csak az a baj, hogy az R1R elvileg sajna megszűnt!
TR1 van helyette! (igen tehát T1R sincs már, hanem kicsit sem összetévesztendő forradalmian új névvel az új gumi a TR1)
Útközben áprilisban nekem is felkerültek a négyévszakosok, MICHELIN CrossClimate+.
Az az igazság, hogy egyelőre egyetlen rossz szót nem tudok róla mondani, nagy esőben és nagy melegben is remek. Pontosabban egyet tudok, nem tetszik a futófelületének a mintázata, de nem érdekel már az sem.
Volt már idén párszor 30+ fok, próbálgattam a 4 évszakos gumimat, de meg se rezzent, akármilyen hegyesen is kanyarodtam. Úgyhogy továbbra is nagyon elégedett vagyok vele, már csak hóban kellene kipróbálni.. Bár az számít a legkevésbé nálam (nem járok síelni, meg havas helyeken, de ha mégis, akkor van szerelt téli grt-m is, meg szükség esetére összkerekes kocsim. :-)
Sziasztok, 4 db ubiszeletelő vti felni felújítására keresek szakit Budapesten, aki nem horror áron dolgozik és szép munkát végez. Az ajánlásokat előre is köszönöm! Egy felni kicsit foglalkozósabb, a másik három nem vészes.
Konkrét típussal kapcsolatban nincsenek tapasztalataim, de általánosságban én a következőket tapasztaltam:
- Minél szélesebb a futófelület, annál érzékenyebb a kormányzás az út felől jövő egyenetlenségekre, elsősorban a nyomvájúkra.
- Minél alacsnyabb a peremmagasság, szintén annál inkább befolyásolt az egyenesfutás az úthibák által.
Saját story: 6g Civic a gyári 195/55/R15 helyett /50-nel került hozzám. Folyamatosan küzdeni kellett a kormánnyal, mert minden nyomvájú elhúzta. Felkerült a gyári /55 és minden negatív befolyás eltűnt, a kormányzás kiegyensúlyozott lett. Azóta csak gyári méreteket használok!
A ti Jazzetek méreteit itt tudod ellenőrizni: Jazzkerék
Egyébként azt is vedd figyelembe, hogy a felni se biztos, hogy kompatibilis egy jóval szélesebb gumival!
A napokban vásároltunk a feleségemnek egy 2010-es Jazz-t, amin a gyári méretű, 175/65 R15 84T-s nyári gumik vannak, meglehetősen viseltes állapotban.
Használ valaki szélesebb (185/60 R15 vagy 195/60 R15) futófelületű nyári abroncsokat a gyári méret helyett?
Ha igen, kérlek, osszátok meg a tapasztalataitokat (kezelhetőség, komfort, kanyarsebesség, fogyasztás).
(A kérdésemet a Jazz topikban is feltettem. Szíves elnézéseteket kérem, amennyiben ez nem egyezik a fórumszabályzatban foglaltakkal.)
Sziasztok,
2011-es Hybrid Jazz-re szeretnék nyári gumit rendelni a gyári, 175/65R15 méretben.
A Dunlop SP Sport Fastresponse-t néztem ki. Valakinek ezzel esetleg van tapasztalata? A "táblája" szerint A-besorolású a tapadása és a gördőlési zaj is alacsony (persze ha lehet ennek hinni).
Esetleg más ötletet is szívesen veszek.
Volt versenyző barátom mondja, hogy mikor még aktív volt, akkor mindig össze kellett válogatni az azonos kerületű gumikat és azt feltenni egyszerre, mert ott aztán a legjobban számít hogyan viselkedik az autó.
Azért ez elég felháborítóan hangzik. A kerület különbség miatt pl. könnyedén előfordulhat, hogy egy 4 kerék meghajtású autóban a difinek folyamatosan egyenes menetben is dolgoznia kell, ami idővel túlmelegítheti, tönkreteheti, stb.
Nekem 5-6 éve Nokian új nyárival volt, hogy volt "tekeredés" az egyik gumiban. Úgy futott, mintha 8-as lett volna benne...
Nem. Kerülete nem egyforma. Szélessége nem egyforma. Milliméterek ugyan, de a kocsi megérzi.
Continentál SportContact 6 ami 235/25R19 az valójában lemérve pontosan 225 széles. Mellé tettük a Michelint ugyanebben a "méretben" és az 235 széles.
Veszel négy egyforma méretű és márkájú gumit aztán simán lehet, hogy a négy közül egy vagy több nem egyforma méretű és pláne súlyú. Aztán csodálkozol, ha félrehúz a kocsi....pedig minden tökéletes, csak gumicsere volt.
Azt, hogy hogy fogja vezetni nem tudom mert autó/vezető páros hozza ki a stílust. Pl a caddyval 55e kmt mentem 3 garnitúra gumi fogyott és most is kéne rá venni. Egyszerűen úgy kell vezetni hogy eszi a gumit. Amondeonal is olajcsere alkalmával gumit is kapott a két első kuka a hatsok meg előre. Tizezrenkent.
