egy nagy update, ami sokkal jobb télen, és szerintem többet tud sokkal, mint egy átlagos négyévszakos.
Akiknek ilyen volt azok gyárilag jöttek ilyen gumival. Land rover vagy range rover evoque asszem volt az egyik ha jól emlékszem, 1.5 év után megkért hogy inkább hozzunk neki téli gumit de ő nem kockáztat. Aztán más meg valami peugeot 107-re vett 4 évszakost és szintén a második tél előtt vett rendes téli gumikat. Szóval lehet hogy a teszt alapján az első télen faszák lesznek de igazából mindegyik gumit a 2. vagy 3. télen kellene tesztelni hogy akkor milyenek azzal sokkal több infót kapnának az ügyfelek. Tehát egy új gumi teszt majd 2 év múlva egy használt teszt ugyanolyan gumikkal.
...és az a cross climate plus volt, vagy a plus nélküli? Mert a kettő között azért van különbség. Egyrészt.
Másrészt pedig én annyi, de annyi ökörséget hallottam már, mint tapasztalat, hogy inkább egy ilyen teszt alapján választok (még akkor is, ha esélyes a részrehajlás), mint a sok nagy okos "tapasztalt" véleménye szerint.
2019. december 4. 21:54:38: megválaszolva Tonx + által,
→ #42235
a márkás jobb lehet, én nexent probáltam, az jó volt, nyáron egybő elkopott de télen télinek isteni volt, meg valami másik márkát az meg télen használhatatlan volt nyáron meg szar