Volt versenyző barátom mondja, hogy mikor még aktív volt, akkor mindig össze kellett válogatni az azonos kerületű gumikat és azt feltenni egyszerre, mert ott aztán a legjobban számít hogyan viselkedik az autó.
Azért ez elég felháborítóan hangzik. A kerület különbség miatt pl. könnyedén előfordulhat, hogy egy 4 kerék meghajtású autóban a difinek folyamatosan egyenes menetben is dolgoznia kell, ami idővel túlmelegítheti, tönkreteheti, stb.
Nekem 5-6 éve Nokian új nyárival volt, hogy volt "tekeredés" az egyik gumiban. Úgy futott, mintha 8-as lett volna benne...
Nem. Kerülete nem egyforma. Szélessége nem egyforma. Milliméterek ugyan, de a kocsi megérzi.
Continentál SportContact 6 ami 235/25R19 az valójában lemérve pontosan 225 széles. Mellé tettük a Michelint ugyanebben a "méretben" és az 235 széles.
Veszel négy egyforma méretű és márkájú gumit aztán simán lehet, hogy a négy közül egy vagy több nem egyforma méretű és pláne súlyú. Aztán csodálkozol, ha félrehúz a kocsi....pedig minden tökéletes, csak gumicsere volt.
Én a mérethelyességet mondom. Gumis kolléga mesél olyan dolgokat, hogy égnek áll a hajam. Prémium gumik is már egy ideje csak árnyékuk önmaguknak ha a geometriát vagy méretet kell nézni és ezek szórását.
Most én is lemértem, a pickupon ilyen M+S terepjáró gumi van, 8mm a profilmélység hátul (a másik párt előre raktam). A Bravon a nyári Barum 8mm, a Fordon meg a 4 évszakos Bridgestone 7mm.. Ez utóbbin meglepődtem, mert újonnan vettem a gumit novemberben, s nem mentem azóta túl sokat, bár nemtom mennyi volt újan. De ezek szerint a Bravot majdnem új gumikkal vettük. :-)