Ellenben a mazedan haat. Olyan nyugalom van benne hogy néha rájövök hogy 2 órája 2000 rpm fölé nem forgott csorikam, az automata már bemagolta hogy ezerhatszaznal váltsunk fel.
Egyszerűen ott nem érzem ezt a nyomni kéne vagy idegesítene valami.
Az accordot azért adtam el mert kezdett idegesíten
A vevő idejott azt se tudtam hogy ki az kezébe nyomtam a kulcsot hogy én már ezzel az autóval nem akarok menni többet így övé a próbát és lelépett persze visszajött fizetni
Szóval autofuggo
Én a mérethelyességet mondom. Gumis kolléga mesél olyan dolgokat, hogy égnek áll a hajam. Prémium gumik is már egy ideje csak árnyékuk önmaguknak ha a geometriát vagy méretet kell nézni és ezek szórását.
Igazad van, de ezzel csak annyit akartam mondani (szarul ) hogy nálam is például, olyan gumik amikre azt mondják több helyen, hogy az átlagnál jobban kopnak, na én olyanokkal is elmentem 50.000km-t átlagban.
Más meg tudott vele menni 20.000-ret és elkopott.
Na most Dani kolléga biztos, hogy dönteni fogja a vezetési szokása/ az autója mibenléte miatt az RT átlagos élettartamát.
Nekem pl. anno volt a Yokohama ADVAN Sport V105 nevű gumiból egy garnitúrám, ami nagyon jó volt, de sok helyen előzetesen olvastam róla, hogy 20-25.000-nél teljesen elkopott egyeseknek.
Ettől függetlenül megvettem és 55.000 felett mentem vele és amikor lecseréltem, még akkor sem volt se repedezett, se nem túl kopott (még az előírt minimum profilmélység felett volt bőven) csak 6 év után lecseréltem mégis, mert tapadásban azért már kezdett különbség lenni.
Na, de csak azért lehetett ez így nálam, mivel 205/50R17 méretben voltak fent egy 1.4-es Civic-en, ami induláskor még csak ki sem tudta nagyon pörgetni őket, csak akkor volt némi minimális csikkanás, ha ki volt tekerve a kormány és úgy lett nagy gázra ráengedve a kuplung állóból és persze csak szigorúan egyesben.
De ezt is csak onnan tudom, mert az elején kipróbáltam, de többet ilyesmi nem volt, kb. úgy vezettem azt az autót, mint egy limuzint, ami Herendit szállít.
Nem mondom, kanyart azt vettem be vele néha, de ott sem tépte szét az erő azért.
úgy tűnik tudja amit kell.
anno néztem, de a kettest észre se vettem hogy van, tulajdonképpen a kopást nem is néztem, csak a csendet és hogy márkás legyen..
de írtál valamit amibe belekötök.
"A lényeg, hogy jó az, ha nem kap nagyobb megterhelést, akkor simán bír annyit, mint egy tartósabb másik gumi"
Ez így butaság, ha nem kap terhelést a tartósabb gumi még tovább bírja..
Kb olyan értelmetlen volt amit írtál mint anno az E85 idejében, hogy az E85ből a kocsi nem eszik sokkal többet ha túlfújod a gumit és óvatosabban mész.. Jaa, de úgy kevesebbet eszik benzinből is
Tudod ez olyan hogy Dontwalk Zoli tuti hogy fekve 30x is kinyom 120 kilót, de én is megcsinálom ám harmincszor, ha a súly 30 kilogramm
Aztak*rva, annyi hozzászólásból hogy nem vettem észre.......! ( )
De értem, amúgy.
Amit viszont nem, hogy miért nem tudod, ha a tiéden "sima rt van feliratként, a kettes sehol."
Az RT-re "RT" van ráírva, az RT2-re meg "RT2".
Magyarán Neked tényleg sima RT-d van, ennyi.
A lényeg, hogy jó az, ha nem kap nagyobb megterhelést, akkor simán bír annyit, mint egy tartósabb másik gumi. Anyám is használja jó pár éve az UFO 1.8-án és szinte semmi kopás.
(pedig azért neki, a méretei ellenére, nem annyira könnyű a lába )
Most én is lemértem, a pickupon ilyen M+S terepjáró gumi van, 8mm a profilmélység hátul (a másik párt előre raktam). A Bravon a nyári Barum 8mm, a Fordon meg a 4 évszakos Bridgestone 7mm.. Ez utóbbin meglepődtem, mert újonnan vettem a gumit novemberben, s nem mentem azóta túl sokat, bár nemtom mennyi volt újan. De ezek szerint a Bravot majdnem új gumikkal vettük. :-)
Tolómérővel méred? Ne nyomd bele a gumiba, oszt annyi. Azt nem tudom, gyárilag hogy mérik..
