Ha már a Continental-t meg a Barum-ot is említetted, had osszak meg még ezzel kapcsolatban pár infó (Conti-nál dolgozom...)
Azt a Barum-ot ugyan azok a gépek gyártják mint a Continental gumikat, de éppenséggel mondhatnám a Matadort, Vikinget, General Tire-t, Mabor-t, Semperit-et, Dunlop-ot is mivel ezek mind a Continental almárkái. Többek között gyártunk mi Continentál gumikat kínában, Indiában, Thaiföldön, Malajziában is, elsősorban a helyi piacra. Nyilván egyes gyárak között jelentős minőségbeli különbség is adódhat, de néha meglepő módon. Pl a kínai gyárunk egy pár éves gyár, így minőségben is az egyik legjobb. Ami talán meglepő lehet itt pár embernek hogy a kínai piacra szánt gumi sokkal magasabb minőségellenőrzésen kell átessen elsősorban vizuális szempontból, miviel a kínai OEM fogyasztóknak magasabb az elvárása mint az európai nagy gyártóknak. Az elmult pár évben a portugália gyár hozta a legjobb minőséget, melyet tavaj lepipált az orosz (új gépekkel felszerelt) gyár. Nemrég építettunk egy új gyárat az USA-ban is, viszont évek óta nem képesek elérni a kitűzött kapacitást, mivel a dolgozók kb mindent leszarnak. Kb olyan mintha állandóan be lennének szívva...
Szóval egyetértek Szabb-al, továbbá néha pont onnan kapsz jobb minőséget ahonnan nem várnád....
mindenki gyárt már mindenkinek.
A Tein futómű pl. Kínában készül.
A Nokian (finn) gumit oroszoknál gyártják, a Continentált (német) romániában és a Cseh Barumot Portugáliában.
UFO-ba vettem gyári légyszűrőt amin az állt hogy Made in Malysia.
na bumm. ez van.
nem kimondottan az a lényeg hogy hol készül. attól még lehet jó hogy kínai illetve lehet szar a Made in Japan is sajnos. ez ilyen.
Nálunk van szinte mindegyik, eddig egy felnit basztam szét, szerencsére csak fél éves volt. A felszerelésnél megcsúsztam a levegőcsövön és a kulccsal nekiestem a felninek. Kipattant a festékből egy 2x2mm-es rész. Aztán tavasszal leszereltük hogy lefényezzük, de addigra már volt rajta pár padkanyom is, így most lett egy frissen fényezett felnie
"Csak egy kis ész kell hozzá és megfelelő szerszám." Általában pont ez a kettő nincs. Nekem tavaly direkt berendeltek egy felni peremvédő bizbaszt a gépükhöz, hogy tuti legyen. Csak miattam
2018. december 23. 12:44:03: megválaszolva Tonx + által,
→ #42009
19-es runflat abban a méretben az a nehéz, nem holmi mezei gumi Mondjuk a mi gépünkkel simán egyedül megszerelem a runflat kerekeket is és nem is sérül a felni sem. Csak egy kis ész kell hozzá és megfelelő szerszám.
velem is normálisak voltak, persze arról le lehetne szoktatni őket ha valaki messziről megy akkor ne szopassák be azzal hogy 1 órás a munka, ők meg inkább elküldik az embert és délután vissza hogy a pénzt elkérhessék.
Komolyan, a kocsiban volt gps nyomkövető, pontsan tudom mennyit volt benn az autó, 1 órát se, de reggel vittem délután szóltak addig ott állt a szervíz előtt.
Kérjék el a pénzt csak ne szopassanak be már egy oda vissza úttal autó nélkül.
Az!
Mondjuk Hondás család Nekem gyönyörűen, sérülés nélkül cseréltek gumit a 19-es Fk2 felnin, pedig azért arról lefejteni a 235/35R19-es gumit nem könnyű. A kerékanyákat meg nyomatékkulccsal húzzák meg nem légkalapáccsal. Bár lehet hogy csak velem ilyenek :P
pátkai ?? na nekem az olyan messze van, hogy oda csak akkor megyek ha gond van.. (de amit megcsináltak az meg volt csinálva, mondjuk az hogy pl fékbetétet nem vihetek az kcisit gáz, mert ha én csöndes nem poroló betétet akarok akkor ők nem tudnak adni, én meg nem vehetek.... Pedig már találtam ilyet ám )
gondod el teherautoval elvinni a felnit autoval odamenni cseréltetni azt vissza.. ráadásul 3 autón cseréltetek hát olyan 1.5 napos project lenne...
mondjuk még van 1 hely ahol azért megoldják de oda is fél óra az út
Ezért viszem csak és kizárólag egy helyre felni és gumi szerelésere, ahol úgy bánnak a kocsival minit a hímes tojással. És a futómű pad is felni barát.
ne is mondd.. még 18 eve az integran gumit akartam cseréltetni, 17es felni volt rajta..
elvittem a gumishoz, rábaszta arra a gumileszedos forgos gépre, majd megforgatta a felnit leszedve a gumit, és a felni pereméről!!! a festéket.
abban az idpőben kicsit drágább voltak a 17es felnik, gyakorlatilag 1 garnitura felni és gumi ára vetekedett egy alap uj suzukival szalonból.
ő elkezdte nekem magyarázni hogy NORMÁLIS hogy a gumicsere tönkreteszi a felnit..
na mind1 a felnit felújíttattam máshol. (mondjuk 4m-t mentem amikor lezuztam, de az már az én bajom )
mikor az itr-t ellopták, akkor egy skoda feliciát szereztem gyorsban, kapott friss téli gummát, a jobb első kerék kiesett mert elfelejtette a gumis meghúzni komáromból hazafele tatabányánál.
Tök normális, végülis 4 csavar van, kurva bonyolult.. de tényleg..
azt hogy minden jó legyen megvettem a hrv-t, fél évesen kaptam hozzá alufelnit meg lemez felnit gumistul.
Voila, ki kell cserélni az alut lemezre..
Központosító műanyagot a barma fenn hagyja, ráfeszegeti a lemez felnit.. Sikerült neki, kicsit rázott gondoltam visszamegyek de budapest másik végére csömörre kellett mennem gyorsan hóban, na a központosító se bírta addig, és a csömör előtti OMV kutnál már fél fordulatot fordult jobbra a kormány majd felet balra, tehát kerékfordulatonként 1 fordulat a kormányon ide oda.. kb 10el mertem menni.
Végülis leszedtem a felnit, a felni azóta csak hátulra megy fel, mert úgy eldeformálódott.
Ez is olyan kurva bonyolult volt. Ez a szerviz egy felkapott szerviz bp egy sznob részén elég durva autókkal mennek oda, nem értem miért nem nyírta ki senki se még a tulajt ilyen munkára.
azt a többi szerivz is full normális, nem sikerül a centrirozás és vissza kell vinni, mert rossz helyre ragasztja a sulyt, a legjobb amikor rá kell ordítani hogy bameg az uj alura rá ne kalapáld a lemezfelnis súlyt öreg, a csavart valamiért izomból kell a földre ledobni, mit ledobni odavágni, mert nagyon fontos hogy minden csavaron legyen sérülés, a felni ütlegelést már írtam mert az egy nagyon fontos dolog, a felnit szét KELL verni, hogy a csavarra rátegyük a kis szerszámunkat, minden csavarás előtt legalább 2-t rá kell ütni a felnire, és legalább 1 kerékcserénél egy helyen le kell hogy jöjjön a festék. Esküszöm mint a grafittis, csak a gumis nem festék felfujásával hanem leverésével taggel
Ha szólok neki akkor rámnéz és óvatosan teszi le a csavart majd megkérdezi "most jól csináltam ?? "
hát komolyan, hogy magyarázzam el ezeknek a degradált embereknek hogy nem azért hoztam ide a kocsit hogy szétverd, hanem azért hogy olyan primitiv feladatot mint a kerék csere elvégezd..
És nem az a bajom hogy magasabb a munkadija mint a fogorvosomnak (aki nem olcsó egyébként, sőt...) hanem az hogy ennyire teljesen képtelenek, és a legrosszabb hogy ezek a vállalkozások ezzel a színvonallal működni képesek.
sajnos a helyzet és az általános tendecia a következő években (évtizedeben?) csak romlani fog...
amikor ilyen szintű "hiány gazdálkodás" van, akkor a természetes üzleti szelekció sem működik...
legalábbis a korábbi ár-érték arány szinvonalon biztos nem...
most a "gumisok" nekem is szétbarmolták a nyomtávszélesítőmet...
le kellett vágni mert nem tudták levenni...(szar kulcs, túlhúzott anyák, összebarmolt felni...stb)
Karácsonyra vettem magamnak egy légkulcsot kemény 8500 ft volt ujonnan.. állítható a nyomaték.
igazából azért vettem mert elegem van a gumisokból.
accordra fel akartam a télit tetetni téli alufelnin van ergo nem volt vele munka csak a csere..
Hivtam egy beosztottat hogy cipelje ki a gumikat, kisérjen el teherautóval.
ott kciserélték a gumit, közben 4x baszta neki a felninek a dugókulcsot vagymit, mert nem votl meg a lyuk.
visszapakoltuk visszavittük, 30 perc ment el vele..
a gumis 12400 ft ot kért !
namost, ha ugyanezzel az emberrel emeltetem meg a kocsit illetve a hidraulikus emelővel de segít nekem a gumicsere nem tart 30 percet, nem verik szét a felnit. Nem kell időre menni, tehát akkor csinálom amikor akarom, és egy csere alatt visszajön a légkulcs ára.. sőt még marad is.
Szóval olcsóbb gyorsabb kényelmesebb.