Nekem a pickupon hátul pont fordítva volt, mint neked, középen kisebb a profilmélység, a szélén meg több. Gondolom túlfújt gumival járkáltak, nálad meg ellenkezőleg.
valaki elmagyarázná hogyan kell profilmélységet mérni ??
Megnéztem a neten videokat tutorialokat, a dunlop maxx rt tread depth-je 7.14mm
változó hogy mit mérek, de ha pontosan ,merőlegesre igyekszem állítani, portalanítottam a gumit, ami nehéz mert a kocsin van a kerék, akkor se tudok kevesebbet mint 7,23at mérni, így gyakorlatilag többet mérek mint amennyi a gyári állapot. ami ugye lehetetlen.
még annyi, hogy a számolásomban lehetett hiba, tehát 20-20%ot a város autópálya részből szedjünk le mert tényleg nem méregettem a kilométereket.
De akkor is, 73e km van a kocsiban, ha 20 körül mentem vele és az valós mert volt egy túlfutott olajcserém is ami autópálya only volt de 14e kmnél cseréltük le (görögország, ausztria etc utacskák 1 nyár alatt) , így azért elmondható hogy 20 ezer vegyes tuti van benne.
a gyári bridgestonek amiket lecseréltem full slick gumik voltak már akkor, így elég erős a gyanú, hogy ezen gumik túlteljesítik a gyári elvárásokat, legalábbis az enyéimet igen, mivel nálam megszokott hogy a 120ezres szervizre már eladom az autóimat mert öregek, ez azt lazán kihúzza
de ha ezt régebben tudtam volna én is a kettest vettem volna de nem tudtam vagy nem is néztem mert 60e ftal lett volna több a szett 19es méretben ... és nem akarok drágán vett elöregedett gumival járni
na, én 42333 hozzászólásban írtam hogy nem tudom hogy az enyém rt vagy rt2, mivel az enyémen sima rt van feliratként, a kettes sehol.
kolléga a 42344 hozzászólásában linkelte be azt a tényt, hogy az rt2 35%al többet bír.
ettől függetlenül szerintem nem lesz probléma tekintve azt hogy az enyémen mivel nincs kettes feltehetőleg sima rt, és igazából nem kopott jelentősen, de nem tudok tesztelni
Lemértem, a gumi közepén levő hosszú árok 7.4 mm mély (itt van a kopásjelző elhelyezve) mind az első mind a hátsó keréken, a szélén ahol nincs kopásjelző 5.3 - 5.5mm tolómérő szerint.
idáig amennyit tuti ment az 10e km városban rövid táv, és olyan 14e km autópálya.
De nem versenyautón van, hiszen ez nem egy accord
Szerintem az 5 éved/ 5 szezonod meg lesz vele.
40.000-nél többet sztem nem bír ki ez a gumi, de mivel a matematikai számításodnál nem vontad ki egyáltalán amit a téli gumiddal mész, így meg lesz az az 5 szezon szerintem.
(plusz ugye, tényleg nem egy erőgépen használod, nem is nyomod, ráadásul még széles is, nehogy amikor "odalépsz" meg tudja rángatni a kegyetlen erőhatás, szóval hacsak nem szögletesen kanyarodsz mindenhol fékezés nélkül 60-nal, akkor jó lesz ez )
Valaki meg tudná mondani hogy Civic 6gen Vti első stabrúdja felmegy 5gen-re? Az nem számít hogy a két szélső lengőkar bekötés más, az érdekel hogy felfér-e a helyére?
Köszönöm
Na ja... Az ATS-nek még azért lépkedtem, meg a 185 LE-s mazda 6 2.2-nek is. De így 34 évesen már kánaán az automata, szelíd, csendes auris Szerintem évi 10-12E-t megyek el a télivel együtt, szóval egy jó 5-6 évet szeretnék kihúzni vele. (max 50-60E km lesz benne akkor).
Gondolom nem fogod, de azért mondom, hogy ne is tedd.
Feri is jó fej, előbb leírja nagy arccal, hogy milyen jó a kopása nála az RT-nek (és strapabíró is) aztán meg közli, hogy az RT2 35%-kal többet bír.
Szóval jó az az RT, nem kell izgulni, nagyon sok múlik azon, hogy ki hogy vezet/ hogyan használja és emellett mennyit megy.
Azt gondolom a te "aszfaltszaggatódnál" nem lesz vele ilyen gond. (sem)
Mert drágább (az én méretemben): link, és nem tudja azokat az értékeket, mint a sima: link
Drágább, de rosszabb minősítés. Legalább is én erre jutottam. Nem vagyok sem szakértő, sem egy kicsit is hozzáértő. Én a számokat nézem, meg a betűket, és NEKEM így jött ki. Szóval lehet jobb az RT2, de az én magánvéleményem más. De nehogy valaki ez alapján vegyen gumit, aztán meg engem anyázzon Itt a saját pénzemet viszem a vásárra saját döntés alapján.