A megane-nak olyan fékje volt, h ihaj! Még emlékszem, a reklám is arról szólt, h megszokásból fékez a fickó, berohan a házba, ahonnan elzavarják, mert a jobb fék miatt egy házzal előbb állt meg.
Ugyan, a Renult is tud jó és tartós féket készíteni. Sőt.
Amúgy több NISSAN szervizben gariban cseréltek a tárcsákat, engemet bezzeg elhajtottak, hogy kopóalkatrész, meg amúgyis biztos gyilkolom állandóan.
Ne lepődj meg, corolla gyári fékbetét cseréje elöl talán 130 ezernél, a hátsó, valami 180-200 ezernél volt.
Majdnem sírtam a számok hallatán, az én 25-30 ezrenkénti betétcseréimhez képest.....
Nekem meg 47.000 km van az autómban, gontoltam hamarosan esedékes lesz a fékbetétcsere, vásároltam is szépen EBC sárga szettet előre-hátra.
Megyek múlt héten olajcserére, kértem a szerelőt kuksizza már meg a fékbetétjeimet, jó lenne ha már elkopna a gyári szerelés, mert szívfájdalom nélkül lehetne cserélni. Erre közli, hogy elöl 70 százalékos, hátul meg szinte totál új, de legyen mondjuk 90 százalékos.
Nekem meg pont az a gondom, hogy 70.000km alatt most rakom a a 3.garnitúra betétet hátra! Elől csak azért cseréltem egyszer, mert kurvára visított! Egyébként szinte semmi nem hiányzik belőle! Hátul viszont megint elkopott! A munkahengert mindig könnyen vissza tudom tekerni, a betétek sem szorulnak, se a csuszkák!
Volt már valakinek ilyen tapasztalata?
Kis fékezésnél szinte nem dolgozik. Nagyobb fékezéseknél dolgozik valamit. Ha nincs sok nagy fék akkor a hátsó fékbetét és tárcsa nem csinál szinte semmit ezért rozsdásodik be.
Mivel a hátsó fék szinte egyáltalán nem kopik régi Hondáknál ezért ahhoz nagyon sok évig nem nyúlnak hozzá. Használat függően vagy jó marad vagy egy idő után berozsdásodik, vagy nem teljes felületen fog a betét.
Betét és tárcsa csere esetén újra kezdődik az egész. Évekig jó lesz aztán megint elkezd rosszul kopni, de mint írtam használat függő.
Az új tárcsával hátul már sokkal nagyobbakat fékezek direkt ha kell ha nem így tökéletes.
Ezt valahogy még fel kéne dolgoznom.
Szóval a nagy fékezésnél, mégha kevés is, nem dolgozik a hátsó fék? Sok kicsinél meg igen?
Mitől doglozik máshogy a hátsó fék ha új tárcsa / betét van felrakva?
Nekem a Jazz-nél volt ez. Ha keveset fékezel nagyokat akkor a hátsók semmit nem csinálnak szinte.
Tárcsa és betét csere óta tökéletes a hátsó fék, nem kellett munkahengerhez nyúlni.
6gen vti:
hátsó fékcsere előtt állok, a régi rozsdás, gondolom a munkahenger kuka. Ebből milyen ajánlott? Gyári, vagy van jó minőségű utángyártott? Van aki azt mondja hogy könnyű kasztninál ez mindig ilyen, felesleges hátra a tárcsafék.. a kocsi vásárlása után hosszú évekig nem volt rozsdás a fék, szóval szerintem ez nem tejlesen állja meg a helyét.
Ilyen kisebbségi komplexussal rendelkezők felénk hálistennek nincsenek, sőt, szerintem itt kiváló a helyzet.
Vagy csak eddig volt szerencsém.
Mondjuk ahhoz meg túl sokszor van mögöttem rendőrautó, hogy mindig mák legyen.
Te jó Isten gyere le!
Erre b*zmeg nincsenek is szavak, nem is találok.
Amiről Grego írt, arról is remélem lesz cikk, mert az se kisebb f*szság. Még akkor is durva gyökérség, ha esetleg tényleg nem volt meg a profilmélység, (persze 99% hogy valójában megvolt) mert ilyenért azért elvenni a forgalmit? Azért kicsit erős az is szerintem.
Mondjuk velem ilyenek nem történnek, de olyan igen, hogy megállít, látja hogy földik vagyunk, majd elkezdni mondani hogy de szép autó és neki meg egy agyonhúzott, sötétített AUDI TDI-je van otthon, amivel letol mindenkit az útról...
Szerinted? Mikor a kérdésemre azt felete, hogy haverjának is ilyen van, hirtelen nem tudtam megszólalni! Ha ez megfelel hivatalos indoknak, akkor nagyon sokan retteghetnek!
Ez a rendőr tuti elvette volna az én forgalmim ha a CTR-el vagyok (nagy szárny, nagy fék, peres gumi) mert hogy a haverjának is ilyen van (sima 1.8 )????